Płyn od wspomagania kierownicy
#1 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2007 - 12:10
Zajrzałem dziś do zbiorniczka i co widze ? Nic nie widze tzn jest bardzo malo plynu
Co tam dolać (jaki plyn, rodzaj ?) ewentualnie jak wymienic caly ?
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2007 - 12:41
Elo :driver:
Zajrzałem dziś do zbiorniczka i co widze ? Nic nie widze tzn jest bardzo malo plynu
Co tam dolać (jaki plyn, rodzaj ?) ewentualnie jak wymienic caly ?
Dextron II.
#4 OFFLINE
Napisany 23 listopada 2007 - 14:24
Dolalem jeszcze magiczny uszlachetniacz Opla i pompa chodzi ciszej i praktycznie nie slychac juz zaworu przy maksymalnym skreceniu kol. To tez polecam.
#5 OFFLINE
#6 OFFLINE
Napisany 24 listopada 2007 - 16:37
#7 OFFLINE
Napisany 24 listopada 2007 - 23:13
Dowiedziałem się, że jest jakiś magiczny płyn w rodzaju "ceramizera" ale robiony przez GM i tylko dla serwisów. Oryginalnie był zrobiony do mocno obciążonych mostów, ale jak mówią wiewiórki serwisy często "leczą" tym zużyte wspomagania. Można go zatem stosować i do mostów i do wspomagania. Ludzie którzy go zastosowali czuli różnicę od razu i byli to ludzie zaufani którzy nie zachwycają się wszystkim.
Od razu zaznaczę, że nie miałem problemów ze wspomaganiem, nie cieknie, nie kończy się i nie oczekiwałem od produktu nic innego jak zabezpieczenia układu tak aby wytrzymał jak najdłużej (zgodnie z założeniem GM)
No więc nabyłem. Nazywa się to "Rear Axle Oil Addative" lub jak ktoś bardziej germańsko lubi "Hinterachsol-Zusatz." Numer to 1#90004033 GR.8.760. Ja zapłaciłem ok 3 funtów więc myślę, że w Polsce kosztuje kilkanaście złotych.
Dostajemy buteleczkę 50ml jasnego oleju. Trochę z drżeniem ręki wlewałem środek do wspomagania. Raz kozie śmierć. Odciągnąłem trochę płynu ze zbiorniczka, odpaliłem silnik i wlewałem magiczny "szywaks". Widać było jak jest wciągany do układu i ...zaraz, zaraz...pompa zaczęła ciszej pracować! Bez szumu, bez specyficznych dźwięków jakie wydają pompy (szum). Poruszałem kierownicą, dużej różnicy nie odczułem, może tylko subiektywnie, choć wydaje mi sie, że troszkę lżej pracuje. Przekręciłem kierownicę do maksimum i usłyszałem ten specyficzny dźwięk zaworu przelewowego (takie tępy świst - otwarta maska otwarte okno). Jakie było moje zdziwienie jak drugi raz już nic nie usłyszałem! Przy maksymalnym skręcie słychać tylko cichy szum, na pewno nie taki jaki wydaje normalnie ten zawór. Teraz trzeba się wsłuchać kiedy zawór sie uruchamia.
Po przejechaniu ok 400km układ zrobił się jeszcze cichszy, przestraszyłem się, bo pompa wcześniej zagłuszała szum rolek, a teraz tylko je słychać przez co bałem się, że coś się dzieje z silnikiem
Czy polecam? No cóż, każdy robi jak chce. Ja jestem zadowolony z wydanych 3 funtów.
Nie chciałbym aby ta porada stała sie miejscem wypowiedzi ludzi którzy wiedzą lepiej jakie to badziewie tylko nigdy nie spróbowali. Wiem jaki dźwięk wydaje sprawna pompa i zawór i jaka jest różnica. Układ u mnie nie wymagał interwencji. Kto uważa, że pompy czy zaworu nie słychać to niech się schyli pod maskę i posłucha.
Chciałbym również zaznaczyć, że środek:
- nie uszczelnia cieknących układów. Takie sie naprawia.
- nie powoduje znaczącego zelżenia pracy. Układ pracuję tylko tak jak był zaprojektowany. Zmniejsza tarcie więc układ może pracować trochę lżej.
- nie powoduje pocenia się układu ani węży (sprawdzone po ok 400km)
- nie gryzie.
Jest za to podpisany przez GM (Opla i Vauxhalla) co chyba coś znaczy.
W najbliższym czasie zastosuję go do mostu, choć wydaje mi się, że tu będzie trudno zauważyć różnicę (most nie wydaje żadnych dźwięków). Będzie zabezpieczony i zmniejszy się tarcie. Tylko tyle...
#8 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2007 - 10:52
#9 OFFLINE
#10 OFFLINE
Napisany 14 maja 2009 - 10:11
gdzie się znajduje ten zbiorniczek??
ktory ? wyrownawczy ? czarna zakrecana puszka nad akumulatorem
#11 OFFLINE
Napisany 14 maja 2009 - 10:20
Z góry dziękuje za odpowiedź
#12 OFFLINE
Napisany 14 maja 2009 - 10:21
a ile powinno byc w tym zbiorniczku wyrównawczym płynu? i jaki polecasz płyn??
Z góry dziękuje za odpowiedź
DEXRON II - stan musi byc na polowie znacznika na nakretce
#13 OFFLINE
Napisany 14 maja 2009 - 10:32
A jak by ktoś szukał tego dodatku co mkaminski100 pisał to jest tutaj:
http://www.allegro.p..._opel_50ml.html
#14 OFFLINE
Napisany 14 maja 2009 - 14:41
A jak chcę stary płyn wymienić i wlać nowy to ten stary się jakość
spuszcza, czy odsysa?
i ja się dołączam do pytania. jak to zrobić, żeby się nie narobić, a wymienić płyn?
słyszałem o metodzie na strzykawkę (odessanie, wlanie i tak parę razy, ale to kosztogenne, bo trzeba mieć więcej nowego płynu, nie?)
#15 OFFLINE
Napisany 16 maja 2009 - 02:09
#16 OFFLINE
Napisany 19 maja 2009 - 14:10
Otoz jak poznac czy plyn nadaje sie do wymiany (dodam ze plynu nie ubywa, kolor tez ma "malinowy", jedynie co to troszke spocone sa przewody)
Jezeli chodzi o ten specyfik to ile tego wlac caly czy moze polowe i czy go wlac do starego plynu czy lepiej wymienic?
Dolaczam do pytania.A jak chcę stary płyn wymienić i wlać nowy to ten stary się jakość spuszcza, czy odsysa?
Pozdro.
#17 OFFLINE
Napisany 19 maja 2009 - 21:55
#18 OFFLINE
Napisany 20 maja 2009 - 01:22
Dodam tylko, że niezależało mi na pompie, bo i tak się nadaje do wymiany (nie miałem obaw, że może troszke na sucho chodzić, chociaż w układzie cały czas była niewielka ilość płynu). Na próbę wlałem płyn Preston z uszczelniaczem, ale nie polecam, bo żywota pompy nie przedłuży, praktycznie żadnego efektu.
Jeśli jest lepszy sposób to jestem ciekaw, bo przy wymianie pompy chciałbym zmienić całość.
#19 OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2009 - 22:38
#20 OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2009 - 12:13
A może ktoś wie gdzie nabyć specyfik polecany przez mkaminski100? Jakieś sprawdzone źródło, może link do strony sprzedającego? Z góry dzięki. Pozdro.:confused:
w kazdym ASO opla