Olej Opałowy 2,5TD '96
#41 OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2010 - 20:47
Pytytam z czystej ciekawośc.
Czytałem tez rozne karty techniczne paliw no i wniosek jest moj taki ze OO ma wieksza gestość w niskich temperaturach, chociaz i z tym roznie bywa bo ON jest inny na zime i inny na lato, a OO chyba taki sam zawsze.
#42 OFFLINE
Napisany 09 maja 2010 - 19:46
Zakupiłem tydzień temu Omege 2,5 TD z założeniem że będę ją tankował tylko oo. Przy zakupie chodziła równiutko i miała 20l w baku. Od razu pojechałem po opałówe i zalałem do pełna i jeszcze 20 litrów do busa mercedes MB100 2,4D. Bus przejechał na 20 litrach tylko 100km. a Omega 400 na całym baku. Omega nie chciała odpalać jak była ciepła i już nastawiałem się na czyszczenie i ustawienie nastawnika albo regeneracje pompy, bo szarpała po 1900obr a na biegu jałowym cała buda aż chodziła. Na komputerze u mechanika nie pokazało żadnych błędów poza spalaniem 2,4l na biegu jałowym. Jak zostało niecałe 10l to dolałem 5l shell V-power a później 22l ON z BP. Nagle silnik pracuje równo, nie szarpie, nie buja budą i lepiej sie zbiera, a zrobiłem 100km i niecałe 10l spalił.
Może to jakiś gówniany Opał był bo kupowałem od rolnika, ale najadłem sie tyle strachu że już więcej nie będę lał Opału.
Rozmawiałem z Bratem który Peugeota 206 19.d tankował opałem i niby było ok, ale jak ostatnio zalał ON to też mówił że sie nie opłaca lać bo spalanie wzrasta. U niego na szczęście silnik chodził dobrze, Może to tylko ja miałem szczęście kupić jakiś szajs
#43 OFFLINE
Napisany 09 maja 2010 - 22:14
#44 OFFLINE
Napisany 13 maja 2010 - 20:48
a w omedze (i nie tylko) sprawuje się świetnie.potwierdzam-w omedze bez miksolu nawet.pare lat temu na mrozach w innym aucie olej napędowy zamarzł,a opałek śmigał dalej
Potwierdzam zeszłej zimy renia żony staneła bo paliwo było gęste i przez filtr nie przeszło a jeżdzi na ON
, ja jeżdziłem astrą 1.7 d z oploskim wolnossącym na czerwonej i :jump: nic paliła od kopa i paliwo nie zgęstniało a w pewnym momęcie było -27 inne diesle stały po drodze a ja jechałem i tych ''biedaków'' podwoziłem .
Pare lat temu miałem escorta 1.8 d ten to palił wszystko co mu się wlało .
#45 OFFLINE
Napisany 13 maja 2010 - 21:23
#46 OFFLINE
Napisany 13 maja 2010 - 22:57
#47 OFFLINE
Napisany 16 maja 2010 - 14:18
Teraz to już co innego, kontrole, podatki, urząd skarbowy w rolnictwie czynią ten proceder nieopłacalnym i niektórym nie opłaci się tankować paliwa rolniczego ;-)
#48 OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2010 - 09:54
#49 OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2010 - 12:40
Kolega jezdzil na opale ledwo co zaczol lac opał to odrazu musiał pompe uszczelnic.
#50 OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2010 - 16:51
Kolega jezdzil na opale ledwo co zaczol lac opał to odrazu musiał pompe uszczelnic.
No może i musiał robić pompę ale czy chwalił się jak pompa pracowała wcześniej .
A zaoszczędzić można wszystko zależy za ile kupisz OP powiedzmy że taniej o 1.50 to na 100km czysty zysk. Więc ... reszta należy do użytkownika.
#51 OFFLINE
Napisany 11 czerwca 2010 - 16:56
#52 OFFLINE
Napisany 12 czerwca 2010 - 19:12
powiem tak niektórzy wolą opał i raz w roku robią pompę..a to i tak opłacalne bo auto prawie nie gaśnie non stop chodzi i tysiące kilometrów rocznie..koszt remontu pompy jest i tak opłacalny niżeli jazda na zwykłym ON..
Szczera prawda jeśli ktoś uważa podobnie jak ty i nie boi się celnej na drodze to z mojej strony życzę powodzenia
#53 OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2010 - 08:37
#54 OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2010 - 08:40
Szczera prawda jeśli ktoś uważa podobnie jak ty i nie boi się celnej na to z mojej strony życzę powodzenia
jak znajdziesz w Polsce kogoś kto by nie kombinował to spoko..ludziska co mają gospodarstwa duże nie wiedzą co to ON:D:D opał to dla nich paliwo..:D
#55 OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2010 - 09:10
jak znajdziesz w Polsce kogoś kto by nie kombinował to spoko..ludziska co mają gospodarstwa duże nie wiedzą co to ON:D:D opał to dla nich paliwo..:D
tylko ciekawe co będzie z pompą? Ja mam trochę obawy lać OO bo ostatnio i tak moja oma jakieś myki mi robi z odpalaniem na ciepłym
#56 OFFLINE
Napisany 13 czerwca 2010 - 09:49
tylko ciekawe co będzie z pompą? Ja mam trochę obawy lać OO bo ostatnio i tak moja oma jakieś myki mi robi z odpalaniem na ciepłym
ale pisałem robisz rocznie 100tyś lub więcej zaoszczędzasz jeżdżąc na opale np 5tyś zł a pompę robisz za tysiaka czy 1500zł albo używkę za 700zł jest opłacalne..
#57 OFFLINE
Napisany 24 września 2010 - 18:35
#58 OFFLINE
Napisany 25 września 2010 - 20:17
#59 OFFLINE
Napisany 27 września 2010 - 18:31
powiem tak niektórzy wolą opał i raz w roku robią pompę..a to i tak opłacalne bo auto prawie nie gaśnie non stop chodzi i tysiące kilometrów rocznie..koszt remontu pompy jest i tak opłacalny niżeli jazda na zwykłym ON..
Mój kolega 3 lata śmiga omcią na opale zrobił już ze 150 tys i pali mu na dotyk czy ciepła czy zimna lepiej jak moja.
#60 OFFLINE
Napisany 29 września 2010 - 06:33
powiedzcie mi jedno jak odpalam rano i podgrzeję 2 razy to pali od razy a jak tylko raz to muszę trochę pokręcić , na ciepłym dłużej kręcę niż rano czy to pompa wrtyski a może coś innego.
sprawdz swiece