Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z ABS i TC


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
374 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 maja 2008 - 08:48

akluchut, ale to wygląda jakbyś miał jakeś przebicia lub zwarcie - nie umiem tego ze sobą jakoś logicznie połączyć



 


#42 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 maja 2008 - 08:49

prwdopodobnie cos luźne, przetarte, przełamane ciężko cos powiedzieć na odległość
ja by pogrzebał , zdemontował elektronike od ABS może tam coś nie tak
u siebie szukałem pół roku zanim znalazłem że przepalona jest jedna scieżka w module ABS

#43 OFFLINE   akluchut

akluchut
  • 40 postów
  • Dołączył: 20-05-2008
  • Skąd: Malbork

Napisany 28 maja 2008 - 09:55

No tak ABS to ok to zapala się i gaśnie, ale to wspomaganie ???
Było to 2 razy, a ABS i TC załącza i wyłącza się kilka razy dziennie
Kto się orientuje jak działa wspomaganie podczas większych prędkości( czy jest usztywniane i jeśli tak to co za to odpowiada)może znajdę część wspólną między tymi systemami

#44 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 maja 2008 - 09:57

Chyba jest zależność im wolniej jedziesz tym lżej chodzi wspomaganie

#45 OFFLINE   akluchut

akluchut
  • 40 postów
  • Dołączył: 20-05-2008
  • Skąd: Malbork

Napisany 28 maja 2008 - 10:11

Jeszcze jedno czy można sprawdzić czujnik ABS miernikiem, bo za chwile idę je demontować
czyścić i porównywać, wczoraj wyczyściłem tył (wieńce i czujniki) ale nic to nie dało, dzisiaj przód same czujniki bo do wieńców nie ma dostępu( pół roku temu zmieniałem piasty z łożyskami to raczej nie uwaliły się jeszcze tak mocno

#46 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 maja 2008 - 10:28

To nie bedzie napewno wina zabrudzenia czujników, tym bardziej że zmieniałes niedawno
ja bym sie zakręcił koło modułu ABS może najzwyczajniej w swiecie jest gdzies kabelek przetarty

#47 OFFLINE   akluchut

akluchut
  • 40 postów
  • Dołączył: 20-05-2008
  • Skąd: Malbork

Napisany 28 maja 2008 - 10:35

a jak się tam dostać najszybciej do modułu ABS
lewy czujnik ma ok 1.5K Ohma i chyba jest sprawny bo jak kręcę kołem to zmienia wartość
(nieznacznie) wracam sprawdzać drugi czujnik.
co parę minut będę podchodził do kompa jak coś wpadnie wam do głowy to bardzo prosze o pomoc

#48 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 maja 2008 - 10:44

moduł ABS TC maqsz po prawej stronie jak stoisz przodem do auta
musisz wykręcic 1śrube osłony i 4śruby mocujace przedtem odpiąć 2wtyczki

#49 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 maja 2008 - 11:03

No tak ABS to ok to zapala się i gaśnie, ale to wspomaganie ???
Było to 2 razy, a ABS i TC załącza i wyłącza się kilka razy dziennie
Kto się orientuje jak działa wspomaganie podczas większych prędkości( czy jest usztywniane i jeśli tak to co za to odpowiada)może znajdę część wspólną między tymi systemami



kazde V6 ma serwotronik czyli dodatkowe wspomaganie dzialajace w zaleznosci od predkosci




 


#50 OFFLINE   akluchut

akluchut
  • 40 postów
  • Dołączył: 20-05-2008
  • Skąd: Malbork

Napisany 28 maja 2008 - 11:37

sprawdziłem czujniki i kabelki ABS wszystko ok (styki jak nowe) rezystancja zmienia się w obrębie 1.5 K Ohma podczas kręcenia kołem.
Idę jeszcze zobaczyć ten moduł ABS
Najpierw go zlokalizować bo V 6 to..............
AAA jeszcze coś gdzie na bagnecie od płynu wspomagania jest max

#51 OFFLINE   akluchut

akluchut
  • 40 postów
  • Dołączył: 20-05-2008
  • Skąd: Malbork

Napisany 28 maja 2008 - 11:52

moduł abs znalazłem ale wyciągnąć go to wyższa szkoła jazdy "na motylach"
porażka zupełna.
Czy podczas wyciągania modułu płyn hamulcowy wycieknie czy nie???
Umówiłem się wstępnie na następny czwartek z serwisem Opla w Elblągu na diagnozę (koszt 50 zł) do tego czasu będę coś ćwiczył.
Zmienię jutro płyn hamulcowy i od wspomagania.
Oj krew mnie zalewa.
żeby ten licznik chociaż działał. :cry: :bad:

#52 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 maja 2008 - 11:58

Czy podczas wyciągania modułu płyn hamulcowy wycieknie czy nie???

to jest tylko elektronika i nic nie wycieknie

Zmienię jutro płyn hamulcowy i od wspomagania.

a myslisz że to może mieć cos wpolnego?chyba nie

#53 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 maja 2008 - 11:58

AAA jeszcze coś gdzie na bagnecie od płynu wspomagania jest max

Środkowa kreska (jeżeli za pierwszą przyjmiemy początek bagnetu) - to jest optymalny poziom.

#54 OFFLINE   akluchut

akluchut
  • 40 postów
  • Dołączył: 20-05-2008
  • Skąd: Malbork

Napisany 28 maja 2008 - 12:04

Dzięki za odpowiedzi
Co do płynu hamulcowego to możeeeeeeeee
Patrząc na to że przez zawory płynie, temperatura jego też znaczna. Już sam nie wiem, ale wymiana nie zaszkodzi i koszt nie jest taki wielki.
Ale tego modułu to chyba nie dam rady sam ruszyć.
Co do oleju do wspomagania to poradźcie jakiś dobry i sprawdzony.

#55 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 maja 2008 - 12:04

moduł abs znalazłem ale wyciągnąć go to wyższa szkoła jazdy "na motylach"
porażka zupełna.
Czy podczas wyciągania modułu płyn hamulcowy wycieknie czy nie???
Umówiłem się wstępnie na następny czwartek z serwisem Opla w Elblągu na diagnozę (koszt 50 zł) do tego czasu będę coś ćwiczył.
Zmienię jutro płyn hamulcowy i od wspomagania.
Oj krew mnie zalewa.
żeby ten licznik chociaż działał. :cry: :bad:



padl ci modul abs i tyle, a dokladnie przekaznik w samym module ktory niestety nie jest wymienny. Jak potrzebujesz to mam DX na sprzedaz




 


#56 OFFLINE   akluchut

akluchut
  • 40 postów
  • Dołączył: 20-05-2008
  • Skąd: Malbork

Napisany 28 maja 2008 - 12:06

Co to DX i ile PLN kosztuje

może inaczej po czym poznać czy to DX .....
gdzie tego szukać

#57 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 maja 2008 - 12:10

Co to DX

to żółta naklejka sprawdz czy takie samo oznaczenie masz

#58 OFFLINE   akluchut

akluchut
  • 40 postów
  • Dołączył: 20-05-2008
  • Skąd: Malbork

Napisany 28 maja 2008 - 12:16

to co ledwo widać to jakiś numer na plastiku nic żółtego ani żadnej naklejki nie mogę zlokalizować

#59 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 maja 2008 - 12:29

to co ledwo widać to jakiś numer na plastiku nic żółtego ani żadnej naklejki nie mogę zlokalizować


na pompie na tym srebrnym u gory masz wyryte


http://www.allegro.p..._v6_3_0_v6.html




 


#60 OFFLINE   akluchut

akluchut
  • 40 postów
  • Dołączył: 20-05-2008
  • Skąd: Malbork

Napisany 29 maja 2008 - 23:14

Z zakupem modułu ABS poczekam do czwartku.
Zobaczę co w serwisie powiedzą.
To wspomaganie mnie martwi, choć dziś nie nawaliło, a ABS i TC świeciło się już po ok 1/2 h jazdy i nie zgasło do samego końca dnia 22.30.
Mam wrażenie że czym cieplej na dworze tym szybciej się zaświecają kontrolki.
Dzisiaj było b.ciepło i nie zgasły jak zawsze po dłuższych postojach.
Zobaczę rano jak to wygląda.


jakby ten dostęp był lepszy to ojojojojojojojojojojo