Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] instalacja STAG silnik v6, nie przełącza na lpg


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
47 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Gajos23

Gajos23
  • 26 postów
  • Dołączył: 11-11-2013

Napisany 02 czerwca 2014 - 22:26

witam w mojej omedze zamontowana jest instalacja STAG silnik 3.0 v6 wtryski magic jet auto kupilem juz z takim problemem, przełącznik piszczy 3 razy po włączeniu i mruga dioda nie reaguje wogole na dodawanie gazu itd nie przełącza sie na lpg, nie slychac elektrozaworow co moze byc problemem? poprzedni wlasciciel mowil ze wybija bezpiecznik, ale ja tego jeszcze nie zauwazylem. Pozdrawiam

#2 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 czerwca 2014 - 22:32

jak piszczy to znaczy że ma za małe ciśnienie i sterownik odłącza elektrozawór w butli. do sprawdzenia zawór w butli czy się przypadkiem nie zaciął, również do sprawdzenia programem jakie ciśnienie widzi sterownik. Może być kilka spraw od padniętego czujnika do zagiętego przewodu miedzianego na zasilaniu wtryskiwaczy.

#3 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 03 czerwca 2014 - 12:19

Może od początku, jak piszczy to znaczy że ma błąd, możesz mieć uszkodzony czujnik np ciśnienia gazu, Vacum. Wystarczy że podłączysz się pod sterownik LPG a dowiesz się wszystkiego. Najprawdopodobniej jak Z50 nagryzmolił niskie ciśnienie gazu. Wszystko powie ci sterownik po podłączeniu do kompa :)




 


#4 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 czerwca 2014 - 17:58

Miałem takie same objawy,powodem było uszkodzenia kabla zasilającego wtryski.

#5 OFFLINE   Gajos23

Gajos23
  • 26 postów
  • Dołączył: 11-11-2013

Napisany 04 czerwca 2014 - 12:29

Witam podpiąłem się pod komputer, nie wykrywa wtryskiwaczy gazu oraz jest za niskie cisnienie gazu poniewaz nie otwiera elektrozaworow. sterownik czy wiązka?

#6 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 czerwca 2014 - 21:21

Witam podpiąłem się pod komputer, nie wykrywa wtryskiwaczy gazu oraz jest za niskie cisnienie gazu poniewaz nie otwiera elektrozaworow. sterownik czy wiązka?


Nie otwiera bo upalony bezpiecznik ,,,zawory musi otworzyć kiedy załącza wtryski , dopiero wtedy gdy spadnie ciśnienie po załączeniu wtryskiwaczy wywali za pb.Sterownik posiada dwa zasilania 1 po stacyjce 2 z acu. Wiązka może mieć zwarcie , gdzieś od wtryskiwaczy lub zasilanie dla zaworów dlatego pali bezpiecznik i upali sterownik na amen.

#7 OFFLINE   Gajos23

Gajos23
  • 26 postów
  • Dołączył: 11-11-2013

Napisany 05 czerwca 2014 - 10:14

Witam niestety upalony jest opornik na płytce sterownika, nie wiem jednak co jest tego przyczyną. Dzis jade do elektronika zregenerowac płytke

#8 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 września 2014 - 08:17

Podpowiedzcie mi mądre głowy proszę.

Po zrobieniu silnika chciałem uruchomic lpg, ale mam mały niepyk. Nowy reduktor AC RED, nowe wtryski HANA zielone, w sterowniku LPG zmieniłem na Keihin, ale nie mogę gazu uruchomić, bo mam zabójczo małe ciśnienie LPG 0,35 ;)

Przekładałem komputer od lpg w inne miejsce, co spowodowało przedłużanie większości kabli oraz wymieniałem to co wyżej napisałem.

Co mogłem popierdzielić?? Czy mam niefart i padł czujnik ciśnienia?

#9 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 14 września 2014 - 08:43

A ciśnienie kolektora pokazuje prawidłowo? Może zamieniłeś kabelki od ciśnienia kolektora i gazu?

#10 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 września 2014 - 09:23

A ciśnienie kolektora pokazuje prawidłowo? Może zamieniłeś kabelki od ciśnienia kolektora i gazu?


Pewien na 100% nie jestem teraz. Dzisiaj podłącze jeszcze raz kompa i sprawdzę :)

#11 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 września 2014 - 15:04

Podpowiedzcie mi mądre głowy proszę.

Po zrobieniu silnika chciałem uruchomic lpg, ale mam mały niepyk. Nowy reduktor AC RED, nowe wtryski HANA zielone, w sterowniku LPG zmieniłem na Keihin, ale nie mogę gazu uruchomić, bo mam zabójczo małe ciśnienie LPG 0,35 ;)

Przekładałem komputer od lpg w inne miejsce, co spowodowało przedłużanie większości kabli oraz wymieniałem to co wyżej napisałem.

Co mogłem popierdzielić?? Czy mam niefart i padł czujnik ciśnienia?


Adaś a Ty masz u siebie kompa ISA2 ??

Bo jak tak to może apdejt softu i powinny tam być Hanki - u mnie są :)


A ciśnienie cały czas pokazuje jedną wartość??
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#12 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 września 2014 - 23:53

Adaś a Ty masz u siebie kompa ISA2



nie, ja mam o wiele starszego ;)

A ciśnienie cały czas pokazuje jedną wartość


o ile dobrze pamiętam to tak :(
Dzisiaj nie dałem rady podłączyć kompa, ale jutro postaram się to zrobić ;)

#13 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 grudnia 2014 - 16:08

Problem z którym nie mogę sobie poradzić od 3 dni :mad: mianowicie, z rana nie chce franca przełączyć się na gaz. sterownik pika 4 razy po 3 sygnały, jak było mało gazu w butli to wydaje mnie się że dawał sygnał 3x po 3, ale mogę się mylić. W ostatnim czasie zupełnie nic nie robiłem przy aucie. Wczoraj wracając z pracy się nie przełączył na LPG więc nie gasząc silnika podłączyłem komputer by odczytać błędy ze staga i ku mojemu zaskoczeniu błędów "0" (zero), brak, ciśnienie kolektora 0.30 i ciśnienie na reduktorze 1.1bar... Dzisiaj w drodze do pracy przełączył się na LPG po trudach, ale po przejechaniu kilku kilometrów zaczęło walić LPG w kabinie podczas postoju pod zakładem. Więc macha w górę i niucham, na zasilaniu wtryskiwaczy czuć było ulatniający się gaz więc skróciłem wąż, na tym samym wężu mam map sensor. Teraz nie czuję ulatniającego się LPG. Po powrocie do domu i nagrzaniu silnika (15km) też nie chciał się przełączyć więc poleciałem po kompa. Podłączeniu kompa przełączył się na LPG i brak błędów :nie_wiem:

Map sensor może się zacinać ?? elektrozawór na butli ?? dlaczego stag nie zarejestrował błędów?? Zarejestrował natomiast od wczorajszego podłączenia 1 reset komputera :hmmm: wczoraj zresztą też mi pokazał 1 reset sterownika a nie podłączałem kompa ponad miesiąc lub lepiej. Naprowadźcie mnie gdzie szukać :pokoj:


ps. filtrów jeszcze nie wymieniałem bo niby mam jeszcze 1000km

#14 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 grudnia 2014 - 16:35

masę sprawdź do instalacji

#15 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 grudnia 2014 - 17:39

A po co Ci ten komputer do LPG jak poza wejściem w zakładkę "błędy" nic nie potrafisz ogarnąć?

Jak jedziesz ciśnienie jakie jest? A temperatura reduktora jaka jest? A jakie masz ustawione?
itd... itp...
chociaż screeny z ustawień wrzuć

#16 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 grudnia 2014 - 20:07

masę sprawdź do instalacji

to by wyjaśniło reset i ewentualnie rozjazd map, ale nic więcej. Problemem jest to że raz przełącza, a raz nie i nie zauważyłem żadnej zależnej sytuacji.

A po co Ci ten komputer do LPG jak poza wejściem w zakładkę "błędy" nic nie potrafisz ogarnąć?

:pokoj: własnie pic polega na tym że jak podłączałem komputer (2 razy jak był ciepły) to już mu się za chciało pracować na LPG i nic dziwnego nie zaobserwowałem.

Screeny zrobię jak będzie zimny oraz będę miał kierowcę, lub operatora do lapka :nie_wiem:

#17 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 grudnia 2014 - 20:12

Porób screeny na postoju na rozgrzanym silniku, to powinno starczyć.
No bo jak może się nie przełączać i piszczeć, i nie wyświetlić błędu? Musi być jakiś babol w programie widocznym, może np. jakiś czujnik temperatury raz styka raz nie.

#18 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 grudnia 2014 - 20:18

temperatura reduktora była 85*C jak podłączałem i LPG około 65*C (+/- 2*C)

#19 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 grudnia 2014 - 20:20

No to ciśnienie lub coś, musi być jakiś powód, że nie przełącza, że jakiś parametr nie jest spełniony?

#20 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 grudnia 2014 - 20:22

reduktor nie jest czasem kme u Ciebie ?

sprawdź jakie masz ustawione ciśnienie minimalne i spróbuj trochę zmniejszyć

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365