potencjalny Omegowiec przed kupnem
#1 OFFLINE
Napisany 18 września 2006 - 21:48
Zamierzam wreszcie kupić sobie pierwsze auto. Ze względów finansowych oczywiście używane. Nie trudno sie domyślić, że każdy w takim momencie ma mętlik w głowie. Na szczęście mam priorytety, które zawężają mi dość mocno wybór:
- kombi
- automatyczna skrzynia biegów
- ABS + kontrola trakcji
- klima
- diesel
Kilka miesiący wertowałem czasopisma, szukałem w internecie wszelkiego rodzaju testów, opinii. Stanęło na Omedze. Omega Kombi zawsze robiła na mnie duże wrażenie. W tej chwili myslę o wersji C (2001-2003). Wiem, że z automatem są diesle V6 2,5. Nie spotkałem ofert z dieslem 2,2 - może były tylko manuale ?
Cenię sobie wygodę i bezpieczeństwo. Mam już dosyć szukania transportu na wakacje żeby zapakowac rodzinę i rower . Szkoda mi już odpuszczać klientów, którzy mieszkają poza miastem. No ale nie o tym chciałem pisać.
Chciałbym porozmawiać z kimś kto jeździ taką wersją Omegi. Może napiszecie też na forum jak sprawują się te automatyczne skrzynie no i te V6 (od BMW podobno)?
--
pozdrawiam wszystkich
niusek
#2 OFFLINE
Napisany 18 września 2006 - 21:56
Witam forumowiczów,
Zamierzam wreszcie kupić sobie pierwsze auto. Ze względów finansowych oczywiście używane. Nie trudno sie domyślić, że każdy w takim momencie ma mętlik w głowie. Na szczęście mam priorytety, które zawężają mi dość mocno wybór:
- kombi
- automatyczna skrzynia biegów
- ABS + kontrola trakcji
- klima
- diesel
Kilka miesiący wertowałem czasopisma, szukałem w internecie wszelkiego rodzaju testów, opinii. Stanęło na Omedze. Omega Kombi zawsze robiła na mnie duże wrażenie. W tej chwili myslę o wersji C (2001-2003). Wiem, że z automatem są diesle V6 2,5. Nie spotkałem ofert z dieslem 2,2 - może były tylko manuale ?
Cenię sobie wygodę i bezpieczeństwo. Mam już dosyć szukania transportu na wakacje żeby zapakowac rodzinę i rower . Szkoda mi już odpuszczać klientów, którzy mieszkają poza miastem. No ale nie o tym chciałem pisać.
Chciałbym porozmawiać z kimś kto jeździ taką wersją Omegi. Może napiszecie też na forum jak sprawują się te automatyczne skrzynie no i te V6 (od BMW podobno)?
--
pozdrawiam wszystkich
niusek
automat chodzi pieknie jesli nie jest zajezdzony z tym ze w turbognojowkach nie bylo chyba V6 ale R6. konstrukcja silnika to rzedowa 6 przekopiowana (z bledami ) z banditenmotorwagen. Mimo zmniejszenia jej mocy i tak silnika sa delikatne i przegrzanie moze prowadzic do powaznych wydatkow.
#3 OFFLINE
Napisany 18 września 2006 - 21:59
#4 OFFLINE
Napisany 18 września 2006 - 22:14
co prawda mam ome b 2,5td w automacie jakies 2 tygodnie i prawdopodobnie ja zmieniam na benzyne! takiego muła nigdy nie widzialem! heheh i duzo pali!nasmigalem sie sporo oplem combo 1,7dti i chodzil w miare dobrze wiec myslalem ze oma z 2,5 td bedzie w miare smigac a tu d*pa! wiec jak kupujesz ome c to odradzam ropniaka! ropniaki to sa dobre ale do malych autek a nie takich czolgow jak oma i tyle
a moze poprostu z twoja jest cos nie tak ? jezdzilem oma 2.5 td i wcale taki mul nie jest ...fakt faktem ja wole nopb
#5 OFFLINE
Napisany 19 września 2006 - 06:36
Diesla sobie odpuściłem bo:
-spalanie nie jest dużo mniejsze niz PB
-mimo dobrego momentu, mocy jednak trochę brak
-nie lubię rechotania, szczególnie w zimie
Ale ogólnie caravan to dobra rzecz, ładuję 4 osoby+dziecko w foteliku+wózek bez składania i mam jeszcze 2/3 bagaznika wolne a wszyscy siedzą wygodnie i bez ścisku.
Wybierzesz jak chcesz ale jeśli aftomat to raczej PB nie mniejsze od 2.5, good luck
#6 OFFLINE
Napisany 19 września 2006 - 06:49
z tym ze w turbognojowkach nie bylo chyba V6 ale R6. konstrukcja silnika to rzedowa 6 przekopiowana (z bledami ) z banditenmotorwagen.
Ciekawe, bo wszędzie czytam o V6. Chcesz powiedzieć, że Opel zrobił "plagiat" ?
#7 OFFLINE
Napisany 19 września 2006 - 07:00
Diesla sobie odpuściłem bo:
-spalanie nie jest dużo mniejsze niz PB
-mimo dobrego momentu, mocy jednak trochę brak
-nie lubię rechotania, szczególnie w zimie
...
Wybierzesz jak chcesz ale jeśli aftomat to raczej PB nie mniejsze od 2.5, good luck
A propos tej mocy diesli. Kiedy Wam jej brakuje ? Czy chodzi o ruszanie spod świateł z piskiem ? Czy są problemy z wyprzedzaniem na trasie ? Jesli to ostatnie no to będę musiał
sie zastanowić. Co do spalania to ponoć między benzyną 2,2 a dieslem 2,2 jest różnica ok. 2 litrów. To nie jest bez znaczenia.
#8 OFFLINE
Napisany 19 września 2006 - 07:06
co prawda mam ome b 2,5td w automacie jakies 2 tygodnie i prawdopodobnie ja zmieniam na benzyne! takiego muła nigdy nie widzialem
Nie mogę teraz tego sprawdzić, ale w Omedze C diesel 2,5 to Common Rail, a w Omedze B chyba były "zwykłe" TD ?
#9 OFFLINE
Napisany 19 września 2006 - 07:23
Nie mogę teraz tego sprawdzić, ale w Omedze C diesel 2,5 to Common Rail, a w Omedze B chyba były "zwykłe" TD ?
Omegi C wychodziły jako TD także (2.5). Jednostka 2.2 jest dużo bardziej prężna i elastyczniejsza, a w automacie też ją można spotkać.
Silniki V były tylko w wersjach benzynowych.
#10 Guest_sunnychris_*
Napisany 19 września 2006 - 08:24
#11 OFFLINE
Napisany 19 września 2006 - 08:35
I w ramach OT moze chcesz kupic moja ome B ??
Dzięki :smile: Tak jak pisałem poluję na wersję C z automatem. A jak długo jeździsz swoja Omegą? Miałeś jakieś denerwujace defekty ?
P.S Fajny bobas na zdjęciu. Moja młodsza córka ma teraz 17 (miesięcy )
#12 Guest_sunnychris_*
Napisany 19 września 2006 - 08:42
PS moj maly ma prawie 9 :-)
#13 OFFLINE
Napisany 19 września 2006 - 08:49
z tym ze w turbognojowkach nie bylo chyba V6 ale R6. konstrukcja silnika to rzedowa 6 przekopiowana (z bledami ) z banditenmotorwagen.
Ciekawe, bo wszędzie czytam o V6. Chcesz powiedzieć, że Opel zrobił "plagiat" ?
nie plagiat tylko pewnie odkupil projekt od bmw. V6 sa tylko w benzynach 2.5 i 3.0. turbognojowka to R6
#14 Guest_sunnychris_*
Napisany 19 września 2006 - 08:54
- opel celowo obnizyl moc zeby sie nie grzal....
- BMW zatrzeglo sobie ze ich wersja ma byc mocniejsza.
I na 100% jest to rzedowka, a nie V-ka
#15 OFFLINE
Napisany 19 września 2006 - 08:56
... turbognojowka to R6
Nie chcę Cię drażnić ale powiedz jaki jest powód Twojego wylkinania diesli ?
#16 OFFLINE
Napisany 19 września 2006 - 09:04
#17 OFFLINE
Napisany 19 września 2006 - 09:08
... turbognojowka to R6
Nie chcę Cię drażnić ale powiedz jaki jest powód Twojego wylkinania diesli ?
spoko mnie sie nie da zdraznic :mrgreen: a diesli nie wyklinam tylko tak je poprostu nazywam :mrgreen: ojciec ma Fiata bravo 1.9 TD i troche tym jezdzilem
#18 Guest_sunnychris_*
Napisany 19 września 2006 - 09:08
#19 OFFLINE
Napisany 19 września 2006 - 09:50
nie trudno sie domyslic ze chodzi o oszczednosc.... a jesli ktos nie preferuje agresywnego stylu jazdy ( kolega szuka automata w dieslu wiec napewno nie jest piratem drogowym ) to wygodniej jezdzi sie dieslem ze wzgledu na nisko polozony moment obr....
No właściwie nie wiem co jeszcze dodać. Sunnychris - czytasz w moich myślach ? :twisted:
Przekroczyłem już 40-tkę i bardzo daleko mi do szpanu na ulicach. Żonę już mam a przecież nie łowi się dwa razy tej samej ryby :grin: Chociaż moja by chciała :grin:
Prawdę mówiąc jeszcze przeliczam ewentualne koszty eksploatacji diesel - benzyna.
Wiadomo, że najbardziej bolą wydatki małe ale regularne ...
#20 OFFLINE
Napisany 19 września 2006 - 17:44
TD: przynajmniej 8L/100km: 8x3,9=31,2
PB: przynajmniej 10L/100km: 10x4,15=41,5
czyli mniej więcej ok 10zł/100km co daje razem w ciągu roku przy przebiegu 20000km
2000zł-> 166zł/m-c* (dopłaty)
Reasumując koszty różnicy w paliwie można łatwo oszacować, lecz należy wziąć plusy i minusy posiadania benzynowego oraz diesla (koszt ekslpoatacji, ewentualnych napraw itp).
*należy sprawdzić ile pali naprawde diesel, bo w przypadku pb wziąłem dane omy mojego ojca (2,5 automat, średnie zużycie)