Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] turbina do 2.2 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kardi16

kardi16
  • 18 postów
  • Dołączył: 20-05-2014
  • Skąd: Radomsko
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 10 lipca 2014 - 19:25

Witam chciał bym się dowiedzieć od specjalistów co się tym zajmują czy opłaca się założyć turbinę do omegi b fl 2.2? I czy silnik wytrzyma? A jak nie to jak można zwiększyć mu trochę moment obrotowy i mocy nie wchodzi w rachubę zmiana auta ani silnika. tylko chcial bym się dowiedzieć coś więcej na ten temat.

#2 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 10 lipca 2014 - 19:30

Do 2.2 nie opłacalna sprawa. Lepiej założyć silnik od saaba.

#3 OFFLINE   szymon gsi

szymon gsi
  • 80 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 lipca 2014 - 19:33

jeśli umiesz spawać i zrobisz sobie sam kolektor wydechowy pod turbo to OKI - bez problemu zakładaj turbo od Probe 2,2 albo fiata coupe turbo albo ogólnie od 2.0 turbo , zasilenie turbo w olej daj trójnikiem z czujnika ciśnienia oleju ,a spływ oleju daj z turbo do miski olejowej , po drodze intercooler i tyle. Aaa i pompuj 0,5 bara nie więcej !!!

najtańszy silnik od kapcia 2.0 T saab ze 2 tysie i wie co kupi?? a za 2.3 cenią nawet 3 tysie.
_____________________________
był Kadett TURBO 16V - jest Omega 3000 będzie bi turbo....

#4 OFFLINE   kardi16

kardi16
  • 18 postów
  • Dołączył: 20-05-2014
  • Skąd: Radomsko
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 10 lipca 2014 - 19:36

ale np od jakiegos innego modelu z turbina nie bedzie pasowal kolektor i czy wtrzymaja tłoki i korby ?

#5 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lipca 2014 - 19:55

Jak nie będzie pałowania to pewnie wytrzyma ten niski (powiedzmy jakieś 50km) przyrost mocy :) Ale potwierdzi to tylko ten co już robił takie mody...

#6 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 10 lipca 2014 - 20:03

Jak nie będzie pałowania to pewnie wytrzyma ten niski (powiedzmy jakieś 50km) przyrost mocy

skoro ktos chce wiecej mocy,to napewno troche do palowania :F

#7 OFFLINE   kardi16

kardi16
  • 18 postów
  • Dołączył: 20-05-2014
  • Skąd: Radomsko
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 10 lipca 2014 - 20:04

no oczywiście no jak bym nie chciał palować i spokojnie jeździć to by mi wystarczyło to co jest :D

#8 OFFLINE   szymon gsi

szymon gsi
  • 80 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 lipca 2014 - 20:08

ale np od jakiegos innego modelu z turbina nie bedzie pasowal kolektor i czy wtrzymaja tłoki i korby ?


noooo Panie miły jeszcze Ci gotowca podesłać ?? jak zadajesz takie pytania to daj se spokój i pooglądaj meczyk....
_____________________________
był Kadett TURBO 16V - jest Omega 3000 będzie bi turbo....

#9 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 lipca 2014 - 20:43

gdzieś mi śmignął link na olx do kompresora pod xeva, powinien podejść do 22xe

#10 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 10 lipca 2014 - 20:50

Zacznij od pozbycia się wałków wyrównujących. A temat turbo w x20xev i pochodnych przerabiany 1000 razy.
Poczytaj http://www.ecotecfor...e-motor-faze-04
Bez obrazy ale dla mnie temat śmietnik. :masakra:

#11 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 lipca 2014 - 20:55

jeśli chcesz to zrobić to lepiej kompresor niż turbo jak chcesz dowiedzieć się więcej pisz do mnie na pw mam kompresor zamontowany u siebie... :)
ale nie licz że zrobisz to za 1000zł w tydzień .... dużo pracy .... a do opli a szczególnie omeg 2.0 lub 2.2 jest mało gotowców i trzeba robić samemu .......

#12 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 10 lipca 2014 - 20:58

lukwel wrzuć jakieś zdjęcia albo kreski. Bo wiesz tutaj więcej teoretyków niż praktykantów ;)

#13 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 lipca 2014 - 21:09

jakieś fotki dam .... jutro... auto dopiero poskładane więc na kreski trzeba będzie poczekac do strojenia ale przed tym trzeba dotrzeć silnik który został zrobiony od podstaw ;) mało co z orginału zostało....
aha szacowana moc tak z suchych obliczeń to 270KM około

#14 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 10 lipca 2014 - 21:09

gdzieś mi śmignął link na olx do kompresora pod xeva, powinien podejść do 22xe


http://forum.omegakl...ead.php?t=18864
:D
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek

#15 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 10 lipca 2014 - 21:17

i powiem nawet że jest to okazyjna cena jeśli tak jak pisze sprzedawca pasuje P&P i nic nie trzeba ciąć spawać myśleć i kombinować ...

#16 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 10 lipca 2014 - 21:41

Jak chcesz tuning to zobacz silnik z20let montowany chyba w astrach . To praktycznie xev z turbem. Poczytaj o nim moze cały osprzęt od niego poza wydechem

#17 OFFLINE   SzeregowyRDM

SzeregowyRDM

    Może będzie 2.2 niedługo.

  • 361 postów
  • Dołączył: 10-11-2012
  • Skąd: Radom WR

Napisany 10 lipca 2014 - 22:29

Jak chcesz tuning to zobacz silnik z20let montowany chyba w astrach . To praktycznie xev z turbem. Poczytaj o nim moze cały osprzęt od niego poza wydechem


Bronek sam GOŁY słupek za 4 tyśki chodzi... Czy opłacalne - NIE. wg mnie. Ja myślałem (sam o tym wiesz) nad jakąś Vka pod maską- koszt koło 2-2,5 k. Z20LET to koszt 4-5k. Nie opłacalna zabawa....


Z20LET allegro

#18 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 10 lipca 2014 - 22:34

lukwel jak to jest najpierw docierasz silnik na kompresorze a później stroisz :o
Podaj jakieś konkrety jakie: tłoki, korby, wtryski, kolektory ruszane czy nie ? jakiś porting głowicy? strojone na seryjnym ECU ?

#19 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 11 lipca 2014 - 12:16

Witam chciał bym się dowiedzieć od specjalistów co się tym zajmują czy opłaca się założyć turbinę do omegi b fl 2.2? I czy silnik wytrzyma? A jak nie to jak można zwiększyć mu trochę moment obrotowy i mocy nie wchodzi w rachubę zmiana auta ani silnika. tylko chcial bym się dowiedzieć coś więcej na ten temat.

Witam jakiś miesiąc temu pisałem do mickey-garage z pytaniem o zamontowanie turko do z22xe napisał ze taka modyfikacja jest bardzo kosztowna cena w przedziale 25000-30000 tysięcy:masakra: żeby to fajnie jeździło a jeżeli same turbo to koszt 15000 tysięcy i żebym nie spodziewał się za dużej mocy bo ma słaby duł ten silnik.

#20 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 lipca 2014 - 15:41

lukwel jak to jest najpierw docierasz silnik na kompresorze a później stroisz :o
Podaj jakieś konkrety jakie: tłoki, korby, wtryski, kolektory ruszane czy nie ? jakiś porting głowicy? strojone na seryjnym ECU ?


docieram silnik bo przeszedł gruntowną przebudowę ;) nowe pierścienie panewki itp itd ....
obecnie ma dobiero 500km zrobione wiec nie pojadę na strojenie bo mi panewki obróci .....
Kolektor wydechowy zrobiłem sam jest rurowy i ma większe średnice ... w głowicy wałki z silnika X20XER i powiększone kanały wydechowe
strojenie na ecu maseże det3
korby z tłokami z c20xe korby wypolerowane i wzmocnione i całość z wałem wyważona !!
a... a wtryski z z20let do tego walbro i regulator ciśnienia ...