Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] Y22XE Kompresor


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
67 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   vizon

vizon
  • 11 postów
  • Dołączył: 04-09-2014

Napisany 04 września 2014 - 17:08

Jakbym znalazł w szukaj to bym nie pisał na forum i nie pytał się..

#22 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 września 2014 - 17:23

ja mam kompresor zamontowany i juz jeździ ale to niestety narazie jedyne zdjęcia jakimi dysponuje na tym kompie co prawda to 2.0 ale silniki podobne :) a co do osób co chcą wstawić V6 powiem jedno dlaczego nie wstawiacie V8 z monaro ?? niech krzykacze odpowiedzą ... co do szczegółów to silnik został przerobiony został jedynie oryginalny blok i osprzęt i mam prawie 300KM ale projekt jeszcze nie skończony auto czeka na malowanie itp .... jak ktoś chce szczegółów to narazie na pw a kiedyś dokładnie na forum opisze modyfikację auto ma dwa poziomy mocy i mozna nim jeździć ekonomicznie na lpg bez kompresora :)
Dodany obrazek

Dodany obrazek

#23 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 września 2014 - 17:56

Wszystko ładnie pięknie ale chłodnica klęknie w upalne dni;)

#24 OFFLINE   vizon

vizon
  • 11 postów
  • Dołączył: 04-09-2014

Napisany 04 września 2014 - 17:57

No i w końcu ktoś na odpowiednim miejscu :) i takie odp lubię :)

#25 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 września 2014 - 18:02

Pewnie dlatego że są słabo dostępne i nie pasują do skrzyni

#26 OFFLINE   vizon

vizon
  • 11 postów
  • Dołączył: 04-09-2014

Napisany 04 września 2014 - 18:32

Więc jeśli mogę to będę czekał na więcej takich postów silników z kompresorem :)

#27 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 04 września 2014 - 19:44

Proponuje zacząć od podstaw czyli wywalenie wałków balansujących, prekata. Wadzenie chłodnicy oleju, większe wtryski i masa innych rzeczy mniejszych lub większych.
Ogólnie mówiąc to 1.8 do 2.4 to bliźniacze konstrukcje i można kombinować na wiele sposobów.
lukwel czemu nie m90 ??

#28 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 września 2014 - 20:37

ja mam kompresor zamontowany i juz jeździ ale to niestety narazie jedyne zdjęcia jakimi dysponuje na tym kompie co prawda to 2.0 ale silniki podobne :) a co do osób co chcą wstawić V6 powiem jedno dlaczego nie wstawiacie V8 z monaro ?? niech krzykacze odpowiedzą ... co do szczegółów to silnik został przerobiony został jedynie oryginalny blok i osprzęt i mam prawie 300KM ale projekt jeszcze nie skończony auto czeka na malowanie itp .... jak ktoś chce szczegółów to narazie na pw a kiedyś dokładnie na forum opisze modyfikację auto ma dwa poziomy mocy i mozna nim jeździć ekonomicznie na lpg bez kompresora :)
Dodany obrazek

Dodany obrazek


:brawo:
a co za kompresor tamsiadł?
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#29 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 września 2014 - 20:57

eaton m62 :)

wybrałem go ze względu na sprzęgło dlatego nie m90 i da się go wyłączyć i jeździć normalnie ekonomicznie itp ...
spokojnie chłodnica nie siądzie jak by ktoś zauważył nie jest z omegi tak jak i wentylator i czujniki temp itp ... i jest też chłodnica oleju która zabezpiecza wszystko przed przegrzaniem ....

#30 OFFLINE   Bartekcom

Bartekcom
  • 43 postów
  • Dołączył: 13-07-2013
  • Skąd: Warszawa-Targówek

Napisany 04 września 2014 - 21:02

ja mam kompresor zamontowany i juz jeździ ale to niestety narazie jedyne zdjęcia jakimi dysponuje na tym kompie co prawda to 2.0 ale silniki podobne :) a co do osób co chcą wstawić V6 powiem jedno dlaczego nie wstawiacie V8 z monaro ?? niech krzykacze odpowiedzą ... co do szczegółów to silnik został przerobiony został jedynie oryginalny blok i osprzęt i mam prawie 300KM ale projekt jeszcze nie skończony auto czeka na malowanie itp .... jak ktoś chce szczegółów to narazie na pw a kiedyś dokładnie na forum opisze modyfikację auto ma dwa poziomy mocy i mozna nim jeździć ekonomicznie na lpg bez kompresora :)
Dodany obrazek

Dodany obrazek


Zbiorniczek nie ma tam za ciepło?

#31 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 września 2014 - 21:14

kolektor rurowy owinięty grubo bandażem i na to osłona aluminiowa więc daje rade poza tym jest w nim cały czas płyn ( o podwyższonej temp wrzenia) tak na wszelki wypadek .... trochę jeździłem i nic się nie dzieje....

#32 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 września 2014 - 21:17

A koszt całej tej zabawy?? ;)

#33 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 września 2014 - 21:25

Lepiej napisz spalanie sam koszt przeróbek to jedno ale utrzymanie to drugie. I daj jakiś filmik jak to się zbiera:dziura:

#34 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 04 września 2014 - 21:35

Ciekawi mnie czy ktoś kto już idzie w tuning liczy się ze spalaniem?? Jeśli tak to niech zapomni o tuningu. mi 3.2 przy ostrej jeździe 20-23 litry benzyny potrafi wciągnąć na 100km. potrafi zejść do 11 lpg ale to męczarnia i nie moge tak dlugo jechać. Druga sprawa jak chcesz wsadzić kompresor to na tym forum mało kto pomorze bo malo kto to ma większość to omegi kupione do 3 tys zł i narzekanie ze ciągle coś sie psuje lub cb korek wysiadł i trzeba omege sprzedać. Sam wszadziłem gruby plik jegiełłów i co mam. 3.2 w budzie b i troche zabawek dołożonych a na wiosne moze jakieś turbo dopiero i wtedy znowu plik trzeba szykować, dodam, ze już przed 3.2 myślałem nad montażem 4.0 v8 z bemy ale za dużo przeróbek i jeszcze bóg wie jakich niespodzianek

Licz się z tym ze do rur specjalne obejmy. oczywiście zrobić mocowanie kompresora i umiejscowić go aby z niczym nie kolidował i za bardzo nie przeszkadzał. Kompresor o tyle dobry jest bo od dołu juz pompuje tylko troche mocy zabiera. Dotoczenie i obliczenie wielkości kółek. do kompresora przydało by sie dać oil catch tanki aby czysto było. Wydech w 2.2 na dwie strony ale ciekawe czy kolektor wydechowy nie przymuli go zbyt bardzo. Jest wiele niewiadomych. DO tego ważne pytanie też chcesz pakować eatona czy moze inne cudo. W jakie doładowanie celujesz. Czy chcesz odprężać czy tak ładować.

#35 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 września 2014 - 21:41

wybrałem go ze względu na sprzęgło dlatego nie m90 i da się go wyłączyć i jeździć normalnie ekonomicznie itp .


Jak widać kolega lukwel ruszył w tuning i liczy się ze spalaniem:tak:

#36 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 września 2014 - 21:46

Właśnie dlatego mnie ciekawi ile to pali przy ostrej jeździe, bo u mnie 3.0 tez 20-25/100 wciąga.

#37 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 04 września 2014 - 21:47

koszt duży 1000zł to nie kosztowało ale starałem sie i kombinowałem korzystałem z wszystkiego co możliwe żeby było jak najtaniej i najlepiej, wszystkie modyfikacje robiłem sam mam własny warsztat więc to nie problem .... jedyne co to silnik składał mi mechanik bo to nie na moje siły ;) i czasu brak cięgle ..... koszt tak na szybko to około 5000zł z całkowita przeróbką silnika...

co do spalania auto pali 13-14 l LPG przy normalniej jeździe a w trybie sport pali hmmm.... 30l mieszanki benzyny z toluenem ;) a może i więcej .....
założenie było takie że auto ma być do jazdy na co dzień i ma być "normalne".... :)

zajmuje sie autem hobbistycznie więc nie linczujcie mnie za to że miesiąc czy dwa nie bedzie żadnego odzewu o jakichkolwiek postępach .....

autko ma jeszcze więcej podłubane mam audio radio alpine cda dwa suby wygłuszone drzwi kilka zwmacniaczy itp ...... oraz monitory w zagłówkach i w liczniku ;) i ps w podłokietniku z tyłu więc czego dusza zapragnie ;) oczywiście zawieszenie hamulce po tuningu ;)

#38 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 05 września 2014 - 00:06

autko ma jeszcze więcej podłubane mam audio radio alpine cda dwa suby wygłuszone drzwi kilka zwmacniaczy itp ...


lukwel jesteś już bardzo długo na forum, i powinieneś wiedzieć że tu bez foto nic się nie liczy:p
Tak więc czekamy na jakieś fotki co tam porobiłeś :)




:oonie: ot....nie chciałem:dziura:

#39 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 05 września 2014 - 11:50

Masz jakiś wykres z hamowni ?




 


#40 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 września 2014 - 12:29

j a co do osób co chcą wstawić V6 powiem jedno dlaczego nie wstawiacie V8 z monaro ??


Widzisz, bo nie do końca o to chodzi aby pakować inne silniki. To jest niezbyt trudne, co by nie napisać proste. Rozmawiałem z Dominem na zlocie i zapytałem się dlaczego nie wsadzi większego silnika typu v8 od bmw tylko kompresor/turbo odpowiedział na to, że w omedze musi być oploska, omegowa jednostka i tyle. Większość do tego tak podchodzi, że musi być oploska jednostka.


Autor tematu po prostu chce mieć "łupst" i tyle. Bo na mocy nie widzę, aby zależało. Parę km dojdzie, momentu też i to wszystko. Będzie więcej hałasu robić, a zwykła 3 litrowa fałka go obskoczy. I nie ma tu tłumaczenia, że fałka jest ciężka a 2.2 lżejsze. 3 litrowa fałka waży 160 kg bez osprzętu to ile to będzie? Z 60 kg różnicy? Jeden pasażer taki jak ja w tą czy w tamtą. Po mojemu 2.2 z kompresorem to ani nie idzie, ani nie robi wrażenia samym dźwiękiem. Głupiego robota.