Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Przekładka automatu na manual


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
123 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 września 2010 - 13:05

Robiłem sposobem prób i błędów, także niestety nie pomogę :/

#82 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 12 września 2010 - 13:13

Rozumiem, że jeśli zmostkuje BCD to zniknie błąd Automatik Getriebe? A co mam zrobić aby działał wsteczny, bo już nie wiem


przecierz pisalem co trzeba zrobic zeby dzialal wstaczny.
Edit:
http://www.forum.ome...ead.php?t=42831

Robiłem sposobem prób i błędów, także niestety nie pomogę :/


problem jest taki ze w roznych latach produkcji byly rozne instalacjie i w twoim aucie moze to byc np. pin 7 we innym moze 20
wiec najlepiej jest pojechac do kogos kto ma OS czy Tech i przeloczyc

tylko ze OS zmienia nam ustawienia mid , a komp dalej widzi auto jako automat wiec jesli nie zmostkujemy BCD to moze miec mula bo widzi blad przelozenia

Tech przeprogramuje mid i kompa wtedy mamy wszystko to banana:)

#83 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 września 2010 - 14:29

Są na forum rozpiski dla 26 i 32 pin, także to nie problem. Mostkowanie w pełni załatwia sprawę BC.

#84 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 12 września 2010 - 14:39

Są na forum rozpiski dla 26 i 32 pin, także to nie problem. Mostkowanie w pełni załatwia sprawę BC.


to zapodaj link z rospiskami pinow:)
moze jakies konkrety odnoisnie mostkowania???
co to jest BC??

#85 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 września 2010 - 14:53

to zapodaj link z rospiskami pinow

http://forum.omegakl...ead.php?t=13300

moze jakies konkrety odnoisnie mostkowania?

Jak masz MID, a nie masz jakiegoś czujnika, to sobie mostkujesz, wszytsko.

co to jest BC

Board Computer.

#86 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 12 września 2010 - 15:40

http://forum.omegakl...ead.php?t=13300

Jak masz MID, a nie masz jakiegoś czujnika, to sobie mostkujesz, wszytsko.

Board Computer.


dzieki.
wszystko jasne:D

#87 OFFLINE   szczygielek

szczygielek

    Dźwięk v6 uzależnia

  • 32 postów
  • Dołączył: 15-06-2011
  • Skąd: W domu

Napisany 20 czerwca 2011 - 22:43

Witajcie.
Postanowiłem podpiąć się pod temat jako że nie był dawno odświeżany a rozmowa w nim nie rozwiązała moich wątpliwości.
Było dużo gadania w stylu"nie zmieniaj automatu na manuala","regeneruj swoją skrzynie" itd.
Jednak to mnie nie satysfakcjonuje!
Ogólnie mówiąc.
Posiadam omegę B x30xe
Jest spięta automatem...który powolutku zaczyna niedomagać.
Oczywiście troszkę rozeznałem się w temacie co potrzebne.
1.)skrzynia manualna
2.)koło zamachowe
3.)sprzęgło
4.)tylny most(taki od skrzyni manualnej)
5.)pedały (nie panowie )
6.)lewarek zmiany biegów


Teraz mam następujące pytania:
odnośnie 2.)
Czy można założyć inne koło niż dwu masowe a jak tak to od czego podejdzie?
odnośnie 3.) od czego wtedy sprzęgło jak założę zwykłe koło zamachowe?

kolejne pytanie:słyszałem że będzie problem z TC po zmianie skrzyni?czy to prawda?
kolejne pytanie:Czy nadal będzie działał tempomat?

Za odpowiedzi z góry dziękuję.

#88 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 20 czerwca 2011 - 23:21

Czy można założyć inne koło niż dwu masowe a jak tak to od czego podejdzie?

tak mozna , podejdzie od VB V6

od czego wtedy sprzęgło jak założę zwykłe koło zamachowe?

tarcza od VB najlepiej 240mm od 2.6 V6 docisk omega, lozysko oporowe omega

słyszałem że będzie problem z TC po zmianie skrzyni?czy to prawda?

zle slyszales wszystko dziala jak trzeba

Czy nadal będzie działał tempomat?

tempomat dziala wystarczy zmostkowac kilka przewodow

4.)tylny most(taki od skrzyni manualnej)

nie koniecznie trzeba wymieniac mozesz zostawic swoj

temat walkowany wielokrotnie na forum a dokladniej w tym dziale przejrzyj kilka stron i znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania.
w krytycznej sytuacji zawsze mozesz napisac do mnie to ci powiem co i jak

#89 OFFLINE   szczygielek

szczygielek

    Dźwięk v6 uzależnia

  • 32 postów
  • Dołączył: 15-06-2011
  • Skąd: W domu

Napisany 21 czerwca 2011 - 09:24

SEREK
Wielkie dzięki.
Rozwiałeś moje wątpliwości.
Odezwę się na pewno w sprawie tych kabli co trzeba pomostkować.

#90 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 21 czerwca 2011 - 10:23

SEREK
Wielkie dzięki.
Rozwiałeś moje wątpliwości.
Odezwę się na pewno w sprawie tych kabli co trzeba pomostkować.


wszystko masz podane na forum co i jak zmostkowac zeby dzialoalo jak trzeba
poszukaj troche;)

#91 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 czerwca 2011 - 14:27

Kolegów pragnących zmiany na manual przestrzegam, że wał napędowy też będziecie mieli do zmiany :) (Wszyscy to pomijają , a to baaardoz istotna sprawa).
Pozdro.

#92 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 22 czerwca 2011 - 20:57

Kolegów pragnących zmiany na manual przestrzegam, że wał napędowy też będziecie mieli do zmiany :) (Wszyscy to pomijają , a to baaardoz istotna sprawa).
Pozdro.

to raczej oczywiste ze przednia czesc walu trzeba wymienic, wiec pewnie dlatego nikt o tym nie wspominal;)

#93 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 czerwca 2011 - 21:55

A jest możliwośc , że mechanik tej przedniej częsci wału z manuala nie wymienił i auto bedzie normalnie jeździło? Jakie by były objawy tego i co może sie stac ewentualnie po jakim czasie?

#94 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 22 czerwca 2011 - 22:16

A jest możliwośc , że mechanik tej przedniej częsci wału z manuala nie wymienił i auto bedzie normalnie jeździło? Jakie by były objawy tego i co może sie stac ewentualnie po jakim czasie?


wal od automatu jest jakis 20cm krótszy wiec chyba nie musze tlumaczyc co bedzie jesli go nie wymienisz

#95 OFFLINE   pinkin

pinkin

    Design Edition

  • 60 postów
  • Dołączył: 12-01-2010
  • Skąd: Wrocław / Prusice / Trzebnica

Napisany 18 listopada 2011 - 16:19

Odgrzebie kotleta.

Panowie jak jest z tym tempomatem? Mam zrobioną przekładkę z automatu na manual. Wszystko mi ładnie działa, wsteczny też. Jedynie nie ogarniam jak jest z tym mostkowaniem odnośnie tempomatu. Mostek na BCD oznacza, że zwieramy ze sobą te 3 piny i koniec ? Czy może te 3 piny BCD podpinamy do masy albo 12V ? Dzięki za odpowiedz ;)

#96 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 18 listopada 2011 - 16:58

Odgrzebie kotleta.

Panowie jak jest z tym tempomatem? Mam zrobioną przekładkę z automatu na manual. Wszystko mi ładnie działa, wsteczny też. Jedynie nie ogarniam jak jest z tym mostkowaniem odnośnie tempomatu. Mostek na BCD oznacza, że zwieramy ze sobą te 3 piny i koniec ? Czy może te 3 piny BCD podpinamy do masy albo 12V ? Dzięki za odpowiedz ;)


jak by trzeba bylo zmasowac to by bylo napisane.

#97 OFFLINE   pinkin

pinkin

    Design Edition

  • 60 postów
  • Dołączył: 12-01-2010
  • Skąd: Wrocław / Prusice / Trzebnica

Napisany 18 listopada 2011 - 17:21

czyli zwieramy piny B,C i D i tyle ? Oczywiście plus czujnik sprzęgła.

#98 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 18 listopada 2011 - 17:42

czyli zwieramy piny B,C i D i tyle ? Oczywiście plus czujnik sprzęgła.

Dokladnie tak.

#99 OFFLINE   pinkin

pinkin

    Design Edition

  • 60 postów
  • Dołączył: 12-01-2010
  • Skąd: Wrocław / Prusice / Trzebnica

Napisany 18 listopada 2011 - 17:43

dzięki :)

#100 OFFLINE   Jambro666

Jambro666
  • 20 postów
  • Dołączył: 28-12-2010
  • Skąd: Miedzierza

Napisany 08 grudnia 2011 - 11:14

Witam. Panowie dołącze się do tematu. Mam 2 pytania, no 3.
-Czy te 3 przewody BCD łączymy razem i od nich też idziemy na czujnik światła wstecznego i z czujnika wracamy na F?? Czy te od tempomatu BCD to łączymy w tej drugiej kostce wypiętej ze skrzyni aut. okrągłej??
-Drugie pytanie jest odrobinkę skomplikowane- Połączyłem ze sterownika skrzyni ten pin37 od tempomatu do czujnika stopu, a nie zamontowałem czujnika sprzęgła i nie poprowadziłem do bezpieczników. Tempomat działa ale świeci mi po ok 10 min pracy auta check na desce rozdzielczej. Czy ten włącznik od sprzęgła jest konieczny?? Czy to jego zasługa że auto mi gaśnie jak wyżuce na luz przy ponad 100km/h??
-A 3 to czy ten pin ze sterownika co piszecie żeby zniknął komunikat Automatic Gearbox bodajże 23 o ile dobrze pamiętam to co z nim?? trzeba go zmostkować z innym?? Czy zmasować, podprowadzić mu stałego + czy jak??
Proszę o pomoc bo nie daje rady.
Po mimo świecącego Checka na desce, auto działa dobrze, no chyba że o to gaśnięcie przy większych prędkościach na luzie może chodzić.
Dziękuję z góry za pomoc.
Ps. Ome mam z 99r 2.5 V6