Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] Omega 3.2 MV6 - Tuning silnika - Na przyszlosc


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
117 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 09 stycznia 2015 - 13:58

Oj tam, trzeba mierzyć wysoko ;)

Co do Mantzla - jak dla mnie, czynnikiem decydującym są koszty.
Dla producenta z konkretnym warsztatem maszynowym, taniej jest napisać kilka linijek kodu do automatycznej giętarki niż płacić spawaczowi za czasochłonną pracę.
A że przy okazji jest to lepsze rozwiązanie z technicznego punktu widzenia, to tylko się cieszyć :)
Mały tuner nie kupi maszyny za milion euro z wiadomych względów, ale wg mnie dobrze wyspawany kolektor z kolanek (z naciskiem na dobrze) nie będzie odbiegał parametrami od giętego.


Ale aby napisać kod do maszyn cnc, itp wymaga to najpierw czasochłonnego rysowania, planowania, obliczania, potem próbowania i wielokrotnego poprawiania, więc koszt pierwszej jednostki jest równie wysoki, zwraca sie to dopiero przy produkcji może nie tyle seryjnej co w znacznej liczbie;)

I wydaje mi się, ze tu tkwi cały problem - dobrze wyspawane
Tak jak chłopaki pisali na początku Mickey spawał z większej liczby kawałków, teraz jest tego mniej, więc też się uczy i rozwija, więc istnieje prawdopodobieństwo, że wcześniejsze wykonanie nie było takie dobre ;)

Ale różnice trzeba by było sprawdzić w odpowiednich warunkach przy pomocy specjalistycznych urządzeń pomiarowych, biorąc pod uwagę jaki wpływ na działanie auta będzie miała różnica w wynikach rzędu 1%.

#102 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2015 - 14:08

Ale aby napisać kod do maszyn cnc, itp wymaga to najpierw czasochłonnego rysowania, planowania, obliczania, potem próbowania i wielokrotnego poprawiania, więc koszt pierwszej jednostki jest równie wysoki, zwraca sie to dopiero przy produkcji może nie tyle seryjnej co w znacznej liczbie;)

Oczywiście, ale większość kosztów ponosisz na etapie projektowania i prototypowania. W efekcie otrzymujesz wsad na gotowe elementy lub ich składowe, które możesz powielać w dowolnej ilości egzemplarzy z idealną powtarzalnością :)

I wydaje mi się, ze tu tkwi cały problem - dobrze wyspawane
Tak jak chłopaki pisali na początku Mickey spawał z większej liczby kawałków, teraz jest tego mniej, więc też się uczy i rozwija, więc istnieje prawdopodobieństwo, że wcześniejsze wykonanie nie było takie dobre ;)

Wg mnie, to o ile nie spieprzyli spawów (co im się nie zdarza z tego co wiem), nie ma większego znaczenia. W każdym razie nie w autach, do których wykonywali te części :)

Ale różnice trzeba by było sprawdzić w odpowiednich warunkach przy pomocy specjalistycznych urządzeń pomiarowych, biorąc pod uwagę jaki wpływ na działanie auta będzie miała różnica w wynikach rzędu 1%.

Obstawiam, że nawet w dużo bardziej wysilonych silnikach niż omegowe V6 będzie niezauważalna.

#103 OFFLINE   dawid0123456789

dawid0123456789

    Srebrny Corsarz

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 09 stycznia 2015 - 14:30

Oczywiście, ale większość kosztów ponosisz na etapie projektowania i prototypowania. W efekcie otrzymujesz wsad na gotowe elementy lub ich składowe, które możesz powielać w dowolnej ilości egzemplarzy z idealną powtarzalnością :)

Wg mnie, to o ile nie spieprzyli spawów (co im się nie zdarza z tego co wiem), nie ma większego znaczenia. W każdym razie nie w autach, do których wykonywali te części :)

Obstawiam, że nawet w dużo bardziej wysilonych silnikach niż omegowe V6 będzie niezauważalna.


Ad.1 Zgadzam się z Tobą :D
Ad.2 i 3 Tylko tutaj może jeszcze dochodzić kwestia trwałości. Co prawda gięcie oznacza osłabienie powierzchni giętego materiału, natomiast spaw wzmacnia tą powierzchnię, jednak każdy spaw jest miejscem gdzie może dojść do uszkodzenia w dłuższym okresie używania *
Wg mnie wolałbym barany wykonane w większości z giętych rur;)

Dobra, dosyć już tego wymądrzania, bo jeszcze zrobimy doktorat zaocznie :p


* Owe stwierdzenie nie dotyczy Phantoma, gdyż prędzej wykończy wszystkie inne podzespoły razem z budą niż same barany :D

#104 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 19 października 2015 - 03:31

Silnik jest na zewnatrz. Porting pierwszego gniazda wylotowego juz jest zrobiony. Zostalo tylko 5.

 

Do wyciagniecia silnika zmusilo mnie oblanie omesi na przegladzie - Powod, urwana podluznica... zaraz na wysokosci ukladu kierowniczego belka (podluznica) pekla sobie do okola, powodujac wiele przykrych zeczy na drodze. Samochod w ostatnich dniach jezdzil tam gdzie chcial sobie pojechac. Np. do rowu, albo na przeciwny pas ruch itd. Oczywiscie wszystko przez rdze. Po wyciagnieciu silnika okazalo sie rowniez ze podszybie jest dziurawe jak sito. Niestety musze tez wyciagnac kokpit ze srodka aby podczas spawania nie spowodowac pozaru. Mam nadzieje ze nie bede musial wycinac szyby :(

 

Wszystko jak zawsze sie uklada po mojej mysli. Jak juz sie uporam z belka i silnikiem to zostanie mi tylko, zaspawanie 2 dziur w obydwu tylnych nadkolach, zlikwidowanie rdzy z prowadnic na tyle samochodu, wymiana przedniego lozyska w piascie, zlikwidowanie wyciekow ze skrzyni biegow, silnika, ukladu kierowniczego, zlikwidowanie rdzy na progach. 

 

A na daleka przyszlosc, pomalowanie dachu, klapy baganika, i kilku drzwi poniewaz nie lubie rdzy :(

 

 

Załączone pliki


Edytowany przez MrChrysler, 19 października 2015 - 03:33.


#105 OFFLINE   badboy2673

badboy2673
  • 14 postów
  • Dołączył: 11-05-2014
  • Skąd: Ostrołęka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 26 lutego 2018 - 00:04

witam, sorry za odgrzanie kotleta ale ci co twierdza ze spawany jest gorszy niech sobie obejrza



#106 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 21 maja 2018 - 21:13

Hmm, a nie prościej i taniej jakiegoś swapa zrobić ?? 



#107 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 12 listopada 2018 - 00:41

Kapitalny remont silnika ze wszystkimi uszczelkami, uszczelniaczami, panewkami itp. to koszt okolo 2000zl za wszystkie czesci. A chodzi jak nowy :) i przejedzie kolejne 300tys km :)



#108 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 02 grudnia 2018 - 11:22

A jak głowice?



#109 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 05 grudnia 2018 - 02:04

Glowice po portingu, czekaja na nowe kolektory rurowe.

 

A jesli chodzi Ci o koszt to zalezy co jest do zrobienia. Generalnie jezeli silnik byl dobrze serwisowany i nie bral oleju to prowadnice zaworow powinny byc w dobrym stanie. W takim wypadku wystarczy wymienic uszczelniacze na zawaroch, i troszke dotrzec zawory (we wlasnym zakresie to kilkanascie zlotych). 



#110 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 grudnia 2018 - 14:47

Tak się zapytałem, ponieważ u mnie głowice (trzeba było zrobić chyba z nimi wszystko) stanowiły znaczną część kosztów silnika.



#111 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 23 maja 2019 - 00:54

Filmiki:

 

Pierwsze odpalenie po 3 latach :)

https://www.youtube....h?v=_yBmtV_ryRg

 

Przyspieszenie od 0-100km/h, z filtrem GM (10000km)

https://www.youtube....h?v=TownIDR8a7Y

 

Przyspieszenie od 0-100, z filtrem Pipercross 

https://www.youtube....h?v=COkOS3eePtI

 

Po wymianie filtra zwiekszyla sie moc na wysokich obrotach, silnik dostaje wiecej powietrza. Moc urosla na tyle ze musze odciac gaz na czas przelaczania biegu, w innym wypadku konczy sie to slizganiem sprzegiel.

 

Po portingu glowic, zwiekszeniu kompresji i wymianie filtra na mniej restryktywny urwalem okolo 0.6s do 100km/h wzgledem seryjnego przyspieszenia.

Zmniejszylem spalanie o 1l/100km w trasie, okolo 1.5l/100km w miescie.

 

Jesli uzyjemy przyspieszenie jako wyznacznik mocy i przyjmiemy ze fabryczne 8.0s jest rowne 220HP. To 7.3s jest rowne okolo 238HP.

 

P.S. Filtr w omedze jest dosc maly i restryktywny. Przy 6tys. obrotow cisnienie w kolektorze spada do 93% wartosci atmosferycznej. Oznacza to ze system dolotowy blokuje 7% powietrza, to jest rownomierne z 7% mocy. Przy idealnym ukladzie silnik powinien produkowac okolo 15Hp wiecej. Filtr pipercross zmniejszyl czas przyspieszenia o 3%. 


Edytowany przez MrChrysler, 23 maja 2019 - 00:55.


#112 OFFLINE   szymon gsi

szymon gsi
  • 80 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 maja 2019 - 15:49

Ile kasy na to poszło ??? tak nawiasem seryjny + turbo 450KM wytrzyma ale skrzynia manual łamie zęby na 2 i 3 biegu...

12,7 na 400 metrów , a do setki chyba 5,6sek.

stary temat - masz linka...

http://www.omegaowne...?topic=111701.0


Edytowany przez szymon gsi, 24 maja 2019 - 16:01.

_____________________________
był Kadett TURBO 16V - jest Omega 3000 będzie bi turbo....

#113 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 27 maja 2019 - 16:25

Dzieki za filmik. Wiem ze da sie wydmuchac z silnika w omedze duzo mocy. Mi zalezy na tym aby auto nadawalo sie do bezawaryjnej jazdy na codzien :)

 

Wyszlo bardzo niewiele przez to ze robie wszystko samemu. Porting glowic 20zl (papiery scierne). Szlif bloku silnika 800zl, szlif glowic 300zl. Komplet uszczelek + panewki to jakies 600-700zl, filtr powietrza PiperCross 180zl. Jakies 2000zl za wszystko.

 

Jesli ktos ktos robi remont generalny w omedze, a ma LPG to smialo zwiekszac kompresje! Juz 30000 kilometrow przejechane.

 

Niedlugo bede wkladal kolektory wlasnej roboty, gniazda sa idealnie spasowane z glowica. Mam nadzieje ze pod 280KM podejdzie. Obecnie 238KM.

I juz 6l45e czeka w garazu! Sterownik niezalezny "TCM2650" Bedzie troszke zabawy zeby spasowac z blokiem. Jedynka zamiast do 83km/h bedzie do okolo 51km/h.



#114 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 maja 2019 - 20:31

te 238KM to jest szacowana moc z wyliczeń czy zmierzona na hamowni?



#115 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 27 maja 2019 - 23:12

Moc obliczona przy uzyciu czasow przyspieszenia w warunkach kontrolowanych. Zawsze to samo miejsce, to samo obciazenie, 3 przejazdy w jedna i druga strone. Z tego jest wyciagnieta srednia. Nagranie odtwarzam klatka po klatce na komputerze. Przy nagraniu w 30kl/s, pomiar bledu wynosi 0.03s. 

 

Mozna polemizowac z tym czy zeczywiscie mam 238KM w szczycie. Moze bardziej precyzyjnie jest napisac ze srednia moc w calym zakresie wzrosla o 7% w porownaniu do serii. Z kad pewnosc? Przyspieszenie jest poprawione o 0.6s. Na moim liczniku przed modyfikacjami, 60MPH ~ 97km/h pojawialo sie w 7.9s.          0.6s / 7.9s = 7.5%       107.5% x 220HP ~~ 237HP.    Co wiecej, jest to potwierdzone tym ze aby zachowac identyczne AFR na wysokich obrotach musialem dolac okolo 4% wiecej LPG. Brakujace 3% mocy wynika ze zwiekszenia wydajnosci cieplnej silnika, czyli ze zwiekszonej kompresji do 12.6:1.

 

A jesli ktos nie rozumie o czym pisze, albo nie wiezy. To filmik ponizej pokazuje ze wzrost mocy 3% na hamowni poprawia o tyle samo przyspieszenie na drodze.

https://www.youtube....h?v=GS69owXpGdY



#116 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 21 maja 2020 - 02:10

https://m.youtube.co...h?v=ZPAvpIgfRwU

Troszkę płomieni

#117 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 maja 2020 - 21:26

Byłeś może od zeszłego roku na hamowni aby sprawdzić ten wynik? Wynik 220KM był kiedyś wcześniej mierzony czy zakładasz, że tyle ma seria?

 

Czy ja dobrze widzę, że te kolektory są nowe świecące? Zmiana samych kolektorów czy zmiana całego układu wydechowego?



#118 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 02 sierpnia 2020 - 00:38

Zrobione, zajęły mi 140h roboczych. Wykańczająca praca. Prześwit do skrzyni biegów wynosi 1mm. Prześwit do układu kierowniczego to około 7mm. Prześwit do rozrusznika to około 5cm. Nie polecam robić jeśli można kupić 😉 Polecam założyć no moc poprawia się w całym zakresie, odczuwalnie.

Naradzie zmierzone 240hp przy 5700rpm. Wynik na LPG. Wzrost o 29hp w porównaniu do poprzedniego wyniku na Lpg. Do poprawy został dolot który jest dość restryktywny, i wydech który nie jest oryginalny. Również muszę wystroić wyprzedzenie zapłonu. Spodziewam się około 260-270hp na Lpg.

Załączone pliki