[OB & OBFL] przebudowa tłumika końcowego z serii na sport
#1 OFFLINE
Napisany 07 marca 2014 - 11:10
Może też ktoś wypowie się jak uzyskać efekt zbliżony do tłumików I
czyli nie chodzi mi o mega basowe brzmienie, ale pól na pół i myślałem o czymś takim jak na foto przy użyciu waty szklanej i rurek perforowanych, ale przegroda z watą zaczynała by się od połowy tłumika, żeby nie było zbyt basowo ale rasowo:) może by w pierwszej przegrodzie wymusić rezonans dla polepszenie dźwięku...na pewno zgłębię wiedzę na ten temat i osiągnę zamierzony cel...ciekawe z jakim efektem dźwiękowym
Czekam na jakieś mądre sugestie od zaznajomionych w tym temacie
Pozdro
#2 OFFLINE
Napisany 07 marca 2014 - 12:48
#3 OFFLINE
Napisany 07 marca 2014 - 13:31
zrobić rozejście z jednej na dwie rury w wydech i zakończone dwururką... taki szybki pomysł
U mnie w 2.2 i tak są dwie rury wlotowe więc tak jak mówisz będę rzeźbił na tłumiku od V gdzie jest on zakończony ori dwururką...będzie trza tylko dospawać końcówki.
Sądzę, że należy postawić na typ przelotowy z częściowym wygłuszeniem...jakoś tak to ogarnąć do kupy.
czekam na dalsze sugestie kolegów
#4 OFFLINE
Napisany 07 marca 2014 - 17:41
Kup lepier markowy ost tlumik i przerob wlot do niego i po klopocie...
#5 OFFLINE
Napisany 07 marca 2014 - 18:01
w 2.2 są dwie rury ???U mnie w 2.2 i tak są dwie rury wlotowe więc tak jak mówisz będę rzeźbił na tłumiku od V gdzie jest on zakończony ori dwururką...będzie trza tylko dospawać końcówki.
czekam na dalsze sugestie kolegów
możesz spróbować zrobić przelotowo komorowy wielkością komory regulujesz dźwięk
782-214-578
884-777-999
#6 OFFLINE
Napisany 07 marca 2014 - 18:25
#7 OFFLINE
Napisany 07 marca 2014 - 18:41
Tak kolego dwie wlotowe, bo od kata idzie podwójny układ
a to nie wiedziałem
782-214-578
884-777-999
#8 OFFLINE
Napisany 07 marca 2014 - 19:24
możesz spróbować zrobić przelotowo komorowy wielkością komory regulujesz dźwięk
rozumiem, że im większa komora rezonansowa tym mniej basowy, a bardziej rasowy dźwięk ? i zostawić ją zupełnie pustą, a rurkę perforowaną zastosować tylko w komorach z wygłuszeniem ?
#9 OFFLINE
Napisany 08 marca 2014 - 19:57
#10 OFFLINE
Napisany 09 marca 2014 - 02:26
Kup lepier markowy ost tlumik i przerob wlot do niego i po klopocie...
Kup2 przeloty zamiast środkowych np.RM01 i do tego ostatni tłumik od v6 też jest przelotowy:D i będziesz zadowolony
Tylko kup,kup,kup....a co z frajdy zrobić coś samemu:pwiążąc nadzieję z niskim nakładem środków
#11 OFFLINE
Napisany 09 marca 2014 - 03:18
Irmscher na alledrogo 450zł , Ulter 550zł , RM z jakimś dziwnym zmienikiem z 400zł. Chyba że znajdzie inne przeloty taniej.
#12 OFFLINE
#13 OFFLINE
Napisany 09 marca 2014 - 10:04
#14 OFFLINE
Napisany 09 marca 2014 - 22:12
i to bardzo prosto wywaliłem ostatni tłumik bo i tak przerdzewiał a zamiast jego pociągnęłam dwie rurki po jednej na stronę auta i na końcu po dwie końcówki. Teraz każda głowica ma swój układ wydechowy.
Dźwięk nawet fajny tylko mógłby być mniej słyszalny na tylnej kanapie.
#15 OFFLINE
Napisany 09 marca 2014 - 22:37
ja też zrobiłem przelotowy sam a do tego dupleks.
i to bardzo prosto wywaliłem ostatni tłumik bo i tak przerdzewiał a zamiast jego pociągnęłam dwie rurki po jednej na stronę auta i na końcu po dwie końcówki. Teraz każda głowica ma swój układ wydechowy.
Dźwięk nawet fajny tylko mógłby być mniej słyszalny na tylnej kanapie.
zapodaj jakiś filmik jak to chodzi. Katy i środkowe masz?
#16 OFFLINE
Napisany 09 marca 2014 - 22:48
Ja będę robił końcówke sam przelotową jak zrobiłem do motocykla rurka perforowana z otworami,wata metalowa nierdzewna i wata to tłumików,materiały mam tylko czasu brak
Bez żadnych komór tylko po długości rura i wygluszenie tak jak na zalaczylem foto w 1 poście?
I jakiego dźwięku się spodziewasz?
A tak w ogóle...gdybym chciał kupić ori tłumik za 500 to nie pisał bym tego tematu bo po co:confused: jak się nie ma co się lubi to się robi i sie ma :-)
#17 OFFLINE
Napisany 10 marca 2014 - 00:32
zapodaj jakiś filmik jak to chodzi. Katy i środkowe masz?
filmik nagram jak auto umyje bo narazie wstyd pokazywać. A reszta układu jest w stanie bdb czyli katy sprawne a tłumiki środkowe nowe.
#18 OFFLINE
Napisany 10 marca 2014 - 09:45
ja też zrobiłem przelotowy sam a do tego dupleks.
i to bardzo prosto wywaliłem ostatni tłumik bo i tak przerdzewiał a zamiast jego pociągnęłam dwie rurki po jednej na stronę auta i na końcu po dwie końcówki. Teraz każda głowica ma swój układ wydechowy.
Dźwięk nawet fajny tylko mógłby być mniej słyszalny na tylnej kanapie.
Taka kombinacja jest dosyć głośna niestety.
#19 OFFLINE
Napisany 10 marca 2014 - 09:58
filmik nagram jak auto umyje bo narazie wstyd pokazywać. A reszta układu jest w stanie bdb czyli katy sprawne a tłumiki środkowe nowe.
Wystarczy ze kolektor pekniety na wyjsciu do katow i juz d*pa
#20 OFFLINE
Napisany 10 marca 2014 - 11:00
jedna rura perforowana, wata i porzadna obudowa