Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Kolektor 2.5 TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MALEŃSTWO

MALEŃSTWO
  • 275 postów
  • Dołączył: 09-08-2007
  • Skąd: Świdnica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopada 2007 - 11:36

Panowie mam pytanie kolektor doładowania (niewiem czy tak moge napisac) musze zdjac (zaznaczony strzałka na zdjeciu) bo troszke mi sie saczy ropka albo olej jeszcze niewiem czy z kolekrtora czy z wtrysku i mam pytanie ciezko to zdjac i naco zwracac uwage zeby nic nieurwac czy bede potrzebował jakies specjalne klucze czy nie
prosze o info http://forum.omegakl...les/wzr_433.doc

#2 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 14 listopada 2007 - 16:57

Kluczy specjalnych nie potrzeba tylko dluga 12.Do tego będziesz musial doliczyć ok.25zl.na uszczelki .Musisz powoli podnosić gdyż jak się nie mylę jest podlączony jeden przewód.Robota jest prosta .Malo sily dużo pomyślunku.

#3 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 14 listopada 2007 - 17:35

Ostatnio to robiłem jak wymieniałem świece.. Musisz zacząć od wyciągania EGR - demontujesz plastik z góry, luzujesz cybanty na gumach przy plastiku z napisem "turbo diesel", odkręcasz i wyciągasz plastik z tym napisem, później dwie śruby od rury z kolektora wydechowego, 4 nakrętki i wężyk podciśnienia przy samym egr (jak będziesz miał na wierzchu nie zaszkodzi przeczyścić)..

Następnie odkręcasz 12 nakrętek mocujących kolektor (na ostatnim układzie tymi nakrętkami jest też przymocowany wieszak do przewodów zza silnika - pamiętaj o nim jak będziesz później składał wszystko.. Jak już odkręcisz pozostają jeszcze dwie śruby służące do mocowania wieszaka z prawej strony silnika (mniej więcej jak Twoja strzałka na rysunku).. Odkręcisz wszystko, delikatnie podwadzasz kolektor - do jego spodu jest przymocowany wężyk od czujnika doładowania - luzujesz, odczepiasz i.... kolektor jest Twój :D

Do wszystkiego przyda Ci się nasadka 12 lub 13 (już nie pamiętam), dobra grzechotka i trochę smaru (żeby nie gubić nakrętek) oraz śrubokręt krzyżakowy lub płaski co cybantów..

Powodzenia :peace: