Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Ładowanie akumulatora


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
39 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   PiTeR1975

PiTeR1975
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-08-2014
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0i 24v C30XEI wersja specjalna

Napisany 22 listopada 2014 - 17:24

Witam mam pewne pytanko w sprawie doładowania akumulatora. Wszystko było ok tylko po odbiorze auta od lakiernika na drugi dzień rano nie mogłem odpalić widocznie "fachowiec" zostawił auto na noc z kluczykami w stacyjce i włączonym radiem. Podładowałem więc akumulator prostownikiem. Do tej pory na razie odpala ale mierzyłem miernikiem napięcie na akumulatorze i wynosi 12.15V a z tego co mi wiadomo powinno wynosić w granicach 12.50 - 12.70V. Jak długo teraz podładować akumulator aby uzyskać wyższe napięcie i żeby go nie przeładować. Mój akumulator to BOSCH Silver S4 80Ah a dysponuje prostownikiem dającym natężenie 15A bez możliwości regulacji.



#2 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopada 2014 - 17:31

12,3-12,5 to max co powinien pokazać akumulator.

a prostownik dający 15a bez regulacji do dużo za duży, możesz uszkodzić akumulator, po wyginają się cele i będzie musztarda po obiedzie...

Jak kręci jeszcze to zrób jakąś dłuższą trasę 50-100km i aku odżyje ;)

#3 OFFLINE   jareczek24

jareczek24
  • 135 postów
  • Dołączył: 26-09-2008
  • Skąd: Pabianice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 listopada 2014 - 17:43

jak bedziesz jezdzil codziennie to sie podładuje a ten prostownik co masz to chyba taki na szybkie podladowanie do odpalenia auta jest i nic wiecej

#4 OFFLINE   komorek123

komorek123
  • 473 postów
  • Dołączył: 22-11-2009
  • Skąd: Grabowo wielkie

Napisany 22 listopada 2014 - 18:40

Ogolnie rzecz biorac aku powinno sie ladowac 1/10 mocy aku. Np aku 50 ah laduemy pradem 5a, niektorzy producenci dopuszczaja tzw szybkie ladowanie, czyli do 80% pojemnosci aku przez gora 60min.

#5 OFFLINE   PiTeR1975

PiTeR1975
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-08-2014
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0i 24v C30XEI wersja specjalna

Napisany 22 listopada 2014 - 21:03

Zobaczymy w poniedziałek robię trasę ok.300km także na drugi dzień sprawdzę miernikiem jakie jest napięcie jak będzie ok to zostawię sprawę a jak coś słabo to może pożyczę jakiś normalny prostownik i doładuję zewnętrznie chociaż mam nadzieję że ta trasa pomoże dodam że mierzyłem ładowanie podczas pracy silnika i jest ok. Moje zaniepokojenie polegało na tym iż chciałbym uniknąć niemiłej niespodzianki jak temperatura spadnie dużo poniżej 0 a nie wiem kiedy był akumulator wymieniany po sprowadziłem samochód w sierpniu i nie znalazłem w dokumentach żadnych rachunków i dokumentów od akumulatora chociaż wygląda wizualnie na dość nowy.

#6 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 23 listopada 2014 - 01:59

nawet jeśli to już padlina, to nowy kosztuje od ok 200 do 300zł. Jedno tankowanie, wymiana w 2 minuty, więc tragedii nie ma :)

#7 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 23 listopada 2014 - 08:57

Napięcie zdrowego akumulatora powinno wynosić ok 12.2..12.6V.
Jeśli prostownik ładuje za dużym prądem, zastosuj szeregowo z akumulatorem jakąś mocna żarówkę na 12V - skutecznie i prosto ograniczysz prąd ładowania.

#8 OFFLINE   jareczek24

jareczek24
  • 135 postów
  • Dołączył: 26-09-2008
  • Skąd: Pabianice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 listopada 2014 - 11:10

Prawda jest taka ze akumulator to nie tylko volty jest jeszcze siła rozruchowa jeśli chcesz sprawdzić akumulator to najlepiej podjechać do fachowca co robi alternatory oni powinni mieć przyrząd do pomiaru akumulatorów i wtedy bedziesz miał pewność czy jest jeszcze dobry

#9 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1 395 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 listopada 2014 - 11:19

Moje zaniepokojenie polegało na tym iż chciałbym uniknąć niemiłej niespodzianki jak temperatura spadnie dużo poniżej 0 a nie wiem kiedy był akumulator wymieniany po sprowadziłem samochód w sierpniu i nie znalazłem w dokumentach żadnych rachunków i dokumentów od akumulatora chociaż wygląda wizualnie na dość nowy.


Jak już będzie naładowany polecam sprawdzić jakie daje natężenie prądu bo napięcie może okazać sie ok i będzie psikus jak przyjdzie dziadek mróz. Wystarczy podjechać gdzieś gdzie handlują akumulatorami lub do elektryka to sprawdzi amperomierzem.

#10 OFFLINE   jareczek24

jareczek24
  • 135 postów
  • Dołączył: 26-09-2008
  • Skąd: Pabianice
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 listopada 2014 - 12:26

Jak już będzie naładowany polecam sprawdzić jakie daje natężenie prądu bo napięcie może okazać sie ok i będzie psikus jak przyjdzie dziadek mróz. Wystarczy podjechać gdzieś gdzie handlują akumulatorami lub do elektryka to sprawdzi amperomierzem.


Właśnie o to mi chodziło :D

#11 OFFLINE   PiTeR1975

PiTeR1975
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-08-2014
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0i 24v C30XEI wersja specjalna

Napisany 05 grudnia 2014 - 21:39

Hmmm sprawdziłem pobór prądu po wyłączeniu silnika, zamknięciem zamka centralnego i pokazało 0.25A. Czeka mnie teraz sprawdzenie co pobiera tyle prądu, odłączyłem akumulator na noc i sprawdzę rano czy po takim czasie pobór prądu będzie taki sam czy to jednak elektronika trzymała jakiś czas po wyłączeniu silnika. Z tego co wiem stały pobór prądu podczas postoju powinien wynosić w granicach 0.08A. Jeśli ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie bardzo chętnie skorzystam z waszych porad.

#12 OFFLINE   Skywalker

Skywalker
  • 28 postów
  • Dołączył: 16-09-2014

Napisany 05 grudnia 2014 - 21:44

Hmmm sprawdziłem pobór prądu po wyłączeniu silnika, zamknięciem zamka centralnego i pokazało 0.25A. Czeka mnie teraz sprawdzenie co pobiera tyle prądu, odłączyłem akumulator na noc i sprawdzę rano czy po takim czasie pobór prądu będzie taki sam czy to jednak elektronika trzymała jakiś czas po wyłączeniu silnika. Z tego co wiem stały pobór prądu podczas postoju powinien wynosić w granicach 0.08A. Jeśli ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie bardzo chętnie skorzystam z waszych porad.


mam podobnie i stalo mi sie to po podlaczeniu pamieci radia.TZN wstawilem inne i zrobil mi sie dokladnie taki sam pobor pradu,po odlaczeniu pamieci wrocilo wszytko do normy

#13 OFFLINE   PiTeR1975

PiTeR1975
  • 120 postów
  • Dołączył: 09-08-2014
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0i 24v C30XEI wersja specjalna

Napisany 05 grudnia 2014 - 21:59

Ja nic nie robiłem z radiem (posiadam Siemensa NCDC 2015) a pomiar zrobiłem ponieważ parę razy po nocy miałem problem z odpaleniem z powodu braku prądu. Jeśli rano pobór będzie taki sam a raczej po takim czasie wszystkie czujniki "umarły" trzeba będzie po kolei wyciągać bezpieczniki i obserwować kiedy pobór spadnie to chyba jedyna i najłatwiejsza metoda zlokalizowania usterki.

#14 OFFLINE   sebek1

sebek1

    OMEGOS SEDANOS

  • 69 postów
  • Dołączył: 25-02-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 20 grudnia 2014 - 06:51

Pany powiedzcie co to jest:
włączę światła mijania nawiew i szybę tylną nacisnę stop i zaczyna się żarzyć kontrolka od ładowania aku.
za dużo odbiorników na raz czy jaki ki diabeł ??
coś z masą??
czy altek powoli umiera??

podpowiedzcie cośik

#15 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 grudnia 2014 - 07:34

Poproś kogoś aby włączył te nawiewy, ogrzewanie i światło stopu. Ty dobierz się do kabli w tylnych lampach i poruszaj nimi. Może tak być, że nie ma masy na lampach. Jeśli tam ok to może faktycznie być problem z altkiem.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#16 OFFLINE   marcinrk

marcinrk
  • 170 postów
  • Dołączył: 15-06-2009
  • Skąd: okolice Włocławka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 grudnia 2014 - 11:43

Nie prościej podjechać do kogoś kto ma miernik i sprawdzić ładowanie? Rzadko która omega ma ładowanie na poziomie 14V a przy takim obciążeniu jak piszesz może być za niskie i pali się kontrolka od ładowania

#17 OFFLINE   sebek1

sebek1

    OMEGOS SEDANOS

  • 69 postów
  • Dołączył: 25-02-2012
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 20 grudnia 2014 - 13:31

Nie prościej podjechać do kogoś kto ma miernik i sprawdzić ładowanie? Rzadko która omega ma ładowanie na poziomie 14V a przy takim obciążeniu jak piszesz może być za niskie i pali się kontrolka od ładowania


nie pali tylko żarzy a miernikiem to se sam sprawdziłem i jest koło 14,2 z tym obciążeniem więc stawiam na masę albo naprawdę altek do sprawdzenia

#18 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 grudnia 2014 - 20:29

jak masz 14,2V to altek jeszcze dobrze ładuję ;)

#19 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 października 2015 - 16:10

Witam, ładowanie na wolnych 14,00 v , ładowanie na światłach 13,7 v czy miesci to sie w normie, jak u Was to wygląda.
tomek14829

#20 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 października 2015 - 08:39

Mało, jak zapodasz jeszcze wentylator i ogrzewanie szyby to aku padnie po kilku dniach

Sebek, popraw albo dołóż nową masę z aku do altka.
Piter, max. dop. pobór prądu to 0.04A