Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Porównanie lamp xenonowych i soczewkowych w B i B FL


  • Zamknięty temat Ten temat jest zablokowany
Brak odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jeansu

jeansu
  • 222 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Kozienice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 21 marca 2014 - 20:27

Widzę, że różnie się tu pisze na temat lamp, więc postaram się to jakoś usystematyzować powołując się na własne doświadczenia:

1) soczewki (lampy zwykłe) w B i B FL © różnią się tylko kloszem (szybą), w B rant przy grillu jest zaokrąglony, a w B FL jest szpiczasty, dotyczy to również xenonów,
2) Xenony w B i B FL © różnią się tylko kloszem (szybą), są też inne drobne różnice, ale nie mają one żadnego znaczenia (np. spryski w B mocowane są do obudowy lampy, ale w obudowie B FL są mocowania na nie i odwrotnie w xenonie jest dodatkowa osłonka/pokrywka palnika oraz przetwornica z mocowaniem),
3) soczewki (lampy zwykłe) i xenony mają identyczne obudowy, wewnętrzne ramki chromowane i lustra świateł drogowych (automatycznie mocowania soczewek są identyczne),
4) soczewki (lampy zwykłe) i xenony mają różne szyby/klosze i homologacje,
5) zasadniczo różnice są tylko w samych światłach mijania:
- soczewka (element optyczny, szklany, o sferycznej powierzchni od strony zewnętrznej i płaskiej od strony żarówki lub palnika) w lampach zwykłych powierzchnia sferyczna jest gładka, a w xenonowych prążkowana,
- przesłona w lampach zwykłych ma kształt w przybliżeniu taki __/, a w xenonowych taki __/ÂŻÂŻ, nie można ich stosować zamiennie, a przynajmniej nie powinno się.
- odbłyśnik świateł mijania w lampach zwykłych jest metalowy i ma mocowanie na żarówkę H1, w xenonach jest plastikowy i ma mocowanie na palnik D2S.
6)* wiązki elektryczne w lampach są różne, w xenonie jest mniej pinów w kostce/złączu gdyż zasilanie idzie częściowo na przetwornicę, zmiana zwykłych lamp na xenonowe nie wymaga jednak wymiany wiązki, wystarczy odciąć napięcie od świateł mijania i podać je na przetwornicę (robimy to przed lampą - w instalacji samochodu a nie lamp).

Reasumując jeśli chcemy modyfikować lampy bazując na oryginalnych elementach należy wymieniać tylko "soczewki" (odbłyśnik/lustro, przesłona, soczewka) + ew. przetwornica.

W zestawieniu nie były porównywane lampy "ryflowe", gdyż mają one zupełnie inną budowę zarówno wewnętrzną jak i zewnętrzną (teoretycznie klosz można przeszczepić, ale nie ma to żadnego sensu)