Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Przekładka automatu na manual


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
123 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 08 grudnia 2011 - 19:52

Witam. Panowie dołącze się do tematu. Mam 2 pytania, no 3.
-Czy te 3 przewody BCD łączymy razem i od nich też idziemy na czujnik światła wstecznego i z czujnika wracamy na F?? Czy te od tempomatu BCD to łączymy w tej drugiej kostce wypiętej ze skrzyni aut. okrągłej??
-Drugie pytanie jest odrobinkę skomplikowane- Połączyłem ze sterownika skrzyni ten pin37 od tempomatu do czujnika stopu, a nie zamontowałem czujnika sprzęgła i nie poprowadziłem do bezpieczników. Tempomat działa ale świeci mi po ok 10 min pracy auta check na desce rozdzielczej. Czy ten włącznik od sprzęgła jest konieczny?? Czy to jego zasługa że auto mi gaśnie jak wyżuce na luz przy ponad 100km/h??
-A 3 to czy ten pin ze sterownika co piszecie żeby zniknął komunikat Automatic Gearbox bodajże 23 o ile dobrze pamiętam to co z nim?? trzeba go zmostkować z innym?? Czy zmasować, podprowadzić mu stałego + czy jak??
Proszę o pomoc bo nie daje rady.
Po mimo świecącego Checka na desce, auto działa dobrze, no chyba że o to gaśnięcie przy większych prędkościach na luzie może chodzić.
Dziękuję z góry za pomoc.
Ps. Ome mam z 99r 2.5 V6


Witam na OKP :)

rozumiem ze jestes nowy ale just tu kilka tematow w ktorych znajdziesz odpowiedz, trzeba troche poszukac.
ale niech cie bedzie

AD1 do wstecznego bierzesz kable D i F i podpinasz pod czujnik to wyle,

okreglej kostki nie dotykasz interesuje cie kostka selektora tylko i wylacznie

AD2 czujnik sprzegla nie ma nic wspolnego ze swiecacym sie CHECK
mozesz go wogole nie podpinac , tylko wtedy po nacisnieciu sprzegla obr. silnika pojda w gore , wiec trzeba uwarzac.

AD3 jesli chodzi to masz odpowiedz kika postow powyzej. wicek podeslal sciagawke, lub poprostu kup mid od manual i tyle , albo zawsze mozna go przeprogramowac, moze ktorys z forumowiczow /klubowiczow ktory mieszka niedaleko ciebie ma OS czy techa to ci pomoze za jakiegos browara;)


jesli chodzi o gasniecie to nie ma to nic wspolnego ze przekladka wiec trzeba szykac przyczyny w osprzecie silnika . moze trzeba krokowiec wyczyscic albo sprawdzic czy TPS dziala poprawnie

#102 OFFLINE   Jambro666

Jambro666
  • 20 postów
  • Dołączył: 28-12-2010
  • Skąd: Miedzierza

Napisany 10 grudnia 2011 - 22:16

Witam ponownie. Tym razem chciałbym Serdecznie podziękować za okazanie mi wyrozumiałości za słabą znajomość obsługi strony. Przede wszystkim dla Ciebie Serek.Dzięki!!
Jeśli chodzi o te moje świecenie się CHECKa to okazało się że to wina sondy. Po prostu przy zdejmowani katalizatorów coś się musiało kszsz ;) lub zbieg okoliczności. W każdym razie zwalczyłem ten temat, chociaż jeszcze bardzo niecierpliwi mnie przełożenie napędu. Przy 5.5 tyś obr. na V biegu mam 190km trochę wydają mi się krótkie te biegi.. Jakie są Wasze parametry obrotów do prędkości? I czym to jest u mnie spowodowane? skrzynią? :( Dziękuję z góry i pozdrawiam.

#103 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 grudnia 2011 - 22:54

Pewnie masz krotki dyfer 4.22

#104 OFFLINE   Jambro666

Jambro666
  • 20 postów
  • Dołączył: 28-12-2010
  • Skąd: Miedzierza

Napisany 11 grudnia 2011 - 17:22

A powinin być 3.90?? Czy coś takiego?? Ma ktoś taki dyfer na sprzedanie?? najlepiej z blokadą, bo słyszałem że są taki do omegi??

#105 OFFLINE   jason

jason
  • 1 postów
  • Dołączył: 11-12-2011

Napisany 11 grudnia 2011 - 21:36

Witam serdecznie!

Moje pytanie jest trochę z innej beczki, przeczytalem caly wątek. moje pytanie jest nastepujące:

Sąsiad chce sprzedac omege b 99r 2.5 v6 pb+lpg automat i ponoć skrzynia padla, zorientowalem się ze mozna zalożyc manual i chcialbym sie dowiedziec czy ktos by sie podjął zrobienia tego na terenie dolnegośląska? tzn zrobienie na gotowo autka (skyrznia + zrobienie elektryki) oraz określenia jaki to jest koszt.
auto ma przebiegu 190 000 km gaz zalozony 3 miesiace temu

z gory wielkie dzięki za odpowiedź

#106 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 11 grudnia 2011 - 22:08

czy ktos by sie podjął zrobienia tego na terenie dolnegośląska?


napisz do kolegi Phantom
Jest z Wrocławia

Ma ktoś taki dyfer na sprzedanie najlepiej z blokadą, bo słyszałem że są taki do omegi


to nie jest market. Zresztą w dziale sprzedam jest ogłoszenie...

#107 OFFLINE   maras5004

maras5004

    Pretty much amazing!

  • 37 postów
  • Dołączył: 14-06-2012
  • Skąd: Kotuń k. Piły

Napisany 21 września 2012 - 13:18

witam wszystkich forumowiczów :>
przeczytałem parę tematów na forum, ale nie znalazlem jednej rzeczy dotyczącej właśnie zmiany ASB na manual'a.
Wiem że potrzebne są : manual, most, wał napędowy, pedały, lewarek i parę innych drobiazgów.
Mam omkę 2.0 16v w wersji CD.
Posiadam wszystkie części mechaniczne i wiązki elektryczne od zwykłej wersji skąd właśnie pochodzą wszystkie części.
Moje pytanie brzmi: Co z elektryką? :(

#108 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 24 września 2012 - 20:08

witam wszystkich forumowiczów :>
przeczytałem parę tematów na forum, ale nie znalazlem jednej rzeczy dotyczącej właśnie zmiany ASB na manual'a.
Wiem że potrzebne są : manual, most, wał napędowy, pedały, lewarek i parę innych drobiazgów.
Mam omkę 2.0 16v w wersji CD.
Posiadam wszystkie części mechaniczne i wiązki elektryczne od zwykłej wersji skąd właśnie pochodzą wszystkie części.
Moje pytanie brzmi: Co z elektryką? :(


skoro szukales na forum to powinienes miec odpowiedz na to pytanie poniewaz bylo to walkowane nascie razy

EDIT:
w tym temacie masz odpowiedz : http://www.forum.ome...?t=12777&page=6

#109 OFFLINE   grzechug

grzechug
  • 188 postów
  • Dołączył: 13-03-2011
  • Skąd: Międzyrzecz
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 sierpnia 2014 - 21:20

Jeśli gdzieś takie informacje były to z góry przepraszam ale sprawa jest niecierpiąca zwłoki. Mianowicie kolega ma omegę b z 98 roku 2.0 dti. Omega będzie prawdopodobnie szła do utylizacji albo na części ze względu na uszkodzony silnik. Pytanie moje jest następujące. Co z niej nadaje się na przekładkę na manuala do mojej flki 3.0 v6?

#110 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 sierpnia 2014 - 01:18

R25 z wysprzęglikiem, pedał stop oraz pedał sprzęgła, czujnik stopu, czujnik sprzęgła o ile jest tempomat, lewarek, mechanizm lewarka, blacha pod lewarek (fabrycznie na nitach), kpl sprzęgło (bez igiełkowego), pompka sprzęgła

#111 OFFLINE   grzechug

grzechug
  • 188 postów
  • Dołączył: 13-03-2011
  • Skąd: Międzyrzecz
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 sierpnia 2014 - 10:18

no dobra ale co podejdzie konkretnie od tego diesla do mnie, raczej na pewno dwumasa i sprzęgło nie podejdzie a myśle że reszta tak.

#112 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 sierpnia 2014 - 10:30

Mnie o uszy się obiło, że podejdzie. Dawido89 jak robił przekładkę u siebie to bodajże założył od 3.0 V6. Sprawdź w swoim zbiorniczku hamulcowym czy masz wyjście na przewód do pompki. Powinien być zaślepiony. W niektórych omegach tego nie widziałem. Wtedy będziesz potrzebował jeszcze zbiorniczka płynu hamulcowego.

#113 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 listopada 2014 - 14:25

Siemanko.

Potrzebuje informacje na temat przekładni skrzyni z automaty na manuala w imię był 2.2
Jest w niej skrzynia na wymarciu. Posiadam omege bfl .2.0 i zastanawiam się czy skrzynia i reszta ******* podejdzie do 2.2 i czy dużo zachodu ? :szpital:

#114 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 17 grudnia 2014 - 23:49

Czy ktoś się orientuje czy w ASb jest wiązka pod czujnik sprzęgła? A jeśli nie to jak go podłączyć? Ze schematu wynika ze powinien byc wpięty pomiędzy 2 pin czujnika hamulca a pin F tempomatu. Czy to jest poprawne?

#115 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 grudnia 2014 - 00:57

Nie ma we wiązce czujnika sprzęgła ponieważ go tam nie przewidziano. Zresztą bardzo ogólnie napisałeś jeżeli chodzi o "sprzęgło". Chodzi Ci o podpięcie się pod tempomat?

#116 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 18 grudnia 2014 - 08:16

Tak, dokładnie tak :)

#117 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 grudnia 2014 - 10:36

Nie wiem dokładnie który to jest pin, ale ja zawsze szukałem kabla, który odpowiada za 0 na manetce. Rozłącza wówczas obwód na tempomacie i się rozłącza, to samo musi być na czujniku pedale sprzęgła.

Pod czujnik pedału hamulca też można jak najbardziej się podpiąć, będzie ta sama zasada. Spróbuje Ci poszukać schematu i edytuje post.


Wtyk do serwa:

A- +12V po naciśnięciu CANCEL
B - 12V po naciśnięciu I
C- 12V po naciśnięciu R
D - 12V po naciśnięciu sprzęgła 0V
E - mas
F - stałe +12V
G- 0V po naciśnięciu hamulca 12V
K - opór około 89 KOhm

#118 OFFLINE   Skit

Skit
  • 887 postów
  • Dołączył: 31-10-2010
  • Skąd: Karpin
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 18 grudnia 2014 - 19:03

ale ja zawsze szukałem kabla, który odpowiada za 0


W sumie to nie głupie A gdzie si w to wpinałś? Przy serwie czy pod dechą?

Powielam post z mojego omegowego tematu, ale moze sie komuś przyda:

Tak jak radził Alley wpiąłem sie w przycisk Off manetki. Wpiąć się trzeba szeregowo w czarno czerwony przewód, bo zarówno czujnik sprzegła jak i off na manetce są rozłączne - czyli jak wciśniemy jedno lub drugie to przerywamy obwód i tempomat się wyłącza.

PS. Teraz na przyszłość będę już wiedział że żeby dostać się do czujnika sprzęgła nie jest konieczne leżenie na fotelu kierowcy do góry nogami, i posiadanie reki złamanej w czterech miejscach. PO 1,5h walki odkryłem ze wystarczy wykręcić lewa puchę z bezpiecznikami i czujnik jest 4 cm przed nosem :p

#119 OFFLINE   Crouger_rX

Crouger_rX
  • 1 postów
  • Dołączył: 25-03-2018
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 marca 2018 - 15:35

Witam wszystkich serdecznie. Odświeże kotleciora bo mam niepełne informacje , a nie będe zakładał entego wątku.

 

Szukałem już wszędzie ale dużo linków jest już nie aktywnych  itp.

 

Borykam się z automatem w mojej klusce 3.0 Mv6. Tak z sama z siebie przeszła w tryb awaryjny.

"P1850 - przerwany obieg solenoidu C zmiany biegów".

* Sprawdziłem olej - dolałem 1l  -brak poprawy

* sprawdziłem wtyczki potraktowałem kontaktem (zdrowe i czyste) - brak poprawy

* Czasem na postoju na zapłonie nic nie robiąc błąd znika pojawia sie za chwile znika i znów sie pojawia (na midzie).

(wyczyszczony potencjometr położenia lewarka) - również brak poprawy.

 

Podjąłem decyzje automat wylatuje. 

Mam już części tj.

- Skrzynia R28 z wysprzeglikiem

- sprzęgło z dwumasą

- tłoczek sprzegła przy pedale

- kpl pedałów

- łożysko pilotujące wałek

- lewarek zmiany biegów

- wał napędowy

 

Złożyć to nie problem, przystanąłem na połączeniach elektrycznych.

 

1. Błąd wyświetlany na midzie (zworka czy potrzebny tech? )

2. ECU silnika - Mostek BCD? ale czego i gdzie  (czy mógłbym jakiś schemat lub chociaż zaznaczenie na zdjęciu)

3. ECU skrzyni - oczywiście wylatuje

4. Wsteczny podłącznie do Pinów D i F (czy mógłbym jakiś schemat lub chociaż zaznaczenie na zdjęciu, kolor o które przewody chodzi)

 

 

AD1 do wstecznego bierzesz kable D i F i podpinasz pod czujnik to wyle, okreglej kostki nie dotykasz interesuje cie kostka selektora tylko i wylacznie

 

5. czy o czymś jeszcze z połączeń elektrycznych zapomniałem

 

Proszę serdecznie o pomoc wpompowałem już trochę sił i $ w autko i jak nie głowice to teraz skrzynia.


Edytowany przez Crouger_rX, 25 marca 2018 - 15:45.


#120 OFFLINE   Lyko85lbn

Lyko85lbn
  • 9 postów
  • Dołączył: 07-09-2012
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 maja 2018 - 20:18

Witam, czy zagląda jeszcze tu ktoś :). Potrzebuję informacji na temat sterownika komputera bo kupiłem omegę po przekłądce z automatu na manual i kolega mi podpią pod kompa a tam się wyswietla ze dalej automat i tak dziwnie troche trzesie mi gałką biegów świeci się CT no i ponoć auto jest w trybie awaryjnym czy można jakoś to zrobić ? przeronbić w kompie na manual ?