Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

potencjalny Omegowiec przed kupnem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
35 odpowiedzi na ten temat

#21 Guest_sunnychris_*

Guest_sunnychris_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 19 września 2006 - 17:51

bardzo ladnie to policzyles... i tak to mniej wiecej wyglada. :wink:

#22 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 września 2006 - 18:06

Jak to w kazdym aucie sa plusy i minusy klekotów.
Moim zdaniem diesel nie jest wcale zlym autkiem, mam sporo znajomych co jezdza klekotami i sa zadowoleni.

Patrzac na sama róznice w kosztach paliwa to nie wszystko, nalezy wziac pod uwage koszty eksploatacji autka. Z tego co pamietam (chodzi o niektore czesci) to klekoty sa drozsze w utrzymaniu niz benzyniaki. Ale jesli nie szalejesz i bedziesz robil przeglądy ekploatacyjne (wymiany oleju, filtrow) w terminie, to nie masz co sie martwic, bo to sa autka w normalnej eksploatacji nie do zajezdzenia.

#23 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 19 września 2006 - 21:18

silniki 2,5 TDS pochodzą z BMW ,a z kolei BMW podkupiło projekt od... Steyra
2,5 TDS miał 130KM, był celowo okrojony z mocy, aby nie był zbyt dobrą konkurencją dla BMW 5
2,5TDS od od modelu "C" miał już 150KM, i ten w zupełności daje radę.
(jeździłem chwilkę TDS 130Km, i śmiało mogę powiedzieć, że jest porównywalny z 2.0 16V benzyniak (przyśpieszenie itp).
Nowy TDS ma naprawdę za***isty warkot, szczególnie przy ostrym ruszaniu, jedenak 6 garów to nie 4 (jak 2.0DTI ,2.2 DTI).
Spalanie ponoć zostało na tym samym poziomie co poprzedniej wersji
Sam w przyszłości będę rozważał zakup okmki "C" z tym TDSem

#24 OFFLINE   niusek

niusek
  • 61 postów
  • Dołączył: 18-09-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 19 września 2006 - 21:28

Zdaję sobie sprawę, że z tym liczeniem kosztów może być różnie. Pożyjemy - zobaczymy.
Powiedzcie mi jak zachowywały się Wam diesle ostatniej zimy ? Jak oceniacie poziom hałasu
klekotów ? W wątku "co Was najbardziej denerwuje..." sporo było narzekania na światła - pomijając xenony. Czy faktycznie jest tak kiepsko ? Oczywiście mowa o jeździe szosą.

#25 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 września 2006 - 23:54

Powiedzcie mi jak zachowywały się Wam diesle ostatniej zimy ? Jak oceniacie poziom hałasu klekotów ? W wątku "co Was najbardziej denerwuje..." sporo było narzekania na światła - pomijając xenony. Czy faktycznie jest tak kiepsko ? Oczywiście mowa o jeździe szosą.

Co do ostatniej zimy to nie można sie dobrze wypowiedzieć, bo chyba kazdej marki klekot miał troche problemów. Nawet ja w swojej 40 tonej ciężarówce. :jezor:
Jesli chodzi o swiatła to wszystko zależy od tego w jakim stanie masz lampy. Oczywiście nie są one rewelacyjne, a dlatego że w omegach szkła reflektorów są z plastiku, wiec szybciej sie niszczą.

#26 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2006 - 00:06

Jeżeli jesteś kierowcą TIRa jak Waldek to tylko diesel. Dziwie się, że sam ma benzyniaczka. Chyba, że to jego ciężarówka ;)

A tak ogólnie to już to forum jest przesiąknięte zachwalaniem V6-ek i tak już zostanie, bo to zajefajne silniki.

Z autopsji po prawie półrocznym czasie użytkowania MV6 jestem takiego zdania, że nie zamieniłbym tego silnika na żaden inny. Cienko jest teraz z kasą ale jak już mam na wachę to mam całkowity komfort w ekstremalnych sytuacjach na drodze. Inne silniki nie dadzą sobie z tym rady. Natomiast jeśli chodzi o spalanie to V-ki palą chyba tylko na początku użytkowania, bo wtedy człowiek chce zobaczyc co ten silnik potrafi. Potem to przechodzi i spalanie jest już do przyjęcia ;)

[...] Sie kurna rozmarzyłem. Może chrzanię pierdoły, bo za 2 dni będę miał "trójkę" z przodu ale ogólnie chiba mam ciut racji ;)

Życzę powodzenia w wyborze :)

#27 OFFLINE   niusek

niusek
  • 61 postów
  • Dołączył: 18-09-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 20 września 2006 - 06:40

Googluję i googluję żeby nie być tym ostatnim laikiem i dowiedzieć się czym różnią się Omegi MV6 od pozostałych ? Znalazłem wzmiankę o dynamicznym zawieszeniu DSA i nic więcej.
W końcu muszę Was prosić o doinformowanie mnie co daje ta literka M ?

#28 OFFLINE   Firefox

Firefox
  • 138 postów
  • Dołączył: 06-08-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 września 2006 - 06:51

Jesli chcesz wiedziec wszystko o MV6 to zacznij od lektury http://myomega.ovh.o...istoria/mv6.htm
2.5 V6 CD automat 170 KM
Before omesia, now firefox

#29 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 20 września 2006 - 08:21

Natomiast jeśli chodzi o spalanie to V-ki palą chyba tylko na początku użytkowania, bo wtedy człowiek chce zobaczyc co ten silnik potrafi. Potem to przechodzi i spalanie jest już do przyjęcia

Coś w tym jest, mi po miesiącu już zaczęła mniej palić :yes_yes:

#30 OFFLINE   niusek

niusek
  • 61 postów
  • Dołączył: 18-09-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 20 września 2006 - 08:39

Jesli chcesz wiedziec wszystko o MV6 to zacznij od lektury http://myomega.ovh.o...istoria/mv6.htm


Dzięki, kilka razy byłem na tej stronie ale nie zauważyłem tego linku : (...)
Wiadomości tam przedstawione są nieco chaotyczne ale dają podstawę do
wyboru wersji dla siebie. Jednak zostaję przy dieslu Y25DTH 150KM z automatem.

Ciekawa była wersja wyposażenia z odtwarzaczem DVD i 7 calowym ekranem.
Nie wiem gdzie był montowany ten ekran ale już widzę jak jadę z rodzinką, puszczam
jakąś "Akademię Pana Kleksa" i mam spokuj na pokładzie :smile:

#31 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2006 - 13:23

Z tego co wiem to montowany w omach ":C" 2.5 diesiel 150km jest na common-rail i jest to silnik opla, ktory jest lepszy od tych wczesniejszych diesli od BMW.

#32 Guest_sunnychris_*

Guest_sunnychris_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 20 września 2006 - 14:43

z opla to jest tam tylko common-rail i te 20km :wink: i faktycznie ponoc jest lepszy :bad:

#33 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2006 - 15:07

Hehe, tak slyszalem , ale czy jest leszy to sie okaze jak troche bedzie ich wiecej z przebiegami powyzej 300tys.

:mrgreen: :piwo:

#34 OFFLINE   kulik

kulik
  • 87 postów
  • Dołączył: 27-05-2006
  • Skąd: monki LEUVEN

Napisany 20 września 2006 - 16:52

od kturego roku byly robione oc z comon rail bo szukam cos takiego

#35 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 20 września 2006 - 18:06

od kturego roku byly robione oc z comon rail bo szukam cos takiego



http://motonews.pl/s...?op=art&sid=332

#36 OFFLINE   pilarczyk29

pilarczyk29
  • 30 postów
  • Dołączył: 13-08-2006
  • Skąd: KALISZ

Napisany 04 października 2006 - 19:17

polecam ten silniczek jest tak cichy ze na zewnatrz slychac go jak benzynke
wielokrotnie juz sie mnie pytali jaka to ma pojemnosc odpowiadalem 2,5 a oni ale benzynka a ja nieeee dieselek
a co do spalania to w miescie trzeba liczyc te 8,5/100km
a i ten rasowy dzwiek przy wyprzedzaniu strasznie korci do szybkiej jazdy
[glow=cyan:b8d271a02c]Bądźpozdrowiony [you:b8d271a02c][/glow:b8d271a02c]