Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Parownik chyba cieknie, zielona substancja


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bully

bully
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-06-2014
  • Skąd: KD/ozimka
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 sierpnia 2014 - 22:21

po odkreceniu klapki oczom moim ukazał sie taki widok:
Dodany obrazek
Rozumiem, że to część wspólna z parownikiem i tylko wymiana jego pomoże? Wyciek jest z tej mosiężnej części i to tak i że co 15 sekund pokazuje sie tam bańka gazu. A klima narazie non stop działa bez problemu, tylko oczywiście gdy ja wyłącze to momentalnie parują szyby.
Sprawdzałem też odpływy ale wszystko drożne.
Drugie pytanie to gdzie najłatwiej dostane się do parownika nie odkręcając go w celu odgrzybienia, bo niestety jak widać na foto z tej strony wystaje tylko jego bok.

#2 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 12 sierpnia 2014 - 22:43

przeciez to wyciec klimy jest,a nie parownika :hmmm:

#3 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 sierpnia 2014 - 08:55

Autorowi nie chodziło o parownik LPG tylko o parownik kliamatyzacji Macieju ;)

#4 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 13 sierpnia 2014 - 14:51

na forum to sa wszelakie pytania nie na temat :F mea culpa :dziura:

#5 OFFLINE   bully

bully
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-06-2014
  • Skąd: KD/ozimka
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 sierpnia 2014 - 18:05

Dobra już dowiedziałem się że to zawór rozprężny i to osobna tajla. Warto kupić nowy chiński czy lepiej oryginalną używkę, czy trzeba koniecznie coś powyżej 200 PLN?
Chyba poczekam aż cały czynnik wyleci. tylko czy to może powodowac parowanie szyby?

#6 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 sierpnia 2014 - 23:19

Od dawien dawna wiadomo, że lepsza ori używka niż chinszczyzna nówka. To jeszcze też kwestia "co".

Co do Twojego pytania.

1. Sprawdz filtr kabinowy
2. Sprawdz czy nie masz wody na dywanikach etc. ogólnie w kabinie
3. Czynnik powinien być spuszczony w serwisie klimy bo:
- to jest nieekologiczne aby się czynnik sączył
- musisz później nabić cały czynnik od nowa
- można zrecyklingować czynnik, zaś potem pojechać z kartką i płaci się aby za nowy olej (za każdym razem) i za dobicie czynnika ile dobiło do wartośći producenta

#7 OFFLINE   bully

bully
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-06-2014
  • Skąd: KD/ozimka
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 sierpnia 2014 - 17:30

Czy z filtrem czy bez nie ma róznicy, a nabijanie klimy mnie kosztuje 100 PLN nie ważne czy pusta czy tylko częsciowy brak.
ja podejrzewam że stoi woda pod parownikiem, wtykałem od spodu druta ale wchodzi do pewnego momentu i dalej nie chce, a na pewno nie jest to syf bo to coś twardego. jadąc bez tej klapki którą zdjąłem na zakręcie żonie nalała się woda do buta z tego otworu na parownik.

#8 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 199 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 09 czerwca 2016 - 09:05

Witam

Mi nie działa klima a rok temu była nabijana i działała swietnie. Kompresor się włącza i wentylatory ale zero chłodu. No i wentylatory chodzą non stop, mimo wyłączenia klimy. Mechanik mi powiedział że to przez zawór rozprężny, że jest jednakowe ciśnienie w całym układzie. Czy ma rację?

Gdzie on się znajduje?

Aha, i przy każdej naprawie klimy podobno trzeba wymieniać osuszacz, czy to konieczne? Tak mówił Adam Klimek w programie Samochod marzeń. I on wtedy sprawdzał szczelność tanim zwykłym gazem z barwnikiem, a u mnie w okolicy sprawdzenie więcej kosztuje jak nabicie.



#9 OFFLINE   slawko1980

slawko1980
  • 106 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 czerwca 2016 - 21:03

A ja troszkę z innym pytaniem. Czy ktokolwiek jest mi w stanie udzielić informacji o średnicach oringów przy zaworze rozprężnym? Troszkę już szukam i wychodzi mi tylko jeden wymiar 7,38 x 1,81 mm a wydaje mi się, że tam są  4 rozmiary oringów. Czy ktoś z was wymieniał zawór rozprężny, bez wymiany oringów?


GSI to było to, ale się sprzedało ;)