Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Wydech ze stali nierdzewnej - Omega 3.2


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
82 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 25 lutego 2014 - 08:40

mrChrysler, zastanawiam się po co próbujesz "wywarzać otwarte drzwi".

W naszym kraju jest kluku speców którzy za cenę niższą niż na jebaju, wyspawają Ci takie kolektory z kwasówki, zrobią to bardzo dobrze i trwale.

ale samemu jest większa frajda

Pytanie:
Cyt: Narazie mam zamiar zrobic tylko kolektory wylotowe. Ale w przyszlosci 2 osobne wydechy, na lewa strone i na prawa.

Co auto miał na myśli? Chcesz napierw zrobić kolektory "skrzynkowe", że później je wyrzucić i zrobić rurowe?


Koledze chyba chodziło o coś na wzór mojego projekta ...że dwa osobne wydechy z tyłu a nie duplex.
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek

#22 OFFLINE   Cichy

Cichy
  • 210 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Lubin

Napisany 25 lutego 2014 - 09:09

Patrząc na pytania założyciela tematu, które zadaje na forum, obawiam się że przy tak znikomej wiedzy "tuning internetowy" poniesie za sobą oprócz dużych nakładów czasowych, większe (niż gotowe części) nakłady finansowe. Nikomu w portfel nie zaglądam, nie moja sprawa. Podkreślam tylko brak sensu nieprzemyślanych rozwiązań
bylo milo ale sie i to skonczylo

#23 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 25 lutego 2014 - 14:21

Najpierw zobaczcie zdjecie...

Mniej wiecej do tego miejsca gdzie jest zolta linia, mam zamiar zrobic kolektor, a w przyszlosci dwa osobne wydechy.

#24 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lutego 2014 - 14:30

Najpierw zobaczcie zdjecie...

Mniej wiecej do tego miejsca gdzie jest zolta linia, mam zamiar zrobic kolektor, a w przyszlosci dwa osobne wydechy.


Jeżeli planujesz dwa niezależne układy wydechowe, to niestety będziesz zmuszony przerobić zbiornik paliwa lub go wymienić na inny. Tam po prostu nie ma miejsca.

#25 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 25 lutego 2014 - 14:33

Wiem, dlatego tez napisalem ze w prrzyszlosci :)

#26 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 lutego 2014 - 16:37

uwielbiam takie gadanie

Cena jest taka a nie inna, a i tak wiekszosc tych domoroslych tunerów na forum nie kupi nawet tych z ebaya bo ich na to nie stać. tuning to nie tylko cycki i ciastka Panowie.


:brawo: też tak myślę :D

#27 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 25 lutego 2014 - 21:07

Czy wy myslicie ze ja zakladam te tematy po to aby marnowac swoj czas? Czy forum nie powinno wygladac tak ze ktos zadaje pytanie, a druga osoba na nie odpowiada.... A nie ciagle kogos wytykac palcem, i pisze, i tak Ci sie nie uda, na ebaju jest taniej!!! Whatever guys.... off topic i spam

#28 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 lutego 2014 - 21:24

Czy wy myslicie ze ja zakladam te tematy po to aby marnowac swoj czas? Czy forum nie powinno wygladac tak ze ktos zadaje pytanie, a druga osoba na nie odpowiada.... A nie ciagle kogos wytykac palcem, i pisze, i tak Ci sie nie uda, na ebaju jest taniej!!! Whatever guys.... off topic i spam


Nie rozumiem czemu wziąłeś to do siebie?? Przecież phantom pisał o większości domorosłych tunerów, a nie o Tobie konkretnie :D

Czyżby "uderz w stół, a nożyce się odezwą"?? :lol:

#29 OFFLINE   OMEGATOR

OMEGATOR

    OMEGOS CARAVANOS

  • 716 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Wrocław/Siechnice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 25 lutego 2014 - 21:30

Czy wy myslicie ze ja zakladam te tematy po to aby marnowac swoj czas? Czy forum nie powinno wygladac tak ze ktos zadaje pytanie, a druga osoba na nie odpowiada....


Jeśli mamy sie rozumieć to Ty kolego w tym momencie marnujesz Nasz czas .
Takich podobnych tematów na forum jest wiele ale z większości nic nie wynikło :masakra:.
Jeśli byś chciał to przeglądnij forum a na swoje pytania na pewno znajdziesz odpowiedzi !!

#30 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 25 lutego 2014 - 21:33

W takim razie nie rozumiem dlaczego w moim temacie takie zeczy pisze?
Zreszta niewazne. Zamawiam rury z nierdzewki...

Mam jeszcze omege 2.5 ktora bedzie leciec niedlugo na zlom... ale zanim poleci tam gdzie jej miejsce, to chcialem sie dowiedziec czy jak bede robil kolektor to moge go przymierzac do tego silniika? Czy bedziie pozniej pasowac do 3.2?

OMEGATOR - co ja moge powiedziec... super pomocny post... jeszcze ktos ma problem z tym ze chce cos zrobic dla siebie?

#31 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 lutego 2014 - 21:40

czy jak bede robil kolektor to moge go przymierzac do tego silniika? Czy bedziie pozniej pasowac do 3.2?

Możesz, będzie
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#32 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 lutego 2014 - 21:42

Mam jeszcze omege 2.5 ktora bedzie leciec niedlugo na zlom... ale zanim poleci tam gdzie jej miejsce, to chcialem sie dowiedziec czy jak bede robil kolektor to moge go przymierzac do tego silniika? Czy bedziie pozniej pasowac do 3.2?


tak, wyjścia z głowic są identyczne

#33 OFFLINE   OMEGATOR

OMEGATOR

    OMEGOS CARAVANOS

  • 716 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Wrocław/Siechnice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 25 lutego 2014 - 21:53

OMEGATOR - co ja moge powiedziec... super pomocny post... jeszcze ktos ma problem z tym ze chce cos zrobic dla siebie?


Kolego ja nic nie mam do tego co chcesz zrobić. Jestem nawet za [może ktoś w końcu zrobi to co pisze]. Tylko jeśli piszesz takie rzeczy a sam nie masz czasu przejrzeć forum to nie wyżywaj się na innych.
Jestem pewien że na Twoje pytania odpowiedzi już dawno padły na tym forum.

#34 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lutego 2014 - 22:02

z takimi stwierdzeniami

A to co ja z nim zrobie to juz moja sprawa... Moze do kibla zamontuje


nie dziw sie ze ci co sie na tym znaja ci nie pomogą, inni beda walic offy.

#35 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 25 lutego 2014 - 22:57

Phantom, bo kurde wiekszosc z poprzedzajacych postow byla nie na temat. W sumie to pierwsza odpowiedz na moje pytanie jest na 3 stronie.

Czy ja zaczolem pisac offy? Czy moge prosic o odpowiedzi na temat?

#36 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lutego 2014 - 23:16

po 1 zbij z tonu,
po 2 napisalem ci od czego wypadaloby zacząć - założenia i plany, a nie teraz zrobie to a potem zrobie tamto - niekoniecznie jedno z drugim sie pokryje czyt podwojna robota/kasa itp.
po 3 jesli juz chcesz wiedziec na temat wydechu to ja mam barany potem gola rura 2x fi60 na koncu tlumik przelotowy. nie podam ci ile mi to dodalo bo auto przechodzi przebudowe, natomiast przy takim wydechu 3.0 vectra b ma 254km/315Nm bez strojenia.

Piszą jeszcze o x-pipe, Y-pipe ale to wolnossak i moja wiedza niestety jest zbyt uboga w tym temacie. Ja nie mam juz wolnossaka.
po 4 poczytaj troche na forum, zastanow sie na spokojnie co chcesz zrobic/jak chcesz zrobic a ci podpowiem i koledzy rowniez.

#37 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 26 lutego 2014 - 00:16

Jestem spokojny, tylko tlumacze o co mi chodzi.

W przyszlosci napewno bedzie dobry kompressor zalozony. Ale do tematu:

Czy warto poszezyc wyloty tak jak to zrobiono na dolaczonym zdjeciu? Powinno to cos dac? Teoretycznie spaliny beda latwiej opuszczac glowice.

Jesli tak, to najpierw zajme sie poszezeniem wylotow, a pozniej dorobie do tego nowy kolektor.

#38 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 lutego 2014 - 00:19

jak najbardziej nalezy zrobic porting glowic, od uszczelki kolektora odrysowac i podbierac material potem albo zwykly kolektor z 3.2, lub kolektory rurowe. Nie polecam innej opcji

Co do kompresora uwazaj. Juz to przerabiałem :)

#39 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 26 lutego 2014 - 00:48

Kompresor ma duże straty, jak już się bawić, to turbo, a jak turbo, to i od razu wydech robić pod nie.

#40 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 26 lutego 2014 - 01:00

Jesli chodzi o kolektor to moge go robic na 2.5 i musi pasowac do 3.2. Tylko zrobie tak jakby do gniazda po portingu.

Zaloczylem kolejny obrazek. Mysle ze zrobie wydech ktory mniejwiecej tak bedzie zrobiony. Jakiej grubosci powinna byc rurka 1, poloczenie 2 i pozniej rura 3?


Napewno wszystkie przejscia bede musial zrobic tak aby byly gladkie, bez uskowkow.

Jesli chodzi o 3 to juz pewnie znam odpowiedz, grubosc nie moze byc wieksza niz ta od katalizatora.

Gniazdo i polaczenie z kolektorem musi idealnie pasowac? Czy kolektor moze byc troche szerszy?

Kompresor ma duże straty, jak już się bawić, to turbo, a jak turbo, to i od razu wydech robić pod nie.


Nie lubie dzwieku turbo :p