Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pęknięty kolektor wydechowy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
62 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 maja 2008 - 19:12

No właśnie, aż mnie dziwi jak w dobie tak rozwiniętęj technologii można było spi...... tak ważny element. Przecież to nie średniowiecze. Mało tego, jak można było tłuc ten silnik tyle lat nie poprawiając tej wady. Omega to fajny samochód ale za to to bym panom inżynierom wkręcił jaja w imadło. Napchane elektroniki, bajerów, a siada taki PODSTAWOWY TOPORNY element. I ten napis ecotec, jaki to ecotec jak co raz trzeba wpi.... kupę kasy w naprawę kolektora.

Przy uszkodzeniu możesz jechac dalej, ba większość ludzi nawet tego nie zauważy. Tak więc to nie awaria. Kto zauwazy z dużą szansą kupi oryginał...a producenci aut duże zyski czerpią z części zamiennych.
Ja zamówiłem sobie Inferno Metal Repair, klej do 1000 stopni, zrobiony głównie do naprawy kolektorów. Dużego ryzyka nie ma, a podobno ten właśnie się do tego nadaje. Zobaczymy

#42 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 czerwca 2008 - 12:48


Podam kilka zasad, których mechanicy zapominają i to najczęściej jest powodem problemów:
- do odkręcenia używa sie dobrego penetranta, wg sposobu jaki wcześniej podałem. Odkręciłem kilkadziesiąt śrub w ten sposób i żadna nie pękła.
- do kolektora używa się wielowarstwowej uszczelki GM - pozwala ona na rozprowadzenie ciepła i pozwala aby kolektor mógł sie rozszerzać i kurczyć.
- szpilki i nakrętki tylko nowe. Raz skręcona nakrętka wypacza się (zwróć uwagę, że każda jest lekko ściśnięta). Nie montuje się normalnych, stalowych nakrętek.
- kolektor skręca się według kolejności i z odpowiednią siłą - to zabezpiecza przed wyginaniem sie i wyrywaniem szpilek.

 


Edytowany przez czesiek, 01 grudnia 2015 - 10:55.


#43 OFFLINE   Przemas_7

Przemas_7
  • 12 postów
  • Dołączył: 11-03-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 14 września 2009 - 12:05

Witam.

Podobny objaw miałem przed i po wymianie uszczelki pod kolektorem.
Przed wymianą: przy odpaleniu i chwilę po wydawał dziwne odgłosy.
Przyczyna: urwane szpilki.

Po wymianie: przy odpaleniu coś przez moment grało.
Przyczyna: Po chwili poszukiwań okazało się, że podczas skręcania przesunęła mi się dwururka względem kolektora i tam mi grało.

Sprawdź czy masz szczelny układ zatykając rurę wydechową. Może znajdziesz przyczynę. Pozdrawiam.

#44 OFFLINE   sebekvw

sebekvw

    Niebieski mój ulubiony .:

  • 48 postów
  • Dołączył: 23-09-2009
  • Skąd: Meckenbeuren DE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 września 2009 - 22:18

Witam kolegów z czystym sumieniem mogę polecić kolektor z allegro czyli zamiennik ,kupiłem takowy dwa lata temu i śmiga do dziś choć ostatnio miałem wątpliwości ale okazało się że mechaniory źle go poskręcali i po dwóch latach wszystkie nakrętki były luźne ale kolektor cały niestety nie pamiętam nazwy użytkownika od którego to kupiłem ale dałem za komplet czyli szpilki uszczelki i kolektor 530pln

#45 OFFLINE   toczek19900

toczek19900
  • 110 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Ząbki

Napisany 02 kwietnia 2010 - 12:15

Rozkrecilem dzisiaj oslone od kolektora i okazalo sie ze jest pekniety...Czy przez te pekniecie zapala mi sie blad sondy ??

#46 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 kwietnia 2010 - 20:17

Rozkrecilem dzisiaj oslone od kolektora i okazalo sie ze jest pekniety...Czy przez te pekniecie zapala mi sie blad sondy ??


A jaki błąd wyskoczył? Błąd 0130?

jeśli taki, to nie ma nic wspólnego z pękniętym kolektorem. Po prostu zmarła sonda :ksiadz:

#47 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 kwietnia 2010 - 20:49

Panowie w moim samochodzie też jest pęknięty kolektor i tak sobie myślę żeby dać tam kolektor od nubiry. Wiem, że bez przeróbki, a konkretnie przejściówki między kolektor a dwururkę, sie nie da tego zrobić. Mam pytanko otóż mam ten bajer ( recykling ) , ale odkurzacz mam juz dawno odłączony, powiedzcie mi czy moge to w cholere usunąć beż żadnych konsekwencji i likwidując tą ekologie coś powinno sie zaślepić. Jak to zrobić.

#48 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lipca 2010 - 22:40

odświeżę temat kolektorów wydechowych czy do 3,0 pasuje z silnika 2,6 jest innej budowy nie ma egr i dodatkowego powietrza.

#49 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 26 lipca 2010 - 21:33

ja powiem ,że szkoda kasy na spawanie oraz na używki.
Spawanie koszt min. 100zł + planowanie ok 50zł razem 150zł i zero gwarancji, że nie pęknie.(dodatkowo ponowne koszty rozbiórki jak długo nie wytrzyma)
Spawałem u dwóch magików , i żaden nie pospawał tak aby zaraz nie pekało.(choć ponoć można to pospawać, ale jak pisałem, specjalista zawoła ok 100zł)
Używka odpada, bo ceny są z kosmosu (od 150do 350zł), taki kolektor obowiązkowo trzeba splanować, czyli gratis wydatek +50zł. Bardzo dokładnie ogladaj takie kolektory, widziałem różne cuda, od pospawanych i pomalowanych, po lekko napęknięte od środka.
Wkurzyłem się, i kupiłem nowy GM za 700zł :shock:
W obecnej omce też miałem pękniety kolektor od razu była wymiana na nowy, tym razem zamiennik z allegro twintec, koszt ok 430zł. Te kolektorki mogę śmiało polecić.
Z nowym nie będziesz miał kłopotu przez min 50tyśkm, używka nie wytrzyma długo, spawanie również.
ps. Módl się, żebyś nie miał wyrwanej szpilki, pierwszej od lewej...., bo dopiero będzie problem. Jak masz pękniętą, to od oraz piszę co trzeba zróbić. Jeśli coś wystaje, to można przyspawać nakretkę (kumpel własnie tak robił w swojej omce, dwie szpilki tak wykręcił), lub wiertarka kątowa, i rozwiercenie śruby+ przegwintowanie otworu= kupa roboty, nerwów itp-przechodziłem przez to dwa razy)


Witam po długiej nieobecności :)

Odświeżę temat, właśnie znów pękł kolektor wydechowy w mojej omesi:mad:
Stało się to w gorący dzień, omka miała ok 98st na silniku, (zwykle nie przekracza 95)
Nie wiem na ile miało to znaczenie.
Od siebie dodam, że kolektor wytrzymał u mnie 4 lata, przebieg ok 80tyś km, z gazem na pokładzie. Czy to dużo nie wiem. Pozostaje kupić nowy zamiennik i znów spokój na kilka lat

#50 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 sierpnia 2010 - 10:26

odświeżę temat kolektorów wydechowych czy do 3,0 pasuje z silnika 2,6 jest innej budowy nie ma egr i dodatkowego powietrza.


Sory, że cytuje samego siebie.
Problem rozwiązany kolektory z 3,2 pasują, problem jest jak się ma do tego uszczelki, od 3,0 bo wystają kanały nawiewu do katalizatorów z odkurzacza. Rozwiązałem to przez na gwintowanie i zaślepieniem tych otworów w głowicy. Kolejny problem to nie pasują osłony termiczne z kolektorów 3,0 ja to ładnie owinąłem taśmą termiczną do 800oC i jakoś dopasowałem kawałki osłon z 3,0 uważać należy przy pompie abs, bo tam jest mało miejsca, aby to zmieścić.

#51 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 sierpnia 2010 - 22:56

Problem rozwiązany kolektory z 3,2 pasują,

tez mam u siebie kolektory od 3.2, musialem obciac nieco ranty rur wydechu wchodzace w kolektory i podeszly...


 


#52 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 sierpnia 2010 - 09:55

u mnie weszlo bez przerabiania czegokolwiek :p kolektor 3.2 rury 3.0

#53 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 sierpnia 2010 - 06:40

a powiedzcie mi, czy zeby wymienic uszczelkę pod lewym kolektorem trzeba podnosic silnik lub wyczyniac inne cuda które będą powodowały ze usługa będzie kosztowała krocie? popierduje mi chyba z tamtego miejsca i strasznie mnie to wnerwia :/

#54 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 sierpnia 2010 - 07:01

odkrecasz rure w okolicy skrzyni biegow, potem przy kolektorze i schodzi

#55 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 sierpnia 2010 - 07:20

więc dostęp do srub jest? nie trzeba podnosić silnika? mechanior powiedział ze trzeba i nie opłaca się robic bo za duzy koszt :/
mówie tu o uszczelce miedzy kolektorem a silnikiem.

#56 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 sierpnia 2010 - 07:39

nic nie trzeba, lewarek, do gory auto wlazisz pod auto i odkrecasz 3 sruby - 1 przy skrzyni, 2 przy kolektorze.



Exec szczerze powiem ze nie przygladalem sie tym kolektorom, az sprawdze jak bede robil kominy

#57 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 sierpnia 2010 - 09:18

wybaczyc, pomylilem sie :)

w kazdym razie uszczelki pod kolektorem mi sie udalo wymienic bez podnoszenia silnika, jest troche akrobatyki ale Mnie sie udalo

#58 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 sierpnia 2010 - 12:55

a odkręcałes któryś ze zbiorników wyrównawczych?

#59 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 sierpnia 2010 - 12:56

nie, tylko wiazke przewodow zeby lapy zmiescic


I trzeba miec odpowiednie klucze bo malo miejsca.

#60 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 sierpnia 2010 - 20:26

Phantom, mam jeszcze jedno pytanie do Ciebie ( mechanik kazał zapytać :p). Czy wykręcałeś szpilki przy wymianie tego kolektora (uszczelki), czy zsunął się bez problemu i ich wykręcania? tę rurkę pod kolektorem też wykręcałeś??