Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Olej Opałowy 2,5TD '96


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
147 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   dlucik

dlucik

    http://www.abastran.com

  • 36 postów
  • Dołączył: 27-08-2009

Napisany 27 stycznia 2010 - 20:47

NO ta a co z tym transformatorowym? Tak wogole to jest tańszy transf. ?

Pytytam z czystej ciekawośc.


Czytałem tez rozne karty techniczne paliw no i wniosek jest moj taki ze OO ma wieksza gestość w niskich temperaturach, chociaz i z tym roznie bywa bo ON jest inny na zime i inny na lato, a OO chyba taki sam zawsze.

#42 OFFLINE   Brukmax

Brukmax
  • 1 postów
  • Dołączył: 07-05-2010

Napisany 09 maja 2010 - 19:46

U mnie sytuacja wyglądała tak :
Zakupiłem tydzień temu Omege 2,5 TD z założeniem że będę ją tankował tylko oo. Przy zakupie chodziła równiutko i miała 20l w baku. Od razu pojechałem po opałówe i zalałem do pełna i jeszcze 20 litrów do busa mercedes MB100 2,4D. Bus przejechał na 20 litrach tylko 100km. a Omega 400 na całym baku. Omega nie chciała odpalać jak była ciepła i już nastawiałem się na czyszczenie i ustawienie nastawnika albo regeneracje pompy, bo szarpała po 1900obr a na biegu jałowym cała buda aż chodziła. Na komputerze u mechanika nie pokazało żadnych błędów poza spalaniem 2,4l !! na biegu jałowym. Jak zostało niecałe 10l to dolałem 5l shell V-power a później 22l ON z BP. Nagle silnik pracuje równo, nie szarpie, nie buja budą i lepiej sie zbiera, a zrobiłem 100km i niecałe 10l spalił.

Może to jakiś gówniany Opał był bo kupowałem od rolnika, ale najadłem sie tyle strachu że już więcej nie będę lał Opału.

Rozmawiałem z Bratem który Peugeota 206 19.d tankował opałem i niby było ok, ale jak ostatnio zalał ON to też mówił że sie nie opłaca lać bo spalanie wzrasta. U niego na szczęście silnik chodził dobrze, Może to tylko ja miałem szczęście kupić jakiś szajs

#43 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 09 maja 2010 - 22:14

Jak jest dobry opał to się nic nie dzieje z wyżej wymienionych rzeczy.

#44 OFFLINE   pilek

pilek
  • 67 postów
  • Dołączył: 08-02-2010
  • Skąd: łasin

Napisany 13 maja 2010 - 20:48

a w omedze (i nie tylko) sprawuje się świetnie.potwierdzam-w omedze bez miksolu nawet.pare lat temu na mrozach w innym aucie olej napędowy zamarzł,a opałek śmigał dalej


Potwierdzam zeszłej zimy renia żony staneła bo paliwo było gęste i przez filtr nie przeszło a jeżdzi na ON
, ja jeżdziłem astrą 1.7 d z oploskim wolnossącym na czerwonej i :jump: nic paliła od kopa i paliwo nie zgęstniało a w pewnym momęcie było -27 inne diesle stały po drodze a ja jechałem i tych ''biedaków'' podwoziłem .

Pare lat temu miałem escorta 1.8 d ten to palił wszystko co mu się wlało . ;)

#45 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 13 maja 2010 - 21:23

nawet citroen c5 2.2 hdi z filtrem fap,comonrail- też śmiga robiąć troche kilometrów:D

#46 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 maja 2010 - 22:57

znajomy ma 3 letniego sprintera i tez lata na czerwonej juz rok czasu i zero problemow

#47 OFFLINE   chudykrzys

chudykrzys
  • 35 postów
  • Dołączył: 01-07-2009

Napisany 16 maja 2010 - 14:18

Ja osobiście bałbym się lać do omy oranżadę, przynajmniej do mojego silnika bo mam Common Rail. Z doświadczenia jednak wiem, że w prostych silnikach (traktory, maszyny rolnicze) nie było żadnej różnicy. Przyspieszonego zużycia silnika, wtrysków, pompy nigdy nie zauważyłem, a w miesiąc jeżdżenia na oranżadzie spokojnie można było zaoszczędzić na remont pompy, wtryskiwaczy itp. Więc pod względem ekonomicznym zawsze się to opłaciło.
Teraz to już co innego, kontrole, podatki, urząd skarbowy w rolnictwie czynią ten proceder nieopłacalnym i niektórym nie opłaci się tankować paliwa rolniczego ;-)

#48 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 11 czerwca 2010 - 09:54

a co myślicie o laniu OP z ON 50 na 50 ? Czy to w jakiś sposób zaszkodzi silnikowi czy coś zmieni czy też nie?

#49 OFFLINE   bubiosz

bubiosz
  • 33 postów
  • Dołączył: 09-08-2008
  • Skąd: piekary

Napisany 11 czerwca 2010 - 12:40

Napiszcie ile mozna na 10 000tys km zaoszczedzic jezdzac na opale?

Kolega jezdzil na opale ledwo co zaczol lac opał to odrazu musiał pompe uszczelnic.

#50 OFFLINE   pilek

pilek
  • 67 postów
  • Dołączył: 08-02-2010
  • Skąd: łasin

Napisany 11 czerwca 2010 - 16:51

Kolega jezdzil na opale ledwo co zaczol lac opał to odrazu musiał pompe uszczelnic.



No może i musiał robić pompę ale czy chwalił się jak pompa pracowała wcześniej .
A zaoszczędzić można wszystko zależy za ile kupisz OP powiedzmy że taniej o 1.50 to na 100km czysty zysk. Więc ... reszta należy do użytkownika.

#51 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 czerwca 2010 - 16:56

powiem tak niektórzy wolą opał i raz w roku robią pompę..a to i tak opłacalne bo auto prawie nie gaśnie non stop chodzi i tysiące kilometrów rocznie..koszt remontu pompy jest i tak opłacalny niżeli jazda na zwykłym ON..

#52 OFFLINE   pilek

pilek
  • 67 postów
  • Dołączył: 08-02-2010
  • Skąd: łasin

Napisany 12 czerwca 2010 - 19:12

powiem tak niektórzy wolą opał i raz w roku robią pompę..a to i tak opłacalne bo auto prawie nie gaśnie non stop chodzi i tysiące kilometrów rocznie..koszt remontu pompy jest i tak opłacalny niżeli jazda na zwykłym ON..


Szczera prawda jeśli ktoś uważa podobnie jak ty i nie boi się celnej na drodze to z mojej strony życzę powodzenia :p

#53 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 13 czerwca 2010 - 08:37

Czyli ogólnie OP niszczy pompę tak i mieszanie OP z ON 50 na 50 nie ma sensu bo i tak pompę zajeżdżę?

#54 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 czerwca 2010 - 08:40

Szczera prawda jeśli ktoś uważa podobnie jak ty i nie boi się celnej na to z mojej strony życzę powodzenia :p


jak znajdziesz w Polsce kogoś kto by nie kombinował to spoko..ludziska co mają gospodarstwa duże nie wiedzą co to ON:D:D opał to dla nich paliwo..:D:D

#55 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 13 czerwca 2010 - 09:10

jak znajdziesz w Polsce kogoś kto by nie kombinował to spoko..ludziska co mają gospodarstwa duże nie wiedzą co to ON:D:D opał to dla nich paliwo..:D:D


tylko ciekawe co będzie z pompą? Ja mam trochę obawy lać OO bo ostatnio i tak moja oma jakieś myki mi robi z odpalaniem na ciepłym

#56 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 czerwca 2010 - 09:49

tylko ciekawe co będzie z pompą? Ja mam trochę obawy lać OO bo ostatnio i tak moja oma jakieś myki mi robi z odpalaniem na ciepłym


ale pisałem robisz rocznie 100tyś lub więcej zaoszczędzasz jeżdżąc na opale np 5tyś zł a pompę robisz za tysiaka czy 1500zł albo używkę za 700zł jest opłacalne..

#57 OFFLINE   mrufff

mrufff

    znooowu V8 gaddemnetsiet

  • 171 postów
  • Dołączył: 23-02-2009
  • Skąd: walsall

Napisany 24 września 2010 - 18:35

na opale pajero 2,8 td lata jak ta lala lepszy dobry opal jak ch jowy on zrobione 35k km i luzik

#58 OFFLINE   pilek

pilek
  • 67 postów
  • Dołączył: 08-02-2010
  • Skąd: łasin

Napisany 25 września 2010 - 20:17

powiedzcie mi jedno jak odpalam rano i podgrzeję 2 razy to pali od razy a jak tylko raz to muszę trochę pokręcić , na ciepłym dłużej kręcę niż rano czy to pompa wrtyski a może coś innego.

#59 OFFLINE   misiek1503

misiek1503
  • 107 postów
  • Dołączył: 27-08-2008
  • Skąd: Pabianice

Napisany 27 września 2010 - 18:31

powiem tak niektórzy wolą opał i raz w roku robią pompę..a to i tak opłacalne bo auto prawie nie gaśnie non stop chodzi i tysiące kilometrów rocznie..koszt remontu pompy jest i tak opłacalny niżeli jazda na zwykłym ON..



Mój kolega 3 lata śmiga omcią na opale zrobił już ze 150 tys i pali mu na dotyk czy ciepła czy zimna lepiej jak moja.

#60 OFFLINE   Adi

Adi

    dostępny tylko na receptę

  • 223 postów
  • Dołączył: 18-08-2008
  • Skąd: Trzcianka/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 września 2010 - 06:33

powiedzcie mi jedno jak odpalam rano i podgrzeję 2 razy to pali od razy a jak tylko raz to muszę trochę pokręcić , na ciepłym dłużej kręcę niż rano czy to pompa wrtyski a może coś innego.


sprawdz swiece