[OB & OBFL] Skrócenie drążka zmiany biegów autmat
#21 OFFLINE
Napisany 15 listopada 2016 - 08:50
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#22 OFFLINE
Napisany 28 listopada 2016 - 01:03
Znalazłem kilka fotek z przeróbki:
Żeby sprawdzić czy całe przedsięwzięcie ma sens kupiłem najtańszy lewarek na all.. żeby sprawdzić czy z jakich stopów jest zrobiony i czy da się go spawać.
Po próbie demontażu gałki stwierdzam, że nie da się jej zdemontować bez uszkodzeń , dlatego skracamy od dołu.
1 Demontaż:
Odkręcamy pod samochodem nakrętkę (chyba 10) by po wybiciu szpilki -sworznia odpiąć wybierak od skrzyni biegów. Po odkręceniu nakrętki wypadnie nam podkładka i oring. Sworzeń wystarczy wybić do około 1/4 długości. W samochodzie po uniesieniu mieszka demontujemy plastyk - ramkę z tunelu. Rozpinamy dwa przewody od funkcji sport i podnosimy lewarek do góry.
Na tym etapie nie zrobiłem zdjęć.
2 pomiary
Po demontażu odznaczyłem długość 5,5 cm od dołu rurki- i przeciąłem ją brzeszczotem, Stopkę którą zakończony jest pręt obciąłem flexem. Przed jej obcięciem należy usunąć z jej dolnej części ( z otworu) ślizg wykonany z tworzywa PTFE. Pręt w swej dolnej części ma większą średnicę więc po jego przycięciu należy zrobić dwa wzdłużne, równoległe nacięcia w rurce na długości około 1,5cm , zagnieść to w imadle i zaspawać. Po to żeby zredukować do minimum luz między rurką a prętem. Im dokładniej to zrobimy tym mniej będzie później dzwoniło w aucie. Następnie odcinamy resztki rurki od płaskownika, by w to miejsce przyspawać nasz nowy skrócony element.
Na tym etapie mamy większość pracy za sobą
3 Po wycentrowaniu i zespawaniu płaskownika z rurką musimy zfazować wcześniej odciętą od pręta stopkę. Po zespojeniu stopki z prętem wciskamy w jej dolną część wyciągnięty wcześniej ślizg PTFE. Musimy go troszkę skrócić, tak żeby mniej więcej wystawał około 1,5mm ponad dolną część stopki. Po pracach spawalniczych pozostaje nam wszystkie spawy ładnie oszlifować pilnikiem, sprawdzić czy "gładko" chodzi pręt w rurce i usunąć wszystkie zadziory.
4 Montaż naszego dzieła następuję w kolejności odwrotnej do demontażu.
Po tak przeprowadzonym zabiegu efekt jest rewelacyjny. dźwignia nie blokuje nam zasobnika zmieniarki. W dalszym ciągu działa nam blokada przed mimowolnym wbiciem biegu. No i efekt wizualny - bezcenny.
Całe przedsięwzięcie zajęło mi około 3 godziny.
Bardzo ważna uwaga - przed spawaniem proszę zabezpieczyć gałkę mokrą tkaniną by nie narazić jej na uszkodzenie.
To chyba wszystko. Życzę miłej pracy