Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Budowa/przebudowa roweru - potrzebne info


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mariush

mariush

    Było mineło...

  • 648 postów
  • Dołączył: 23-03-2009
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maj 2014 - 18:13

Siema!
jak w temacie ,mam górala (taki z marketu choć przeze mnie lekko dofinansowany ;) )
cos w ten deseń
Dodany obrazek
a chce go lekko przebudować na taki
Dodany obrazek

Generalnie chce zmienic ramę na taką jak na ww foto i teraz pytanie.
czy częsci są p&p ??
Czy po rozkręceniu elementów w kółkach moge je bez problemu zamontować w nowej ramie??

Jest tu na Forum moze ktoś kto sie na tym zna??

#2 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maj 2014 - 20:07

Nie będą pasować na pewno: stery (łożyska ramy w mocowaniu amortyzatora) i amortyzator - w rowerze masz rurę sterową 1 cal a w tym ze zdjęcia jest 1 1/8 cala. Do tego mostek kierownicy - bo masz 1 cal, sztyca siodełka - bo jest multum średnic i trzeba dopasować pod ramę, przednia przerzutka - tutaj powiązane ze sztycą czyli średnica rury podsiodłowej i na koniec suport czyli oś z łożyskami która siedzi w ramie i łączy oba ramiona korby - tutaj też są różne długości osi i może (ale nie musi) podpasować. Do tego z ramy są wykęcone pivoty mocowania hamulca szczękowego - do dostania za kilka zł.

No i standardowo wszystkie linki i pancerze pod ramę trzeba dociąć.

Robota bardzo mocno nie opłacalna, bo niestety Twój rower to najniższa możliwa półka rowerowa, wart jest parę zł a w modyfikacje dasz minimalną krajową żeby to miało ręce i nogi (na nowych gratach) a dalej będziesz miał pół roweru do niczego - głownie ciezkie i słabe koła - a pół nowe przepłacone.


Jakbyś miał pytania to pisz tu w temacie żeby było dla innych albo na pw.

#3 OFFLINE   mariush

mariush

    Było mineło...

  • 648 postów
  • Dołączył: 23-03-2009
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 maj 2014 - 20:26

No to uj :(
Mus szukać roweru w rozsądnych $$ takiego jak z foto 2

Dzieki za info :piwo2:

#4 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 maj 2014 - 21:10

msh bier nówkę Unibike. Ja ostatnio dość długo szukałem roweru. Zgłebiłem temat, nadrobiłem zaległości i poszalałem i zakupiłem Fusiona 29 :D Nie piszę, żebyś brał 29er ale najpierw dobrze zastanów się nad doborem rozmiaru ramy i kół. A polecam Unibike bo to Polska firma, dobra jakość i stosunek wyposażenia do ceny. Porównywałem nawet krossy robione dla GoSportu i słabo wypadają. Za 1600zł masz przyzwoity Fusion na kołach 26 lub za 1200zł Mission na 26.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#5 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1010 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 18 maj 2014 - 21:40

Pytanie, czy faktycznie potrzebujesz górala? Bo w podobnych pieniądzach można znaleźć fajnego crossa lub trekkinga, który może być bardziej praktyczny na codzień. Pora trochę późna na poszukiwania roweru, bo sezon już w pełni, ale warto przeglądać ogłoszenia. Ja kupiłem bardzo okazyjnie rower dla swojej pani, tyle że w październiku :).
W żadnym wypadku nie opłaca się reanimacja tego, czym dysponujesz aktualnie :)

#6 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 maj 2014 - 22:53

A moze zacznijmy od pytania podstawowego: ile masz przeznaczone na te modyfikacje??

Za calkiem rozsadne pieniadze mozna nabyc fajny rower chocby na Allegro...

Ja kiedys kupilem za 200 zl rower Avalanche... Myslalem ze to jakas marketówa bo nie znalem tej firmy ale okazalo sie ze jest calkiem niezly... Mial 2 lata jak go kupowalem, nowy kosztowal 1800 PLN...

Lekki nie jestem a i rower po latwych trasach nie jezdzil i dawal rade...

Gdyby Bóg lubił napęd na przód to ludzie chodziliby na rękach...



Kiedy znajdziemy się na zakręcie... REDUKCJA BUT I ODCIĘCIE!!



http://www.opelomega.pl


#7 OFFLINE   mariush

mariush

    Było mineło...

  • 648 postów
  • Dołączył: 23-03-2009
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 maj 2014 - 06:24

Wlasnie wlasni e,nie poloze ja za rower 1,6k bo mnie taki drogi rower na uj.
Chce zmienic rame by mozna bylo fotelik podczepic dla corci a taka rama z amorem z tylu uniemozliwia montaz a do sztycy z kolei strach zeby nie pekla albo zgiela sie.W swej naiwnosci liczylem ze rowery skladane sa z czesci ktore niczym lego mozna dowolnie przekladac.
Myslalem ze zastowke max poltora kupie rame ,jedno popoludnie i juz jest nowy rower ;) ale widze ze d*pa.

#8 OFFLINE   Piotrek

Piotrek
  • 1392 postów
  • Dołączył: 17-07-2011
  • Skąd: WGM
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 maj 2014 - 08:04

W swej naiwnosci liczylem ze rowery skladane sa z czesci ktore niczym lego mozna dowolnie przekladac.


Do zwykłej ramy stalowej lub cr-mo na sterach 1 calowych przełożysz wszystko. Jako projekt docelowy podałeś rower z zupełnie innej półki stąd takie odpowiedzi na Twój post. Przykład takiej ramy, do której wszystko przekładasz i montujesz fotelik dla dziecka ;)

Długość rury sterowej do sprawdzenia, żeby było p&p.

#9 OFFLINE   Matias

Matias
  • 871 postów
  • Dołączył: 01-01-2013
  • Skąd: Kutno / Gostynin EKU / WGS
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 19 maj 2014 - 11:02

Wlasnie wlasni e,nie poloze ja za rower 1,6k bo mnie taki drogi rower na uj.


Też tak kiedyś uważałem, ale uwierz mi, takie tanie rowery z marketu a jakieś markowe rowerki to niebo a ziemia co do jazdy. Aż się chce jeździć. Też ze trzy miesiące temu zastanawiałem się co kupić i wkońcu wybrałem Kellys Viper 2013r a dla narzeczonej Kellys Viper 2014r:) i jak narazie bardzo jesteśmy zadowoleni


 


#10 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1010 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 maj 2014 - 13:48

nie poloze ja za rower 1,6k bo mnie taki drogi rower na uj

no to szukaj używki. Musisz posiłkować się jakimś znajomym, który ogarnia temat i będzie w stanie doradzić i sprawdzić sprzęt. Tyle, że na przyzwoity rower, na którym będziesz jeździł, a nie męczył się, to trzeba mieć jakieś min 600zł, a coś porządnego to 800 i w górę.
I jak ma być to jazda z córą z tyłu, to celuj w trekkinga. Mają zazwyczaj mocniejsze obręcze, do tego są wyposażone w komplet oświetlenia, błotniki, itp. Niby pierdoły, ale znacznie ułatwiają życie i nie trzeba dodatkowo kupować.
Zobacz przykładowe aukcje:
KTM- 28
KOGA MIYATA
NSU SL8
KALKHOF JUBILEE