[OB & OBFL] Układ wydechowy 3.0 v6
#1 OFFLINE
Napisany 09 lutego 2015 - 13:55
Jakiś czas temu kupiłem to autko i generalnie jestem zadowolony, jednak coś stało mi sie z wydechem, znaczy tłumik końcowy jest urwany i w ogóle wyje niemiłosiernie Szukam na allegro wydechu końcowego jednak nie mogę nic znaleźć, jest wydech od 99-03rok 2.6 V6 powiedzcie czy bedzie on pasował do 3.0??? Dodatkowo stojąc z przodu auta słysze jakieś przedmuchy podejrzewam że na kolektorze jest jakaś nieszczelność, generalnie naprawa tych przedmuchów będzie bardzo kłopotliwa? Słyszałem że silnik trzeba wyjmować ale wole się upewnić i zapytać expertów Dzieki za pomoc
#2 OFFLINE
Napisany 09 lutego 2015 - 14:17
mnóstwo na allegro tego zalezy czy masz sedana czy kombi.
Kolektory jeden mozna robic bez ruszania silnika i drugi niby tez ale duzo łatwiej jak wyciągniesz. I trza sie modlić by szpilki nie pourywało
#3 OFFLINE
Napisany 09 lutego 2015 - 14:21
#4 OFFLINE
Napisany 09 lutego 2015 - 14:26
#5 OFFLINE
Napisany 09 lutego 2015 - 15:59
http://allegro.pl/tlumik-koncowy-opel-omega-b-2-5-3-0-sedan-i5023243880.htmlJa wziąłbym ten
http://allegro.pl/tlumik-koncowy-opel-omega-b-2-5-v6-sedan-dodatki-i5016184844.htmli teraz pytanie, czy jest jakikolwiek sens dokładać pieniądze do tego niby lepszego ?
#6 OFFLINE
#7 OFFLINE
Napisany 09 lutego 2015 - 16:35
Ten drugi jest od 2,5 a nie od 3.0;)
Podobnno od kazdej v-ki pasuje wydech
#8 OFFLINE
Napisany 09 lutego 2015 - 17:47
Od strony pasażera nie ma większych problemów z wymianą uszczelki. Problemy po tej stronie pojawiają się wówczas gdy jest webasto bądż reduktor LPG, który najczęściej jest tam montowany. Sam reduktor nie jest dużym problemem, gorzej z webasto. Dodatkowo przeszkadza rura, która idzie do węża na chłodnicę od mostka wodnego.
https://lh5.googleus...no/_DSC0383.JPG
Od strony kierowcy dostęp bardzo utrudnia pompa ABS'u i ogólnie spory ścisk. Najgorsza śruba to ta w okolicy bagnetu oraz mocowania rury termostatu. Trzeba ją zluzować, co samo już jest problemem, i odkręcić nakrętkę kolektora. W momencie gdy nakrętki wyjdą ze śrubami znów jest problem.
Dlatego najlepiej jest poluzować nakrętki poduch i unieść silnik.
https://lh3.googleus...no/_DSC0391.JPG
Na zdjęciu jest wyciągany silnik w którym nie dało się odkręcić nakrętek od kolektora wydechowego i ściągnąć rur wydechowych z katami. Dlatego został uniesiony na taką wysokość i odkręcone kolektory.
PS. jeżeli robiłbym na Twoim miejscu uszczelki pod kolektorami to kupiłbym już kolektory od 3.2V6.
#9 OFFLINE
Napisany 09 lutego 2015 - 17:59
http://allegro.pl/show_item.php?item=5076067982 http://allegro.pl/tlumik-koncowy-opel-omega-b-2-5-3-0-sedan-i5023243880.htmlAuto ma po prostu normalnie chodzić nie zależy mi na jakiś efektach dźwiękowych, czy ten tańszy nie rozsypie sie za jakis czas? Czy lepiej dolozyc troche grosza i kupic cos innego ?
#10 OFFLINE
Napisany 09 lutego 2015 - 18:14
Ten drugi jest od 2,5 a nie od 3.0;)
i podejedzie jak pisałem od 2,5 v6 od 2,6 v6 3,0 v6 3,2 v6 jak i od 2,2 16v na 100% przerabiałem w paru omegach swoich wydechy jak dla siebie to brał bym żaden z tych jak na sprzedaż to tańszy...
#11 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2015 - 13:56
#12 OFFLINE
Napisany 18 lutego 2015 - 18:15
#13 OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2015 - 19:50
#14 OFFLINE
Napisany 06 kwietnia 2015 - 20:37
Pytanie bardziej przyszłościowe, więc nie będe zakładał nowego tematu. Dla 3.0 i 2.5 wydech może być zrobiony taki sam? Mam na myśli kompletny układ i jego średnice
Tak.