Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Koledzy jaki olej polecalibyście ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
768 odpowiedzi na ten temat

#681 OFFLINE   volvgangster

volvgangster

    Alley Mega Majster !

  • 182 postów
  • Dołączył: 10-09-2011
  • Skąd: świętochłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2015 - 15:52

ja w swoim mondeo przeszedłem z 15w 40 mineralny nie wiem jaka marka na 5w 30 Motocraft oryginalny fordowski i co zauważyłem to to ,że ma mniejszy apetyt na olej.Trochę dziwne .Już 3 rok i 3 razy był wymieniany i nic się z motorem nie dzieje jedynie mniej połyka.Pierwsza  zmiana była po zakupie auta.



#682 OFFLINE   rafik88

rafik88
  • 276 postów
  • Dołączył: 22-08-2014
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 grudnia 2015 - 16:03

ja też zmieniłem na pełny jest ok już druga wymiana była :D  stan oliwki od wymiany do wymiany minimalnie ubył bo dolałem 0.5 litra na 10 tys km



#683 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 marca 2016 - 21:04

Przetrzymałem olej do 12 tys. km i pojechałem końcem sierpnia do Chorwacji. Temp. ponad 40 stopni, pięć osób z bagażami klima i prędkość max. dozwolona. Na zegarach temp. nie schodziła poniżej 100 stopni a długimi okresami było ponad 110. Po powrocie z Chorwacji wymieniłem olej, Ale nowy bardzo szybko zmienił kolor na prawie czarny Dzisiaj zmieniałem uszczelkę pod głowicą i miałem bardzo wielkie oczy jak zobaczyłem jak wygląda głowica i dekiel.

Niestety Mobil 1 5w50 nie wytrzymał 2* 1500 km ciągłej jazdy w wysokich temperaturach.Wiosną tamtego roku wymieniałem uszczelkę pod deklem, Wtedy głowica i dekiel były w kolorze ciemnego miodu, dzisiaj były czarne z dużą ilością szlamu. 

I tu po raz kolejny wychodzi temat częstotliwości zmiany oleju i jakości bazy olejowej. Olej 5w50 mobila w składzie ma więcej hc niż oleju syntetycznego. Gdyby wymiana była po 10 tys to pewnie by wytrzymał. Gdyby był to olej, który ma 70 -80 % oleju syntetycznego to też pewnie by wytrzymał.  Po raz kolejny przekonuję się o tym że na oleju nie można oszczędzić, bo w sytuacjach ekstremalnych można za to zapłacić z nawiązką. 

Zostanę przy Mobilu ale przechodzę na 0w40. Omega jeździła na tym oleju, ale latem czasami hydraulika klepała. dzisiaj wymieniłem popychacze więc powinno być cicho.


Edytowany przez wova75, 22 marca 2016 - 21:06.


#684 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 23 marca 2016 - 15:18

A nie masz przytkanego układu chłodzenia?

Wracając do tematu: orlenowski olej PLATINUM MaxExpert C3 5W-40 daje radę.



#685 OFFLINE   digi

digi
  • 1 896 postów
  • Dołączył: 10-05-2013
  • Skąd: 3city
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 marca 2016 - 15:25

Ja wlałem Motul 5w40 xcess full syntetyk i śmiga jak szalona.

#686 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 marca 2016 - 21:51

Przetrzymałem olej do 12 tys. km i pojechałem końcem sierpnia do Chorwacji. Temp. ponad 40 stopni, pięć osób z bagażami klima i prędkość max. dozwolona. Na zegarach temp. nie schodziła poniżej 100 stopni a długimi okresami było ponad 110. Po powrocie z Chorwacji wymieniłem olej, Ale nowy bardzo szybko zmienił kolor na prawie czarny Dzisiaj zmieniałem uszczelkę pod głowicą i miałem bardzo wielkie oczy jak zobaczyłem jak wygląda głowica i dekiel.

Niestety Mobil 1 5w50 nie wytrzymał 2* 1500 km ciągłej jazdy w wysokich temperaturach.Wiosną tamtego roku wymieniałem uszczelkę pod deklem, Wtedy głowica i dekiel były w kolorze ciemnego miodu, dzisiaj były czarne z dużą ilością szlamu. 

I tu po raz kolejny wychodzi temat częstotliwości zmiany oleju i jakości bazy olejowej. Olej 5w50 mobila w składzie ma więcej hc niż oleju syntetycznego. Gdyby wymiana była po 10 tys to pewnie by wytrzymał. Gdyby był to olej, który ma 70 -80 % oleju syntetycznego to też pewnie by wytrzymał.  Po raz kolejny przekonuję się o tym że na oleju nie można oszczędzić, bo w sytuacjach ekstremalnych można za to zapłacić z nawiązką. 

Zostanę przy Mobilu ale przechodzę na 0w40. Omega jeździła na tym oleju, ale latem czasami hydraulika klepała. dzisiaj wymieniłem popychacze więc powinno być cicho.

 

może trafiłeś na lewizne, najwięcej takich wpadek widzę po castrolu

do swoich aut leje standardowego orlena/lotosa 5w40 i jedyne co to miodny nalot, wymiany co 15-25tys



#687 OFFLINE   krulik1

krulik1
  • 347 postów
  • Dołączył: 02-04-2013
  • Skąd: Wiązów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 30 marca 2016 - 17:33

Czy ktoś słyszał lub stosował olej firmy ROWE? może się ktoś wypowie



#688 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 marca 2016 - 20:45

Zadałem sobie trud i odwiedziłem ich stronę internetową. Można tam dobrać olej do auta - wybrałem omegę B, wersja silnikowa 3.0i V6 (1998 - 2000). Strona wybrała mi następujące oleje:

 

1. HIGHTEC MULTI SYNT DPF SAE 5W-30 (20125)

2. HIGHTEC SYNTH RS SAE 0W-40 (20020)

3. HIGHTEC SYNT RS SAE 5W-40 HC-D (20163)

 

Sprawdziłem karty charakterystyki tak jak pokazywał kolega wova75 i okazało się, że 1 - jest na bazie mineralnej, 2 - pełen syntetyk, 3 - jest na bazie mineralnej.

 

Nie wiem ile kosztują, ale wiem, że nie użyłbym 1 i 3. :-) A nr 2 tylko jeśli miałby dobrą cenę.



#689 OFFLINE   bubu srubu

bubu srubu
  • 92 postów
  • Dołączył: 28-07-2007
  • Skąd: Podhale
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 31 marca 2016 - 14:05

ja mam takie doświadczenia, że jak lałem syntetyk 5w40 to zużycie było spore, nie mierzyłem ale co chwilę trzeba było dolewać a jak zmieniłem na pólsyntetyk 10w40 to zużycie znacznie spadło



#690 OFFLINE   ozeh2

ozeh2
  • 56 postów
  • Dołączył: 27-09-2013
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 05 maja 2016 - 15:56

Planuję przejść z Mobil 2000 10w40 polsyntetyk na liqui moly 10w40 mos2 (z uszlachetniaczem) też polsyntetyk. Potrzebna plukanka czy lac bez wniku?

Edytowany przez ozeh2, 05 maja 2016 - 15:56.


#691 OFFLINE   zeta198

zeta198
  • 147 postów
  • Dołączył: 22-03-2015
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 05 maja 2016 - 16:42

Lej bez problemu:) Wysłane z mojego PSP5453DUO przy użyciu Tapatalka

#692 OFFLINE   KUKI

KUKI
  • 102 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: ok. Zielonej Góry
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 maja 2016 - 16:44

Ja 10000 km temu przeszedłem z Mobil 1 5w50 na liqui moly 5w40, przed zmianą dałem płukankę liqui moly, chociaż mnie przed tym ostrzegali. I co? I nic. Żadnych wycieków po płukance. Co do oleju, to nie wiem, w silnik nie zaglądałem, ale zbliża mi się wymiana i już kupiłem płukankę i olej liqui moly 5w40.


Edytowany przez KUKI, 05 maja 2016 - 16:46.


#693 OFFLINE   Chorwat

Chorwat
  • 242 postów
  • Dołączył: 08-12-2015
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 maja 2016 - 21:14

Planuję przejść z Mobil 2000 10w40 polsyntetyk na liqui moly 10w40 mos2 (z uszlachetniaczem) też polsyntetyk. Potrzebna plukanka czy lac bez wniku?

Co może potencjalnie dać taka zmiana? Też jeżdżę na tym Mobilu.



#694 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 maja 2016 - 03:12

W niedzielę ci wszystko powiem na spocie

#695 OFFLINE   ozeh2

ozeh2
  • 56 postów
  • Dołączył: 27-09-2013
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 maja 2016 - 06:18

Chorwat, nie wiem, zobaczymy po jakimś przebiegu. Akurat w sklepie gdzie kupuje oleje była dobra cena to kupiłem. Lałem do poprzedniego auta i było wsio ok. Zdziwiłem się tylko jaką kolorystykę posiada nowy.

#696 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 maja 2016 - 18:58

Stanowczo odradzam 10w40 Opla. Po trzech miesiącach i prawie 2 tys kilometrów zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju (w astrze mojego małoletniego brata). Po zmianie oleju na 5w50 problem znikł.  Z wrażenia kupiłem zestaw do mierzenia ciśnienia oleju. Przy okazji zmierzę w astrze i napiszę ile jest na zimnym i ciepłym. Teraz mogę napisać ile jest w x20xev bo nie wytrzymałem i musiałem sprawdzić manometr (i omegę). tak więc na zimnym silniku 4 bar na wolnych, dobija do 6 na wysokich. Na gorącym oleju 2 bar i też około 6 na wysokich. Na gorącym oleju bardzo widoczny moment w którym zawór puszcza bo około 5 bar gwałtownie spada ciśnienie tak do 3,5 a następnie powoli rośnie do 6. olej 0w40 mobila. Jak nie zapomnę to w lipcu powtórzę pomiar na 5w50 bo tak mi powinna wypaść wymiana oleju. 



#697 OFFLINE   zeta198

zeta198
  • 147 postów
  • Dołączył: 22-03-2015
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 06 maja 2016 - 19:07

Po zakupie zalałem motula 10w40 - 15tyś i kontrolka od ciśnienia oleju na wolnych spadała do 1 atmosfery.
 Teraz zalałem gulfa 10w40, narazie jest wszystko w porządku, ciśnienie na jałowych znów wróciło do 2 atmosfer. Zobaczymy co będzie później. Auto wg licznika ma 310tyś km. Czy zrobienie jakiejś płukanki ma sens? Kupiłem już uszczelkę dekla od głowicy to zobaczę jak tak wygląda nagar. Jeżeli chodzi o zużycie to na te 15tyś km dolałem jakieś 5l oleju, spowodowane jest to różnymi wyciekami :)



#698 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 05 lipca 2016 - 17:26

a ja polecam Motul 5w30 300v Power Racing



#699 OFFLINE   zeta198

zeta198
  • 147 postów
  • Dołączył: 22-03-2015
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 06 lipca 2016 - 08:23

Ktoś może korzystał z oleju marki bizol? Nie ma nic wspólnego z bizonen :) Wysłane z mojego PSP5453DUO przy użyciu Tapatalka

#700 OFFLINE   bumerolo

bumerolo
  • 65 postów
  • Dołączył: 09-11-2016
  • Skąd: Anglia
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 kwietnia 2017 - 06:42

Motul albo Olej Gm te oleje poleca Lukasz a on zna się na rzeczy i wie co dobre dla naszych Omeg