Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Koledzy jaki olej polecalibyście ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
761 odpowiedzi na ten temat

#741 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 252 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 sierpień 2018 - 15:56

5W40 bądź jak lubisz przyciskac to 5W50.Nie wchodź na pułap 10W.Wybierz tylko jakiś markowy z pewnego źródła żeby niebyl podrobiony i będzie ok.

mialem 10 w40  ,i byl gesty w  zime, to  mowisz  10w... nie  brac, tylko 5w???  valvoline? liquli moly?



#742 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 252 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 sierpień 2018 - 18:32

a jaki zaleca producent do 2,5v6?



#743 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 197 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 15 sierpień 2018 - 19:10

Kupiłem 3.0 która jezdziła na shell hx7 10W40 kilka lat. Zalałem total 5W40 i klops, silnik zaczął bardzo dymić, aż wydech był z tyłu mokry. Zalałem spowrotem  shella i jest prawie dobrze, puści dymka ale małego i bierze troche ale da sie jezdzić. Od wtedy wszędzie leje shella 10W40 ponieważ prawie wszystkie parametry ma bardzo zbliżone do totala 5W40 i innych niby syntetycznych



#744 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 252 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 15 sierpień 2018 - 19:43

Kupiłem 3.0 która jezdziła na shell hx7 10W40 kilka lat. Zalałem total 5W40 i klops, silnik zaczął bardzo dymić, aż wydech był z tyłu mokry. Zalałem spowrotem  shella i jest prawie dobrze, puści dymka ale małego i bierze troche ale da sie jezdzić. Od wtedy wszędzie leje shella 10W40 ponieważ prawie wszystkie parametry ma bardzo zbliżone do totala 5W40 i innych niby syntetycznych

dymic? czyli  spalal olej  moze uszczelniacze? nie wiem mechanik tak mi zaproponowal bo  10w40 w zime jest  gesty i mowil zeby  wybrac 5w50  czyli  rzadszy ale lepkosc lepszaa  a omega niby ma waskie kanaly olejowe i valvoline 5w50 vr1 bylby dobry, nie wiem  co robic


5W40 bądź jak lubisz przyciskac to 5W50.Nie wchodź na pułap 10W.Wybierz tylko jakiś markowy z pewnego źródła żeby niebyl podrobiony i będzie ok.

czemu twoim  zdaniem nie wchodzic na  pulap  10w?



#745 OFFLINE   tomeczekg

tomeczekg
  • 197 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Skąd: Opatów

Napisany 15 sierpień 2018 - 21:20

Dymić zaczął od razu po zalaniu Totalem 5W40. Nie uszczelniaczami tylko pierścieniami olejowymi, poznać można prosto, zostawić na biegu jałowym koło minuty i nagle dodać sporo gazu, poleci chmura to puszczają pierścienie. I mi kopcił mocno kiedy wdepnąłem gaz w podłogę w czasie jazdy dużą prędkością, w lusterku kłeby dymu mocno widoczne. Jezdziłem tak troche ciągle to samo, zlałem total i zalałem shell i nagła poprawa ale już nie jest idealnie, bierze oleju za dużo. Parametry total 5w40 i shell 10W40 są zbliżone, lepkość bardzo podobna także zimą myślę bez różnicy. Obecnie tak robione są oleje, że olej półsyntetyczny może być niebo lepszy od syntetycznego, i jest jeszcze pojęcie pełny syntetyk, wyższa szkoła jazdy z tymi olejami, ważne jaką metodą powstają. A najlepsze są chyba oleje, gdzie bazą jest olej mineralny, trochę kiedyś o tym czytałem, jak ktoś chce coś więcej wiedzieć niech studiuje internet.



#746 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 252 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 sierpień 2018 - 21:43

ktos jeszcze cos doradzi? mechanik  chce wlac 5w30  zeby pochodzil  na  nim troche i  potem  zalac 5w50 jakies podpowiedzi?  ino szybko  bo motor juz w budzie :)



#747 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1217 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 27 sierpień 2018 - 23:23

Chce zrobić plukanke, to dobrze ale na tej plukance pojezdzilbym około 200-500 kilometrów A później dopiero zmiana na valvo, motul albo liqui moly 5w40 wystarczy ;)

#748 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 252 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 sierpień 2018 - 09:45

Chce zrobić plukanke, to dobrze ale na tej plukance pojezdzilbym około 200-500 kilometrów A później dopiero zmiana na valvo, motul albo liqui moly 5w40 wystarczy ;)

Ok coś mówił żeby trochę pojeździć i mówił o 5w50 dla tego żeby miał większą lepkosc bo lubię ciskac prawda?

#749 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1217 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 28 sierpień 2018 - 15:34

Jak masz ciężką nogę to 5w50 będzie ok :) np. Valvoline vr1

#750 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 252 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 sierpień 2018 - 19:32

Jak masz ciężką nogę to 5w50 będzie ok :) np. Valvoline vr1

dokladnie ten  polecal... ktos  wczesniej  pisal i  mnie nastraszyl  ze jezdzil  na 10w40  i jak  zmienil na 5w... to dym  z rury  i przez pierscienie poszlo ale to chyba jego  problem  nie/? nie bac  sie ? zmiany



#751 OFFLINE   szymek93

szymek93
  • 46 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: okolice Olsztyna
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 sierpień 2018 - 20:47

Ja zmieniając motula 10w40 na 5w40 nie zauważyłem żadnych problemów czy wycieków. Jedynie portfel lżejszy o parę zł, ale może silnik dłużej będzie w dobrej kondycji.



#752 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1217 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 29 sierpień 2018 - 04:36

dokladnie ten polecal... ktos wczesniej pisal i mnie nastraszyl ze jezdzil na 10w40 i jak zmienil na 5w... to dym z rury i przez pierscienie poszlo ale to chyba jego problem nie/? nie bac sie ? zmiany


Moim zdaniem nie ma się co bać ;)

#753 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 252 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 sierpień 2018 - 17:45

Moim zdaniem nie ma się co bać ;)

jak rozpoznac ori olej"?  mozna jakos po  opakowaniu?/



#754 OFFLINE   Marcin1989sc

Marcin1989sc
  • 1217 postów
  • Dołączył: 08-05-2014
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 29 sierpień 2018 - 22:59

Tak, na opakowaniu masz takie kółeczko z cyferkami i strzałka, to jest data produkcji (datownik się to nazywa). Jeśli jest wyraziste to jest ok A jak jest słabo widoczne to jest prawdopodobne że to nie oryginalny olej

Edytowany przez Marcin1989sc, 29 sierpień 2018 - 23:00.


#755 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7732 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 sierpień 2018 - 08:28

Jeśli komuś po zmianie z 10W40 na 5W40 zaczął dymic to ten silnik i tak był trupem.
Te silniki oryginalnie powinny jeździć przynajmniej na 5W30

#756 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 252 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 sierpień 2018 - 10:11

Jeśli komuś po zmianie z 10W40 na 5W40 zaczął dymic to ten silnik i tak był trupem.
Te silniki oryginalnie powinny jeździć przynajmniej na 5W30

w końcu konkretna odpowiedź

#757 OFFLINE   adiwoj24

adiwoj24

    Zachodzi przy skręcie

  • 329 postów
  • Dołączył: 26-12-2010
  • Skąd: Mońki
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 sierpień 2018 - 20:13

Kiedyś mechanicy w moich stronach mieli takie przeświadczenie ze gdy auto przejechało powyżej 200 tys to trzeba lac olej 10W40..żenada... Nie wiem skąd to sobie ubzdurali i jakiego "madrego" mieli za nauczyciela ale tak robili i nawet mówiąc ze do wielu aut zaleca się lac dany olej i tyle niezależnie jaki mają przebieg.Wycieki z silnika jak widzą to już trzeba lac 15W..chore...jak juz leci to trzeba uszczelniać,naprawiać a nie lac gestrzy olej. Przechodząc np z 10W na 5W nie rozwalimy silnika a jak będzie brał go więcej niż poprzednik to tylko i wyłącznie pokazuje w jakim stanie jest silnik i co mu doskwiera.

#758 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 252 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 sierpień 2018 - 21:01

Kiedyś mechanicy w moich stronach mieli takie przeświadczenie ze gdy auto przejechało powyżej 200 tys to trzeba lac olej 10W40..żenada... Nie wiem skąd to sobie ubzdurali i jakiego "madrego" mieli za nauczyciela ale tak robili i nawet mówiąc ze do wielu aut zaleca się lac dany olej i tyle niezależnie jaki mają przebieg.Wycieki z silnika jak widzą to już trzeba lac 15W..chore...jak juz leci to trzeba uszczelniać,naprawiać a nie lac gestrzy olej. Przechodząc np z 10W na 5W nie rozwalimy silnika a jak będzie brał go więcej niż poprzednik to tylko i wyłącznie pokazuje w jakim stanie jest silnik i co mu doskwiera.

racja zaleje 5w30  na przeplukanie  po 200km wleje valvoline  r1  5w50 pozdr


Jeśli komuś po zmianie z 10W40 na 5W40 zaczął dymic to ten silnik i tak był trupem.
Te silniki oryginalnie powinny jeździć przynajmniej na 5W30

nooo a mi gadali  ze 10w40... dobrze  ze tu  trafilem, ooo i widze ze sasiad pomorskie :)  



#759 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 252 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 wrzesień 2018 - 21:19

mam 5w30 i glosniej chodzi moze dla  tego ze wlalim 5l oleju, nie dymi tylko glosniejszy

i znalazlem takie  cos w skrzyni :(

Załączone pliki



#760 OFFLINE   siodlo

siodlo
  • 65 postów
  • Dołączył: 19-06-2012
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 październik 2018 - 10:15

Ja generalnie omegę zalewam olejem 5w40 - najpierw był Fuchs Titan SuperSyn 5w40 a teraz będzie Valvoline Synpower 5w40.