Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Temperatura silnika Y25DT czyli 2.5 DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
132 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 listopada 2007 - 21:16

latem miałem 90 - 93st. Nigdy, nie przekroczyła 95st. nawet jak ostro deptałem.

#22 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 listopada 2007 - 23:08

Ja natomiast w lecie miałem temp. rzędu 90°-95°C, czasami przy ostrej jeździe temp. chwilowo wzrastała do 98°C, ale wisco załączało drugi bieg wentylatorów i temp. szybko spadała do 95°C.

#23 OFFLINE   awa-technik

awa-technik
  • 52 postów
  • Dołączył: 04-10-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 listopada 2007 - 23:27

Panowie u mnie ciepłe powietrze z nadmuchów leci już po kilku minutach, natomiast wskaźnik temperatury cieczy zaczyna się podnosić po przejechaniu 4-5 km w szczecińskich korkach.

#24 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 listopada 2007 - 00:10

awa-technik, te 4-5 km w korku jest mało wymierne, bo dla przykładu ja codziennie stoję w korku 700m i pokonanie tego odcinka zajmuje od 35 do 45 min a to tylko 700m! Może być korek a korek ;)
Jak możesz to zaobserwuj jak rośnie ci temperatura w trasie lub lużnym ruchu ulicznym i na jakim poziomie sie zatrzymuje.

#25 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 listopada 2007 - 22:25

Zrobiłem jak radził ArturL
Odpaliłem auto i czekałem,nie dodawając gazu.
Na dworze 0,5-1st.
Wskazówka delikatnie ruszyła sie z miejsca po ok.13min.
Po 15 minucie dotknąłem chłodnicy, która to wydała mi sie zimna,a miałem troche zmarzniete ręce...

#26 OFFLINE   aspon

aspon
  • 32 postów
  • Dołączył: 09-01-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 14 listopada 2007 - 10:42

U mnie właściwie jest identycznie jak u Droseta. Myślęl, że ten silnik tak ma...


Droset, z innej beczki, poduszki wymieniłeś?

#27 OFFLINE   awa-technik

awa-technik
  • 52 postów
  • Dołączył: 04-10-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 listopada 2007 - 18:03

Droset, faktycznie nie wziąłem pod uwagę czasu którego potrzebuję na przejechanie tej odległości. Z tego co zaobserwowałem to temperatura silnika wzrasta dość powoli, pomimo tego, że ciepłe powietrze leci już z nadmuchów to pierwszy ruch wskazówki można zaobserwwać gdzieś po około 15 minutach. Także nie dopatrywał bym się tu usterki. Wcześniej miałem Omegę 2,0 X20SE ona też się bardzo wolno roagrzewała.
pozdrawiam

#28 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopada 2007 - 22:56

awa-technik, jesteś kolejną osobą której 2.5 DTI zachowuje się identycznie więc chyba sprawa jest jasna :D
ten typ tak ma, ale teraz wiemy to na pewno ;)

#29 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2007 - 00:18

dzikie te wasze motory :lol: :lol: ja dzis robilem test TD i po 800metrach z predkoscia kolo 40 i postoju na jednych swiatlach mam 90 stopni przy temp powietrza 1stopien :razz: :razz: :razz:

#30 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2007 - 09:09

prezesss, diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa ma zdecydowanie większą sprawność (czyli zamienia energię zawartą w paliwie na użyteczną moc) niż twój klekocik i dlatego się dłużej nagrzewa. :razz:

#31 OFFLINE   Klaudemar

Klaudemar
  • 15 postów
  • Dołączył: 16-10-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 15 listopada 2007 - 09:34

Witam
Przeważnie moje pierwsze kilometry pokonuję w korku i mija bardzo dużo czasu zanim wskazówka w ogóle drgnie, nawet 15min. Nie jadąc w korku nagrzewa sie szybciej ale i tak maksymalna temperatura jaką teraz osiąga to +/- 80 stopni.

Swoje pytanie i prośbę kieruję do użytkowników omegi z silnikiem takim jak mój czyli 2.5DTI 150 KM. Jak długo teraz wam sie nagrzewa silnik i jaką osiąga temperaturę?



Poczytałem i powiem że mam tak samo... byłem w weekend w poznaniu i 85' mi nie przekracza...
zazwyczaj jak już ruszy to ustanie na 80-82...

wydaje mi się że jest to norma...

#32 OFFLINE   aspon

aspon
  • 32 postów
  • Dołączył: 09-01-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 15 listopada 2007 - 11:37

Ja dzisiaj zwrocilem uwage i tak:
po ok 5 km wskazówka sie ruszyla, potem mialem korek jak zwykle (Raszyn), i tak w okolicach 9-10 km mialem juz 85 st, niezaleznie od tego czy byl korek czy jechalem szybko.

#33 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2007 - 12:15

i tak w okolicach 9-10 km mialem juz 85 st,

Z postów można wywnioskować że 2.5 DTI się trochę dłużej nagrzewają,ale bez przesady- 10 km :?: współczuję.To się musi przekładać na spalanie.

#34 OFFLINE   wader

wader
  • 15 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 listopada 2007 - 00:02

U mnie jest tak sammo, wskazówka długo stoi w miescu,ale jak ruszy to temperatura płynnie rośnie do ok 85st. Ale potem trzyma długo.

Korzystając z okazji, ile wam spalają 2,5 DTI po miescie (tak uczciwie) ?

#35 OFFLINE   Sadkom

Sadkom
  • 46 postów
  • Dołączył: 17-11-2007
  • Skąd: Puławy
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 listopada 2007 - 21:51

Witam. Jestem od niedawna właścicielem waśnie takiej Omegi 2,5DTI. Ogólnie jestem zadowolony z tego samochodu, ale wiele rzeczy jest dla mnie jeszcze zagadką. Co do moich obserwacji to temperatura pracy mojego silniczka oscyluje po nagrzaniu w okolicach 90-92 stopni. Co do tempa nagrzewania się silniczka, to faktycznie zajmuje mu to w czasie jazdy około 5-6 minut, lub stojąc na luzie 18-20 minut. Co do spalania w korkach miejskich to standardem jest spalanie w granicach 10 litrów przy raczej spokojnej jeździe. Pozdrawiam wszystkich użytkowników tego wygodnego samochodu.

#36 OFFLINE   krystio

krystio
  • 2 postów
  • Dołączył: 04-03-2007
  • Skąd: qwerty

Napisany 17 listopada 2007 - 22:52

Cześć
U mnie w omci 2,5 dti podbnie jak u Was. Długo się nagrzewa i rzadko w zimie osiąga temp. roboczą.

#37 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 listopada 2007 - 23:15

Śmieszne...

Dzisiaj temp. ok 7st. Wsiadlem do kluchy i mialem wylaczona klime i nawiew. Patrze a temp. 87st... :shock: Co tak wysoko mysle...
Wlaczylem nawiew bo zaczello mi parowac wszystko i temp spadla do 82st... :neutral:
Potem w trasie mialem tak samo. Zredukowalem grzanie to temp. utrzymywala sie na poziomie 85 st. Jak zrobilem w kabinie ciepełko ledwie 81st...

Coz ten typ chyba tak ma...

#38 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 kwietnia 2009 - 08:59

Widzę temat stary ale dopisze się po zakupie kluchy zauważyłem że po przejechaniu autostradą około 100 km z prędkością 140 do 150 ledwo się wskazówka podniosła, więc decyzja padła na wymianę termostatu oraz płynu no i po wymianie jest tak że jak jadę do pracy poza miastem jakieś 6,5 km to ciepłe powietrze z nawiewów leci po kilku minutkach natomiast wskazówka ledwie się oderwie, ale ostatnio trasa Kędzierzyn - Wawa z prędkością 150 do 200 temperatura 85 do 87 stopni i ani grama więcej, to chyba tak musi być.

#39 OFFLINE   dan110

dan110
  • 61 postów
  • Dołączył: 29-03-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 20 stycznia 2010 - 14:22

u mnie latem 80 max 85C teraz w mróz ok -8C po 10km nawet niedrgnie

#40 OFFLINE   Aniaexecutiv

Aniaexecutiv
  • 9 postów
  • Dołączył: 21-06-2009
  • Skąd: Tychy

Napisany 21 stycznia 2010 - 20:09

Mam omesie z silnikiem Y25dti (czyli 150-ke) już 3 lata , jak sprowadziłem ją z Niemiec to wydaje mi się , że nie miałem takiego problemu , czyli trzymał tempeature w zimie i w miare szybko sie nagrzewał, ale w ostatnim roku coś się zaczęło dziać , w lato musiełem wymienic pompę , i kazałem gościowi wymienic termostat. W lato jakoś trztmał temperaturę , ale jak zjeżdżałem z przełęczy krowiorki na biegu to temperatura spadła mi całkiem i przez długi czas nie podskakiwała. Teraz praktycznie nie zagrzewa się nawet na trasie. Chłodnicę jak dotykam jest ciepława , więc myślę że mechanik nie wymienił mi termostatu a skasował , i musze wymienić.
Mam pytanie czy ktoś ma dobre i pewne źródło zakupu termostatu.