Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Stuki silnika 3.2


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
86 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 lutego 2015 - 11:18

Witam panowie czy ktoś już się spotkał z takimi stukami w silniku, jest to denerwujące i najlepsze jest to ze to już mi stuka ponad rok czasu i nic się nie dzieje. Silnik pracuje równo itp.Ale że przyszedł czas na zrobienie głowic, to zastanawiam się czy pakować pieniądze w te głowice, i nie wiadomo co z tym stukaniem czy odłożyć trochę sianka i kupić 2 silnik. Załączam link do filmiku



#2 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 lutego 2015 - 11:21

Szklanki. Cena 21,50 zł ina x24 szt.

#3 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 lutego 2015 - 11:26

Jesteś pewny? Te stuki są słyszalne od dołu a nie do góry i po środku silnika

#4 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 lutego 2015 - 11:54

Stuk stukom nierówny. Jak jesteś pewien, że to dół to panewka już dawno powinna wywołać korbę na wolność. Nie przeżyje żaden silnik roku czasu z pukającą panewką. Najlepiej weź stetoskop i posłuchaj. Dźwięki lubią się nosić.

#5 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 lutego 2015 - 12:11

Masz racje też dlatego wykluczam panewkę bo już dawno by się silnik rozsypał. A powiedz mi bo gdzieś słyszałem że może byś luz na sworzniu tłoka jest to możliwe?
Nie stety nie posiadam stetoskopu.

#6 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 lutego 2015 - 13:17

Masz racje też dlatego wykluczam panewkę bo już dawno by się silnik rozsypał. A powiedz mi bo gdzieś słyszałem że może byś luz na sworzniu tłoka jest to możliwe?
Nie stety nie posiadam stetoskopu.


Zdecydowanie puka jedna lub 2 szklanki.

#7 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 09 lutego 2015 - 13:24

Zdecydowanie puka jedna lub 2 szklanki.

ja tam od dolu jeszcze panewki slysze

#8 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 lutego 2015 - 13:30

Dzięki panowie zdam się na wasze doświadczenie, i kupię 24 popychacze firmy INA . To jak teraz wiem na czym stoję, to mogę spokojnie robić te głowice.Maciekmk jak by to były panewki, to już dawno silnik by się rozsypał.

#9 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 09 lutego 2015 - 14:18

to już dawno silnik by się rozsypał.

nie koniecznie wlasnie,jedz do warsa na warsztat niech ocienie tobie fachowym uchem na zywo ,co klepie jestescie z tego samego wojewodztwa ;)

#10 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 lutego 2015 - 16:11

Bardzo mnie to ciekawi czy jak się nagrzeje to cichnie?
Masz manuala, a może 2-mas

#11 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 lutego 2015 - 16:32

Cichnie bo olej rzadszy się robi i szklanka daje rade się napompować. Jak gęsty to przez 1-2 sek będzie klepać bardziej jak któraś ma dosyć.

#12 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 11 lutego 2015 - 18:10

Kolego stukają Ci tłoki, konkretnie mają luzy na bokach i stukają w cylinder, jak zdejmiesz głowice to bedziesz widział, ze tłoki dosc luzno da sie ruszac lewo prawo (nie gora dół), po prostu sa wytarte boczne gładzie tłoków, dużo oleju bierze?

#13 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 lutego 2015 - 21:17

Kolego stukają Ci tłoki, konkretnie mają luzy na bokach i stukają w cylinder, jak zdejmiesz głowice to bedziesz widział, ze tłoki dosc luzno da sie ruszac lewo prawo (nie gora dół), po prostu sa wytarte boczne gładzie tłoków, dużo oleju bierze?



Do tego nie trzeba zrzucać głowicy, równie dobrze wykręcić świece i na GMP sprawdzić.

Silnik w przypadku obróconej, luźnej panewki czy też z luzem na sworzniu tłoka już dawno powinien się rozlecieć.


Szklanka/ki na głowicy kierowcy.

#14 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 11 lutego 2015 - 21:24

Do tego nie trzeba zrzucać głowicy, równie dobrze wykręcić świece i na GMP sprawdzić.



Bez przesady, trzeba uzyc troche siły :)

#15 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 lutego 2015 - 22:42

Nie trzeba aż takiej siły. Ustawić dany cylinder w górnym martwym punkcie po czym delikatnie go dać w dół o 2 mm. Następnie wsadzić coś typu długi śrubokręt i nacisnąć. Jak wskoczy to jest luz.

#16 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 lutego 2015 - 22:46

Panowie jest taki objaw że raz stuka głośniej a raz ciszej. Dwumas to nie jest na pewno, na automacie tez tak było. Oleju troche bierze, ale spowodowane jest to uszczelniaczami na zaworach.

#17 OFFLINE   WujekJerry

WujekJerry

    Łomega :)

  • 382 postów
  • Dołączył: 17-02-2013

Napisany 12 lutego 2015 - 11:04

Panowie jest taki objaw że raz stuka głośniej a raz ciszej. .


Tak jak Ci mowie, to objaw wydartych tłokow, po bokach

#18 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 lutego 2015 - 12:09

Cichnie bo olej rzadszy się robi i szklanka daje rade się napompować. Jak gęsty to przez 1-2 sek będzie klepać bardziej jak któraś ma dosyć.


niekoniecznie. U mnie na ciepłym silniku stukanie staje się głośniejsze :)

#19 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 lutego 2015 - 12:37

Zazwyczaj spotykałem przypadki odwrotne niż Twój :)

Film też ma to do siebie, że każdy stu i puk jest bardziej wyrazisty niż na żywo.

#20 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 lutego 2015 - 13:04

To tylko pozostaje wyciągnięcie silnika, i rozebranie go na czynniki pierwsze. Jeżeli wtedy się okaże że faktycznie są wytarte te tłoki po bokach,to wtedy będzie trzeba się rozglądać za innym silnikiem.