Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

czy warto zmienić lampy zwykłe przy omedze b


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
60 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   grzegorz0079

grzegorz0079
  • 3 postów
  • Dołączył: 03-12-2007
  • Skąd: włocławek

Napisany 03 grudnia 2007 - 20:17

czy warto zmienic lamy zwykłe przy omedze b na soczewki lub xsenony

#2 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 grudnia 2007 - 20:18

czy warto zmienic lamy zwykłe przy omedze b na soczewki lub xsenony


Bardzo dziwne pytanie - odpowiadam warto



 


#3 OFFLINE   grzegorz0079

grzegorz0079
  • 3 postów
  • Dołączył: 03-12-2007
  • Skąd: włocławek

Napisany 03 grudnia 2007 - 20:21

mozesz mi podpowidzec jak to zrobic bo z tego co wiem w lampach zwykłch sa inne zarówki niż w soczewkowych reflektorach

#4 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 grudnia 2007 - 20:25

jesli wymieniasz zwykłe na soczeki zwykłe to odkrecasz stare lampy i zakładasz nowe (roznica na soczewkach na długich jest h7) reszta to samo

jesli wyminiasz zwykłe na soczewki xenon tez na dlugich jest h7, ale mijania to zarniki - musisz do nich dokupic przetwornice i dla chetnych system samopoziomowania plus spryskiwacze

jak dobrze poszukasz na forum znajdziesz wszystko

slowa klucze: xenon, hella, depo, h1, h7



 


#5 OFFLINE   grzegorz0079

grzegorz0079
  • 3 postów
  • Dołączył: 03-12-2007
  • Skąd: włocławek

Napisany 03 grudnia 2007 - 21:24

a czy musze zmienic kostke do zarówki h7 ?

#6 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 grudnia 2007 - 21:34

a czy musze zmienic kostke do zarówki h7 ?


Kolego nic nie musisz zmieniać

Jeśli będziesz kupował soczewki to poproś sprzedawcę żeby nie wymontowywał silniczków, albo żeby w ich miejsce do transportu włożył cos co zabezpieczy mocowanie odbłyśnika bo lubią się łamać a potem strasznie dużo z tym roboty



 


#7 OFFLINE   Szopen

Szopen

    Zagazować cały świat !

  • 451 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 grudnia 2007 - 22:02

dla chetnych system samopoziomowania plus spryskiwacze

w xenonach obowiazkowe to jest.

podobny temat: http://forum.omegakl...read.php?t=3789

#8 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 grudnia 2007 - 22:04

w xenonach obowiazkowe to jest.


W nowych autach



 


#9 OFFLINE   Szopen

Szopen

    Zagazować cały świat !

  • 451 postów
  • Dołączył: 28-02-2007
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 grudnia 2007 - 22:56

w xenonach obowiazkowe to jest.


W nowych autach

IMHO.
Nie tylko. Oczywiscie przeglad mozesz przejsc bez spryskiwaczy i samopoziomowania (jak dasz w łape albo diagnosta nie zwroci uwagi na to) ale czy warto oszczedzac na bezpieczenstwie?

http://www.alpo.ig.pl/hella.html

Niezgodne z przepisami pozafabryczne montowanie reflektorów ksenonowych jest niebezpieczne i nielegalne. Dopuszczenie samochodu do ruchu traci ważność, a ochrona ubezpieczeniowa zostaje drastycznie zredukowana - wartości oślepiania sięgają stukrotności dopuszczalnych!

Warszawa, lipiec 2004. Kierowcy, którzy kupują po prostu zestaw ksenonowy obejmujący kable, żarówki i zapłonnik, po czym wyjmują z reflektora żarówkę halogenową, wycinają dziurę w osłonie reflektora, wkładają żarówkę ksenonową do odbłyśnika i podłączają zapłonnik do instalacji samochodowej (tzw. "samoróbki"), zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowego przez ekstremalne oślepianie innych użytkowników i działają przeciw prawu. Dopuszczenie samochodu do ruchu automatycznie traci ważność (w wyniku niezgodności z ogólnymi warunkami dopuszczenia pojazdów do ruchu), a ochrona ubezpieczeniowa zostaje drastycznie zredukowana. Tylko kompletny, homologowany zestaw ksenonowych lamp, obejmujący automatyczny system poziomowania reflektorów i układ oczyszczania ich szyb jest legalny!

Dlatego nielegalne jest samodzielne przerabianie halogenowego reflektora na reflektor ksenonowy:
W Europie pozafabrycznie montowany może być tylko kompletny ksenonowy zestaw reflektorowy. W jego skład wchodzą homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb (oba są obowiązkowe do świateł mijania) zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi).
Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Jazda samochodem nie posiadającym ważnego dopuszczenia do ruchu prowadzi do poważnego ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela za spowodowane szkody. Handlowcy wprowadzający do obrotu takie niehomologowane oświetlenie muszą się liczyć ze skargami i roszczeniami o odszkodowanie od nabywców. Dzieje się tak, ponieważ rozprowadzając takie części zamienne i akcesoria, sprzedawca nie tylko musi poinformować klienta o ograniczeniu ich stosowania do konkretnych celów, ale również - w pewnych okolicznościach - przejmują odpowiedzialność za szkody w stopniu niczym nie ograniczonym.

Potężne oślepianie: Podczas badań przeprowadzonych w warunkach laboratoryjnych specjaliści Helli stwierdzili, że aktywny strumień światła wytwarzany przez lampę skonstruowaną do żarówek halogenowych, a nielegalnie zasilaną żarówką ksenonową, nie ma nic wspólnego z wyliczonymi oryginalnie wartościami. W przypadku systemów odbłyśnikowych zmierzono wartości oślepiania przekraczające dopuszczalne nawet ponadstukrotnie! Takie reflektory (świateł mijania) nie mają już linii światło-cień i odcięcia, nie można ich też odpowiednio ustawić. Powodowane przez nie oślepianie przypomina wytwarzane przez światła drogowe - tyle, że jest jeszcze silniejsze. To powoduje bardzo poważne zagrożenie bezpieczeństwa innych użytkowników dróg.

Z drugiej strony, pozafabryczne montowanie ksenonowych reflektorów jest całkowicie zgodne z prawem, jeśli nabywane są one jako kompletne zestawy - jak zestawy produkcji Helli. Oznacza to bliźniacze, homologowane światła główne, system automatycznego poziomowania i układ oczyszczania szyby. Zestawy takie są obecnie dostępne m.in. dla Audi A3, BMW serii 5, Forda Focusa, Mercedesa klasy E, Opla Astry, VW Golfa IV oraz ciężarówek Mercedes Actros, Scania BR4 i Fiat Ducato. Kierowcy tych samochodów mogą potem w pełni korzystać z zalet, jakie oferuje potężne światło ksenonowe:
- ponad dwukrotnie silniejszy strumień światła w porównaniu z lampami halogenowymi;
- jaśniejsze i szersze oświetlenie drogi;
- jakość światła zbliżona do słonecznego (temperatura barwy światła halogenowego wynosi 3,200 Kelvinów, światła ksenonowego 4,300 Kelvinów, światła słonecznego w bezchmurny dzień 5,300 Kelvinów); które najlepiej odpowiada możliwościom i przyzwyczajeniom oka ludzkiego. Kierowca nie męczy się tak szybko i prowadzi samochód w bardziej zrelaksowany sposób:
- niebezpieczeństwa na poboczu szosy i przeszkody na drodze pojazdu rozpoznawane są szybciej, piesi i cykliści są widoczni znacznie wcześniej;
- światło ksenonowe zwiększa kontrastowość widzenia barw.



http://www.ifp.pl/in...highlight=xenon
http://www.norcom.co...highlight=xenon
http://www.norcom.co...highlight=xenon

koniec ot.

pozdrawiam

#10 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 grudnia 2007 - 22:59

Nie tylko. Oczywiscie przeglad mozesz przejsc bez spryskiwaczy i samopoziomowania (jak dasz w łape) ale czy warto oszczedzac na bezpieczenstwie?



tu pisza o chinszczyznie z allegro w zwyklych kloszach a nie o calych oryginalach (lampy, przetwornice, zarniki). Bylem ostatnio na stacji diagnostycznej i lampy mam idealnie ustawione. Jesli wioze cos z tylu to zjezdzam z nimi na sam dol. a na dziurach samopoziomowanie i tak nie zdazy zareagowac. wiec wystarczy tylko myslec i dbac o czystosc kloszy




 


#11 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 grudnia 2007 - 23:38

a czy można kupić już lampy xsenonowe przystosowane do omy - NOWE i to takie że kupuję zakładam wkładam żarówki i jazda?? I ile taka przyjemność kosztuje bo chyba takie lampy do tanich nie należą??

 


#12 OFFLINE   Slawo

Slawo
  • 40 postów
  • Dołączył: 20-10-2007
  • Skąd: KWIDZYN

Napisany 04 grudnia 2007 - 06:34

no tanie to to nie jest ale napewno warto sam bym z chęcią sobie założył , wczoraj wracałem po ciemku w deszcz to masakra
Omcia 2.0 16v 1996 r. zielona butelka + Stag 300

#13 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 grudnia 2007 - 08:26

THIN, wystarczy na alledrogo zajrzeć:
http://allegro.pl/it..._c_ksenon_.html
http://allegro.pl/it...nne_czesci.html - tu cena w opisie jest
http://allegro.pl/it...naly_hella.html

#14 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 grudnia 2007 - 09:30

To od omy B FL bez problemu pasują do B??

Jak tak to w sumie po problemie...

 


#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 grudnia 2007 - 10:48

To od omy B FL bez problemu pasują do B??

Jak tak to w sumie po problemie...



pasuja tylko trzeba lekko hokeja podcinac




 


#16 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 grudnia 2007 - 22:40

pasuja tylko trzeba lekko hokeja podcinac


Co to znaczy że trzeba "hokeja podcinać" ?? - rozmawiacie z laikiem więc mogę zadawać dużo oczywistych pytań :grin:

 


#17 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 grudnia 2007 - 22:50

Dolny róg lampy od strony grila, w C jest bardziej wydłużony i trzeba troszkę hokeja w tym miejscu przyszlifować aby lampa się dobrze wpasowała.

Popatrz na lampy od B i C i zobaczysz różnicę.

Na obrazkach zakreśliłem ten róg, o który mi chodzi.

EDIT:
wrzucam jeszcze fotke hokeja w B z zaznaczonym obszarem, który musisz podszlifować. Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek

#18 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 grudnia 2007 - 22:59

pasuja tylko trzeba lekko hokeja podcinac


Co to znaczy że trzeba "hokeja podcinać" ?? - rozmawiacie z laikiem więc mogę zadawać dużo oczywistych pytań :grin:


ta listwe ktora jest pod lampa trzeba bedzie podocinac ze wzgledu na delikatnie inny ksztalt zakonczenia klosza. Jak sie przyjrzysz to widac to na tych zdjeciach. Aha i lampa bedzie delikatnie wystawac przed maske ale IMO lepiej to wyglada :)

Dodany obrazek
Dodany obrazek

tu masz zdjecia mojej




 


#19 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 grudnia 2007 - 00:36

aaa już kapuję. Ale ogólnie xsenony z B i z C świecą tak samo prawda?? Jeżeli tak to jak się uda to najlepiej kupić takie które pasują idealnie bez żadnych przeróbek :lol:

Ale tak sobie poszukałem ostatnio troszeczkę to wszędzie są xsenonki "z drugiej ręki" - ciężko mi będzie chyba znaleźć nowe nie śmigane, a pewnie jak znajdę to cena mnie przyprawi o palpitacje :)

 


#20 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 grudnia 2007 - 08:27

Ale ogólnie xsenony z B i z C świecą tak samo prawda??

Tak

Jeżeli trafisz na używki w dobrym stanie, to długo Ci posłużą.