Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.216v - brak mocy , słabo przyspiesza, sporo pali


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mariusz55555

mariusz55555
  • 16 postów
  • Dołączył: 11-09-2008
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 16 stycznia 2015 - 09:03

Witam wszystkich. Od kilku miesięcy jestem posiadaczem omegi Bfl silnik 2.2 16v sama benzyna. Autko kiepsko przyspiesza, dopiero po 2500 obrotach pojawia się moc ale szału niema. Sporo pali, teraz przy takiej pogodzie komputer pokazuje 13.7L cykl mieszany 5km miasto+15km. poza miejski w trasie nie jest lepiej. Mogę śmiało powiedzieć z doświadczenia po 2.0 16v że powinna lepiej śmigać i na pewno dużo mniej palić niż obecnie.
Macie jakieś sugestie co do diagnozy?
Błędów nie ma! Parametry silnika na postoju jak i podczas jazdy ok. Na kilku komputerach sprawdzane.
Kilka potencjalnych przyczyn wyeliminowane:
-nowe świece
-nowy filtr paliwa
-kompresja OK.
-kolektor cały
-przepływomierz podmieniony na sprawny (stary ok.)
-sondy podmienione.

Zastanawiam się jeszcze nad ciśnieniem paliwa i podmianką cewki zapłonowej (listwy)
chociaż nie jest popękana, ładną podaje iskrę nawet stare świece wyglądały ok.

Gdzieś przeczytałem że to właśnie LISTWA ZAPŁONOWA może dawać w kość-a komputer jej nie wyniucha. Nie mogę znaleść takowej na podmiankę.
Może ktoś z Was ma pożyczyć-Kraków i okolice.
NR.CEWKI 90 564 334
0 221 503 031
5WK9 1704

Pozdrawiam i czekam na wiadomości;)
Mariusz G.

#2 OFFLINE   nolek33

nolek33
  • 96 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 17 stycznia 2015 - 17:33

Praktycznie została Tobie listwa jako przyczyna...sam miałem zabawę z tym silnikiem jeżeli chodzi o takie objawy...moja rada...wyjmij listwę i ogrzej ją w nocy np. koło kaloryfera i rano założ....mi bez przerwy wchodzi woda w gniazda świeć i co jakiś czas nie czyszczę świec a suszę i oczyszczam listwę, gumki o sprężynki....mi pomaga..pozdrawiam

#3 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 stycznia 2015 - 18:17

Witam wszystkich. Od kilku miesięcy jestem posiadaczem omegi Bfl silnik 2.2 16v sama benzyna. Autko kiepsko przyspiesza, dopiero po 2500 obrotach pojawia się moc ale szału niema. Sporo pali, teraz przy takiej pogodzie komputer pokazuje 13.7L cykl mieszany 5km miasto+15km. poza miejski w trasie nie jest lepiej. Mogę śmiało powiedzieć z doświadczenia po 2.0 16v że powinna lepiej śmigać i na pewno dużo mniej palić niż obecnie. Macie jakieś sugestie co do diagnozy?

Nie wiem czego spodziewałeś się po przesiadce z 2.0 do 2.2. W cyklu mieszanym może zejdzie do 12,5 a co do przyśpieszenia to też ne spodziewaj się, że od 1500 rpm będzie w fotel wciskać ;) także szału nie ma i raczej ne będzie. Wątpie, żeby to była listwa ale próbuj.

mi bez przerwy wchodzi woda w gniazda świeć i co jakiś czas nie czyszczę świec a suszę i oczyszczam listwę, gumki o sprężynki

W jaki sposób tam się woda dostaje ??

#4 OFFLINE   mariusz55555

mariusz55555
  • 16 postów
  • Dołączył: 11-09-2008
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 19 stycznia 2015 - 07:40

Panowie, powinna być różnica w mocy co do 2.0 a na pewno nie może być słabsza. poprzednia paliła 10.6L przy mieszanej jeżdzie:):):). Jeżdziłem taką znajomego taksówkarza jak miałem wcześniejszą i widać było różnicę-sprzedał przed moim zakupem:( Sześć latek jazdy 2.0 to toszke czasu było na poznanie co autko potrafi-więc mam porównanie że to na tą chwilę mułek to moje 2.2 jest-mam nadzieję że uda się rozwiązać problem (miesiąc jeżdziłem obydwoma na zmianę i starsza podciwiej się zachowywała)
A wracając do tematu-to u mnie jest wszystko suche jak pieprz:)-żadnej wilgoci,sprężynki całe ,gumki nie sparciałe, ogrzanie nic nie pomogło:masakra: muszę dorwać tą LISTWĘ na podmiankę.
ps. jak nie listwa to co jeszcze?:masakra:

#5 OFFLINE   Karol88

Karol88

    Zbanowany

  • 145 postów
  • Dołączył: 23-11-2011

Napisany 19 stycznia 2015 - 08:53

Przepustnice sobie wyczyść i wszystkie odmy i będzie lepiej :)
A tak w ogóle to te silniki dopiero od 3 tys - 3,5 tys sie zbierają....

#6 OFFLINE   mariusz55555

mariusz55555
  • 16 postów
  • Dołączył: 11-09-2008
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 19 stycznia 2015 - 09:03

Oki-muszę zapytać znajomego mechanika czy tam zaglądał.
...ale nie powinna gorzej się zachowywać niż 2.0 jak nic nie wyczaję to wracam do 2.0:p
Trzeba się dobrze postarać by zapiszczeć na jedynce nie mówiąc o dwójeczce:(:(:( nie do pomyślenia przy 2.0 16V)

#7 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 stycznia 2015 - 09:28

jak nie listwa to co jeszcze?


Filtr powietrza wymienić.
Przeczyścić przepustnicę chociaż zawalona wywala błędy.
Po zakupie jak robiłem rozrząd zaktualizowali mi soft do najnowszego - nie pamiętam już czy to coś pomogło ale możesz spróbować.

Panowie, powinna być różnica w mocy co do 2.0 a na pewno nie może być słabsza. poprzednia paliła 10.6L przy mieszanej jeżdzie.

Nie realny poziom wg mnie dla cyklu mieszanego. Poniżej 12 będzie ok.

A tak w ogóle to te silniki dopiero od 3 tys - 3,5 tys sie zbierają....

Bez przesady. Powyżej 2 tys powinien już iść bez jakiegoś "doła".

#8 OFFLINE   Jaromv6

Jaromv6
  • 47 postów
  • Dołączył: 17-09-2009
  • Skąd: okolice Płońska

Napisany 19 stycznia 2015 - 10:36

Oki-muszę zapytać znajomego mechanika czy tam zaglądał.
...ale nie powinna gorzej się zachowywać niż 2.0 jak nic nie wyczaję to wracam do 2.0:p
Trzeba się dobrze postarać by zapiszczeć na jedynce nie mówiąc o dwójeczce:(:(:( nie do pomyślenia przy 2.0 16V)


Ja nie jeździłem 2.0 ani 2.2 ale bez przesady nie możliwe żeby 2.2 było słabsze od 2.0 chyba że przełożenia skrzyni i mostu są inne ale nie sądzę. Moim zdaniem szukaj przyczyny tego stanu a nie drugiego auta

#9 OFFLINE   oliver84

oliver84

    off

  • 129 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: kaliszfornia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 19 stycznia 2015 - 11:03

Rakiety z 2,2 miec nie bedziesz i auto zaczyna ciągnąć od 2500 tys to takie minimum. Co do listwy mozesz sobie sprawdzic. Miernik w ręke i pomiar.... opór max 0,6 ohm. Kiedys w ktorejs autodacie znalazlem. Porównywac 2.0 i 2.2 to wielki bład wg mnie. Waga 2.0 to okolo 1450kg przy 136KM, a 2.2 wazy w mojej omy 1640kg i przy 144KM. A więc mocy nie wiele wiecej, a waga sporo wzrosla.

#10 OFFLINE   mariusz55555

mariusz55555
  • 16 postów
  • Dołączył: 11-09-2008
  • Skąd: Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 20 stycznia 2015 - 07:40

Na tą chwile to nie mam "kontaktu" z autkiem ale posłucham waszych rad iw drożę w życie jak tylko to będzie możliwe:):):)
...Aż 200 kg. Jej się przytyło? z jakiej paki:(

#11 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 stycznia 2015 - 13:09

Witam wszystkich. Od kilku miesięcy jestem posiadaczem omegi Bfl silnik 2.2 16v sama benzyna. Autko kiepsko przyspiesza, dopiero po 2500 obrotach pojawia się moc ale szału niema. Sporo pali, teraz przy takiej pogodzie komputer pokazuje 13.7L cykl mieszany 5km miasto+15km. poza miejski w trasie nie jest lepiej. Mogę śmiało powiedzieć z doświadczenia po 2.0 16v że powinna lepiej śmigać i na pewno dużo mniej palić niż obecnie.
Macie jakieś sugestie co do diagnozy?
Błędów nie ma! Parametry silnika na postoju jak i podczas jazdy ok. Na kilku komputerach sprawdzane.
Kilka potencjalnych przyczyn wyeliminowane:
-nowe świece
-nowy filtr paliwa
-kompresja OK.
-kolektor cały
-przepływomierz podmieniony na sprawny (stary ok.)
-sondy podmienione.

Zastanawiam się jeszcze nad ciśnieniem paliwa i podmianką cewki zapłonowej (listwy)
chociaż nie jest popękana, ładną podaje iskrę nawet stare świece wyglądały ok.

Gdzieś przeczytałem że to właśnie LISTWA ZAPŁONOWA może dawać w kość-a komputer jej nie wyniucha. Nie mogę znaleść takowej na podmiankę.
Może ktoś z Was ma pożyczyć-Kraków i okolice.
NR.CEWKI 90 564 334
0 221 503 031
5WK9 1704

Pozdrawiam i czekam na wiadomości;)
Mariusz G.


Zapomniałeś o najważniejszym czujniku ustalającym skład mieszanki. Czujnik temperatury na ECU. Sprawdź jego parametry na zimnym silniku i obserwuj jak zmienia się temperatura przy nagrzewaniu.

#12 OFFLINE   oliver84

oliver84

    off

  • 129 postów
  • Dołączył: 31-03-2010
  • Skąd: kaliszfornia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 20 stycznia 2015 - 14:44

Na tą chwile to nie mam "kontaktu" z autkiem ale posłucham waszych rad iw drożę w życie jak tylko to będzie możliwe:):):)
...Aż 200 kg. Jej się przytyło? z jakiej paki:(


Duzo pierdół ma na to wpływ. Wymiary zewnetrzne sie troche zmieniły, zależy od osprzetu jaki masz zamontowany + dodatki typu lpg itp itd. Waga B zaczyna sie od 1400kg a Bfl od 1530kg. Dane orientacyjne bo z wiki ;)

#13 OFFLINE   Vectra Bydgoszcz

Vectra Bydgoszcz
  • 3 postów
  • Dołączył: 15-12-2016
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 15 grudnia 2016 - 08:06

Witam

 

Jestem posiadaczem vectry C z silnikiem 2.2 16V 147KM i od pewnego czasu zauważyłem że auto czasmi traci moc z dołu,traci zupełnie elastyczność oraz silnik chodzi zdecydowanie głośniej. Czasami mam wrażenie jakbym mu zapakował z 500kg ładunku. Do 3000obr w zasadzie nie dzieje się nic. Problem pojawia się nie w trakcie jazdy tylko już od pierwszego odpalenia np.po nocy. W tej chwili to jest ruletka.Raz odpali i chodzi super tak jak powinno a innym razem odpale go z rana i chodzi głośniej i mułowato tracąc zypełnie moment obrotowy i elastyczność. komputer nie widzi żadnych błędów więc zastanawiam się nad świecami albo cewką.Filtr powietrza jest nowy ,olej i filtr też ma max z 5000km. Po przekroczeniu 3000 obr auto jedzie normalnie i osiągi tez ma normalne ale brak mocy  z dołu powoduje ze musze go ciągle kręcić w przediale 3-4,5tys obrotów co powoduje znaczny wzrost spalania. Co to może być??



#14 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 grudnia 2016 - 11:16

A obserwowałeś parametry w czasie rzeczywistym podczas, gdy objawy występują ? To mogłoby sporo pomóc bo może łapać zawiechę któryś klocek z układanki elektrycznej.



#15 OFFLINE   Vectra Bydgoszcz

Vectra Bydgoszcz
  • 3 postów
  • Dołączył: 15-12-2016
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 15 grudnia 2016 - 11:22

Takich rzeczy nie robiłem.najpierw sprawdze świece i cewke bo takie rzeczy jestem w stanie zrobić sam.Pamiętacie ile cewka powinna mieć?? 0,6ohm??dobrze pamiętam??

Jak tam będzie ok to wtedy się udam do elektronika i sprawdze w czasie rzeczywistym.



#16 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 grudnia 2016 - 12:10

Z tematem pewnie kilka razy będziesz u elektronika i zapłacisz pewnie więcej niż kosztuje Op-Com China clone. Usiądziesz sobie i sam posprawdzasz wszystkie parametry w wolnej chwili. Też miałam 2.2 i jak coś ją boli to trzeba trochę czasu poświęcić na diagnozę...wymienione miałem duużo rzeczy w sumie tylko po to aby mieć pewność, że są sprawne bo nie miałem Op-coma a wizyty w warsztatach to wiesz...bywa różnie.


Jeśli masz kogoś w okolicy to możesz taką wizytę odbyć. Może to być jakaś pierdoła co wyjdzie od razu czego Ci życzę :)


Wartości cewki nie pamiętam, ale jeszcze możesz zrobić tak: wyjmij ją, zmasuj z silnikiem, włóż świece i sprawdź jaką jest isrka na wszystkich świecach choć nie sądzę aby była kiepska.


Edytowany przez user881, 15 grudnia 2016 - 12:11.


#17 OFFLINE   Vectra Bydgoszcz

Vectra Bydgoszcz
  • 3 postów
  • Dołączył: 15-12-2016
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 15 grudnia 2016 - 15:21

Sprawdze świece i cewke jak nic się nie poprawi to znam magika który ma ponad 20 letnie doświadczenie w elektronice samochodowej i facet się na prawde zna i do tego ma sprzęt. Minus taki że tani nie jest ale wiedza kosztuje:)



#18 OFFLINE   marcino76

marcino76
  • 158 postów
  • Dołączył: 03-01-2007
  • Skąd: ostróda
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 27 lutego 2017 - 21:55

No i co kolega z robił z autem.

Dlaczego nikt nie kończy opowieści.


niema to jak opelek