[OB & OBFL] Ładowanie akumulatora
#1 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2014 - 17:24
#2 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2014 - 17:31
a prostownik dający 15a bez regulacji do dużo za duży, możesz uszkodzić akumulator, po wyginają się cele i będzie musztarda po obiedzie...
Jak kręci jeszcze to zrób jakąś dłuższą trasę 50-100km i aku odżyje
#3 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2014 - 17:43
#4 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2014 - 18:40
#5 OFFLINE
Napisany 22 listopada 2014 - 21:03
#6 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2014 - 01:59
#7 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2014 - 08:57
Jeśli prostownik ładuje za dużym prądem, zastosuj szeregowo z akumulatorem jakąś mocna żarówkę na 12V - skutecznie i prosto ograniczysz prąd ładowania.
#8 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2014 - 11:10
#9 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2014 - 11:19
Moje zaniepokojenie polegało na tym iż chciałbym uniknąć niemiłej niespodzianki jak temperatura spadnie dużo poniżej 0 a nie wiem kiedy był akumulator wymieniany po sprowadziłem samochód w sierpniu i nie znalazłem w dokumentach żadnych rachunków i dokumentów od akumulatora chociaż wygląda wizualnie na dość nowy.
Jak już będzie naładowany polecam sprawdzić jakie daje natężenie prądu bo napięcie może okazać sie ok i będzie psikus jak przyjdzie dziadek mróz. Wystarczy podjechać gdzieś gdzie handlują akumulatorami lub do elektryka to sprawdzi amperomierzem.
#10 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2014 - 12:26
Jak już będzie naładowany polecam sprawdzić jakie daje natężenie prądu bo napięcie może okazać sie ok i będzie psikus jak przyjdzie dziadek mróz. Wystarczy podjechać gdzieś gdzie handlują akumulatorami lub do elektryka to sprawdzi amperomierzem.
Właśnie o to mi chodziło
#11 OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2014 - 21:39
#12 OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2014 - 21:44
Hmmm sprawdziłem pobór prądu po wyłączeniu silnika, zamknięciem zamka centralnego i pokazało 0.25A. Czeka mnie teraz sprawdzenie co pobiera tyle prądu, odłączyłem akumulator na noc i sprawdzę rano czy po takim czasie pobór prądu będzie taki sam czy to jednak elektronika trzymała jakiś czas po wyłączeniu silnika. Z tego co wiem stały pobór prądu podczas postoju powinien wynosić w granicach 0.08A. Jeśli ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie bardzo chętnie skorzystam z waszych porad.
mam podobnie i stalo mi sie to po podlaczeniu pamieci radia.TZN wstawilem inne i zrobil mi sie dokladnie taki sam pobor pradu,po odlaczeniu pamieci wrocilo wszytko do normy
#13 OFFLINE
Napisany 05 grudnia 2014 - 21:59
#14 OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2014 - 06:51
włączę światła mijania nawiew i szybę tylną nacisnę stop i zaczyna się żarzyć kontrolka od ładowania aku.
za dużo odbiorników na raz czy jaki ki diabeł ??
coś z masą??
czy altek powoli umiera??
podpowiedzcie cośik
#15 OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2014 - 07:34
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)
Zapraszam! Info na PW
Odpicuj swoją omegę xd
#16 OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2014 - 11:43
#17 OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2014 - 13:31
Nie prościej podjechać do kogoś kto ma miernik i sprawdzić ładowanie? Rzadko która omega ma ładowanie na poziomie 14V a przy takim obciążeniu jak piszesz może być za niskie i pali się kontrolka od ładowania
nie pali tylko żarzy a miernikiem to se sam sprawdziłem i jest koło 14,2 z tym obciążeniem więc stawiam na masę albo naprawdę altek do sprawdzenia
#18 OFFLINE
#19 OFFLINE
Napisany 09 października 2015 - 16:10
#20 OFFLINE
Napisany 10 października 2015 - 08:39
Sebek, popraw albo dołóż nową masę z aku do altka.
Piter, max. dop. pobór prądu to 0.04A