Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Wydech ze stali nierdzewnej - Omega 3.2


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
82 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 259 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 23 luty 2014 - 01:39

Chcialbym sie dowiedziec wszystko na temat zrobienia kolektora wylotowego ze stali nierdzewnej do silnika 3.2.

Jakie srednice rur powinienen uzyc, i jakie dlugosci? 5cm 6 cm srednica? Narazie mam zamiar zrobic tylko kolektory wylotowe. Ale w przyszlosci 2 osobne wydechy, na lewa strone i na prawa.

Gdzies czytalem ze dlugosci rur wylotowych ma znaczenie, aby uzyskac zastrzyk mocy - ma to cos w spolnego z wpadaniem spalin w rezonans czy cos.

Z czego moge wykorzystac kolnierze? Chcialbym zrobic 100% nierdzewka.

#2 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 23 luty 2014 - 11:56

Tu masz ładne i już gotowe :)
samemu zrobić to będziesz musiał się bardzo postarać hehehe możesz mi wierzyć ja sam robię ;)
http://forum.omegakl...ead.php?t=94362
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek

#3 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 luty 2014 - 12:20

2000 PLN i to licytacja :o, przecież tego nikt nie kupi pewnie, cena zaporowa.

#4 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 23 luty 2014 - 12:50

2000 PLN i to licytacja , przecież tego nikt nie kupi pewnie, cena zaporowa.

Zrób taniej. Nikt nie powiedział, że tuning to tania sprawa, tym bardziej, takie unikatowe klamoty.

#5 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 luty 2014 - 17:09

tym bardziej, takie unikatowe klamoty

Poważnie ??
http://www.ebay.de/i...=item35d2644c57
http://www.ebay.de/i...=item35d26454f0

#6 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 23 luty 2014 - 19:42

Widocznie już nie jest tak jak kilka lat temu, że znalezienie baranów graniczyło z cudem.

#7 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 luty 2014 - 19:52

Barany zawsze były dostępne np. na ebayu, tylko w wyższej cenie niż teraz.

#8 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 23 luty 2014 - 21:02

Te barany na ebay mają wyjscie na egr? Czy po co tam jest zamontowany taki króciec na kolektorze od strony pasażera?

#9 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1891 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 luty 2014 - 21:22

Chcialbym sie dowiedziec wszystko na temat zrobienia kolektora wylotowego ze stali nierdzewnej do silnika 3.2.

Jakie srednice rur powinienen uzyc, i jakie dlugosci? 5cm 6 cm srednica? Narazie mam zamiar zrobic tylko kolektory wylotowe. Ale w przyszlosci 2 osobne wydechy, na lewa strone i na prawa.

Gdzies czytalem ze dlugosci rur wylotowych ma znaczenie, aby uzyskac zastrzyk mocy - ma to cos w spolnego z wpadaniem spalin w rezonans czy cos.

Z czego moge wykorzystac kolnierze? Chcialbym zrobic 100% nierdzewka.


3.2 ma kolektory z nierdzewki fabrycznie.

#10 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4038 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 luty 2014 - 21:23

Te barany na ebay mają wyjscie na egr


a po co Ci EGR?
tuning nie jest ECO :p
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#11 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 23 luty 2014 - 21:50

Wiem ale zastanawia mnie po co ten króciec tam jest? Jak bo to przy przykręcić właśnie EGR to ja się poważnie tematem zainteresuje.

#12 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4038 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 luty 2014 - 21:52

Jak bo to przy przykręcić właśnie EGR to ja się poważnie tematem zainteresuje.


na w.w aukcjach po to tam jest... więc się interesuj :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#13 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 23 luty 2014 - 22:13

No to odkładam kasę.
A czy wtedy EGR pracuje poprawnie? Żadnych błędów nie będzie wyświetlać? Z wydechem z nierdzewki Mantzel chyba miały by sens te kolektory?

#14 OFFLINE   paszeko

paszeko
  • 296 postów
  • Dołączył: 03-04-2009
  • Skąd: ruda slaska Wirek
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 23 luty 2014 - 22:55

No to odkładam kasę.
A czy wtedy EGR pracuje poprawnie? Żadnych błędów nie będzie wyświetlać? Z wydechem z nierdzewki Mantzel chyba miały by sens te kolektory?


Ciągłe zmiany temperatury z czasem mogą powodować pęknięcia wewnętrznych grodzi, po przebiegu 200 000 zdecydowanie spadnie też wydajność katalizatora. Nie jest to wina złego wykonania. W takich warunkach pracy nie ma po prostu rzeczy niezniszczalnych. A stad prosty wniosek: wydech ze stali nierdzewnej nie jest absolutnie bezobsługowy przez całe życie auta. :D

#15 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4038 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 luty 2014 - 23:10

wydech ze stali nierdzewnej nie jest absolutnie bezobsługowy przez całe życie auta.


kolektory od 3.2 mają po kilkanaście lat i żyją... a nie raz ładnie dostają po szwach :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#16 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 259 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 24 luty 2014 - 16:51

To ja ponowie temat.

Chcialbym sie dowiedziec wszystko na temat zrobienia kolektora wylotowego ze stali nierdzewnej do silnika 3.2.

Jakie srednice rur powinienen uzyc, i jakie dlugosci? 5cm 6 cm srednica? Narazie mam zamiar zrobic tylko kolektory wylotowe. Ale w przyszlosci 2 osobne wydechy, na lewa strone i na prawa.

Gdzies czytalem ze dlugosci rur wylotowych ma znaczenie, aby uzyskac zastrzyk mocy - ma to cos w spolnego z wpadaniem spalin w rezonans czy cos.

Z czego moge wykorzystac kolnierze? Chcialbym zrobic 100% nierdzewka.

#17 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 luty 2014 - 19:09

2000 PLN i to licytacja :o, przecież tego nikt nie kupi pewnie, cena zaporowa.


uwielbiam takie gadanie :D

Cena jest taka a nie inna, a i tak wiekszosc tych domoroslych tunerów na forum nie kupi nawet tych z ebaya bo ich na to nie stać. tuning to nie tylko cycki i ciastka Panowie.

MrChrysler

tez zaczynasz od d*py strony. bedziesz dmuchal czy wolnossacy to pierwsze pytanie jakie musisz sobie zadac a nie od wydechu zaczynac jak cholera wie czy na przodzie bedzie baran czy custom

#18 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 259 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 25 luty 2014 - 03:03

Z tego co czytalem na anglojezycznych forach to dowiedzialem sie ze wylot jest ograniczeniem dla tego silnika, nawet bez zadnych ulepszen.
Phantom...
Ja tylko chce sie dowiedziec jak powinien wygladac poprawnie zrobiony wydech, jakie srednice itd. O nic wiecej nie prosze... A to co ja z nim zrobie to juz moja sprawa... Moze do kibla zamontuje

#19 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 25 luty 2014 - 08:25

Ja tylko chce sie dowiedziec jak powinien wygladac poprawnie zrobiony wydech, jakie srednice itd. O nic wiecej nie prosze... A to co ja z nim zrobie to juz moja sprawa... Moze do kibla zamontuje


wyjścia z głowicy mają średnicę fi45, długość +/- 30cm, schodzą się w rurę fi55.
CZASEM NIEWIDOCZNY ALE ZAWSZE OBECNY.. :D
782-214-578
884-777-999
Dodany obrazek

#20 OFFLINE   Cichy

Cichy
  • 210 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Lubin

Napisany 25 luty 2014 - 08:37

mrChrysler, zastanawiam się po co próbujesz "wywarzać otwarte drzwi".

W naszym kraju jest kluku speców którzy za cenę niższą niż na jebaju, wyspawają Ci takie kolektory z kwasówki, zrobią to bardzo dobrze i trwale.

Pytanie:
Cyt: Narazie mam zamiar zrobic tylko kolektory wylotowe. Ale w przyszlosci 2 osobne wydechy, na lewa strone i na prawa.

Co auto miał na myśli? Chcesz napierw zrobić kolektory "skrzynkowe", że później je wyrzucić i zrobić rurowe?
bylo milo ale sie i to skonczylo