Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

tuleja wspornika drążka kierowniczego - wymiana


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
213 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 grudnia 2007 - 19:49

Witam
Tak jak wtemacie mam do wymiany:
- tuleja wspornika drążka kierowniczego
proszę o porady i opisy jak można to domowym sposobem wykonać i czy wogóle da się to zrobić bez większej zadymy... kanał mam dostęny...
duskusja mile widziana
serdeczne dzięki...
jak mi się to uda zrobic tomoze jakąporade z tego zrobie....
pozdro
:mrgreen:

#2 OFFLINE   teamc

teamc
  • 395 postów
  • Dołączył: 15-09-2006
  • Skąd: Koszalin

Napisany 12 grudnia 2007 - 19:55

Hmm jak to powiedziec ciezki temat :( Ja sie namordowalem zeby wymienic! Najlepiej to cały drążek zdemontowac! Ale z przekladni bedzie problem sciagnac! Musisz miec sciagacz 2 ramienny ja niestety nie miałem! I musialem brac uimadlo i kombinowac zeby stara tuleje wycignac a pozniej nowa wprasowac :(

Pozwodzenia

#3 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 12 grudnia 2007 - 20:10

GISKARD masz na myśli tulejkę w tym wsporniku ?

http://photos02.alle...48/44/282484401

Wspornik znajduje się po lewej stronie patrząc na wprost ?

#4 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 grudnia 2007 - 20:11

hm... nie wygląda to za ciekawie......
dzięki teamc... na razie.. poczekam jeszcze na opinie szanownych kolegów... :mrgreen:

seanz.... zdaje się ze to to.... może jutro pykne foty.... o co mi chodziło...


P.S.
a nie da się wymienić tego całego wspornika???
może by było łatwiej??
:piwo:

#5 OFFLINE   Krystian

Krystian

    Krystian

  • 90 postów
  • Dołączył: 29-09-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 12 grudnia 2007 - 20:44

Witam
Sprawa nie jest dość skomplikowana, tym bardziej, jeśli masz kanał, ja to robiłem bez kanału.
Narzędzia, jakie będziesz to klucze, nie pamiętam dokładnie teraz, jakie ale chyba 17 i 19, najlepiej płasko-oczkowe.
Są dwa takie wsporniki, jeden, który jest od strony kierowcy jest połączony z przekładnią kierowniczą a drugi jest po stronie pasażera. Najlepszy rozwiązaniem, było by odkręcenie całego drążka od tych właśnie wsporników, wszystko zależy od umiejętności. Najgorzej będzie z wybiciem końcówki wspornika z drążka, jeśli chcesz to mam ściągasz, musiałbyś się zadeklarować czy Ci pożyczyć, musiałbyś podjechać do radomia. Wejdziesz pod samochód idąc od tyłu będziesz to miał po prawej stronie, nie sposób nie zauważyć, między skrzynią biegów kołem, drążek jest w taki sposób wyprofilowany, że idzie zaraz przy sankach, pod miską olejową tylna cześć silnika. Odkręcasz dwie śruby, no i teraz gimnastyka, aby dobrze podejść ze ściągaczem, albo można też zastosować dwa młotki, jeden przykładamy do wspornika, w którym jest nabity sworzeń od drążka, uderzając energicznie powinien wyskoczyć, oczywiście należy wykręcić wcześniej nakrętkę, przydałaby się do tego druga osoba, aby odciągała drążek w momencie uderzenia. Po wykonaniu tej czynności należy ściągnąć drugą stronę, która jest nałożona w uchwyt przymocowany do nadwozia, na samym początku można zastosować preparat typu, WD-40, psyknąć w miejsce połączenia gumowo metalowego. Powinno to zejść bez większych problemów. Tak zdemontowany wspornik należy wypierdzielić na złom i w miejsce starego zakładamy nowy.
Jakieś pytania, zagadki, niewyjaśnione sytuacje to proszę pytać.

Kurde wszystko pomieszałem, Giskard, nie wywalasz starego wspornika :mrgreen:
wyciągniesz go i wymień tą tulejkę, starą możesz nawet zniszczyć ale oczywiście nie uszkadzająć przy tym wspornika, jak już wypierdzielisz tą gumę, zakładasz nową i wszystko skręcasz. Teraz powinno być wszystko ok.

Pozdrawiam
Krystian
Głupki i puste beczki robią dużo hałasu.!!!!
"Kiedyś żeby zobaczyć pupcie dziewczyny trzeba było rozchylic jej majtki.......dzis zeby zobaczyc majtki trza rozchylic pupcie"
Nienawidzę złodziej i konfidentów a w szczególności takiego jednego.

#6 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 grudnia 2007 - 22:12

okej dzięki krystian... odezwe się co z wymianą i zciągaczem... ale po łikendzie....
jutro wstawie foty... napierdziela mi ten z prawej strony... ocena na oko to te lementy gumowe już strasznie wyglądają jutro fota...

#7 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 12 grudnia 2007 - 22:22

A takie pytanie poza konkurencją...

Jakie dokładnie masz objawy i skąd wiesz, że to tulejka wspornika?

Wiem już, że coś Ci puka, ale skąd wiesz, że to wina tej tulejki? Jak wchodzisz pod kanał i szarpiesz drążkiem środkowym na boki to wyczuwasz tam jakiś luz?

#8 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 12 grudnia 2007 - 22:35

omegarules u mnie też mam to do roboty.
I jest tak:

-Przy dużych prędkościach (170-200) przy łukach gdy chcesz skręcić czuć luz - delikatnie ruszasz kierą a tu nic...
-Ostatnio zaparkowałem auto, to luz na kierownicy (przy skręconych kołach) był ok 1,5-2cm.
-Przy przejazdach na progach zwalniających też słychać głuche stuknięcie.

Czyli - ruszając drążkiem wyczujesz, że są luzy ale nie wiadomo czy to drążek środkowy czy ta tulejka.

U mnie na przeglądzie zawiechy kolo stwierdził że właśnie drążek środkowy do wymiany.
Ale wymieniając go + inne rzeczy, zauważyłem że jednak jest dobry a winnym jest ten wspornik.

Pozdro !

#9 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 grudnia 2007 - 22:37

Wiem już, że coś Ci puka, ale skąd wiesz, że to wina tej tulejki? Jak wchodzisz pod kanał i szarpiesz drążkiem środkowym na boki to wyczuwasz tam jakiś luz?

sprawdze to dokładnie jutro..... dzwiek dochodzi (siedząc w kabinie) jakby z tamtego miejsca gdzie jest ten wspornik....
ale zgadałem się z krystianem... ze może tez byc luz na końcówkach drążków.... też jutro sprawdz...
tuleje wachacza i łącznik stabilizatora wymienione... nic się nei zmieniło....
tak wiec zostało tylko to.... chyba ze jest jeszcze coś....

#10 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 12 grudnia 2007 - 22:48

-Przy dużych prędkościach (170-200) przy łukach gdy chcesz skręcić czuć luz - delikatnie ruszasz kierą a tu nic...
-Ostatnio zaparkowałem auto, to luz na kierownicy (przy skręconych kołach) był ok 1,5-2cm.
-Przy przejazdach na progach zwalniających też słychać głuche stuknięcie.

Czyli - ruszając drążkiem wyczujesz, że są luzy ale nie wiadomo czy to drążek środkowy czy ta tulejka.


No to powiem Ci, że mam podobne objawy, tylko że z tego co wiem to specyfika przekładni kierowniczej w omedze powoduje, że ZAWSZE na skręconych kołach będziesz miał luz..
Też słyszę nieraz głuche puknięcie - szczególnie podczas jazdy po bruku słychać pukanie lub przy przejeżdżaniu przez przejazd kolejowy, ale na drążkach kierowniczych bocznych nie mam luzów, macham kołami na wszystkie strony i nic nie wyczuwam - ostatnio nawet wisiałem na tym środkowym drążku kierowniczym i też zero luzów - dałem sobie spokój...
Ale jeśli by się okazało, że to faktycznie ta tulejka - to czemu nie ? :)

I jeszcze jedno - jeśli chodzi o luzy na drążku kierowniczym środkowym - tylko z jednej strony tego drążka powstają luzy, bo tylko jeden koniec jest "uprzegubiony" - drugi wystający bolczyk z końcówki - mimo, że wygląda tak jak pierwszy - jest "wgumowany" na stałe..

#11 OFFLINE   Krystian

Krystian

    Krystian

  • 90 postów
  • Dołączył: 29-09-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 12 grudnia 2007 - 23:51

A jeszcze jedno do wszystkich, którzy coś piszą na temat stukania pukania, jeśli nie ma żadnych luzów na drążkach należy wtedy sprawdzić luz na przekładni kierowniczej, w Omedze B jest opcja regulacji, ale też może być także drążek, który wychodzi z przekładni jest już wyrobiony, jeśli już będziecie pod samochodem, proszę skręcić kołami na max w prawo lub w lewo, wyłączyć silnik tak, aby wspomaganie było wyłączone, wtedy jedynie można sprawdzić czy jest luz na tej, że przekładni. Jeśli u kogoś taki będzie to niestety, ale proszę się rozglądać za drugą taką przekładnią, gdyż z czasem zacznie wyciekać płyn, no i niestety z tego, co wiem, żadne regeneracje nie dają zamierzonego rezultatu, są zbyt krótko terminowe. Wtedy niestety trzeba już zacząć szukać drugiej.
Głupki i puste beczki robią dużo hałasu.!!!!
"Kiedyś żeby zobaczyć pupcie dziewczyny trzeba było rozchylic jej majtki.......dzis zeby zobaczyc majtki trza rozchylic pupcie"
Nienawidzę złodziej i konfidentów a w szczególności takiego jednego.

#12 OFFLINE   wojteksz

wojteksz
  • 178 postów
  • Dołączył: 22-11-2006
  • Skąd: okol.andrychowa

Napisany 13 grudnia 2007 - 11:45

witam .panowie moj przyklad .dzisaj przeglad no i sie zaczelo ,szczegolowa kontrola zawieszenia na szarpakach i nic :mrgreen: popiero jak auto podniesiono do gory wyszly wszystkie luzy .mianowicie chcialem sprawdzic luzy lozyska , a tu kolo lata z P i L strony :shock: :censored: o co tu chodzi?no to pod omke a tu rozwalone koncowki drazka kier. z P i L +wspornik drazka lata w rekach na wszystkie strony :bad: koszt .wspornika 170 z rabatem jakis org. bo zamiennika nie maja oraz ,sama tuleja 50 zljesli warto z sama tuleja sie bawic :?: koncowki P i L 100 zl dodam ze nie bylo zadnych podejrzanych stukow tylko podczas jazdy sciagalo ja od czasu do czasu na prawa strone i kierownica dostawala delikatnych drgan .pozdrawiam .

#13 OFFLINE   fructon

fructon

    auto -serwis

  • 163 postów
  • Dołączył: 25-04-2007
  • Skąd: krakow
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 grudnia 2007 - 10:59

dwie uwagi - w omegach stosowano 2 rodzaje tulejek roznia sie miedzy sobą srednicą zewnetrzną warto przed zakupem to wiedziec roznica wynosi 1 mm i nie da sie tego zmontowac co do wymiany jesli ktos nie dysponuje prasą można użyc imadła do wciskania lub barbarzynsko wbic młotkiem na własną odpowiedzialnosc ostatnio płaciłem za tulejke 30 zeta a wiec warto wymienic ją sama a nie cały wspornik
auto serwis

#14 OFFLINE   kolino

kolino
  • 56 postów
  • Dołączył: 11-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn

Napisany 19 grudnia 2007 - 21:25

Witam, dziś robiłem drugie podejście ale nie mogę wybić końcówki wspornika z drążka. Walenie młotkiem nie pomaga, ściągacz nie mieści się między wspornikiem a pierścieniem gumowym drążka, od tygodnia polewam WD40 i nic. Macie jakieś sprawdzone sposoby jak wybić ten wspornik z drążka? W TISie piszą o jakimś specjalnym narzędziu / ściągaczu, ten mój ma zbyt duże chwyty i nie może się wsunąć pod drążek. Może jest jakiś sprytny sposób na to?
kolino

#15 OFFLINE   fructon

fructon

    auto -serwis

  • 163 postów
  • Dołączył: 25-04-2007
  • Skąd: krakow
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2007 - 15:34

nie spotkałem sie jeszcze z tym by młotek nie rozwiazał tego problemu warunkiem jednak jest solidne podparcie elementu z drugiej strony innym młotkiem aby całosc nie spreżynowała w momencie uderzenia
auto serwis

#16 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 grudnia 2007 - 20:59

Za kanalu poruszaj drazkiem srodkowym w poblizu wspornika. Jezeli jest uszkodzony bedzie wyczuwalny luz. Luz na kole kierowniczym to nie tylko wsporniki i koncowki. Jabłuszka na drazku srodkowym tez sie wyrabiaja...


 


#17 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 grudnia 2007 - 18:35

Ja objechałem kilka sklepów w poszukiwaniu tulei i wszędzie patrzyli na mnie jak na wariata. Stwierdzali, że to tuleja wahacza...w końcu jak im pokazałem co to jest, to stwierdzali, że tylko serwis i że nikomu sie to jeszcze nie uszkodziło!! Serwis ma ramię z tuleją za 380zł!! To zdecydowanie za dużo jak na kawałek metalu. Wychodzi na to, że wielu użytkowników Omeg nie wie jak delikatny jest to element i że to najczęściej to powoduje "pływanie" i staczanie auta z kierunku jazdy?

Mam jeszcze pytanie. Są dwie średnice tej tulei. Ja dostałem tylko 30mm, ale na opakowaniu pisze Omega do 1994r. Czy ktoś może wie w których Omegach jakie tuleje były montowane?

#18 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 grudnia 2007 - 01:22

Ja objechałem kilka sklepów w poszukiwaniu tulei i wszędzie patrzyli na mnie jak na wariata. Stwierdzali, że to tuleja wahacza...w końcu jak im pokazałem co to jest

wiam
o tulejach wachacza jest sporo tematów, wiec proponuje poszukac na forum... :)
to jest temat o tulei wspornika drążka kierowniczego... prosze o nie zmienianie tematu dyskusji...
pozdrawiam

P.S.
jeszcze sie za to nie wziołem, niestety :(

#19 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2007 - 11:10

Ja proszę o dokładne czytanie postów...piszę o tulei wspornika drążka kierowniczego, której nie można kupić w sklepie i którą sprzedawcy mylą z tuleją wahacza.
Jeśli ktoś jednak wie jakie średnice są stosowane do których aut to proszę o poradę.
Dla rozwiania wszelkich wątpliwości - chodzi o tuleję do tego elementu.
Dodany obrazek

#20 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 30 grudnia 2007 - 11:19

mkaminski100 czy tak ciężko Ci wpisać w google TULEJA WSPORNIKA i poszukać ?

Da się ją kupić osobno !

Jeżeli nie znajdziesz u siebie to zamawiaj na necie, lub u kolegi FASTCAR24 - Lemforder ~30zł.

Tutaj masz podaną średnicę 30mm
http://www.opel-shop...products_id=853

A najlepiej to pod auto, suwmiarka i będziesz wiedział.

Pozdro