Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] Y22XE Kompresor


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
67 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   vizon

vizon
  • 11 postów
  • Dołączył: 04-09-2014

Napisany 04 września 2014 - 11:30

Witam! Chciałbym do 2.2 benzyny zamontować kompresor. I moje pytanie brzmi czy ktoś montował może do swojej omegi kompresor ? Od razu mówię że nie będę zmieniał silnika ani auta. Moja omega ma 110 tyś przejechane, i chce zamontować kompresor. Więc macie jakieś rady co do tego albo sugestie ?

#2 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 września 2014 - 11:59

Więc macie jakieś rady co do tego albo sugestie ?

Tak :tak: mam radę zacznij od czytania działu w którym założyłeś temat.

Jakim budżetem dysponujesz na montaż kompresora??

#3 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 04 września 2014 - 12:05

Tak, mamy rady :D bardzo dużo, zacznijmy od posiadania około 10k wolnych środków :F




 


#4 OFFLINE   misiek12

misiek12

    Omka BFL :)

  • 588 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 04 września 2014 - 12:16

Tak, mamy rady :D bardzo dużo, zacznijmy od posiadania około 10k wolnych środków :F


Aby zamontowac kompresor potrzebne z 10000?? Wlasnie kiedys sie zastanawialem to teraz juz wiem :)


 

 


#5 OFFLINE   omega ele

omega ele

    Tylko omega! :D

  • 334 postów
  • Dołączył: 13-11-2013
  • Skąd: Besiekiery
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 września 2014 - 12:16

zacznijmy od posiadania około 10k wolnych środków :F


Już kolegę zniechęciłeś:tak:

#6 OFFLINE   vizon

vizon
  • 11 postów
  • Dołączył: 04-09-2014

Napisany 04 września 2014 - 12:28

Nie, nie spokojnie :) jeśli nie ten dział czy coś to sorry. Środki nie są problemem. Znaczy mam kompresor i leży więc chce go wsadzić. Posiadam wszelkie maszyny żeby to wykonać.

#7 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 04 września 2014 - 13:03

Problem jest taki że koszta pakowania kompresora niekiedy przewyższają koszt swapu mocniejszego motoru, drugi problem to koszta nie są współmierne do efektów. Poza tym masz silnik Z20LET czy jakoś tak i tam masz niemal wszystko gotowe :) Poza tym idąc dalej tym tropem kompresor musi mieć swoją wydajność, trzeba dopasować dolot, zrobić wej/wyj dla oleju dla kompresora czy tam w zależności czym jest chłodzony, do tego wypadało by do tej zabawy odprężyć troszkę silnik, w efekcie jak już wiemy otrzymasz około 200 koni ;) co przy podobnych kosztach możesz mieć Y32XE o mocy 218Koni i 300Nm. Do tego robisz dobrze dolot, porting, montujesz barany i masz jeszcze więcej mocy, po czym dochodzisz do wniosku że jak masz tyle robić to lepiej kupić seryjne V6 i się nie bawić :D no i tak to wygląda :) haha




 


#8 OFFLINE   vizon

vizon
  • 11 postów
  • Dołączył: 04-09-2014

Napisany 04 września 2014 - 13:34

Fajnie masz. Silnik musi zostać taki jaki jest. Kompresor ma swoje smarowanie. Ja wszystko mam kompresor, intercooler i rury. Tylko trzeba to wpasować i wgrać inny Soft. A seryjny v6 jest za ciężki. A tu będzie duży moment i będzie dobrze ciągnął od dołu tak mi się wydaje. I mam kompresor od clk 230. 200 koni zdecydowanie wystarczy.

#9 OFFLINE   Matias

Matias
  • 871 postów
  • Dołączył: 01-01-2013
  • Skąd: Kutno / Gostynin EKU / WGS
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 września 2014 - 14:16

mi się wydaję że jak bawić się w tuning to troszkę liczyć więcej niż na przyrost mocy taki które niektóre auta w seri mają więcej. 200 km a tyle roboty. Moim zdaniem gra nie warta świeczki. Może jeszcze jak sam to wszystko będziesz robił to jeszcze jeszcze... ale dać komuś i bulić za to nie małe pieniądze to już nie bardzo.

Ale jak to mówią, nie mój cyrk, nie moje małpy (bez obrazy oczywiście)


 


#10 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 września 2014 - 14:23

200 koni zdecydowanie wystarczy

I tu się akurat mylisz :tak:

#11 OFFLINE   vizon

vizon
  • 11 postów
  • Dołączył: 04-09-2014

Napisany 04 września 2014 - 14:42

Tak będę to robił sam, dlatego pytam czy ktoś to robił, żeby uniknąć jakiś nie potrzebnych uszkodzeń. Ja to i tak zamontuje, interesuje mnie silnik y22xe gdzie ma przejechane 110 tyś i chce mieć w nim kompresor i z 200 koni żeby było.

#12 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 września 2014 - 14:47

ma przejechane 110 tyś

Tyle ma na zegarze czy znasz auto od wyjechania z salonu do chwili obecnej?

#13 OFFLINE   vizon

vizon
  • 11 postów
  • Dołączył: 04-09-2014

Napisany 04 września 2014 - 14:51

Od wyjechania z salonu. :) właśnie dlatego mi na tym silniku zależy

#14 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 04 września 2014 - 15:19

Dej mnie to i zaraz korbe wywal :D A tak serio 200 koni to moc jaką oferuje X30XE i to wcale nie jest dużo tej mocy :D Ba! 200 Koni to z 2.6 wyciągniesz :D tyle że Nm niższy ;) A poza tym kiedyś rozmawiałem z Phantomem i dowiedziałem się że montaż turbo i kompresora to podobny koszt a z turbo już jest zabawa :D




 


#15 OFFLINE   vizon

vizon
  • 11 postów
  • Dołączył: 04-09-2014

Napisany 04 września 2014 - 16:00

Dlaczego cały czas chcecie mi wcisnąć inny silnik?? Ja chce miec 2.2 16v z kompresorem. Nawet jeśli uzyskam 200 koni to i tak będzie się lepiej zbierał niż 3.0 V6 w serii.

#16 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 września 2014 - 16:07

oni tu jak mają, ekonomiści :p

#17 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 września 2014 - 16:24

vizon chcesz montować kompresor ale nie wiesz jak... ciekawe :hmmm: siakaś prowokacja czy cuś??
Jakbyś troszkę wysilił się i zaczął drążyć temat, to znalazłbyś info o Phantomie i Dominie, no i trafił na firmy, które ładują takie zabawki do aut. O forach tuningowych nie wspominam już... A jeśli chcesz ładować kompresor to ładuj bo rozumiem, że to tak tylko dla zabawy.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#18 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 września 2014 - 16:35

jak dla mnie to zacznij od zbrojania silnika(do 4cyl jest to jeszcze znośna cena), dopiero możesz wyciągać coś z silnika. Poza tym lepszą opcją zamontowanie turbo(jakiekolwiek seryjne, które będzie odpowiadało). Ale wszystko jest możliwe. 200 dasz radę zrobić. Ale długo to nie pojeździ, ponieważ zacznie się przegrzewać. Nie zapomnij o kosztach eksploatacji tego.

#19 OFFLINE   vizon

vizon
  • 11 postów
  • Dołączył: 04-09-2014

Napisany 04 września 2014 - 16:38

Zadam pytanie jeszcze raz. Czy któryś z was montował kompresor do swojej omegi. Ja wiem jak to zamontować nawet wiem jak to będzie chodzić tylko pytam czy macie jakieś ciekawe uwagi co do tego, a wy cały czas chcecie żebym silnik zmienił... Bo jeśli ktoś montował to może ma coś ciekawego do powiedzenia. Pamiętajcie że gadamy o 2.2 benzynie, gdzie ma być założony kompresor. A nie. Więc jeśli ma ktoś widzę o monitorowaniu kompresora do silnika y22xe to byłbym wdzięczny jeśli by się pochwalił swoim montażem.

#20 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 września 2014 - 16:43

A ja, któryś z kolei napiszę. Jest taka opcja 'szukaj' jeżeli tam nie znalazłeś odpowiedzi, która Cie usatysfakcjonowała, prawdopodobnie oznacza to że jej nie ma. Bedziesz pierwszy, który zamontuje kompresor w 2.2 :pokoj: