Problem 2.5 DTI
#1 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2007 - 21:02
Silnik telepie na zimno i czasem na cieplo... Zdaza sie ze gdy silnik troche ostygnie ma ok.70-80st. i go odpale to telepie najmocniej.Jak sie przygazuje lekko tak to 1000obr.to czasem szarym dymem mocno pokopci...
Generalnie na mocy nie stracil ,oleju nie bierze,plyny sa klarowne,ale zachowuje sie podobnie jak kolegom tutaj:
http://forum.omegakl...read.php?t=7788
,tyle ze przeciez ja mam inny troche :looz: osprzet i nie wiem czy mam cos takiego jak NASTAWNIK : : faktem, ze czuc jakies wibracje dziwne wlasnie w ok.700obr. Wymaga to durzego wyczucia i pieszczenia gazu... :roll:
Samochód oddałem do warsztatu we wtorek. Auto trzymali do czwartku i diagnozowali. ??: .. Skasowali 120zeta :bud: wpierw mailo byc 100... ??:
Najpierw na jakims bazowym kompie wyszedl im blad przeplywomirza...,
ale potem naTECHU 2 wyszedl blad komputera... :shock: ,juz bez przeplywki
Ponoc oprogramowanie szlag trafil, powstaly jakies bledy w programie i teraz jest jak to powiedzial diagnosta:
"Zbyt duza korekta dawki paliwa" :mur:
Co to wogole znaczy? i jak do tego doszlo : :idea: : WHAT DA
Mowili tez o programie SMART DRIVE i o P1700...
Poradzil mi bym jechal do ASO wgrac nowego softa :komp: ...
Czy jest szansa by to bylo to o czym mowa??
Od poczatku chcialem sprawdzic wtryski ,ale tu mi powiedzieli ze to nie sa wtryski tylko wlasnie komputer...,pozatym nie wiem kto moglby mi sprawdzic wtryski w Szczecinie
W ogole to da sie odczytac sprawnosc wtryskiwaczy z komputera :
Pduszki i amortyzator silnika jest ok...
Jutro zobacze co mi powiedza w ASO,dzwonilem i mam wpasc...
Wczoraj w nocy auto mialo okazje spac w garazu. Rano telepanie bylo slabszse i trwalo krocej...
#2 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2007 - 21:27
Pisałem już Ci wcześniej, żebyś sprawdził wtryskiwacze, pompe, filtr paliwa i powietrza, ewentualnie EGR i katalizator oraz pompę paliwową (ale to raczej mało prawdopodobne, żeby nawaliło). Nie ma czegoś takiego jak nastawnik w 2.5 DTI, masz bezpośredni wtrysk common rail.
#3 OFFLINE
Napisany 09 listopada 2007 - 21:37
To ze mam CR to wim przeciez .Prosze nie robic ze mnie sieroty... :bud:To super mechaników wynalazłeś :mrgreen: gratuluję.
Pisałem już Ci wcześniej, żebyś sprawdził wtryskiwacze, pompe, filtr paliwa i powietrza, ewentualnie EGR i katalizator oraz pompę paliwową (ale to raczej mało prawdopodobne, żeby nawaliło). Nie ma czegoś takiego jak nastawnik w 2.5 DTI, masz bezpośredni wtrysk common rail.
Tak myslalem ze nie ma nastawnika,poprostu nie wiem co to robi..?
Gosci polecil mi znajomy,bo zajmuja sie BEMKAMI... :neutral:
Sprawdze to, co wymieniles, tyle ze własnie nie specjalnie mam gdzie
Taki zabieg w ASO to ekhem oprozni mi świnke z oszczednosci...
A co do pompy paliwowej pod siedzeniem pasazera to moja dosc glosno buczy(jak wlacze zaplon) slychac ja w kabinie solidnie... Normalne to??
#4 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 14:05
Podlaczyli omke do kompa, popatrrzyli na te programy i nic nie znaleźli... :neutral: :mur: ,zadnych bledow.
Wogole potem tez pomysleli o zawieszeniu silnika,ale jak przyszedl mechanior i zobaczyl jak kluska pracuje to powiedzial ze to wina w silniku siedzi.
Na szczescie nic za to nie policzyli... :smile:
Powiedzieli ze auto na 2 dni bym musial zostawic. :sad:
Za 3tys km mam przeglad z wymianami wszystkich filtrow ,to wtedy zrobia pelna diagnostyke... "Nie wiem tylko czy do tego czasu nic sie czasem nie sypnie...
W Gryfinie pod szczecinem jest taki zakład:
http://www.autobojar...om.pl/index.htm
Ładna maja strone,ładne zdjecia,ciekaw jestem tylko czy to kompetentne chłopaki.
Pewnie tez kasuja jak za zboze.
Dzwonilem do nich ale pracuja tak jak ja wiec trudno bedzie mi sie do nich dostac...
#5 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 14:43
#6 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 15:07
#7 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 17:54
Jest cos w tym.jak miałem Audi A4 2.5 TDi 180KM to takie objawy były jak nalałem złej jakości paliwa..
Ja normalnie tankuje najczesciej na Statoil (bezsiarkowa ??: ) lub na Shell-u Diesel Extra badz V-power, i na Orlenie ekodiesla i Verve. Dosc czesto tankuje te, ponoc czystsze paliwa z wyzsza liczba cetanowa.
Zauwazylem jednak ze na Statoilowym ON telepie najmniej...
Najmocniej na Shell-owski zwyklym ON.
Zastanawiam sie :idea: czy w wakacje jak raz prawie osuszylem zbiornik tzn. przy spalaniu srednim 6.4 zostalo mi na 34km paliwa,wtryski nie zassaly jakiegos syfa z baku...,potem jeszcze raz tak mialem z tym ze zostalo mi na jakies 20km...
Ale przeciez z baku do wtryskow po drodze sa jakies filtry i pompy...
#8 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 17:57
np. teraz w benzynie też mam ten problem jak jest gorsze paliwo to odrazu telepie
#9 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 18:02
#10 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 18:54
#11 OFFLINE
#12 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 19:57
Jest jezcze mixol - do max 0,7l na zbiornik ON.
Oj... Tego to do common raila sie ponoc nie leje. Chyba tutaj na forum ktos napisal ze to do zwyklych pomp i wtryskow jest ok,ale do CR ponoc lepiej nie stosowac.
Co do reszty uszlachetniaczy to szczerze mowiac nie wiem.
Nie mam doswiadczenia zadnego. W AŚ pisali o tym kiedyś ale nie pamietam jak je ocenili...
#13 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 20:02
#14 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 20:33
Zszedlem sobie do omki zainspirowany tematem o programowaniu domykania szyb.
Zaplon ,telepie oj ostro...
siedze sobie bawie sie szybkami, a tu nagle dym. :oczoplas: ..wszedzie dym dookola dym i wali poprostu smierdzi jakby nafta... :shock:
Szperacz do ręki(bo ciemno jak w , i widze ze dymi z okolicy skrzyni biegow... ??: cos kolo pierwszego tlumika jakby moze przed.
Jakies pomysły?
Wczesniej mowie kopcia puszczal takiego szarego,siwego,dziwnego ale myslalem ze to z rury(a to wiatr poprostu przewiewa dym do tylu...
f*ck!
Przestalo telepac,przestalo dymic... :shock:
Dieslowcy nie mieli nic przeciw, gdy ich pytałem o CR... Zobacz, co piszą na forum BMW.
Co do tego to jeszcze sprawdze... :piwo:
#15 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 20:44
#16 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 20:46
Mozesz jakos to rozwinac ??:mr.n3mo, mój pomysł to taki że ci sie załączył dogrzewacz z przepalonym sitkiem i zużytą świecą.
W wakacje mialem przykra przygode. Kuzyn mojej ukochanej wjechal mi w prawy blotnik(linia drzwi,błotnika) Elementy karoserii poszly do wymiany, uszkodzony zostal takze jakis zbiorniczek za prawym przednim kolem. Nie wiem od czego... Wymienili go ponoc...
To jest cos od tego dogrzewacza??
#17 OFFLINE
#18 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 20:57
No co to za dogrzewacz?? Cieczy chlodzacej??tzn. co chcesz wiedzieć?
Gdzie jest to sitko i po co ono jest?? I co do tego ma świeca żarowa??
Dziwne bo zadnych bledow na kompie nie ma...a tu takie kwiatki.
Pozatym jak napisalem wyzej mialem stluczke drobna w lato.
#19 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 21:03
#20 OFFLINE
Napisany 10 listopada 2007 - 21:07
mr.n3mo, dogrzewacze są bardzo wrażliwe na wszelkie mechaniczne stłuczki. Opinie w serwisie Eberspachera są też takie, że wytrzymują do 100kkm przebiegu, potem trzeba wymienić bądź sterownik, świece, sitko.
A to moze miec wplyw na to telepanie?
Teraz zbieglem znowu i ani nie telepalo ani nie dymiło. Nic juz
To ma jakies polaczenie z ukladem wydechowym,paliwowym?