Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] przebudowa tłumika końcowego z serii na sport


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 marca 2014 - 11:10

Wpadłem wczoraj na pomysł przerobienia ori wydechu końcowego na sportowy wiążąc nadzieję z niskim nakładem środków oraz polepszeniem dźwięku całość kończąc dwururką. Czytając na forum przeróżne tematy któregoś razu natknąłem sie na post któregoś z nas, że sam zrobił tłumik końcowy...nie pamiętam kto to był, ale może się udzieli w tym temacie.

Może też ktoś wypowie się jak uzyskać efekt zbliżony do tłumików I
czyli nie chodzi mi o mega basowe brzmienie, ale pól na pół i myślałem o czymś takim jak na foto przy użyciu waty szklanej i rurek perforowanych, ale przegroda z watą zaczynała by się od połowy tłumika, żeby nie było zbyt basowo ale rasowo:) może by w pierwszej przegrodzie wymusić rezonans dla polepszenie dźwięku...na pewno zgłębię wiedzę na ten temat i osiągnę zamierzony cel...ciekawe z jakim efektem dźwiękowym :p

Czekam na jakieś mądre sugestie od zaznajomionych w tym temacie

Pozdro

#2 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 07 marca 2014 - 12:48

A jak byś spróbował przerobić wydech od 3.0?? zrobić rozejście z jednej na dwie rury w wydech i zakończone dwururką... taki szybki pomysł:)

Dodany obrazek


#3 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 marca 2014 - 13:31

zrobić rozejście z jednej na dwie rury w wydech i zakończone dwururką... taki szybki pomysł:)


U mnie w 2.2 i tak są dwie rury wlotowe :) więc tak jak mówisz będę rzeźbił na tłumiku od V gdzie jest on zakończony ori dwururką...będzie trza tylko dospawać końcówki.

Sądzę, że należy postawić na typ przelotowy z częściowym wygłuszeniem...jakoś tak to ogarnąć do kupy.

czekam na dalsze sugestie kolegów

#4 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 marca 2014 - 17:41

Bulgot z r4?moze byc ciezko...
Kup lepier markowy ost tlumik i przerob wlot do niego i po klopocie...

#5 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 07 marca 2014 - 18:01

U mnie w 2.2 i tak są dwie rury wlotowe :) więc tak jak mówisz będę rzeźbił na tłumiku od V gdzie jest on zakończony ori dwururką...będzie trza tylko dospawać końcówki.

w 2.2 są dwie rury ???

czekam na dalsze sugestie kolegów


możesz spróbować zrobić przelotowo komorowy wielkością komory regulujesz dźwięk
Dodany obrazek
Dodany obrazek
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek

#6 OFFLINE   omega18

omega18
  • 12 postów
  • Dołączył: 04-03-2008
  • Skąd: walbrzych

Napisany 07 marca 2014 - 18:25

Tak kolego dwie wlotowe, bo od kata idzie podwójny układ

#7 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 07 marca 2014 - 18:41

Tak kolego dwie wlotowe, bo od kata idzie podwójny układ


a to nie wiedziałem :p
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek

#8 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 marca 2014 - 19:24

możesz spróbować zrobić przelotowo komorowy wielkością komory regulujesz dźwięk


rozumiem, że im większa komora rezonansowa tym mniej basowy, a bardziej rasowy dźwięk ? i zostawić ją zupełnie pustą, a rurkę perforowaną zastosować tylko w komorach z wygłuszeniem ?

#9 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 08 marca 2014 - 19:57

Kup 2 przeloty zamiast środkowych np.RM01 i do tego ostatni tłumik od v6 też jest przelotowy:D i będziesz zadowolony :)

#10 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 09 marca 2014 - 02:26

Kup lepier markowy ost tlumik i przerob wlot do niego i po klopocie...


Kup2 przeloty zamiast środkowych np.RM01 i do tego ostatni tłumik od v6 też jest przelotowy:D i będziesz zadowolony :)


wiążąc nadzieję z niskim nakładem środków

Tylko kup,kup,kup....a co z frajdy zrobić coś samemu:p
;)

#11 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 09 marca 2014 - 03:18

Jeżeli ma się sprzęt można zbroić sobie w domu. Niskie koszta :o tzn. ile :confused:
Irmscher na alledrogo 450zł , Ulter 550zł , RM z jakimś dziwnym zmienikiem z 400zł. Chyba że znajdzie inne przeloty taniej.

#12 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 marca 2014 - 08:36

Da 500 i bedzie mial stz ori ;)

#13 OFFLINE   austin

austin

    Xenon Lexus RX

  • 456 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: Płock

Napisany 09 marca 2014 - 10:04

Ja będę robił końcówke sam przelotową jak zrobiłem do motocykla rurka perforowana z otworami,wata metalowa nierdzewna i wata to tłumików,materiały mam tylko czasu brak :)

#14 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 marca 2014 - 22:12

ja też zrobiłem przelotowy sam a do tego dupleks.
i to bardzo prosto wywaliłem ostatni tłumik bo i tak przerdzewiał a zamiast jego pociągnęłam dwie rurki po jednej na stronę auta i na końcu po dwie końcówki. Teraz każda głowica ma swój układ wydechowy.
Dźwięk nawet fajny tylko mógłby być mniej słyszalny na tylnej kanapie.

#15 OFFLINE   grzechug

grzechug
  • 188 postów
  • Dołączył: 13-03-2011
  • Skąd: Międzyrzecz
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 marca 2014 - 22:37

ja też zrobiłem przelotowy sam a do tego dupleks.
i to bardzo prosto wywaliłem ostatni tłumik bo i tak przerdzewiał a zamiast jego pociągnęłam dwie rurki po jednej na stronę auta i na końcu po dwie końcówki. Teraz każda głowica ma swój układ wydechowy.
Dźwięk nawet fajny tylko mógłby być mniej słyszalny na tylnej kanapie.


zapodaj jakiś filmik jak to chodzi. Katy i środkowe masz?

#16 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 marca 2014 - 22:48

Ja będę robił końcówke sam przelotową jak zrobiłem do motocykla rurka perforowana z otworami,wata metalowa nierdzewna i wata to tłumików,materiały mam tylko czasu brak :)


Bez żadnych komór tylko po długości rura i wygluszenie tak jak na zalaczylem foto w 1 poście?
I jakiego dźwięku się spodziewasz?

A tak w ogóle...gdybym chciał kupić ori tłumik za 500 to nie pisał bym tego tematu bo po co:confused: jak się nie ma co się lubi to się robi i sie ma :-)

#17 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 marca 2014 - 00:32

zapodaj jakiś filmik jak to chodzi. Katy i środkowe masz?


filmik nagram jak auto umyje bo narazie wstyd pokazywać. A reszta układu jest w stanie bdb czyli katy sprawne a tłumiki środkowe nowe.

#18 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 10 marca 2014 - 09:45

ja też zrobiłem przelotowy sam a do tego dupleks.
i to bardzo prosto wywaliłem ostatni tłumik bo i tak przerdzewiał a zamiast jego pociągnęłam dwie rurki po jednej na stronę auta i na końcu po dwie końcówki. Teraz każda głowica ma swój układ wydechowy.
Dźwięk nawet fajny tylko mógłby być mniej słyszalny na tylnej kanapie.


Taka kombinacja jest dosyć głośna niestety.

#19 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 marca 2014 - 09:58

filmik nagram jak auto umyje bo narazie wstyd pokazywać. A reszta układu jest w stanie bdb czyli katy sprawne a tłumiki środkowe nowe.


Wystarczy ze kolektor pekniety na wyjsciu do katow i juz d*pa ;)

#20 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 10 marca 2014 - 11:00

irmscher'y i steinetz'y sa calkowicie przelotowe po 55mm na rure i wcale nie dudnią jak dzikie. zrob calkiem przelot i zobaczysz, ze bedzie git ;)
jedna rura perforowana, wata i porzadna obudowa :)