Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jazda zimą.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
118 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 października 2006 - 07:33

Z tego co wyczytałem przy samochodach RWD zaleca sie stosowanie łańcuchów na wzystkie 4 koła :/


Pierwsze slysze. Moze mialoby to sens gdyby silnik byl z tylu i wtedy przod, przy zalozeniu kontry by nie pomagal. A tak to nie chce mi sie w to wierzyc. Ale trzeba bedzie poszukac na sieci.

A co lancuchow to masz racje. Lepiej niech jezdza w bagazniku :grin:

#42 OFFLINE   t.kinski

t.kinski
  • 27 postów
  • Dołączył: 01-10-2006
  • Skąd: Szczecin

Napisany 20 października 2006 - 08:41

hej. slyszalem duzo zlego o zachowaniu trakcji aut z tylnym napedem w zimie, wczesniej mialem zawsze naped przedni. Jest jakas wyczuwalna roznica faktycznie? czy to przesadzone opinie... Prosze o jakies praaktyczne wskazowki jak jezdzic zima z napedem tylnym :)
tomek k

#43 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 października 2006 - 08:46

Prosze o jakies praaktyczne wskazowki jak jezdzic zima z napedem tylnym


Mysle, ze wystarczającym będziej jak ten wątek przeczytasz :smile:

Generalnie sprowadza sie to do tego, że jak nie masz TC, to trochę delikatniej z gazem musisz sie obchodzic.
Ale za to RWD to sama frajda. Te bączki, slajdy, boki. Cud, miod i orzeszki

#44 OFFLINE   Piterek

Piterek

    ASB killer

  • 3 826 postów
  • Dołączył: 10-05-2006
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 października 2006 - 08:52

Jest jakas wyczuwalna roznica faktycznie?


powiem Ci tak: to jest taka różnica jak picie ciepłego i zimnego piwa

RWD jest bardziej wymagające, ale pozwala lepiej kontrolować autko
jak już kiedyś pisałem, Vectrę postawiłem 2 razy w poprzeg drogi, no i skasowałem 2 fele :bad:
Polonezem i Omegą zawsze się wybroniłem (oby tak zawsze)

jest jeden duży problem w tylnionapędówkach - jazda po dużych koleinach śnieżnych, naprawdę jest tragedia z nich wyskoczyć, dużo lepiej się to robi przednionapędówką :???:


"Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"
Winston Churchill


#45 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 października 2006 - 09:06

est jeden duży problem w tylnionapędówkach - jazda po dużych koleinach śnieżnych, naprawdę jest tragedia z nich wyskoczyć, dużo lepiej się to robi przednionapędówką


Ale zeby sobie z tym poradzic to wystarczy wozic ze soba sol w bagazniku (tylko duzo). I dwie korzysci za jednym razem. I dupka dociążona i mozna sobie droge rozpuscic przed soba :wink:

Edit: literowka

#46 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 października 2006 - 15:08

Pierwsze slysze. Moze mialoby to sens gdyby silnik byl z tylu i wtedy przod, przy zalozeniu kontry by nie pomagal. A tak to nie chce mi sie w to wierzyc. Ale trzeba bedzie poszukac na sieci.

Swoje stwierdzenie oparłem na właśnie informacjach z sieci (jeden z linków, które sam podawałeś http://opony.money.p...e___porady.html)
szczegóły:

Uwagi ogólne dotyczące jazdy w łańcuchach
Zakładanie łańcuchów śniegowych należy potrenować przed sezonem zimowym.(..)
(..)Łańcuchy montuje się na kołach osi napędowej. W przypadku pojazdów, w których oś tylna jest osią napędową, zaleca się również nałożenie łańcuchów na oś kierowaną w celu poprawy kierowania pojazdem podczas pokonywania zjazdów. W pojazdach z napędem na 4 koła należy przestrzegać zaleceń producenta. (..)


polecam czytać linki, które podajesz, ale jak sam napisałeś..

Tak teraz na szybko w pracy kilka informacji wyszukalem:

więc spx :D

odnośnie zaś soli.. ja szukam jakiegoś kawałka szyny, albo czegoś równie ciężkiego, a co nie będzie dużo miejsca zajmować. :roll:

#47 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 20 października 2006 - 15:27

krawężnik :)

#48 OFFLINE   iivo

iivo

    Piwosz OKP

  • 440 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 20 października 2006 - 15:44

krawężnik


Albo ze 2 worki cementu :lol: :lol: :lol: :lol:

#49 OFFLINE   Dicer

Dicer
  • 54 postów
  • Dołączył: 28-08-2006
  • Skąd: Wiocha 40km za Augustowem :)

Napisany 20 października 2006 - 18:45

Cytat:
Uwagi ogólne dotyczące jazdy w łańcuchach
Zakładanie łańcuchów śniegowych należy potrenować przed sezonem zimowym.(..)

ZDECYDOWANIE !!! A najlepiej kupić z jakimś sensownym "patentem" zakładania bo takie zwykłe to się plączom, spadają przy zakładaniu i ogólnie to znacznie bardziej wkoorwiaja niż sie przydają...

(..)Łańcuchy montuje się na kołach osi napędowej.

To chyba oczywiste

W przypadku pojazdów, w których oś tylna jest osią napędową, zaleca się również nałożenie łańcuchów na oś kierowaną w celu poprawy kierowania pojazdem podczas pokonywania zjazdów.

A to już czysty chwyt marketingowy... no chyba że ktoś zamierza jeździć Omą po stokach narciarskich, to wtedy jak najbardziej :wink:
Pozdroofka
Dominik Idziak

#50 OFFLINE   soosel

soosel
  • 51 postów
  • Dołączył: 24-10-2006
  • Skąd: Szczecin/Warszawa

Napisany 02 listopada 2006 - 12:26

mnie dzis nawet TC nie byla w stanie pomoc :???:
soosel the sleeper
MV6, 1996, Russelheim, automat, skora, Recaro, klima, pelna elektryka, 225/55R16.

FOTO: MOJA sooslOMKA

#51 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopada 2006 - 12:36

mnie dzis nawet TC nie byla w stanie pomoc :???:


w czym ... w 'niewjechaniu' w barierke ?

Nie od tego jest TC.
TC ot nie ESP.

Odsyłam do odpowiedniego wątku 'co to jest TC'

#52 OFFLINE   soosel

soosel
  • 51 postów
  • Dołączył: 24-10-2006
  • Skąd: Szczecin/Warszawa

Napisany 02 listopada 2006 - 13:07

wiem co to jest tc i esp. chodzi o to co na forum bylo pisane i ze w sytuacji jaka mi sie przytrafilo to tc jest nic niewarte.
soosel the sleeper
MV6, 1996, Russelheim, automat, skora, Recaro, klima, pelna elektryka, 225/55R16.

FOTO: MOJA sooslOMKA

#53 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 listopada 2006 - 14:18

sytuacji jaka mi sie przytrafilo to tc jest nic niewarte


o w morde sypie niezły snieg.............. i co ja mam teraz zrobić............... :bad:

chyba pójde sprawdzic jak to działa.......... :driver:

to TC i ABS....... :mrgreen:

módlcie się za mnie....................... :razz: :razz: :razz:

:looz:

#54 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 listopada 2006 - 14:28

Ja wróciłem z objazdówki.. hmm.. ciekawie, ale fajnie.. btw. dobrze, że zamówiłem dwie nowe oponki na tył, bo te co założyłem są zdeka śliskie i dzisiaj pod lekką górkę na asfalcie na 2ce zabuksowałem.. ale.. ogólnie pierwsze wrażenia spx.. :D.. nawet sobie kołpaki kupiłem... dałem za nie chyba 53 a na allegro te same kosztują 69zł jeszcze tylko emblematy opelka (10zł za sztukę :/) i będzie to jakoś wyglądać :D Dodany obrazek

#55 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 listopada 2006 - 14:35

ja szukam jakiegoś kawałka szyny, albo czegoś równie ciężkiego


proponuje jednak kupić sól...........

w razie wypadku (czego nikumu nie życze) wicie co siędzieje z taką szyna albo krawężnikiem...........

lecii sobie toto przez przednie fotele.......... szybę..... (po drodze zabiera głowy i ręce wszystkim którzy sa w omesi) i lutuje jeszcze kogos na chodniku.......

tak wiec bagaznik niech będzie pusty.............


a jazda ostrożna........

powodzenia....

#56 OFFLINE   fotozen

fotozen
  • 152 postów
  • Dołączył: 24-08-2006
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 02 listopada 2006 - 16:03

odnośnie zaś soli.. ja szukam jakiegoś kawałka szyny, albo czegoś równie ciężkiego, a co nie będzie dużo miejsca zajmować.

Mój Ojciec w Omie zimą zawsze dwa wielkie krawężniki woził :-D w bagażniku oczywiście. Działało :-D
Pzdr, Zen

#57 OFFLINE   Twaróg

Twaróg
  • 378 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Kobyłka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 listopada 2006 - 17:44

Witam ja osobiscie wole tył napęd (jkby omega była przód naped to bym kupował coś innego pewnie) kiedys na początku jezdziłem przednionapedówkami i tez mozna było sie pobawic na recznym ale nie ma co porównywac do RWD i od jakis 2-3 lat jezdze praktycznie tylko RWD i nie mam żadnych problemów chyba ze mercem sprinterem długim(porażka troche śniegu i problemy z ruszeniem) przed omą jak jezdziłem duzym fiatem to na przód zimówki a na tył letnie i kazdy zakręt, łuk to boczkiem i tak sie wyszkoliłem ze nwet Starem jedenastką przy 70 wpadłem w poślizg na mokrym asfalcie to go wyprowadziłem (miałem 2 pasy do dyspozycji) bo jakis baqran zajechał mi droge a starek miał odłączony korektor siły hamowania wiec se poleciałem boczkiem raz w jedną strone raz w drugą :mrgreen:
krótko: TYŁ NAPĘD JEDYNY SŁUSZNY
pozdro

#58 OFFLINE   rafal_04

rafal_04
  • 113 postów
  • Dołączył: 02-10-2006
  • Skąd: Gniezno

Napisany 04 listopada 2006 - 14:30

mam takie pytanko, mam 4 opony zimowe dwie w stanie bdb i dwie w stanie db.

ktory zalozyc na tyl a ktora na przod??

#59 OFFLINE   gmurawsk

gmurawsk
  • 2 023 postów
  • Dołączył: 08-08-2006
  • Skąd: Warszawa-Grochów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 listopada 2006 - 14:31

Lepsze zawsze na przód bez względu na napęd.

#60 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 listopada 2006 - 01:43

Lepsze zawsze na przód bez względu na napęd.

ja bym zrobil odwrotnie... troche za malo informacji o tych oponach moim zdaniem...

jednak prawda jest taka, ze w samochodzie z tylnym napedem trzeba czterech dobrych opon na zime

w przednim napedzie jest latwiej, bo trzeba dbac zdecydowanie bardziej o przednia os, ktora zarowno napedza jak i hamuje...