Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] Chip'owanie omegi 2,5DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   slawko1980

slawko1980
  • 104 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 kwiecień 2014 - 17:05

Mam pytanie. Czy ktoś może ma pojęcie czym zgrać mapy silnika(wsad ECU) przez ODBII w omedze 2,5DTI(standardowe interfejsy nie chwytają się tego komputera). Może ktoś już to robił i mógłby się podzielić informacjami na ten temat. Wiem, że można wylutować kość i zgrać ją na stole, ale możliwość edytowania map już po wgraniu nowego wsadu jest kłopotliwa(kolejne lutowanie), a wsad ma być indywidualnym wsadem.
GSI to było to, ale się sprzedało ;)

#2 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 kwiecień 2014 - 18:56

A ten kto ma to robić nie ma odpowiednich programów i interfejsów ?? czy idziesz w kierunku samoróbki :hmmm:

#3 OFFLINE   slawko1980

slawko1980
  • 104 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 kwiecień 2014 - 19:50

Chodzi o zestrojenie auta pod mój gust, a pisanie map i programowanie kości na zewnątrz nie daje już takich możliwości jak modyfikacja ich pod OBDII. Interfejsy i programy, które posiada człowiek który ma mi stroić auto bez problemu obsługują setki aut(też komputery BMW jak w omie), ale nie chcą czytać tego kompa od omegi(czasami w 2 tych samych modelach aut, jedno da się modyfikować przez OBDII a drugie już nie) i ponoć pozostaje tylko programowanie na zewnątrz. Programowanie na zewnątrz jest czasochłonne, kłopotliwe i cena jest nieco większa. Dlatego też to moje pytanie, bo być może ktoś już przechodził przez to i ma sprawdzony sposób na to czego użyć.
GSI to było to, ale się sprzedało ;)

#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4322 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 kwiecień 2014 - 21:47

niestety tu tylko wylutowanie

#5 OFFLINE   slawko1980

slawko1980
  • 104 postów
  • Dołączył: 27-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 kwiecień 2014 - 16:18

Dzięki za informacje. Miałem nadzieję, że pójdzie po kablu, ale trzeba będzie kombinować.
GSI to było to, ale się sprzedało ;)

#6 OFFLINE   johnsonpl

johnsonpl
  • 32 postów
  • Dołączył: 25-02-2011

Napisany 15 kwiecień 2014 - 20:07

Mam pytanie. Czy ktoś może ma pojęcie czym zgrać mapy silnika(wsad ECU) przez ODBII w omedze 2,5DTI(standardowe interfejsy nie chwytają się tego komputera). Może ktoś już to robił i mógłby się podzielić informacjami na ten temat. Wiem, że można wylutować kość i zgrać ją na stole, ale możliwość edytowania map już po wgraniu nowego wsadu jest kłopotliwa(kolejne lutowanie), a wsad ma być indywidualnym wsadem.

z 10 lat temu jak w a3 tdi robiłem program to kość była wylutowana i potem włożona w podstawkę, potem tylko się ją wyciagało do programowania, może jakoś tak da się zrobic?