Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przepływomierz-objawy zabrudzenia,czyszczenie...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
114 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   leeds

leeds
  • 23 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: mlawa

Napisany 28 stycznia 2007 - 10:38

ja stawial bym raczej na czujnik temperatury moze wstawiles poprostu inny nie od tego modelu bo takie zeczy jak przeplywka czy sonda lambda zawsze sie zasiwieci chek no zostal panowie jescze erg ale i on by zaswiecil wiec mysle ze sprawdz jeszcze raz czujnik temperaturki pozdro
mechanika elektryka mlawa dla forumowiczow znizka gg818716

#42 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 03 lutego 2007 - 18:36

Witam , no i wyjaśnilo sie co było przyczyna moich kłopotów. Po sprawdzeniu wszystkiego co możliwe i wymianie kilku rzeczy, nic się nie poprawiło. Przypomnialem sobie , że moje kłopoty zaczeły się jak zmieniłem krokowca z alegro :evil: . Więc dorwałem czym szybciej orginalną używkę i auto odżyło :wink: . Planuje pózniej kupno nowego orginału :!: . Jeżeli mogę to chciałbym wszystkich ostrzec przed firmą GAMEX od której kupiłem ów krokowy. Dlatego NIE POLECAM tej firmy. :bad: Pozdro.

#43 OFFLINE   konrad

konrad
  • 261 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Skąd: piaseczno

Napisany 04 lutego 2007 - 11:44

to ja mam pytanie . odpalam silnik a on odpali i gaśnie następny raz odpalam zaczyna chodzić ale gaśnie za każdym odpaleniem jest lepiej ale rzuca go i prycha chodzi nie równo po 3, 4 próbach pracuje normalnie ale jak chce ruszyć (automat) zaczyna prychać i nie chce wejść w obrotya jak wkręci się to już jedzie przy ruszaniu nie moge dawać dużo gazu bo prycha a na gazie jest ok
v6 i wiesz co mruczy pod machą

#44 OFFLINE   alex12345

alex12345
  • 1 postów
  • Dołączył: 05-03-2008
  • Skąd: szczecin

Napisany 05 marca 2008 - 20:35

część
kilka miesięcy temu kupiłem silniczek krokowy na allegro u tej samej firmy i jestem zadowolony cena , gwarancja i działa jak nalezy oby tak dalej

#45 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 marca 2008 - 23:32

to ja mam pytanie . odpalam silnik a on odpali i gaśnie następny raz odpalam zaczyna chodzić ale gaśnie za każdym odpaleniem jest lepiej ale rzuca go i prycha chodzi nie równo po 3, 4 próbach pracuje normalnie ale jak chce ruszyć (automat) zaczyna prychać i nie chce wejść w obrotya jak wkręci się to już jedzie przy ruszaniu nie moge dawać dużo gazu bo prycha a na gazie jest ok




za bogata mieszanka na gazie. zresetuj kompa i zobaczysz ze przez chwile bedzie ok. po resecie pojezdzij na beznynie i jedz do gazownika na regulacje




 


#46 OFFLINE   kondi1975

kondi1975
  • 43 postów
  • Dołączył: 28-02-2008
  • Skąd: warszawa-bielany

Napisany 10 marca 2008 - 21:59

Witam koledzy.To teraz kolej na mnie.Jak odpalam z rana na parkingu to przez jakąś chwilę przy dodaniu gazu coś ją dusi ale porusza się w miarę przy mocniejszym depnięciu,jak dostanie temperatury ok 30stopni już nie dusi jej,ale nadal trzeba bardziej depnąć bo zamulona jest i wydaje mi się że to nie jest jej rzeczywista moc(2l 8V)a było przez 1 miesiąc ok.(kupiona nie dawno)A jak ma już swoje 90 stopni,to potrafi,jak wyrzucę na luz przy jakiejś prędkości to obroty podchodzą do 2000obr/min i powolutku spadają do 800.Potrafi czasem się odmulić i jedzie jak należy ale to czasami.Jeżdżę na PB95.Proszę o jakieś porady.Pozdrawiam

#47 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 marca 2008 - 22:12

Witam koledzy.To teraz kolej na mnie.Jak odpalam z rana na parkingu to przez jakąś chwilę przy dodaniu gazu coś ją dusi ale porusza się w miarę przy mocniejszym depnięciu,jak dostanie temperatury ok 30stopni już nie dusi jej,ale nadal trzeba bardziej depnąć bo zamulona jest i wydaje mi się że to nie jest jej rzeczywista moc(2l 8V)a było przez 1 miesiąc ok.(kupiona nie dawno)A jak ma już swoje 90 stopni,to potrafi,jak wyrzucę na luz przy jakiejś prędkości to obroty podchodzą do 2000obr/min i powolutku spadają do 800.Potrafi czasem się odmulić i jedzie jak należy ale to czasami.Jeżdżę na PB95.Proszę o jakieś porady.Pozdrawiam



czujnik temp na kompa




 


#48 OFFLINE   Piotrek Be

Piotrek Be
  • 42 postów
  • Dołączył: 30-10-2006
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 18 września 2008 - 10:17

Witam

Mam pytanie, czy można wypiąć wtyczkę od przepływomierza i tak dojeździć do wymiany. Będzie się świecić kontrolka silnika ale auto powinno jakoś do domu dojechać. Co wy na to??

#49 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 września 2008 - 10:30

Witam

Mam pytanie, czy można wypiąć wtyczkę od przepływomierza i tak dojeździć do wymiany. Będzie się świecić kontrolka silnika ale auto powinno jakoś do domu dojechać. Co wy na to??


dojedziesz tylko bedzie sobie uśredniać wartosci.




 


#50 OFFLINE   cerat

cerat
  • 23 postów
  • Dołączył: 05-06-2007
  • Skąd: Polska

Napisany 19 września 2008 - 14:25

hej!!!mam podobny silnik jak Kondi.jak jest zimny i odpalam to wszystko niby gra.lecz jak ruszam to jest mulasty ledwo 60 km/h nim pojade.potem jak sie troszke zagrzeje jedzie lepiej.a po osiagnieciu temperatury powyzej 93 stopni mam wrazenie ze sie gozej rozpedza traci kopa. musze wiecej gazu cisnac aby lepiej ja rozbujac.czuje sie jakbym przyczepe ciagnal.byl podpinany pod laptopa i pod techa niby wszystko ok.nawet katalizator wypialem na probe a na jego miejsce rure zapiolem.kompresja ok 13 atm. na karzdym garze.poradzcie cos jak mozecie.dziekuje i pozdrawiam :sad:

#51 OFFLINE   piotrcezary

piotrcezary
  • 19 postów
  • Dołączył: 08-10-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 12 listopada 2008 - 11:34

czujnik temp na kompa


A dokładniej - jest jakiś czujnik temperatury na komputerze????

pzdr

C
Piotr "Cezary"

#52 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 12 listopada 2008 - 11:37

Czujnik temp. na komp. i czujnik temp. na deche :cool:

#53 OFFLINE   misza1976

misza1976
  • 43 postów
  • Dołączył: 24-05-2007
  • Skąd:

Napisany 04 grudnia 2008 - 12:57

Witam,
u mnie w autku też sprawdzałem spalanie na paliwie verva 98 i wyszło 15,7 na setkę po mieście - chyba znacznie za dużo przecież norma w mieście dla tego silnika X20SE to coś ok. 13l/100km. Nie pokazuje żadnych błędów - sonda wymieniona w zeszłym roku na orginał. Piszecie o przeływomierzu że po odłączeniu wtyczki od niego na pracującym silniku powinień silnik zgasnąć, zadławić się, zmienić obroty chwilowo jeśli jest sprawna przpłwka. U mnie po odłączeniu słychać jakiś grymas lecz minimalny w zmianie obrotów. Po zczytaniu błędów po odłączeniu oczywiście wyskakuje błąd 73 czyli za niskie napięcie - niektórzy z was piszą że mają taki błąd bez odłączania przepływki więc może wystarczy przeczyściś styki i wtedy sprawdzić jeszcze raz błędy oczywiście pamiętając że ten błąd pozostaje w pamięci kompa przez kolejne 20 odpaleń samochodu.

U mnie czasami w czasie jazdy też odczuwam spadek mocy tak jaby się dławił, słabiej przyspieszał. Kiedyś już pisałem że czasami zapalami się pomarańczowa kontrolka silnika zaraz po odpaleniu silnika na jakieś 3-5 sekund i gaśnie ale błędów nie pokazuje przy pomocy spinacza.

Może ktoś napisze co może dawać takie objawy?
-krokowy
-przepływka
- jakiś czujnik
- ?

Spalanie na gazie mam też wysokie 17-19l/100km w mieście

Od jakiegoś tygodnia czujnik temp zewnętrznej też źle wskazuje jak na dworze 2-3 st.C to pokazuje 9 st.C jak jest 6-7 to pokazuje 10-11, oraz jak było -2, -3 to pokazywał 7.
Czy jest do wymiany? - styki przeczyszczone - czy jest inna przyczyna tego zjawiska?

Pozdrawiam!!!
Omega B X20SE Caravan, Lovato

#54 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2008 - 16:37

i u mnie pojawil sie problem z przeplywka...

w sumie auto jezdzi dobrze, prawidlowo przyspiesza itd., natomiast ktoregos ranka gdy gdy tylko odpalilem samochod (odpalil na dotyk) dodalem gazu i silnik nie chcial sie wkrecac w obroty - w sumie bylo to bardzo chwilowe, bo juz po ok 30sekundach wszystko wrocilo do normy...
diagnoza - byc moze gaz rozjechal mapy benzyny - no to bach, aku na noc trzeba odlaczyc i zobaczymy. w miedzy czasie zczytalem bledy, i wyszedl blad 74 - zbyt wysokie napiecie przeplywki - to przeplywke do domu zabralem i wyczyscilem...

nastepnego dnia wlozylem przeplywke, aku podpialem i zaczalem jezdzic tylko na benzynce, zeby mapki sie ulozyly... auto rzeczywiscie jezdzi lepiej, nie ma problemu z dodaniem gazu od razu po odpaleniu, ale juz sam nie wiem, co pomoglo - czy nowe mapy, czy czyszczenie przeplywki, czy moze to, ze jezdze jeszcze caly czas na benzynie.

jednak - blad 74 nadal (po dwoch dniach jezdzenia) jest wyswietlany, jesli jutro nie zniknie to wybiore sie na jakas diagnostyke, aby w czasie rzeczywistym na kompie obejrzec wartosci z czujnikow...


 


#55 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 grudnia 2008 - 18:55

ja mialem walnięty przepływomierz że nie dało sie już z miejsca ruszyć na ciepłym silniku a komp błędu nie wychwycił więc zdarzają się przypadki że nie zawsze spinacz daje radę a tylko odczyt na żywca ewentualnie jak ze zdjęta wtyczką jest lepiej niż z podlączoną to na bank przepływka ducha wyziuneła

#56 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2008 - 20:08

i u mnie pojawil sie problem z przeplywka...

w sumie auto jezdzi dobrze, prawidlowo przyspiesza itd., natomiast ktoregos ranka gdy gdy tylko odpalilem samochod (odpalil na dotyk) dodalem gazu i silnik nie chcial sie wkrecac w obroty - w sumie bylo to bardzo chwilowe, bo juz po ok 30sekundach wszystko wrocilo do normy...
diagnoza - byc moze gaz rozjechal mapy benzyny - no to bach, aku na noc trzeba odlaczyc i zobaczymy. w miedzy czasie zczytalem bledy, i wyszedl blad 74 - zbyt wysokie napiecie przeplywki - to przeplywke do domu zabralem i wyczyscilem...

nastepnego dnia wlozylem przeplywke, aku podpialem i zaczalem jezdzic tylko na benzynce, zeby mapki sie ulozyly... auto rzeczywiscie jezdzi lepiej, nie ma problemu z dodaniem gazu od razu po odpaleniu, ale juz sam nie wiem, co pomoglo - czy nowe mapy, czy czyszczenie przeplywki, czy moze to, ze jezdze jeszcze caly czas na benzynie.

jednak - blad 74 nadal (po dwoch dniach jezdzenia) jest wyswietlany, jesli jutro nie zniknie to wybiore sie na jakas diagnostyke, aby w czasie rzeczywistym na kompie obejrzec wartosci z czujnikow...


podlaczylem sie dzis pod kompa, blad 74 zostal skasowany z kompa i poki co juz sie nie pojawia, przeplywomierz i inne czujniki wydaja sie pracowac prawidlowo, tak wiec omeszka jezdzi jak trzeba...


 


#57 OFFLINE   michal 79

michal 79
  • 55 postów
  • Dołączył: 03-07-2008
  • Skąd: bogatynia

Napisany 25 grudnia 2008 - 01:22

najprawdopodobniej przy takich objawach u ciebie to zawiesil lub uszkodzil ci sie ktorys z dwoch czujnikow spalania stukowego. ja tak mialem duze spalanie,brak mocy,nierowna praca silnika .bylem na kompie gosc mi go zresetowal i jak znowu kleknie to wymiana. a i zapalila mi sie wtedy kontrolka pomaranczowa silnika. jezdze do tej pory i na razie nie mam problemu z tym czujnikiem,zapasowy w bagazniku)

#58 OFFLINE   Przemek217

Przemek217
  • 229 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Limanowa

Napisany 08 stycznia 2009 - 15:08

Witam wszystkich:)
Mam pytanko jaki numer katalogowy ma przepływka do Omegi b 2.0 16V rok 1994, pytam ponieważ jakiś czas temu miałem wybuch w ukł dolotowym i poszła mi przepływka przyjrzałem sie jej wewnątrz i miała jeden opornik i małą spiralke <niestety wtedy już jej nie miała> i wyrzuciłem ją, potem kupiłem drugą <na niej nie chodziła> ona miała jakieś 2 kostki w środku, a teraz mam trzecią ktura ma dwie płytki szklane <ale na niej też nie chodzi tak jak ma chodzić> pytałem po szrotach i mówią że w tych silnikach eco-tec jest tylko jeden rodzaj przepływek:/ jak im powiedziałem że ja widziałem przynajmniej trzy wyglądające tak samo tylko różniące sie tymi dwoma usrajstwami w środku to sie zdziwili i powiedzieli że nie możliwe?? Z góry dzięki:) Pozdrawiam:)

#59 OFFLINE   bolo8181

bolo8181
  • 94 postów
  • Dołączył: 26-12-2008
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 stycznia 2009 - 20:38

witam tez ma jak by wrazenie ze moja klucha jest zamulona kiedys jak by lepiej chodzila :)ale kumpla passata b5 1,8 125 kucy zrobilem wiec sam nie wiem czy juz mi sie wydaj czy nie :)

#60 OFFLINE   Rafal_W24

Rafal_W24
  • 63 postów
  • Dołączył: 08-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 09 stycznia 2009 - 14:00

Witam wszystkich:)
Mam pytanko jaki numer katalogowy ma przepływka do Omegi b 2.0 16V rok 1994, pytam ponieważ jakiś czas temu miałem wybuch w ukł dolotowym i poszła mi przepływka przyjrzałem sie jej wewnątrz i miała jeden opornik i małą spiralke <niestety wtedy już jej nie miała> i wyrzuciłem ją, potem kupiłem drugą <na niej nie chodziła> ona miała jakieś 2 kostki w środku, a teraz mam trzecią ktura ma dwie płytki szklane <ale na niej też nie chodzi tak jak ma chodzić> pytałem po szrotach i mówią że w tych silnikach eco-tec jest tylko jeden rodzaj przepływek:/ jak im powiedziałem że ja widziałem przynajmniej trzy wyglądające tak samo tylko różniące sie tymi dwoma usrajstwami w środku to sie zdziwili i powiedzieli że nie możliwe?? Z góry dzięki:) Pozdrawiam:)

Ja mam kolego ten sam problem, stara przepływka wylądowała w koszu a na tej, którą mam teraz nie chodzi i krutko mówiąc ZONK.
Mam jeszcze jedno pytanko, mianowicie czy uszkodzenie przepływki polega na zerwaniu tej spiralki wewnatrz?, bo w tej, którą wyrzucilem spiralka była cała a błąd wyszedł.