Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Skrócenie drążka zmiany biegów autmat


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 listopada 2016 - 08:50

To nie ma co dumać nad kwadraturą koła. Zdejmij mieszek popatrz jak to jest zrobione i pomyśl jak działa. Jeśli to wykracza poza Twoje możliwości to tak sam tego nie skrócisz

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#22 OFFLINE   awa-technik

awa-technik
  • 52 postów
  • Dołączył: 04-10-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 listopada 2016 - 01:03

Znalazłem kilka fotek z przeróbki:

 Żeby sprawdzić czy całe przedsięwzięcie ma sens kupiłem najtańszy lewarek na all.. żeby sprawdzić czy z jakich stopów jest zrobiony i czy da się go spawać.

Po próbie demontażu gałki stwierdzam, że nie da się jej zdemontować bez uszkodzeń , dlatego skracamy od dołu.

1 Demontaż:

Odkręcamy pod samochodem nakrętkę (chyba 10) by po wybiciu szpilki -sworznia odpiąć wybierak od skrzyni biegów. Po odkręceniu nakrętki wypadnie nam podkładka i oring. Sworzeń wystarczy wybić do około 1/4 długości. W samochodzie po uniesieniu mieszka  demontujemy plastyk - ramkę z tunelu. Rozpinamy dwa przewody od funkcji sport i podnosimy lewarek do góry.

Na tym etapie nie zrobiłem zdjęć.

2 pomiary

Po demontażu odznaczyłem długość 5,5 cm od dołu rurki-  i przeciąłem ją brzeszczotem, Stopkę którą zakończony jest pręt obciąłem flexem. Przed jej obcięciem należy usunąć z jej dolnej części ( z otworu) ślizg wykonany z tworzywa PTFE. Pręt w swej dolnej części ma większą średnicę więc po jego przycięciu należy zrobić dwa wzdłużne, równoległe nacięcia w rurce na długości około 1,5cm , zagnieść to w imadle i zaspawać. Po to żeby zredukować do minimum luz między rurką a prętem. Im dokładniej to zrobimy tym mniej będzie później dzwoniło w aucie. Następnie odcinamy resztki rurki od płaskownika, by w to miejsce przyspawać nasz nowy skrócony element.

Na tym etapie mamy większość pracy za sobą 

3 Po wycentrowaniu i zespawaniu płaskownika z rurką musimy zfazować wcześniej odciętą od pręta stopkę. Po zespojeniu stopki z prętem wciskamy w jej dolną część wyciągnięty wcześniej ślizg PTFE. Musimy go troszkę skrócić, tak żeby mniej więcej wystawał około 1,5mm ponad dolną część stopki. Po pracach spawalniczych pozostaje nam wszystkie spawy ładnie oszlifować pilnikiem, sprawdzić czy "gładko" chodzi pręt w rurce i usunąć wszystkie zadziory.

4 Montaż naszego dzieła następuję w kolejności odwrotnej do demontażu.

Po tak przeprowadzonym zabiegu efekt jest rewelacyjny. dźwignia nie blokuje nam zasobnika zmieniarki. W dalszym ciągu działa nam blokada przed mimowolnym wbiciem biegu. No i efekt wizualny - bezcenny.

Całe przedsięwzięcie zajęło mi około 3 godziny.

Bardzo ważna uwaga - przed spawaniem proszę zabezpieczyć gałkę mokrą tkaniną by nie narazić jej na uszkodzenie.

To chyba wszystko. Życzę miłej pracy 

Załączone pliki