Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

potencjalny Omegowiec przed kupnem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
35 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   niusek

niusek
  • 61 postów
  • Dołączył: 18-09-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 18 września 2006 - 21:48

Witam forumowiczów,

Zamierzam wreszcie kupić sobie pierwsze auto. Ze względów finansowych oczywiście używane. Nie trudno sie domyślić, że każdy w takim momencie ma mętlik w głowie. Na szczęście mam priorytety, które zawężają mi dość mocno wybór:
- kombi
- automatyczna skrzynia biegów
- ABS + kontrola trakcji
- klima
- diesel
Kilka miesiący wertowałem czasopisma, szukałem w internecie wszelkiego rodzaju testów, opinii. Stanęło na Omedze. Omega Kombi zawsze robiła na mnie duże wrażenie. W tej chwili myslę o wersji C (2001-2003). Wiem, że z automatem są diesle V6 2,5. Nie spotkałem ofert z dieslem 2,2 - może były tylko manuale ?
Cenię sobie wygodę i bezpieczeństwo. Mam już dosyć szukania transportu na wakacje żeby zapakowac rodzinę i rower :wink: . Szkoda mi już odpuszczać klientów, którzy mieszkają poza miastem. No ale nie o tym chciałem pisać.
Chciałbym porozmawiać z kimś kto jeździ taką wersją Omegi. Może napiszecie też na forum jak sprawują się te automatyczne skrzynie no i te V6 (od BMW podobno)?
--
pozdrawiam wszystkich
niusek



#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 września 2006 - 21:56

Witam forumowiczów,

Zamierzam wreszcie kupić sobie pierwsze auto. Ze względów finansowych oczywiście używane. Nie trudno sie domyślić, że każdy w takim momencie ma mętlik w głowie. Na szczęście mam priorytety, które zawężają mi dość mocno wybór:
- kombi
- automatyczna skrzynia biegów
- ABS + kontrola trakcji
- klima
- diesel
Kilka miesiący wertowałem czasopisma, szukałem w internecie wszelkiego rodzaju testów, opinii. Stanęło na Omedze. Omega Kombi zawsze robiła na mnie duże wrażenie. W tej chwili myslę o wersji C (2001-2003). Wiem, że z automatem są diesle V6 2,5. Nie spotkałem ofert z dieslem 2,2 - może były tylko manuale ?
Cenię sobie wygodę i bezpieczeństwo. Mam już dosyć szukania transportu na wakacje żeby zapakowac rodzinę i rower :wink: . Szkoda mi już odpuszczać klientów, którzy mieszkają poza miastem. No ale nie o tym chciałem pisać.
Chciałbym porozmawiać z kimś kto jeździ taką wersją Omegi. Może napiszecie też na forum jak sprawują się te automatyczne skrzynie no i te V6 (od BMW podobno)?
--
pozdrawiam wszystkich
niusek



automat chodzi pieknie jesli nie jest zajezdzony :) z tym ze w turbognojowkach nie bylo chyba V6 ale R6. konstrukcja silnika to rzedowa 6 przekopiowana (z bledami ) z banditenmotorwagen. Mimo zmniejszenia jej mocy i tak silnika sa delikatne i przegrzanie moze prowadzic do powaznych wydatkow.




 


#3 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 września 2006 - 21:59

co prawda mam ome b 2,5td w automacie jakies 2 tygodnie i prawdopodobnie ja zmieniam na benzyne! takiego muła nigdy nie widzialem! heheh i duzo pali!nasmigalem sie sporo oplem combo 1,7dti i chodzil w miare dobrze wiec myslalem ze oma z 2,5 td bedzie w miare smigac a tu d*pa! wiec jak kupujesz ome c to odradzam ropniaka! ropniaki to sa dobre ale do malych autek a nie takich czolgow jak oma i tyle

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 września 2006 - 22:14

co prawda mam ome b 2,5td w automacie jakies 2 tygodnie i prawdopodobnie ja zmieniam na benzyne! takiego muła nigdy nie widzialem! heheh i duzo pali!nasmigalem sie sporo oplem combo 1,7dti i chodzil w miare dobrze wiec myslalem ze oma z 2,5 td bedzie w miare smigac a tu d*pa! wiec jak kupujesz ome c to odradzam ropniaka! ropniaki to sa dobre ale do malych autek a nie takich czolgow jak oma i tyle


a moze poprostu z twoja jest cos nie tak ? jezdzilem oma 2.5 td i wcale taki mul nie jest ...fakt faktem ja wole nopb




 


#5 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 19 września 2006 - 06:36

Heh ja miałem pdobne priorytety z wyjątkiem ostatniego. No i kupiłem w manualu, choć myślę nad przkładką aftomata :roll:
Diesla sobie odpuściłem bo:
-spalanie nie jest dużo mniejsze niz PB
-mimo dobrego momentu, mocy jednak trochę brak
-nie lubię rechotania, szczególnie w zimie

Ale ogólnie caravan to dobra rzecz, ładuję 4 osoby+dziecko w foteliku+wózek bez składania i mam jeszcze 2/3 bagaznika wolne a wszyscy siedzą wygodnie i bez ścisku.
Wybierzesz jak chcesz ale jeśli aftomat to raczej PB nie mniejsze od 2.5, good luck :wink:

#6 OFFLINE   niusek

niusek
  • 61 postów
  • Dołączył: 18-09-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 19 września 2006 - 06:49

z tym ze w turbognojowkach nie bylo chyba V6 ale R6. konstrukcja silnika to rzedowa 6 przekopiowana (z bledami ) z banditenmotorwagen.


Ciekawe, bo wszędzie czytam o V6. Chcesz powiedzieć, że Opel zrobił "plagiat" ?

#7 OFFLINE   niusek

niusek
  • 61 postów
  • Dołączył: 18-09-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 19 września 2006 - 07:00

Diesla sobie odpuściłem bo:
-spalanie nie jest dużo mniejsze niz PB
-mimo dobrego momentu, mocy jednak trochę brak
-nie lubię rechotania, szczególnie w zimie

...
Wybierzesz jak chcesz ale jeśli aftomat to raczej PB nie mniejsze od 2.5, good luck :wink:


A propos tej mocy diesli. Kiedy Wam jej brakuje ? Czy chodzi o ruszanie spod świateł z piskiem ? Czy są problemy z wyprzedzaniem na trasie ? Jesli to ostatnie no to będę musiał
sie zastanowić. Co do spalania to ponoć między benzyną 2,2 a dieslem 2,2 jest różnica ok. 2 litrów. To nie jest bez znaczenia.

#8 OFFLINE   niusek

niusek
  • 61 postów
  • Dołączył: 18-09-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 19 września 2006 - 07:06

co prawda mam ome b 2,5td w automacie jakies 2 tygodnie i prawdopodobnie ja zmieniam na benzyne! takiego muła nigdy nie widzialem


Nie mogę teraz tego sprawdzić, ale w Omedze C diesel 2,5 to Common Rail, a w Omedze B chyba były "zwykłe" TD ?

#9 OFFLINE   Vision

Vision
  • 5 postów
  • Dołączył: 13-09-2006
  • Skąd: Calibra Team Pomorze (Gdańsk)

Napisany 19 września 2006 - 07:23

Nie mogę teraz tego sprawdzić, ale w Omedze C diesel 2,5 to Common Rail, a w Omedze B chyba były "zwykłe" TD ?


Omegi C wychodziły jako TD także (2.5). Jednostka 2.2 jest dużo bardziej prężna i elastyczniejsza, a w automacie też ją można spotkać.

Silniki V były tylko w wersjach benzynowych.
:!: KONTO ZABLOKOWANE DO CZASU WYJAśNIENIA SPRAW NA CALIBRA TEAM :!:

#10 Guest_sunnychris_*

Guest_sunnychris_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 19 września 2006 - 08:24

diesel jest dobry ( 2.5 TD ) jesli kupisz w dobrym stanie technicznym... pisane bylo na forum wiele razy na co zwracac uwage. Rakieta to on nie jest... ale chyba nie po to sie diesla kupuje zeby bic nim rekordy... choc ja swoim bez problemu jezdze 160-180 i rozpedzenie do tej predkosci nie trwa bardzo dlugo. I w ramach OT moze chcesz kupic moja ome B ?? :wink:

#11 OFFLINE   niusek

niusek
  • 61 postów
  • Dołączył: 18-09-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 19 września 2006 - 08:35

I w ramach OT moze chcesz kupic moja ome B ?? :wink:


Dzięki :smile: Tak jak pisałem poluję na wersję C z automatem. A jak długo jeździsz swoja Omegą? Miałeś jakieś denerwujace defekty ?

P.S Fajny bobas na zdjęciu. Moja młodsza córka ma teraz 17 (miesięcy :wink: )

#12 Guest_sunnychris_*

Guest_sunnychris_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 19 września 2006 - 08:42

Jakos od maja czy czerwca ja mam. Tez mam w automacie i jak dla mnie to bardzo dobre polaczenie - wysoki moment obr. i automat. Zadnych niespodzianek nie mialem... a tzw. C jest pewnie jeszcze bardziej dopracowane wiec powinienes byc zadowolony.

PS moj maly ma prawie 9 :-)

#13 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 września 2006 - 08:49

z tym ze w turbognojowkach nie bylo chyba V6 ale R6. konstrukcja silnika to rzedowa 6 przekopiowana (z bledami ) z banditenmotorwagen.


Ciekawe, bo wszędzie czytam o V6. Chcesz powiedzieć, że Opel zrobił "plagiat" ?


nie plagiat tylko pewnie odkupil projekt od bmw. V6 sa tylko w benzynach 2.5 i 3.0. turbognojowka to R6




 


#14 Guest_sunnychris_*

Guest_sunnychris_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 19 września 2006 - 08:54

BMW "sprzedalo ten silnik" oplowi... co do mniejszej ilosci km slyszalem dwie wersje :
- opel celowo obnizyl moc zeby sie nie grzal....
- BMW zatrzeglo sobie ze ich wersja ma byc mocniejsza.

I na 100% jest to rzedowka, a nie V-ka

#15 OFFLINE   niusek

niusek
  • 61 postów
  • Dołączył: 18-09-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 19 września 2006 - 08:56

... turbognojowka to R6


Nie chcę Cię drażnić :wink: ale powiedz jaki jest powód Twojego wylkinania diesli ?

#16 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 19 września 2006 - 09:04

niusek, a możesz nam powiedzieć dlaczego chcesz kupić diesla?

#17 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 września 2006 - 09:08

... turbognojowka to R6


Nie chcę Cię drażnić :wink: ale powiedz jaki jest powód Twojego wylkinania diesli ?



spoko mnie sie nie da zdraznic :mrgreen: a diesli nie wyklinam tylko tak je poprostu nazywam :mrgreen: ojciec ma Fiata bravo 1.9 TD i troche tym jezdzilem




 


#18 Guest_sunnychris_*

Guest_sunnychris_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 19 września 2006 - 09:08

nie trudno sie domyslic ze chodzi o oszczednosc.... a jesli ktos nie preferuje agresywnego stylu jazdy ( kolega szuka automata w dieslu wiec napewno nie jest piratem drogowym ) to wygodniej jezdzi sie dieslem ze wzgledu na nisko polozony moment obr....

#19 OFFLINE   niusek

niusek
  • 61 postów
  • Dołączył: 18-09-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 19 września 2006 - 09:50

nie trudno sie domyslic ze chodzi o oszczednosc.... a jesli ktos nie preferuje agresywnego stylu jazdy ( kolega szuka automata w dieslu wiec napewno nie jest piratem drogowym ) to wygodniej jezdzi sie dieslem ze wzgledu na nisko polozony moment obr....


No właściwie nie wiem co jeszcze dodać. Sunnychris - czytasz w moich myślach ? :twisted:
Przekroczyłem już 40-tkę i bardzo daleko mi do szpanu na ulicach. Żonę już mam a przecież nie łowi się dwa razy tej samej ryby :grin: Chociaż moja by chciała :grin:

Prawdę mówiąc jeszcze przeliczam ewentualne koszty eksploatacji diesel - benzyna.
Wiadomo, że najbardziej bolą wydatki małe ale regularne ...

#20 OFFLINE   marcin

marcin
  • 345 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: z Bazin :)

Napisany 19 września 2006 - 17:44

No to już ci liczę:
TD: przynajmniej 8L/100km: 8x3,9=31,2
PB: przynajmniej 10L/100km: 10x4,15=41,5
czyli mniej więcej ok 10zł/100km co daje razem w ciągu roku przy przebiegu 20000km
2000zł-> 166zł/m-c* (dopłaty)
Reasumując koszty różnicy w paliwie można łatwo oszacować, lecz należy wziąć plusy i minusy posiadania benzynowego oraz diesla (koszt ekslpoatacji, ewentualnych napraw itp).

*należy sprawdzić ile pali naprawde diesel, bo w przypadku pb wziąłem dane omy mojego ojca (2,5 automat, średnie zużycie)