Koledzy jaki olej polecalibyście ?
#661 OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2014 - 17:54
http://bikeadvice.in...il-sludge02.jpg
zarówno w samochodach i motocyklach, oryginał to raczej nie był, chyba że tak ma być
moja oma od 2tys jeździ na totalu 9000 5w40, narazie jest ok, w korkach jakby mniej się grzał ale to może tylko takie wrażenie
ojca sztuke zalałem gm 10w40, zrobi ze 2tys i też zaleje totalem na zimę
#662 OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2014 - 20:15
http://www.animegame...s/Oil Tests.pdf
Choć warunki w silniku są dość inne porównajcie pierwsze fotki, a te na końcu
#663 OFFLINE
Napisany 30 czerwca 2014 - 23:38
#664 OFFLINE
Napisany 01 lipca 2014 - 00:25
#665 OFFLINE
Napisany 02 lipca 2014 - 09:54
#666 OFFLINE
Napisany 02 lipca 2014 - 13:32
Wlej 10W40 i tyle.
#667 OFFLINE
Napisany 21 lipca 2014 - 21:25
pierwsza, X20XEV po kapitalce 1000km na GM 10W40, potem zmiana na Valvoline Max Live 10W40.
druga, tez X20XEV jak kupilem na Castrol magnatec 10W40 i na takim smiga ale jeszcze tydzien i zyletki.
Trzecia, X25XE od 30 000 km od nowosci jezdzila na 10W40 w niemczech, a teraz zalałem ja Castrol Magnatec 10W40.
#668 OFFLINE
Napisany 21 lipca 2014 - 21:54
#669 OFFLINE
Napisany 02 sierpnia 2014 - 20:49
#670 OFFLINE
Napisany 31 października 2014 - 23:51
zalany był motulem 10w-40 Synergie 6100 - mija teraz 3000 km po tym remoncie. silnik trochę twardo pracuje no i zauważyłem, że jak się dużo jeździ i silnik jest bardzo rozgrzany to słychać czasem to tajemnicze "cykanie"... tak jakby był za rzadki olej przy wysokiej temperaturze. kiedyś cykanie było bardzo rzadko słyszalne i tylko w upały.
pierwsza myśl: mobil 5W-50
druga opcja: jakiś VALVOLINE MAX LIFE ale nie wiem czy 5W-40 czy 10W-40
trzecia opcja: a może właśnie jakiś niszowy PENRITE jak kolega @user881 zasugerował w linku:
http://www.animegame...s/Oil Tests.pdf
jak myślicie - chciałbym, żeby praca silnika była trochę bardziej miękka i czy jest sens zwiększać lepkość letnią, żeby ewentualnie ustało to cykanie na bardzo rozgrzanym i rzadkim oleju?
#671 OFFLINE
Napisany 01 listopada 2014 - 10:14
Czy olej
TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40
ACEA 2007 A3 / B4
API SM / CF
PEUGEOT CITROEN: PSA E05/D05 Poziom 3
VOLKSWAGEN: poziom 502.00 / 505.00
MERCEDES-BENZ: 229.1 / 229.3
BMW: Longlife 01
Nadaje się do x30xe ? Wg mnie będzie porównywalny z orginalnym GM 5W30 - cena też bardzo podobna.
Ktoś ma porównanie?
#672 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2015 - 14:22
Koledzy czy macie sprawdzonego sprzedawcę gdzie mogę kupić oryginalny - pewny olej motul 8100?
#673 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2015 - 15:06
Nie wiem, czy teraz nie spróbować syntetyka od Shella? Podobno też niezły i chyba wszędzie oryginały na każdej stacji można dostać
Edytowany przez premier2, 08 listopada 2015 - 15:08.
#674 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2015 - 19:06
Nie wiem, czy teraz nie spróbować syntetyka od Shella
Poczytałem w necie i naprawdę dobre opinie są o tym oleju, hmm może by tak
#675 OFFLINE
Napisany 08 listopada 2015 - 19:11
Poczytałem w necie i naprawdę dobre opinie są o tym oleju, hmm może by tak
spróbuj z tej strony http://www.kolegaberlin.pl/
Edytowany przez krulik1, 08 listopada 2015 - 19:12.
#676 OFFLINE
Napisany 24 listopada 2015 - 07:01
Czy jakiś producent produkuje oleje z taką specyfikacją ACEA A3-96 lub odpowiednik tego oleju, szykuje się do wymiany oleju i planuję zalać VALVOLINE VR1 RACING 5W50 obecnie jeżdżę na VALVOLINE SYNPOWER 5W40.
Co sądzicie o tym oleju VALVOLINE VR1 RACING 5W50 czy będzie się nadawał do mojego silnika?
Edytowany przez krulik1, 24 listopada 2015 - 19:49.
#677 OFFLINE
Napisany 24 listopada 2015 - 19:55
Oleje mają specyfikację, jeśli ona odpowiada i nie jest on olejem do smażenia z Tesco to wszystko się zgadza silnik nie będzie protestować.
Edytowany przez industra, 24 listopada 2015 - 19:58.
#678 OFFLINE
Napisany 26 listopada 2015 - 18:26
Takie pytanko mam... Po co lejecie oleje Profi valvo itp skoro auta nie jeżdżą np w rajdach itp? No chyba że jeżdżą to sory.
Oleje mają specyfikację, jeśli ona odpowiada i nie jest on olejem do smażenia z Tesco to wszystko się zgadza silnik nie będzie protestować.
bo tu kazdy ma omege,miec juz dozywotnio to raz,dwa ze kilka razy depnie ze swiatel,to juz trzeba rajdowy a na koniec,omegom korby wychodza,to sie trzeba lac super oleum
#679 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2015 - 15:33
czy można przejść z pół syntetyka na pełny bez obawy o zatarcie silnika wypłuczonymi brudami ?
#680 OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2015 - 15:47
ja u siebie prawie 2 lata temu tak zrobilem i nic sie nie stalo, tylko robilem dodatkowo plukanke liqui moly. no i mam benzyne ale to chyba nie ma zadnego znaczenia. w sumie to i tak wrocilem na polsyntetyk