Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Temperatura silnika Y25DT czyli 2.5 DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
132 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 listopada 2007 - 11:55

Witam
Przeważnie moje pierwsze kilometry pokonuję w korku i mija bardzo dużo czasu zanim wskazówka w ogóle drgnie, nawet 15min. Nie jadąc w korku nagrzewa sie szybciej ale i tak maksymalna temperatura jaką teraz osiąga to +/- 80 stopni.

Swoje pytanie i prośbę kieruję do użytkowników omegi z silnikiem takim jak mój czyli 2.5DTI 150 KM. Jak długo teraz wam sie nagrzewa silnik i jaką osiąga temperaturę?

#2 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 listopada 2007 - 16:00

droset, odpal samochód, niech pochodzi na luzie z 15 min (nim zacznie uchylać się termostat), po tym czasie dotknij ręką chłodnicy - jak ciepła - termostat do wymiany (lub jego wkład).

#3 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 listopada 2007 - 17:49

Tia...
Generalnie zeby mi ruszyla wskazowka po zimnej nocy musi uplynac jakies 10min.
Dzis zrobilem maly test.
Pokonalem trase z Koszalina do Szczecina (160km) z predkosciami rzedu 90-120km/h oscylcja obrotow 1800-2500.
Tak prezentowala sie temperatura na calej dlugosci trasy.
Dodany obrazek

Jakies 82st :???: .

W trakcie jazdy zrobilem rowniez krotki tescik. Na "autostradzie" jechalem ok.10 km. z predkoscia pow.120-130km/h ,ale na 4 biegu-obroty3000-3300
o to jak prezentowala sie temp. przed tym zabiegiem
Dodany obrazek

i po :shock:

Dodany obrazek

Jeszcze jedno zdjecie z wieczora. Przez caly Szczecin jechalem. Wielokrotnie sprint spod swiatel do 100(obroty do prawie 4 tys.) Hamowania silnikiem,przyspieszania,dawno takiego agresora nie robilem :evil: Zaczynalem z poziomu 82st...
Dodany obrazek
To wszystko chyba jest nie tak jak powinno byc.

Jeszcze miesiac temu mialem 90-93 st.zawsze!! W nocy jak jezdzilem tez przeciez bylo zimno-kilka stopni...,a tutaj pod wiekszym obciazeniem jakby jeszcze temp.spadla do 81st... :neutral:

#4 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 listopada 2007 - 19:31

Też zrobiłem dzisiaj mały test na trasie Grodzisk Maz. - Warszawa, temperatura powietrza +1, prędkość ok 70km/h

Po przejechaniu 4km wskazówka dopiero dała oznaki życia, czyli drgnęła o pół mm.
Po przejechaniu 7km temp. wynosiła 80st.
Po przejechaniu 10km temp. wynosiła 85st.
Po przejechaniu 19km temp. wynosiła 87st i do końca trasy wahała się w przedziale 86-87st.

droset, odpal samochód, niech pochodzi na luzie z 15 min (nim zacznie uchylać się termostat), po tym czasie dotknij ręką chłodnicy - jak ciepła - termostat do wymiany (lub jego wkład).


ArturL, dzięki za radę tak zrobię.

#5 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 listopada 2007 - 19:43

To widze ze grzeje Ci sie tak dobrze jak mojego starocia auto :smiech:

dzis od kwadratu prezesa na gielde(2h chodzenia) i z powrotem wskazowka nie drgnela :smiech: a swoja kluseczka 2-3km i ponad 90 stopni :hehe:

#6 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 listopada 2007 - 20:08

prezesss, może tak powinno być, nie wiem? :???:
Mam nadzieję że jeszcze się wypowiedzą inni użytkownicy 2.5DTI

#7 OFFLINE   prezesss

prezesss
  • 1 576 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Warszawa-Bielany
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 listopada 2007 - 21:58

prezes, może tak powinno być, nie wiem?


Droset to w mrozie bedziesz musial czekac pol godziny na cieple powietrze z nawiewu :hehe:

#8 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 listopada 2007 - 22:36

właśnie nie, ciepłe powietrze leci już po kilku minutach

#9 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 listopada 2007 - 22:50

Mi też silnik długo się nagrzewa, a ciepłe powietrze leci już po chwili. Układ chłodzenia w tym silnku ma pojemnośc 10,2litra więc musi trochę potrwac zanim się nagrzeje. Jak chcesz szybiej rozgrzac silnik, to nie włączaj ogrzewania, jedź w przedziale 2-2,5obr./min, po paru minutach możesz nawet kręcic do 3tys obr./min.

#10 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 listopada 2007 - 23:08

kogut, długo sie rozgrzewa ale jaką temperaturę osiąga?
Możesz u siebie sprawdzić po ilu km osiąga ostateczną temperaturę i ile ona wynosi?

#11 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 listopada 2007 - 23:47

Do 85°C w miarę sprawnie się nagrzewa, powyżej wyłącza się dogrzewacz i trochę zajmuje czasu zanim się nagrzeje do 90°C. To zależy, czy jadę w korku, czy nie. Po przejechaniu jakichś 4-5km mam 85°C.

#12 OFFLINE   poscig

poscig
  • 25 postów
  • Dołączył: 12-11-2007
  • Skąd: Gdańsk-Oliwa

Napisany 12 listopada 2007 - 03:59

Panowie zaintrygowaliscie mnie teraz swoimi wypowiedziami,zauwazyle,ze moja omcia tez dosc dlugo osiaga temperature robacza,dojerdzam do pracy okolo 2,5km od chaty i w tym czasie wskaznik nawet nie drgnie pomimo cieplego powietrza z nawiewów.Dopiero po przejechaniu ok 5-7 km mam 85st.C uwazam ze przy tak sporym silniku i pojemnosci ukladu chlodzenia to normalne.Jutro spróbuje nie wlaczac ogrzewania i zaobserwuje wskaznik
:)

#13 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 listopada 2007 - 08:25

...powyżej wyłącza się dogrzewacz i trochę zajmuje czasu zanim się nagrzeje d


kogut, czyli mam rozumieć że temperatura osiąga 90st. i na tym poziomie sie utrzymuje?

...Dopiero po przejechaniu ok 5-7 km mam 85st.C uwazam ze przy tak sporym silniku i pojemnosci ukladu chlodzenia to normalne.


w największe upały temperatura mi nie przekraczała 93st a w takie dni umiarkowane wynosiła 89-90. Może faktycznie teraz te 85st. to nic dziwnego chociaż słyszałem że zawsze powinno być ok. 90?
Najbardziej mnie denerwuje to że jak ruszę i od razu stoję w korku to tak przez pół godziny temp. nie przekracza 80. :???:

#14 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 listopada 2007 - 09:32

Panowie wydaje mi się,że macie zwalone termostaty.Jak rano odpalę Omcię pochodzi na wolnych pięć minutek potem jadę do pracy dwa kilometry i na miejscu mam 90 stopni.Myślę,że jak jest wszystko w porządku to powinna szybko łapać temperaturę.

#15 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 listopada 2007 - 09:41

maxel, no właśnie nie koniecznie. Słyszałem że klekocici o dużej pojemności w technologii CR to do siebie mają i z tego powodu są montowane seryjnie dogrzewacze. Jeżeli 5 - 6 osób napisze że mają identyczną sytuację to nie będę upatrywał w tym nic złego, znaczy że tak już jest i tyle.
Termostat jednak sprawdzę i łatwy sposób podawał ArturL. Jak tylko będę miał te 15min przed robotą lub po pracy, żeby postać przy aucie to to zrobię.

#16 OFFLINE   maxel

maxel
  • 472 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 listopada 2007 - 10:37

Najbardziej mnie denerwuje to że jak ruszę i od razu stoję w korku to tak przez pół godziny temp. nie przekracza 80.

Mimo wszystko myślę,że termostat jest nie w pełni sprawny.Po tym czasie temperatura jednak powinna oscylować w granicach 90 stopni.Jednak nie będę polemizował bo może rzeczywiście w 2.5 DTI tak to funkcjonuje.

#17 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 listopada 2007 - 12:19

kogut, czyli mam rozumieć że temperatura osiąga 90st. i na tym poziomie sie utrzymuje?


Tak. Chyba, że trochę przycisnę, to rośnie do 95C

Słyszałem że klekocici o dużej pojemności w technologii CR to do siebie mają i z tego powodu są montowane seryjnie dogrzewacze.


Też słyszałem taką opinię, że te silniki mają duża sprawnośc i słabo się nagrzewają zimą.

Mimo wszystko myślę,że termostat jest nie w pełni sprawny.Po tym czasie temperatura jednak powinna oscylować w granicach 90 stopni.


Raczej mało prawdopodobne, bo wychodziło by na to, że wszyscy użytkownicy 2.5 DTI mają walnięte termostaty.

#18 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 listopada 2007 - 20:24

Zrobiłem dzisiaj po pracy teścik tak jak doradzał ArturL i po 15 min. chłodnica była ledwo letnia trochę chłodniejsza od dłoni więc wychodzi na to że termostat jest ok.
Wskazówka temperatury zaczęła się podnosić po 20 min. (na postoju)

#19 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 12 listopada 2007 - 20:45

potwierdzam, nowe silniki Diesla ze względu na wysoką sprawność, wymagają automatycznego dogrzewacza.
Np. silniki TDi mają grzałki elektryczne, silniki Opla DTI są ogrzewane czymś wrodzaju webasto.
Myślę, że najpierw musieli byście się dowiedzieć jaka jest optymalna temp pracy tych silników przewidziana przez producenta. Bo być może te 90st to optimum, choć wydaje się troche mało.
Z drugiej strony, już kilka osób pisze, że mają podobną niską temperature, chyba nagle nie posypały się wszystkim termostaty.
Spytam jeszcze tak, a jakie mieliście temp latem???? W trasie, w korkach, itp.

#20 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 listopada 2007 - 21:07

Latem?
Latem to ja mialem przy normalnej jeździe ok 90-93st. Zalezy jak upalnie bylo.
Gdy natomiast deptalem autko,zwłaszcza w górach temp. potrafiła pokazac 97st , a tak to przy agresywnej jeździe po zwyklych drogach,bez specjalnych wzniesien to nie przekraczala 95st.
Teraz to nie wiem juz co bym musial zrobic zeby wskazalo chociaz 85...