[OB & OBFL] Omega 3.2 MV6 - Tuning silnika - Na przyszlosc
#81 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2014 - 09:15
Siad na dupsko i czytaj
Pozniej sie rozpiszesz
#82 OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2015 - 02:25
Sipa, ale te graty co tu wymieniłeś nie spadły Ci z ciężarówki.... za barany, regulowane koła rozrządu itd itp musiałeś zapłacić.....a Ty piszesz że mieścisz się w tyciącu, tylko, że za sam program A to jest róznica. To wszystko co tu wymieniłeś razem z montażem + zrobienie głowic ok 10tyś
Odnosilem sie wylacznie do kosztu strojenia. Ktos wczesniej pisal o strojeniu 1500zl+
Dlatego sie odezwalem.
Edit:
Program 1.5k
O te wypowiedz mnie chodzilo
#83 OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2015 - 09:24
Powiedz czy na tym foto to jest pierdylion spawów? http://www.mickey-ga...84d7b1c41b5.jpgRównież przyjmijmy, że zrobiliście takie barany.... to teraz mnie powiedz czy są one z rur giętych czy jest tam pierdylion spawów Bo jak jest pierdylion spawów to dla mnie one są nic nie warte
#84 OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2015 - 10:03
Powiedz czy na tym foto to jest pierdylion spawów? http://www.mickey-ga...84d7b1c41b5.jpg
jest ich zdecydowanie za dużo. Im mniej spawów tym lepiej
tutaj masz moje:
http://www.fotosik.p...9e12dd085a.html
tylko jedno kolanko spawane, reszta gięta
#85 OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2015 - 10:22
#86 OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2015 - 10:28
Czyli Mickey się na tuningu nie zna? Pewnie też mógłby zrobić gięta, bez spawów, a robi inaczej, może z lenistwa?
Raczej z braku sprzętu do gięcia rur
#87 OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2015 - 10:30
może z lenistwa?
może..... nie wiem dlaczego tak
Odprowadzenie spalin, a szczególnie w początkowej fazie powinno mieć jak najbardziej gładki przepływ. Jak myślisz... w jakim celu poleruje się na gładko kanały wydechowe w głowicy?? Właśnie po to aby uzyskać jak najszybsze, jak najmniej zakłócone odprowadzenie spalin
A dlaczego Mickey spawał?? nie wiem Pierwsze kolektory które zrobił dla phantoma miały chyba jeszcze więcej spawów (ale tutaj nie jestem pewien) więc się też może uczy i dopracowuje te zestawy.
Ja mogę odbić piłeczkę i zapytać Ciebie, czy w takim razie uważasz że Mantzel nie zna się na tuningu, bo robi gięte korektory, a nie spawane
Podałem argumenty, dlaczego powinno być to gładkie Słucham Twoich argumentów ?
#88 OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2015 - 11:02
Podałem argumenty, dlaczego powinno być to gładkie
tylko ze one Adas beda gładkie, poniewaz kwasowka jest spasowana do czoła a spawanie tigiem nie przejdzie na druga strone
#89 OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2015 - 11:07
#90 OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2015 - 11:38
a nie spawając jednak eliminujesz ryzyko, że coś jednak mogło się pojawić po drugiej stronie.
Zawsze można spawać klocek po klocku i kontrolować co się dzieje w środku i ewentualnie interweniować żeby było jak się należy:)
Dla mnie największym atutem tych z DE jest cena:D
Ni chyba że coś się ostatnio pozmieniało.
#91 OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2015 - 11:50
#92 OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2015 - 11:51
, czy w takim razie uważasz że Mantzel nie zna się na tuningu, bo robi gięte korektory, a nie spawane
Moje barany mantzel'a maja tez tylko jeden spaw, dokladnie gdzie te Adama.
Ale zgodze sie tez, ze spaw moze byc OK, jesli nie ma od srodka zadnych glutów. Ewentualnie jezeli sie pojawiaja to sa na to odpowiednie sposoby, maszyny, zeby to wygladzic. Nie pamietam tylko ni huhu nazwy
#93 OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2015 - 12:20
BTW. na przykladzie sciaganych kolektorow zza granicy ( kolega sciagal hurtowo do hond/bmw) wszystkie ladnie pieknie wypucowane a z takiej cienkiej blachy byly robione ze pekały na potege. Mickey robi z grubego materialu jeszcze sie nie zdazylo ze po zawisnieniu turbo cos peklo.
#94 OFFLINE
Napisany 06 stycznia 2015 - 13:40
To że wewnątrz kolektory powinny być gładkie to nie podlega żadnej dyskusji, ale nie mając sprzętu za grube $$$ też można to osiągnąć. Spawając jeżeli coś się nalało do środka można przecież zeszlifować, i będzie gładkie. Nie twierdzę że Mantzel czy inna firma nie zna się tuningu. Każdy robi jak może, najbardziej liczy się efekt końcowy.Podałem argumenty, dlaczego powinno być to gładkie Słucham Twoich argumentów ?
#95 OFFLINE
#96 OFFLINE
Napisany 08 stycznia 2015 - 22:15
najbardziej to liczą sie rolki i wykres
polać temu Panu za dobre słowa zgadzam sie 100%.
#97 OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2015 - 09:19
W obydwóch przypadkach kanaly mogą być spolerowane i gładkie jak pupa niemowlaka, ale w rurach giętych przepływ będzie łagodniejszy, a tym samym bardziej pożądany.
Dla przykładu - spójrzcie jak wyglądają rury dolotu lub seryjne kolektory wydechowe, ewentualnie bardziej przemawiający przykład - każdy wie jak wygląda przepływ wody w rzece o łagodnych zakolach, o wiele spokojniej i szybciej niż w przypadku gdy woda napotyka prostą ścianę i musi się od niej odbić
Zgodzicie się ze mną?
#98 OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2015 - 13:01
Owszem, jeśli jesteś projektantem kolektorów do bolidów F1 :yes:Przepraszam, że się tak wtrącę, ale..jeśli rury są gięte to chyba mniej krzywizn i załamań niż rura spawana z kilku kawałków, a każde załamanie powoduje, że przepływ gazów, spalin, itp zostaje zaburzony.
W obydwóch przypadkach kanaly mogą być spolerowane i gładkie jak pupa niemowlaka, ale w rurach giętych przepływ będzie łagodniejszy, a tym samym bardziej pożądany.
Dla przykładu - spójrzcie jak wyglądają rury dolotu lub seryjne kolektory wydechowe, ewentualnie bardziej przemawiający przykład - każdy wie jak wygląda przepływ wody w rzece o łagodnych zakolach, o wiele spokojniej i szybciej niż w przypadku gdy woda napotyka prostą ścianę i musi się od niej odbić
Zgodzicie się ze mną?
W przypadku niewysilonego wolnossącego V6, o ile spawy nie wystają na centymetr do wewnątrz rury i rury nie są połączone pod kątem prostym, nie ma to większego znaczenia
#99 OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2015 - 13:26
Owszem, jeśli jesteś projektantem kolektorów do bolidów F1 :yes:
W przypadku niewysilonego wolnossącego V6, o ile spawy nie wystają na centymetr do wewnątrz rury i rury nie są połączone pod kątem prostym, nie ma to większego znaczenia
Wiesz Immo, mam swoje aspiracje, ale żeby od razu do F1:p
Natomiast Mantzel i inni poważni tunerzy robili to zgodnie ze sztuką, nieważne do jakiego auta, ale wstawienie trytytek zamiast porządnych opasek byłoby nie na miejscu, więc również w kwestii rur, woleli zrobić to porządnie niż ciosać kołkami, poza tym każdy spaw jest miejscem potencjalnego pęknięcia ( pomijam kwestię jakie by to musiały by być siły)
Oczywiście to są tylko moje przemyślenia po studiach technicznych, choć w kwestie silników, itp nigdy się nie zagłębiałem;)
#100 OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2015 - 13:42
Oj tam, trzeba mierzyć wysokoWiesz Immo, mam swoje aspiracje, ale żeby od razu do F1:p
Co do Mantzla - jak dla mnie, czynnikiem decydującym są koszty.
Dla producenta z konkretnym warsztatem maszynowym, taniej jest napisać kilka linijek kodu do automatycznej giętarki niż płacić spawaczowi za czasochłonną pracę.
A że przy okazji jest to lepsze rozwiązanie z technicznego punktu widzenia, to tylko się cieszyć
Mały tuner nie kupi maszyny za milion euro z wiadomych względów, ale wg mnie dobrze wyspawany kolektor z kolanek (z naciskiem na dobrze) nie będzie odbiegał parametrami od giętego.