Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] 2.2 dti turbo dziura


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 marca 2015 - 18:33

Witam mam pytanie co może być powodem tak zwanej turbo dziury w silniku 2.2 dti 120 km

mianowicie chodzi o to ze auto sie zastanawia przez chwile

jadę sobie 80 km/h na 5 biegu wciskam gaz w podłogę auto przyspiesza 5sek jest zawahania i znowu przyspiesza

błędów nie mam

#2 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 marca 2015 - 19:30

Podciśnienia, zmiana geometrii

#3 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 marca 2015 - 20:27

podciśnienia są wszędzie ok , geometria tez działa bez zarzutu . a jak Twoim zdaniem " xax3 " sprawdzić ja ?

#4 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 marca 2015 - 21:30

Zobaczyć czy gruszka działa jak powinna albo podpiąć pod kompa i zobaczyć jakie ciśnienie daje turbo. Może być tak, że łopatki geometrii są w sadzy i się przycinają.

#5 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 marca 2015 - 21:08

ok sprawdzę w niedziele :)

a co moze byc jeszcze nie tak ze jest tak ze jest ta chwila zawahania , a czasami mam uczucie ze cos mi auto do tyłu ciągnie ???

i tez takie cos ze przy dodaniu gazu , nie zawsze ale jest tak ze auto dostaje nagle kopa miedzy 2000-3000 tys obr jak by cos sie odetkało i wtedy przez chwile głośniej pracuje

nie wiem jak to opisać dokładniej .

#6 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 marca 2015 - 22:26

Może przytkany wydech, katalizator.

#7 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 marca 2015 - 22:31

tez takie cos ze przy dodaniu gazu , nie zawsze ale jest tak ze auto dostaje nagle kopa miedzy 2000-3000 tys obr jak by cos sie odetkało i wtedy przez chwile głośniej pracuje


U mnie też tak czasami jest ( od zawsze 6lat ) i podobno te silniki tak mają a dokładnie to pompy.

#8 OFFLINE   kmitki

kmitki
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 marca 2015 - 10:28

A ja jeszcze bym sprawdził przepływkę.

#9 OFFLINE   kurczak

kurczak
  • 54 postów
  • Dołączył: 10-12-2012
  • Skąd: sieradz
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 marca 2015 - 11:10

Te silniki chyba tak mają,jeżdżę omegą ponad 2 lata, regenerowałem pompe paliwa,wszystko jest cacy,podciśnienia ,turbina itp,itd.... A nieraz jest tak jakby auto coś trzymało a nie raz ciągnie jak szalone,
a tak swoją drogą to nie za niska prędkość na 5 bieg? przy 80km/h to 4 bieg bardziej pasuje

#10 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 11 marca 2015 - 11:45

Może przytkany wydech, katalizator.


jest strumienica , katów obu nie ma

A ja jeszcze bym sprawdził przepływkę.


przepływka nowa bosch
0 281 002 180

a tak swoją drogą to nie za niska prędkość na 5 bieg? przy 80km/h to 4 bieg bardziej pasuje


prędkość była testowa 5 wrzucam zawsze przy 90 km/h lub wyzej

#11 OFFLINE   jargol6967

jargol6967
  • 19 postów
  • Dołączył: 15-05-2010
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 23 sierpnia 2015 - 17:39

rozwiazales jakos problem?? bo ja tez mam ten sam dziwny objaw jak depniesz auto zastanawia sie przez pare sek poczym dostaje kopa i jednoczesnie przykopci na czarno w momencie dodania naglej nieoczekiwanej mocy, pozniej juz chodzi normalnie i przyspiesza tez pozadnie ale juz bez dymiania az do kolejnego zatrzymania sie np na swiatlach i znow sytuacja sie powtarza gaz w podloge mysli mysli mysli i poszedl jak dzik w sosne:)

#12 OFFLINE   lippen20

lippen20
  • 49 postów
  • Dołączył: 16-01-2014
  • Skąd: Piotrków Trybunalski
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 sierpnia 2015 - 23:34

dokładnie mam taki sam problem ,wiecie może czemu tak się dzieje?

Edytowany przez lippen20, 27 sierpnia 2015 - 23:35.


#13 OFFLINE   Ardian

Ardian

    Reanimacja Omegi :))

  • 326 postów
  • Dołączył: 22-08-2011
  • Skąd: Mogadish :p
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 sierpnia 2015 - 12:41

Może winny jest zawór sterujący gruszka turbiny?? Wiem ze wychodziły modele tego zaworu, które się zacierały i pracowały z opóźnieniem.