Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Sondy Lambda i ich wtyczki


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Danielos82

Danielos82
  • 83 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 maja 2014 - 15:51

Cześć wszystkim, Dziś wziąłem się za wymianę Sond, odkręciłem je (czarne jak smoła, dodam że auto pali z 18l benzyny :D ) ale nie w tym problem razem z wiązkami kostek od Sond idą dwa wolne gołe przewody i za cholerę nie wiem od czego one mogą być i o to właśnie chciałem was spytać, drugie pytanie jakie mam czy to że sondy są powgniatane delikatnie mogą mieć wpływ na ich działanie ? . Zdjęcia tych przewodów wrzucę wieczorem bo muszę zrobić zdjęcia aparatem.

#2 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 maja 2014 - 23:04

Uszkodzenia mechaniczne zawsze mogą mieć jakikolwiek wpływ. Tylko kwestia tego jaki.

#3 OFFLINE   Danielos82

Danielos82
  • 83 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 maja 2014 - 09:34

Właściwie to Sondy chyba były dobre. były nieco powgniatane ale działały, check się nigdy nie zapalił ale wymieniłem dla świętego spokoju, jedna sonda była czarna osmolona druga nie, czy to coś znaczy ?. teraz po wymianie po odpaleniu na ssaniu mam 7 litrów chwilowego spalania czy to normalna wartość?
PS. te przewody o których pisałem w poprzednim poście mają kolory czarno brązowy oraz czarno biały chyba, są dosyć brudne nie mam jak zrobić zdjęcia ;/ bo nie mogę znaleźć ładowarki do aparatu ;/ ;D

#4 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2014 - 09:56

jedna sonda była czarna osmolona druga nie, czy to coś znaczy


Pewnie znaczy widać gołym okiem że nie dopala lub leje olejem.Przewody mogą być od sterownika gazu i nie są podłączone.

#5 OFFLINE   Danielos82

Danielos82
  • 83 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 maja 2014 - 10:05

Oleju tak jeszcze nie pożera ;D ale paliwem leje na Bank sam nie wiem już co wymienić żeby było dobrze, auto po wypadku miało zwarcie ktoś wymienił Kompa cewkę i pewnie inne podzespoły które uległy zniszczeniu w aucie nie pojawiają się błędy a dalej jest źle. auto odpala jeździ ale nie ma mocy wymieniłem świece cewkę teraz sondy lewusa nie dostaje bo dolot i wszystko inne też zrobiłem na co bym mógł stawiać dalej, możliwe że palił dużo przez odpięty odkurzacz i rurki od jego zaworu ?

#6 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2014 - 10:13

możliwe że palił dużo przez odpięty odkurzacz i rurki od jego zaworu ?


Odkurzacz to tylko eco i nie jest do spalania potrzebny ,,, wywalając odkurzacz należy wywalić zawór i zaślepić porządnie rurki prowadzące do kolektorów.Jak wtryski leją też będzie palił 18 .Trzeba podpiąć pod komputer i zobaczyć jakie są parametry inaczej trudno wywróżyć.

#7 OFFLINE   Danielos82

Danielos82
  • 83 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 maja 2014 - 10:21

Tzn wtryski benzynowe że leją ? . bo gaz mam nie włączany już od jakiegoś czasu

#8 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 maja 2014 - 14:02

Tzn wtryski benzynowe że leją ?


Co nie mogą ? niektóre nawet się nie zamykają.

#9 OFFLINE   MrOldpunk

MrOldpunk

    POLSKA PÓŁNOCNA:-)

  • 130 postów
  • Dołączył: 15-07-2012
  • Skąd: STOCKHOLM

Napisany 10 maja 2014 - 20:29

Oleju tak jeszcze nie pożera ;D ale paliwem leje na Bank sam nie wiem już co wymienić żeby było dobrze, auto odpala jeździ ale nie ma mocy wymieniłem świece cewkę teraz sondy lewusa nie dostaje bo dolot i wszystko inne też zrobiłem na co bym mógł stawiać dalej


A przepływkę to kolega brał pod uwagę?
Lepiej ważyć słowa,niż słowa lekce sobie ważyć!

#10 OFFLINE   Danielos82

Danielos82
  • 83 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 maja 2014 - 08:05

Co nie mogą ? niektóre nawet się nie zamykają.


Nie no nie mówię że nie mogą,na jakiej podstawie miałbym twierdzić że tak nie jest :p wszystko możliwe, jedyne co pozostaje to podłączyć pod kompa i to wszystko obejrzeć. Na coś szczególnego zwrócić uwagę po podłączeniu pod komputer ?. Jeżeli chodzi o przepływomierz to tak brałem pod uwagę przymierzam się do jego wymiany. jeszcze nie byłem autem na kompie dlatego wymieniam jak leci czujniki itd bo auto było bo porządnym zwarciu i pewnie sporo elementów było wymienione, nawet na pewno. ale może ktoś coś pominął i dlatego dzieje się tak a nie inaczej.

#11 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 maja 2014 - 08:35

Nie no nie mówię że nie mogą,na jakiej podstawie miałbym twierdzić że tak nie jest :p wszystko możliwe, jedyne co pozostaje to podłączyć pod kompa i to wszystko obejrzeć. Na coś szczególnego zwrócić uwagę po podłączeniu pod komputer ?. Jeżeli chodzi o przepływomierz to tak brałem pod uwagę przymierzam się do jego wymiany. jeszcze nie byłem autem na kompie dlatego wymieniam jak leci czujniki itd bo auto było bo porządnym zwarciu i pewnie sporo elementów było wymienione, nawet na pewno. ale może ktoś coś pominął i dlatego dzieje się tak a nie inaczej.


Jeżeli masz podejrzenia co do przepływki to ją odepnij całkiem ,,,silnik powinien pracować inaczej to samo możesz zrobić z czujnikiem powietrza dolotowego.

#12 OFFLINE   Danielos82

Danielos82
  • 83 postów
  • Dołączył: 14-02-2013
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 maja 2014 - 09:29

Super dzięki za wskazówki :D niedługo zobaczę co i jak i się pochwalę .

#13 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 stycznia 2015 - 11:52

Witam panowie mam takie pytanie bo wyciągałem skrzynie u siebie przy omedze 3.2 i jak wiadomo są tam 4 sondy i nie poznaczyłem sobie wtyczek z instalacji do których sond były przypięte. Moje pytanie czy można wtyczki wpiąć obojętnie do której sondy? czy każda wtyczka odpowiada za kolejność jakiejś z sond.Dodam jeszcze tyle że przewody od sond są takie długie że można wpinać je jak się chce, a na kostkach są wszędzie takie same numery i kolory przewodów też są wszędzie takie same.

#14 OFFLINE   painkiller

painkiller
  • 734 postów
  • Dołączył: 19-12-2008
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 stycznia 2015 - 14:45

Podłącz się interfejsem diagnostycznym i podpinaj sondy podglądając wskazania na laptopie. Musisz wiedzieć oczywiście, która sonda w aucie odpowiada danemu oznaczeniu w programie diagnostycznym. Trochę zabawy będzie.

#15 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 stycznia 2015 - 17:59

Posiadam tylko op-com będzie można podejrzeć parametry ale czy będzie pisac która sonda gdzie ma być?

#16 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 stycznia 2015 - 21:46

Na 95% w 3,0 pierwsza jest po stronie pasażera a druga po stronie kierowcy i absolutnie nie jest to obojętne jak podepniesz !!

#17 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 stycznia 2015 - 23:07

No właśnie mi się wydaję ze to nie jest obojętnie jak, są 4 sondy które pierwsze 2 szczytują wstępnie i następne 2 które już szczytują spaliny po przejściu przez katalizatory.I teraz jeszcze jest pytanie czy jest różnica miedzy prawą a lewą sondą ?

#18 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 26 stycznia 2015 - 23:36

No napisałem, że jest zasadnicza różnica między stronami, lewą i prawą!! Nie możesz tego pomylić.

Poza tym przednie sondy działają inaczej jak tylne więc tak samo nie możesz pomylić.

#19 OFFLINE   artur2311

artur2311
  • 146 postów
  • Dołączył: 14-09-2011
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 stycznia 2015 - 00:07

Masz racje tylko teraz jak do tego dojść która sonda pod którą wtyczkę.Spróbuję jeszcze jutro z op-com może coś tam w parametrach będzie.

#20 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 stycznia 2015 - 11:48

No właśnie mi się wydaję ze to nie jest obojętnie jak, są 4 sondy które pierwsze 2 szczytują wstępnie i następne 2 które już szczytują spaliny po przejściu przez katalizatory.I teraz jeszcze jest pytanie czy jest różnica miedzy prawą a lewą sondą ?


Pierwsze sondy sterują pracą silnika, a drugie sondy są diagnostyczne do katalizatorów


Rząd 1 to strona pasażera, rząd 2 to strona kierowcy