Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przepływomierz-objawy zabrudzenia,czyszczenie...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
114 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   scanmar

scanmar
  • 39 postów
  • Dołączył: 01-02-2009

Napisany 22 lutego 2009 - 19:52

jak masz tą rospiske pinów to poprosze

#102 OFFLINE   belushi70

belushi70
  • 33 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój

Napisany 06 kwietnia 2009 - 09:41

Witam! Obczytuje forum w sprawie przepływki bo auto też mi jeździ mułowato. Mam pytanie-co to jest za ustrojstwo poniżej przepływki(między przepływką a filtrem powietrza)?
belushi70

#103 OFFLINE   Przemek217

Przemek217
  • 229 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Limanowa

Napisany 06 kwietnia 2009 - 14:58

To jest <chyba> czujnik temperatury powietrza:)

#104 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwietnia 2009 - 18:59

o jest <chyba> czujnik temperatury powietrza

tak czujnik powietrza :D jak by co to posiadam na zbyciu :)

#105 OFFLINE   belushi70

belushi70
  • 33 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój

Napisany 15 kwietnia 2009 - 06:43

Kristofer oczywiście bym reflektował jeśli to jest przyczyna mojego bólu głowy.Sam nie wiem dlaczego Omę tak muli.Czytam forum-kombinuję na różne sposoby.Wymieniłem kable,świeczki,aku,filtr powietrza też nowy.Teraz zastanawiam się nad przepływką.Gdy odpalam zimny silnik zaskakuje bez zarzutu-niestety po chwili gaśnie.Muszę go potrzymywać pedałem gazu bo gaśnie(zimą to nawet długo trwało,teraz gdy jest cieplej znacznie krócej).Po za tym podczas jazdy auto jest słabe,jakby zmulone.Deptam prawie do dechy,a ona z trudem wchodzi na obroty.Zauważyłem że czasami ma takie krótkie "zrywy"(2-3sekundowe)autko aż podrywa,po czym znów to samo.No i jeszcze czasami na jałowym falują obroty.Poradzicie cosik wiara??
belushi70

#106 OFFLINE   marasao

marasao
  • 19 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 15 kwietnia 2009 - 15:35

no i wlasnie ja mam praktycznie identyczne objawy w identycznym silniku jak kolega belushi70 :) jutro jade na komputer zobaczymy co wykarze:P

#107 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 15 kwietnia 2009 - 17:40

Jakieś błędy ?

#108 OFFLINE   belushi70

belushi70
  • 33 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój

Napisany 15 kwietnia 2009 - 18:34

metoda na spinacza nic nie pokazała-asy w ASO też niczego nie stwierdzili...:nie:
aha!Jeszcze jedno zjawisko: przy podpiętej przepływce na LPG jako tako jeździ,gdy przełączę na benzynę zaczyna się strasznie dusić.Gdy ściągnę kabelek z przepływki dzieje się na odwrót...
belushi70

#109 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 kwietnia 2009 - 19:49

przepływka potrafi padać tak dziwnie, że podaje złe odczyty dla kompa. Błędu nie będzie wyrzucało. Dlatego w serwisie ASO płaci się za WIEDZĘ kmiota który to sprawdza. powinien wiedzieć ile litrów powinna zgłaszać na biegu jałowym itd.
Jedyną rozsądną metodą czyszczenia tej "tzw gorącej płytki" jest chemiczne jej spłukanie z syfu np: czystym spirytusem w ilościach niespożywczych.
(Pamiętam jak we fronterze padała mi przepływka - heheh auto zaczynało dostawać takiego kopa jak po czip tuningu a na następny dzień muł.)

#110 OFFLINE   miller69

miller69
  • 70 postów
  • Dołączył: 06-12-2006
  • Skąd: ostrowiec św

Napisany 16 kwietnia 2009 - 06:24

ufffff
właśnie przeczytałem cały temat i mam krótkie pytanko,czym najlepiej wyczyścić przepływkę ,rozkręciłem swoją i na oko wygląda że jest cała ( ramka wewnątrz bez widocznych uszkodzeń), i druga sprawa ma może ktoś fotkę wnętrza tego ustrojstwa(2,5 dt).
pzdr.

#111 OFFLINE   belushi70

belushi70
  • 33 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój

Napisany 16 kwietnia 2009 - 06:28

"""Jedyną rozsądną metodą czyszczenia tej "tzw gorącej płytki" jest chemiczne jej spłukanie z syfu np: czystym spirytusem w ilościach niespożywczych."""
Z reguły zalecają wymianę przepływki,ale dlaczego by nie spróbować czyszczenia?? Czy jest ktoś kto mógłby to opisać?
belushi70

#112 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 lutego 2018 - 20:49

Czy ktoś z Was używał może tego wynalazku Liqui Moly?

http://liquimoly.skl...eplywomierza/40

#113 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 lutego 2018 - 11:13

Doświadczenie podpowiada, że szkoda tracić na półśrodkach. Nowy i zapomnieć. Możesz wymienić sam wkład w przepływce z innego auta :

http://www.forum.alf...ek-2-print.html

str 2

 

Co zauważyłeś w aucie, że stawiasz na przepływomierz? tez bede szukał na wymianę u siebie



#114 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 20 lutego 2018 - 21:41

Doświadczenie podpowiada, że szkoda tracić na półśrodkach. Nowy i zapomnieć. Możesz wymienić sam wkład w przepływce z innego auta :

http://www.forum.alf...ek-2-print.html

str 2

 

Co zauważyłeś w aucie, że stawiasz na przepływomierz? tez bede szukał na wymianę u siebie

 

Mam m.in. problemy z odpalaniem na zimnym. Na obydwu bankach zauważyłem wysokie korekty długoterminowe (+24%), nawet po resecie map i przejechaniu 200 km na benzynie. Do tego błędy 0170 i 0173. Te błędy występują tylko na benzynie. Jednocześnie przy mocniejszym przyśpieszaniu i wejściu na wysokie obroty, szczególnie tuż po puszczeniu pedału gazu, przełącza się w tryb awaryjny (początkowo check engine mruga i później świeci na stałe). Silnik pracuje jakby na 3 cylindrach. Po ponownym uruchomieniu jest ok. Wydaje mi się też, że sondy regulacyjne zawieszają się czasem na określonym napięciu (na obydwu bankach). Obstawiam przepływomierz, nieszczelny dolot, sondy albo problem z ciśnieniem paliwa (pompa, wąż miedzy pompą a pokrywą, regulator ciśnienia na listwie). Jeśli chodzi o przepływomierz to przy rozgrzanym silniku op-com pokazuje około 13 kg/h. Na zimnym znacznie więcej (29 kg/h przy temperaturze cieczy chłodzącej 57 stopni). 

 

Jakie są u Ciebie objawy?

 

[Edycja]

 

Okazuje się, że po odłączeniu przepływomierza silnik pracuje równiej. Pomimo odłączenia wtyczki check engine się nie zapala.

Postanowiłem jednak przetestować ten środek Liqui Moly. Czekam na dostawę. Zobaczymy czy coś się zmieni.


Edytowany przez Pabloo, 16 marca 2018 - 16:25.


#115 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 października 2018 - 18:15

omega b 2,5v6 lpg  po remoncie  trzyma 1000 obr na skrzyni w pozycji D schodzi do  700 takie zdjecia cos podpowiedza?

Załączone pliki