Jutro będę miał Omege ;)
#1 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2015 - 20:10
Proszę o wyrozumiałe odpowiedzi;)
Jeśli nie ten dział to proszę o przeniesienie. Pozdrawiam
#2 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2015 - 20:37
Najlepiej to poczytać forum. Skrzynie nie padająProszę o wyrozumiałe odpowiedzi
#3 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2015 - 20:39
Bardzo dobry wybor :metal:Witam;) Przesiadam się z Laguny;p.
osobiscie polecam systematyczna lekture forum (nie tylko jak sie cos posuje). Sa odpowiednie dzialy w, ktorych jest sporo info.Mam pytania dotyczące eksploatacji pojazdu, na co uważać, koszt części zamiennych, itp itd. czy skrzynia jest wytrzymała bo o to się boje, no i ile to cudo wam pali?
Proszę o wyrozumiałe odpowiedzi;)
Jeśli nie ten dział to proszę o przeniesienie. Pozdrawiam
O automatach za wiele nie wiem, bo nie lubie i tyle, ale te w omedze daja rade. Tak samo jak i reszta. Zasady sa dwie:
1. Jesli nabedziemy prawdziwego zajezdzonego parcha to znienawidzisz Omege, wsadzisz kupe kasy, a i tak idealu nie bedzie. A potem opinie jakie to zle samochody.
2. jak dbasz tak masz. Najwazniejsze to robic wszystko na czas i nie pakowac chinskich podrobek (chytry dwa razy placi).
Poza tym to tylko auto i zawsze cos moze wyskoczyc. Bezawaryjnej jazdy zycze:like_it:
#4 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2015 - 21:16
Ale niestety w tym silniku musisz do spalania doliczyć jeszcze ok 0,5-1l oleju na 1000km (nie próbuj żadnych motodoktorów czy innych takich specyfików, ja spróbowałem i owszem chwilowo się zużycie oleju zmniejszyło ale później miałem asfalt w silniku)
Co do silnika musisz się szykować na częste czyszczenie wszystkich odm i przepustnicy oraz na zabawę z uszczelką pod pokrywą zaworów.
Co do automatu, zawsze byłem przeciwnikiem (ze względu na większą awaryjność i wyższe koszty naprawy niż manual) ale ostatnio kupiłem 3.2 z automatem i udało mi się wywiedzieć że sekretem bezawaryjności automatu jest regularna wymiana oleju w skrzyni, z filtrem oczywiście.
Koszty części ("takich lepszych" nie najtańszych):
- klocki przód - 70 kpl.
- łączniki stabilizatora przód - 37 szt.
- szyba czołowa NordGlass - 350 (z montażem)
- kpl. świece (NGK) + kable (BOSCH) - ok 200
- czujnik położenia wałków rozrządu (oryginał siemens, zamienników się nie wkłada bo nie działają) - ogólnie ok 200 zł - jak dobrze trafisz nawet 110
- drążek kierowniczy - 70 szt.
Przejechałem swoim ponad 40 tyś w ciągu 1,5 roku i nigdy mi nie "stanął", raz tylko w trasie na ślunsk poszła uszczelka pod głowicą ale do domu dojechał poszedł remont głowicy koszt 1500 zł z robotą i wymianą kolektora wydechowego oraz odmy bo była zapchana (czemu nie można było przepchać pytajcie złodzieja, oj sorry - "mechanika", a właściwie to z wykształcenia krawca - dowiedziałem się po fakcie)
Życzę bezpiecznej i bezawaryjnej jazdy, wygodnej nie muszę bo na pewno będzie
#5 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2015 - 21:28
też kiedyś panikowałem jak kupiłem drugą omę w asb i chciałem przekładkę robić a dziś? nie mam zamiaru wsiadać do omegi żony (w manualu) .
spalanie? mi po tych sporych górach 13L\100km ,
w trasie? też ok 13 ale przy prędkości ok 150km\h (trasa 500km)
co do reszty to tak jak koledzy piszą , forum jest wielką kopalnią wiedzy, mechanicy to cieniasy przy tutejszych "fanatykach"
#6 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2015 - 22:50
Spytasz 50 osob i będziesz miał 50 wynikow.... Wszystko zależy od nogi i natężenia ruchu. Ale xev w automacie nie będzie zbyt ekonomicznyile to cudo wam pali?
#7 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2015 - 23:17
Z tym, że nogę mam dosyć cięzką
#8 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2015 - 23:18
#9 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2015 - 23:40
Osobiście uważam że 2.0 jest dla kogoś komu zależy na spalaniu, dlatego o ile automat w 3.2 (gdzie na małe spalanie i tak nie ma co liczyć) ma sens, to w tym silniku to kiepski pomysł.
#10 OFFLINE
Napisany 06 lutego 2015 - 00:14
Ale xev w automacie nie będzie zbyt ekonomiczny
o to,to,tooo ...racja !
ale prawda z xev jest taka ze....
nie mam zamiaru wsiadać do omegi żony (w manualu) .
moim skromnym zdaniem jesli 2.0 to only na tasie w slusznej skrzyni
Na obecne czasy na miasto ,wachlowanie 1,2....1,2 traci naprawde sens.Amerykanie tego nie wymyslili bez celu.
Ja tam nie narzekam na automat ,poza tym ze aktualnie fisiuje pawiana ,wiec albo kupie skrzynie ,albo obecna naprawie i mam to z baniaka.
Widzialem na YT jak automatem driftowali ,ale pewnie skrzynia szybciej padnie jak manual.
co to sie dzieje od jezdzenia OmegaPrzejechałem swoim ponad 40 tyś w ciągu 1,5 roku i nigdy mi nie "stanął",
ludzie kochani
#11 OFFLINE
Napisany 06 lutego 2015 - 01:09
co to sie dzieje od jezdzenia Omega
ludzie kochani
a no nie zdrowe te samochody
#12 OFFLINE
Napisany 06 lutego 2015 - 08:54
#13 OFFLINE
Napisany 06 lutego 2015 - 10:35
Hmmm może rakieta to nie jest ale tragedii też nie ma a w trasie to też 180 pojedzie.
210 też poleci, sprawdzone
#14 OFFLINE
Napisany 06 lutego 2015 - 21:39
Co do spalania jeśli będzie tak jak piszecie to będę wniebowzięty:D laguna mi tyle paliła.
Paradoksem jest to ze lagunę sprzedałem za 2200 zł a omege kupiłem za nie cale 2000:D
Nic nie stuka nic nie puka, wyposażenie CD, rocznik 1997, silnik suchutki, blacha powyżej przeciętnej chociaż trzeba trochę dopieścić bo kilka parchów jest (jestem lakiernikiem), xenony, alufelgi, climatronic, przebieg rzekomo 190 tys. chociaż trochę nie chce mi się wierzyć.
Ogólne wrażenia?? czuje się jak bym jechał autem za 50 tys. Komfort 1 klasa, cichutko ledwo silnik słychać, wygląd jak dla mnie...??? zawsze mi się podobały omegi:D Mam wrażenie jak bym trafił 6 w totka:D mam nadzieję że się nie zawiodę forum przejże od góry do dołu bo na pewno się przyda a chce wiedzieć wszystko;)
Dodam jeszcze ze mam dopiero 24 lata i to moje 3 auto. Pierwszy to był opel astra i tez nie było szczególnie na co narzekać Niemiecka jakość się kłania;))
#15 OFFLINE
Napisany 06 lutego 2015 - 21:53
za pol roku zmienisz zdanie co do tej jakosciNiemiecka jakość się kłania)
#16 OFFLINE
Napisany 06 lutego 2015 - 22:12
#17 OFFLINE
Napisany 06 lutego 2015 - 22:18
Co do mocy... słuchajcie ja przesiadłem się z laguny 1.8 8v 90 km jak dla mnie to rakieta) nie potrzeba więcej.
Daje Ci góra miesiąc i będzie to dla Ciebie za mało
Nie ma takiego czegoś, że nie potrzeba więcej
No chyba że byłbyś panem po 60 i jeździł do sklepu i do kościoła
#18 OFFLINE
Napisany 07 lutego 2015 - 02:31
swoja droga ,mi w 2.0 jakos stykalo mocy .No ale mialem zdrowy silnik .Kolo co mial takiego samego parcha, moim sie przejechal i sam stwierdzil ze lepszego kopa ma moj purchel
tera mam 1.8 i sie ciesze bardziej :up:
szerokosci i duzo szpachli
pozdrawiam
#19 OFFLINE
Napisany 07 lutego 2015 - 11:08
#20 OFFLINE
Napisany 07 lutego 2015 - 14:57
Daje Ci góra miesiąc i będzie to dla Ciebie za mało
Nie ma takiego czegoś, że nie potrzeba więcej
Dokładnie, jak świeżo po zrobieniu prawka zacząłem latać Omegą to też była dla mnie rakieta. Szybko mi przeszło, może dlatego, że 90% samochodów, którymi miałem okazje jeździć zbiera się do 5x lepiej, no ale nie ma co porównywać 2.0 16V do 530D.
Jak dałeś niecałe 2k za rocznik '97, to aż się boję, ile mógłbym dostać za swoją złOmegę. Idę ją pogłaskać, bo aż mi przykro się zrobiło :szpital:
Aha, co do oleju - takie zużycie NIE JEST normalne. Mi kiedyś brała znikome ilości oleju, a teraz co dwa tygodnie dolewam, choć jakoś dużo nie jeżdżę. Poczytaj o tym na forum.