Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Temperatura silnika Y25DT czyli 2.5 DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
132 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 21 stycznia 2010 - 22:14

myślę że mechanik nie wymienił mi termostatu

Bajdełej - wymień od razu termostat EGR - na wszelki wypadek wyjaśniam, że to taka czarna plastikowa "rureczka" zlokalizowana tuż pod plastikową rurą dolotową powietrza do zaworu EGR.
Tu masz link do aukcji to zobaczysz jak wygląda: http://www.allegro.p..._7_x3_x5_d.html
Powodzenia
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#42 OFFLINE   ROKERS

ROKERS

    rokers

  • 5 postów
  • Dołączył: 26-12-2008
  • Skąd: katowice

Napisany 08 lutego 2010 - 23:21

panowie a gdzie są te termostaty w omesi 2.5 dti podpowie ktoś ?

#43 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 09 lutego 2010 - 10:02

panowie a gdzie są te termostaty w omesi 2.5 dti podpowie ktoś ?

Użyj szukajki a naepewno znajdziesz sporo informacji o tym.

Spróbuję to maksymalnie streścić:
A. TERMOSTAT EGR:
1. Maska w góre :)
2. Odkręcasz osłonę silnika.
3. Odkręcasz czarną plastikową rurę dolotową powietrza (z lewej jedna śrubka kluczem 10 z prawej odkręcasz opaskę zaciskową na tej rurze i zsuwasz rurę z zaworu EGR), odsuwasz rurę w kierunku przodu pojazdu.
4. Pod rurą ukazuje się twoim oczom małe czarne coś:
5. Spuszczasz troche płynu chłodniczego.
5. Odkręcasz wężyk gumowy i śruby mocujące (tu moze być potrzeba odpięcia przewodu podciśnienia - lepiej zaopatrzyć sie w nową malutką opaskę zaciskowa, ja rozchyliłem starą, a później jązacisnąłem obcęgami i jest ok)
6. Wyciągasz stary termostat i wkłądasz nowy (UWAGA. Moze się okazać, że kupiłeś termostat z końcówką na szybkozłaczkę a u ciebie jest na oipaskę. Nie ma paniki, bo wystarczy wyciągnać metalową zawleczkę - tylko uważaj bo w środku jest mocna sprężyna i mozeCi to wszystko wyskoczyć - i wymienić końcówki.)
7. Składasz wszystko w odwrotnej kolejności, uzupełniasz płyn, odpowietrzasz i jazda.

B. TERMOSTAT GŁÓWNY:
1. Maska w góre :)
2. Odkręcasz osłonę silnika.
3. Wyjmujesz całą obudowę filtru powietrza (z przepływką tylko odepnij wtyczkę).
4. Odkręcasz i wyjmujesz całą czarną plastikową rurę dolotową powietrza (z lewej jedna śrubka kluczem 10 z prawej odkręcasz opaskę zaciskową na tej rurze i zsuwasz rurę z zaworu EGR).
5. Termostat wygląda tak:
6. Dla ułatwienia można odkręcić wiatrak od wiskozy (klucz płaski chyba 36), żeby mieć więcej miejsca na rękę.
7. Szukasz termostatu od produ silnika i odkręcasz. Jest przykręcony 4 śrubkami chyba rozmiaru 8. Jedna z tych śrubek jest dość trudna do odkręcenia, ale dasz radę. Najlepiej zaopatrzyc się w zestaw kluczy płaskooczkowych i małych nasadowych z malutką grzechotką.
8. Moze się okazać, że trzeba jeszcze odpiąć jakiś przewód w ukłądzie chłodzenia zeby poprawić sobie dostęp, ale z tym nie ma problemu.
9. Składasz później wszystko w odwrotnej kolejności.

Mam nadzieję, że pomogłem
Powodzenia

ostatnio trasa Kędzierzyn - Wawa z prędkością 150 do 200 temperatura 85 do 87 stopni i ani grama więcej, to chyba tak musi być.

DamianSz nie koniecznie tak musi być. U mnie było podobnie jak opisujesz. Po wymianie obu termostatów teraz w zimie przy mrozach rzędu -15stC jak już silnik porządnie się rozgrzeje (jakieś 15-20km) to niezależnie od prędkości i temperatury na zewnatrz trzyma 90stC, a w ruchu miejskim to i do 92stC dochodzi.
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#44 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2010 - 17:13

DamianSz nie koniecznie tak musi być. U mnie było podobnie jak opisujesz. Po wymianie obu termostatów teraz w zimie przy mrozach rzędu -15stC jak już silnik porządnie się rozgrzeje (jakieś 15-20km) to niezależnie od prędkości i temperatury na zewnatrz trzyma 90stC, a w ruchu miejskim to i do 92stC dochodzi.

po wymianie termostatu EGR mam dalej taką temp ale szybciej i to o wiele sie grzeje tyle że ja wiem ze mam uszkodzony czujnik od temp i zegar źle mi pokazuje ostatnio jak mierzylem temperature termometrem w zbiorniku wyrównawczym to bylo 87 stopni a wskaznik pokazywal 80 takze musze go wymienic ale niechce mi sie narazie bo trzeba zrzucic kolektor dolotowy, mysle ze po wymianie bedzie tak jak u Ciebie ponad 90 stopni.

#45 OFFLINE   SASIK

SASIK

    ** OMEGAlution **

  • 227 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Pińczów

Napisany 10 lutego 2010 - 09:39

wiem ze mam uszkodzony czujnik od temp i zegar źle mi pokazuje

A faktycznie przypominam sobie teraz, że o tym wcześniej wspominałeś - respect :)
Przedni napęd tylko dla dziewczynek !!
Sasik

#46 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 13 grudnia 2010 - 23:57

Witam
Wie ktoś może, czy taki termostat pasuje do oryginalnej obudowy termostatu w 2.5dti ? http://allegro.pl/te...1351116900.html
:)

#47 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2010 - 11:04

Wie ktoś może, czy taki termostat pasuje do oryginalnej obudowy termostatu w 2.5dti ? http://allegro.pl/te....351116900.html

niepasuje to jest do 2,5 TD, do 2,5DTI nie spotkałem samego wkładu.

#48 OFFLINE   ROKERS

ROKERS

    rokers

  • 5 postów
  • Dołączył: 26-12-2008
  • Skąd: katowice

Napisany 14 grudnia 2010 - 20:17

dzięki panowie za pomoc a ile płynu omesia pomiesci w układzie chłodniczym bo mam zamiar wymienić bo autkiem śmigam już 2 latka i jeszcze nie wymieniałem tylko filtry i olej

#49 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2010 - 21:13

dzięki panowie za pomoc a ile płynu omesia pomiesci w układzie chłodniczym bo mam zamiar wymienić bo autkiem śmigam już 2 latka i jeszcze nie wymieniałem tylko filtry i olej

10,2 litra wchodzi do tego klekota

#50 OFFLINE   Amadeus

Amadeus
  • 7 postów
  • Dołączył: 15-02-2009
  • Skąd: oswiecim

Napisany 18 grudnia 2010 - 17:33

Witam
U mnie w omedze B FL 2,2 benzyna temperatura utrzymuje sie w granicy 85 do 87 st natomiast w korkach dochodzi do 92st i wszystko gra to chyba te typy tak mają

#51 OFFLINE   kulma

kulma
  • 17 postów
  • Dołączył: 10-01-2012

Napisany 30 stycznia 2012 - 17:18

Czy ktoś wie jakie są dane producenta co do temp. w Y25DT?
Ja mam temp miedzy 78-82C przy -10C, przy +10C 82-85 C, w środku przy mrozach ogrzewanie działa już po przejechaniu ok 1 km, a po 2 robi sie ciepło (klimatronik 24C).

Już nie mam pojecia czy coś jest nie tak, dzisiaj zamontowalem kawałek .....kartonu przed chłodnice przyjechałem ok 150km i...... ZipaDumna.

Chłodnica sie nie grzeje jest ledwo letnia, termostat sprawdzany i otwiera sie przy ....gotujacej wodzie.
Spalanie w trasie 7l mieszany 8,9/100

Ma ktoś jakiś link do danych serwisowych (normy, może być po niemiecku lub angielsku)

#52 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 stycznia 2012 - 17:41

termostat sprawdzany


Od EGR też sprawdzony?

Czy ktoś wie jakie są dane producenta co do temp. w Y25DT?


Ok. 92 st.C to temperatura robocza.

Już nie mam pojecia czy coś jest nie tak


Może czujnik temperatury (w bloku) przekłamuje, dość popularna usterka.
Spalanie jest ok.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#53 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 lutego 2012 - 11:03

Ja maiłem też problem z temperaturą silnika.80 st to był świat i ludzie ,problem rozwiązała wymiana termostatów i płynu.Fakt.przy -20 st czas nagrzewania do temp roboczej podczas jazdy to około 10 minut ale jak złapie temp to ładnie trzyma w okolicach 90 stopni...

 


#54 OFFLINE   jarekirenata

jarekirenata

    Jarek

  • 8 postów
  • Dołączył: 29-12-2009
  • Skąd: Strzelin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 04 września 2012 - 21:01

W zimie u mnie temp.silnika przy -23C ok. 92-93st.C. Oczywiście Eber chodzi. Nie wiem kiedy się wyłącza bo tego nie słychać. W lecie temp 92-95C. Ostatnio znowu miałem problem z temperaturą. Temp. na zewnątrz ok. 9 st.C, a ja nie mogłem dogrzać silnika na dystansie 30 km. (temp. silnika 87 st.C). Dotknęłem chłodnicy - gorąca. Czyli coś nie tak. Postanowiłem wymienić termostat od EGR i ... temp. znowu 92 st.C - czyli tak jak powinno być. Nasze termostaty główne otwierają się przy temp. 88 st.C. Do tego czasu chłodnica powinna być chłodna. Ponadto termostat od EGR spełnia tu bardzo ważną rolę jeżeli chodzi o temp. silnika dlatego warto go wymienić jeżeli wymiana termostatu głównego nie pomogła. Koszt ok. 130 zeta-ale warto. Opis wymiany termostatu jest na stronie 2. Pisał go Sasik. Mogę tylko powiedzieć, że nie trzeba spuszczać płynu z układu. W czasie wymiany wyleciało mi z 200gram. Trzeba tylko szybko go wyciągnąć i założyć nowy. Zapomniałem kupić nowy oring. Użyłem starego i jest ok.

#55 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 21 sierpnia 2013 - 20:44

czyli w końcu temperatura w okolicy 92-95 stopni (bardziej 92 ) jest normalna? Mój nowy nabytek dobija do tej temperatura ,załącza się visco i huczy na całe miasto a temperatury nie zbija i visco już się nie wyłącza. Co jest nie tak ? Termostat wygląda na sprawny.

#56 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 21 sierpnia 2013 - 21:00

(bardziej 92 ) jest normalna?


Tak.

Mój nowy nabytek dobija do tej temperatura ,załącza się visco i huczy na całe miasto a temperatury nie zbija i visco już się nie wyłącza. Co jest nie tak


Warto sprawdzić "kompem" jaką temp. widzi ECU (bywa że są duuże rozbieżności).
Jeśli nie będzie różnic "visco" zamierza "dokonać żywota".

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#57 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 21 sierpnia 2013 - 21:46

bardziej bym obstawiał właśnie to dokonywanie żywota przez visco. Dwa dni temu przejechałem ponad 80 km i temp. była identyczna jak wczoraj i dziś ,ale właśnie teraz jak już visco odpali to lata wraz z obortami silnika non stop.
Kompa niestety nie mam do opla.

Czy w td jest takie samo visco jak w 2.5 dti?
Przy jakiej temp. zapina wam się wisko? Mi tak przy około 95 tyle że wcale nie zbija temp. i wyje już do usrania.Może chłodnica zasyfiona ?

#58 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 24 sierpnia 2013 - 23:16

Nikt niczego nie podpowie?
Wisko łapie już w takiej temp.
Dodany obrazek
a to jest normalna temp. jaką łapie silnik ,kiedy mechanik jeździł z pedałem w podłodze dłuższą chwilę to dobił do około 94 (na oko ).
Rano wisko chodzi luźno,mogę je zatrzymać .Jak załapie to już wali po paluchach . Jak zaskoczy to już tak chodzi i chodzi. Może mieć coś z tym wspólnego pęknięta rura turbo-ic ? Może to głupie ale wisko zaczęło wyć jak pękła rura.

#59 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 sierpnia 2013 - 23:27

Nikt niczego nie podpowie?
Wisko łapie już w takiej temp.
Dodany obrazek
a to jest normalna temp. jaką łapie silnik ,kiedy mechanik jeździł z pedałem w podłodze dłuższą chwilę to dobił do około 94 (na oko ).
Rano wisko chodzi luźno,mogę je zatrzymać .Jak załapie to już wali po paluchach . Jak zaskoczy to już tak chodzi i chodzi. Może mieć coś z tym wspólnego pęknięta rura turbo-ic ? Może to głupie ale wisko zaczęło wyć jak pękła rura.


a ta rura od ic to wymieniona czy dalej pęknięta??

#60 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 24 sierpnia 2013 - 23:31

dalej peknięta ,kupiłem na allegro ale gość sobie dzisiaj przypomniał że jednak sprzedał ,ktoś tu na forum pisał że ma,ale na razie na pw nie odpowiada. Jak do poniedziałku nie załatwię nic to zrobię ją z nierdzewki ,chociaż ten fragment z dziurą