Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem 2.5 DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
151 odpowiedzi na ten temat

#141 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2014 - 11:13

Mam info od kolegi, że większość zakładów leci w kulki z klientami

tak nie można patrzeć że każdy to oszust, co do odpowietrzania jak wszystkie są zregenerowane to luzujesz nakrętki wysokiego ciśnienia na wtryskach przekręcasz zapłon i pompka elektryczna dobije paliwo do wtryskiwaczy potem wszystko skręcasz i powinien zapalić od strzała

#142 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 listopada 2014 - 17:38

Temat taki by było łatwiej wyszukac.

Widze ze powyzszy problem nie tylko mnie dotknął.
Krótko:
Awaria, siwy dym,brak mocy,telepanie silnikiem-holowanie
Zdjęto głowice ,a tu wypalona dziura w tłoku nr 6 ,ale nie na wylot.
Tłok wymieniono, pierscienie też, głowice zregenerowano,
Zregenerowano również 4 wtryski.
Po złożeniu i zalaniu wzrasta poziom oleju silnikowego ekspresowo.
Po 20km jazdy poziom oleju silnikowego wyraznie wzrasta pow maximum na bagnecie.

Auto pracuje równo, odpala od strzału ,obroty nie falują, autem nie telepie ,dymu brak
Poziom płynu chlodniczego OK,Ropa w oleju jest i to wyraźnie.

Mechanik sugeruje awarie pompy wtryskowej CR.
Czy taki przeciek do silnika jest w ogóle możliwy??? Bardzo PILNE!! :masakra2:

#143 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopada 2014 - 19:00

Czy taki przeciek do silnika jest w ogóle możliwy? Bardzo PILNE

tak przez simmering wałka pompy i to spory, bo za nim jest tyle ile pompuje pompka pod progowa

#144 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 listopada 2014 - 22:47

tak przez simmering wałka pompy i to spory, bo za nim jest tyle ile pompuje pompka pod progowa


Dzieki wielkie za szybką odp.

Tak sie domyslałem ze jak juz to bedzie to cisienie od pompy zewnetrznej.
No nic widać :masakra: trafilem kumulacje...

Kilkanascie minut pracy i litr w misce przybylo, raczej niemozliwe zeby po scianie cylindra tyle spłynęło....


Znalazłem taki opis ( manual ) uczczelnienie pompy wysokiego ciśnienia CR CP1 na forum alfy.
Mogłoby to miec zastosowanie u nas??

http://www.forum.alf...p1_2_4jtdm.html

#145 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 listopada 2014 - 18:10

jak najbardziej bo pompa jest praktycznie taka sama, co do rozmiaru samego uszczelniacza to może być inny

#146 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 listopada 2014 - 21:57

Dzisiaj miałem okazję pogrzebać przy wcześniej opisywanym dti. Zaczął się wyciek spod termostatu EGR, puszcza chłodziwo przez oring. Udało mi się go znacznie zmniejszyć, docelowo nowy oring. Niestety zobaczyłem, że prowadnice sprężyny na króćcu są połamane. Będzie trzeba wymienić cały termostat.
Patrząc od przodu silnika to czwarty wtryskiwacz dokręciłem o pół obrotu i drugi tak 1/4. Było pełno ropy, być może podkładka miedziana nie uszczelnia odpowiednio. Odpinałem po kolei wtyczki wtryskiwaczy. Po odłączeniu pierwszego wtryskiwacza brak reakcji podczas pracy silnika. Czyli jest uszkodzony.
Mogę coś w nim sam wymienić/zregenerować czy jedynie profi zakład? Używki niby działające sprzedają na allegro po ok. 200zł.

DamianSz dzięki za odzew. Jutro odezwę się bo dzisiaj nie miałem możliwości.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#147 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 listopada 2014 - 01:41

Patrząc od przodu silnika to czwarty wtryskiwacz dokręciłem o pół obrotu i drugi tak 1/4. Było pełno ropy, być może podkładka miedziana nie uszczelnia odpowiednio.


Dokręcałeś śrubunki przewodów paliwowych przy wtryskiwaczach? Jeśli tak to, tam nie ma podkładek/uszczelek.

Mogę coś w nim sam wymienić/zregenerować czy jedynie profi zakład?


Końcówkę/rozpylacz da radę wymienić, lecz to niestety "druciarstwo".
Wyślij do Stalowej Woli na regenerację.

Używki niby działające sprzedają na allegro po ok. 200zł.


Odpuść sobie używki, lepiej zagrać w Totka,pewniejsze trafienie;)

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#148 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 listopada 2014 - 09:15

Dokręcałeś śrubunki przewodów paliwowych przy wtryskiwaczach? Jeśli tak to, tam nie ma podkładek/uszczelek.


Nie śrubunki wysokiego ciśnienia paliwa tylko nakrętki, które są na tych długich śrubach łączących głowicę z wtryskiwaczem. Nie wiem czy nie lepiej na przyszłość będzie wykręcić te nakrętki, dokręcić śruby i wtedy nakrętki.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#149 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 listopada 2014 - 09:25

Nie śrubunki wysokiego ciśnienia paliwa tylko nakrętki, które są na tych długich śrubach łączących głowicę z wtryskiwaczem. Nie wiem czy nie lepiej na przyszłość będzie wykręcić te nakrętki, dokręcić śruby i wtedy nakrętki.

masz na mysli śruby jarzm wtryskiwaczy nr 1 na foto (poglądowe)
Dodany obrazek
ostrożnie z dokrecaniem je się dokręca bardzo małym momentem za mocno dokręcone mogo spowodować pęknięcie jarzma, tak jak Czeladnik napisał stalowa wola i masz spokój na kilka ładnych lat.

#150 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 listopada 2014 - 14:50

Nie śrubunki wysokiego ciśnienia paliwa tylko nakrętki, które są na tych długich śrubach łączących głowicę z wtryskiwaczem. Nie wiem czy nie lepiej na przyszłość będzie wykręcić te nakrętki, dokręcić śruby i wtedy nakrętki.


No to mamy jasność. Delikatnie dokręć, jak Damian napisał. Dokładnie 9 Nm, ni mniej ni więcej. To bardzo ważne, po dokręceniu "z ręki" (wydawało by się z wyczuciem), na moich oczach jarzmo pękło na pół :masakra:, po uruchomieniu silnika. I znów kolektor w górę, bawarskie ASO, zamówienie jarzma........ a mały dynamometr 60 złotych:dziura:

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#151 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 10 listopada 2014 - 17:52

Mam nadzieję, że w moim przypadku jarzmo nie pęknie. Ojciec chce kupić używany wtryskiwacz, założyć i jeździć bo potrzebuje auta codziennie. Ten nie działający wyślemy na naprawę gwarancyjną. Znacie wymiary uszczelnienia/podkładki miedzianej wtryskiwacza?? Przy okazji wyciągania założę nową. Jeszcze spróbuję przełożyć wtryski 1-2 żeby wykluczyć okablowanie.
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#152 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 listopada 2014 - 18:49

zmierzone syfmiarką 16 na 7,15 2mm grubości