Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Podłączenie parownika w silnikach opla


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 stycznia 2014 - 19:48

Pozwoliłem sobie zmodyfikować trochę poradę kolegi kczech na temat podłączeń.
Porada dotyczy wszystkich silników.
Proszę o podwieszenie tematu przez moda w tym dziale.

Załączone pliki


Edytowany przez robert514, 01 lipca 2015 - 16:09.


#2 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 stycznia 2014 - 21:23

Szacunek kolego dla Ciebie że poruszyłeś ten temat który w niskich temperaturach na zewnątrz nie jednemu użytkownikowi omegi spędza sen z powiek. Mam propozycję aby usunąć pozycję dotyczącą podłączenia parownika z układu podgrzewania przepustnicy , myślę że ten sposób podłączenia wprowadza i wywołuje szkody niszcząc parowniki oraz wtryskiwacze . Obwód podgrzewania przepustnicy nie jest w stanie dostarczyć tyle mocy aby dogrzać reduktor podczas maksymalnego zapotrzebowania na paliwo co może skończyć się tym że zabraknie mocy kiedy będzie naprawdę potrzebna. Osobiście zabronił bym takiego podłączenia reduktora, ale to jest tylko moje osobiste zdanie.:)

#3 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 31 stycznia 2014 - 22:53

Jeszcze ja dorzucę od siebie żeby pod żadnym pozorem nie wpinać powrotu z reduktora na zbiorniczek wyrównawczy, przy upałach zamiast z chłodnicy chłodna woda to na blok sadzi gorąc z reduktora !! i temp. na wskaźniku dochodzi do czerwonego pola.

#4 OFFLINE   misieek1226

misieek1226
  • 9 postów
  • Dołączył: 01-12-2015
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 grudnia 2015 - 07:26

Panowie ja tez sie wtrące mam Omege dopiero niedawno 2.0 16v gaz brc sekwencja (wczesniej BMW ktore do tej pory jest tylko zimuje w garażu :p i tam z gazem nic sie nie dzieje)  i problem przełaczania na bezyne jest   :) zauwazyłem ze po jezdzie np 15 km szybko pod maske reduktor jest letni chwile postoi na wolnych obrotach 1-2 min. i zaczyna sie robic goracy taki jak powienien byc gdzy sie ruszy moment sie schładza znaczne  dzis postaram sie sprawdzic podłączenie w uklad chlodzenia i tu moje pytanie czy schemat ktory jest u gory nie bedzie tylko dobrez działał w zime jak nagrzewnice mamy otwarta ? bo tak mysle ze w lato gdy ogrzewania nie uzywamy to obiegu przez niego nie bedzie jesli zle mysle wyprowadzcie mnie z błędu. Wiem jestem tu nowy :)

 

edit tak jest u mine zasilanie chyba wlasnie pezd tym zaworem do nagrzewnicy IMAG0691.jpg

 

a wyjscie sam nie wiem gdzie jest pokazane na drugim zdjeciu nie wiem gdzie to idzie 

IMAG0692.jpg

 

mam nadzieje ze cos zobaczycie i pomozecie tam gdzie te trojniki tam jest wpinany reduktor 


Edytowany przez misieek1226, 02 grudnia 2015 - 12:06.


#5 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2015 - 18:55

chodzi o to aby nie było trójników, czyli 1a  :)


Edytowany przez robert514, 02 grudnia 2015 - 19:07.


#6 OFFLINE   misieek1226

misieek1226
  • 9 postów
  • Dołączył: 01-12-2015
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 grudnia 2015 - 21:55

wiem o co chodzi ale czy jesli wlasnie podłącze reduktor szeregowo tzn wepne go miedzy głowice a ten zawor od nagrzewnicy ktory widac na zdjeciu  w w sposób taki:(głowica-reduktor wejscie-reduktor wyjscie - zawór od nagrzewnicy)to czy on bedzie ogrzewany np w lato kiedy to zawór od nagrzewnicy  jest zamkniety bo chyba tak on dziala zamkniety nie grzeje otwary ogrzewanie dziala w srodku 



#7 OFFLINE   Conrado22nd

Conrado22nd
  • 13 postów
  • Dołączył: 04-05-2011
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 grudnia 2015 - 22:13

Będzie kolego, ponieważ w lecie gdy zawór jest zamknięty to płyn chłodniczy nie idzie na nagrzewnice, tylko wraca z powrotem do obiegu. Ważne jest tylko to zeby dobrze wpiąć zasilanie zaworu, na nagrzewnice i na obieg. Prosta sprawa;)) A zawór działa w ten sposób że gdy jest otwarty to daje obieg na nagrzewnice i puszcza z powrotem do obiegu głównego, a gdy zamknięty, to płyn bezpośrednio idzie do obiegu głównego. Mam nadzieję, że pomogłem wyjaśnić całą zagadkę z tym związaną:)

Edytowany przez Conrado22nd, 03 grudnia 2015 - 22:18.


#8 OFFLINE   misieek1226

misieek1226
  • 9 postów
  • Dołączył: 01-12-2015
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 grudnia 2015 - 22:17

wlasnie o to  michodzi ze jak da sie szeregowo to jak zawor jest zamkniety to gdzie ma isc zeby był obieg bo juz nie rozumie tego fizyce to zaprzecza 



#9 OFFLINE   Conrado22nd

Conrado22nd
  • 13 postów
  • Dołączył: 04-05-2011
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 grudnia 2015 - 22:19

Po to są dwa wyjścia z zaworu. Jedno na nagrzewnice, a drugie z powrotem na obieg główny kolego;)Jest tak. Wyjście z głowicy -reduktor wejście - reduktor wyjście -zawór nagrzewnicy- i tutaj albo wejście do nagrzewnicy i powrót przez nią do obiegu głównego, albo drugim wyjściem gdy zawór jest zamknięty, powrót do obiegu głównego. Kurcze troche namieszałem:)

Edytowany przez Conrado22nd, 03 grudnia 2015 - 22:26.


#10 OFFLINE   misieek1226

misieek1226
  • 9 postów
  • Dołączył: 01-12-2015
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 grudnia 2015 - 22:26

ok dzieki za konkret odpowiedz teraz juz wszytsko jasne  :) :clap:  :disco:



#11 OFFLINE   misieek1226

misieek1226
  • 9 postów
  • Dołączył: 01-12-2015
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 grudnia 2015 - 17:44

Dobra robota zrobiona przerobione reduktor goracy jak Natalia Śiwiec a ogrzewania nie ma dzis od godziny 11 robilem to ok 13 bylo poskladane  i zalane płynem do tej pory ogrzewania nie ma  wypalone chyba z 10l gazu zrobione z 35 km ogrzewania brak w garazu na potoju jak zacisne ten drugi przewod z zaworu nagrzewnicy i dam po obrotach3500-4000 na dłuzza cwile  wtedy cos zacznie leciec gdy tylo zaczne jechac moment zimne. Niech mi ktos pomoze bo podpale to auto w nerwach oklaecze siebie czy cos :p :) ,ogolnie jak dizala ten zawór co nim steruje to podcisnienie ? sciagnalem ten wezyk ale tam sie z nim nic nie dzieje ani ine dmucha nic ani nie ciagnie dodam ze wczesniej ogrzewanie działało dobrze 


Edytowany przez misieek1226, 08 grudnia 2015 - 17:57.


#12 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 grudnia 2015 - 21:26

A termostat sprawny?

#13 OFFLINE   misieek1226

misieek1226
  • 9 postów
  • Dołączył: 01-12-2015
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 grudnia 2015 - 21:51

oba weze chlodnicy gorace  temp 90-95 tak jak bylo ,do dzis do rana ogrzewanie dzialalo 



#14 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2015 - 22:42

ogolnie jak dizala ten zawór co nim steruje to podcisnienie ?

 

:)

Załączone pliki



#15 OFFLINE   misieek1226

misieek1226
  • 9 postów
  • Dołączył: 01-12-2015
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 grudnia 2015 - 08:39

To wiem ktory wąż do czego idzie tylko jak dziala to sterowanie podcisnieniem bo juz pomyslow mi brakuje,dzis plukanie nagrzewnicy u znajomego w tamtym roku pomoglo a tez nagle przestalo dzialac

#16 OFFLINE   PiotrekGdynia

PiotrekGdynia
  • 18 postów
  • Dołączył: 15-09-2015
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 stycznia 2017 - 21:13

Witam

 

Postanowiłem napisać poradę jak najlepiej wpiąć parownik w układ chłodzenia w omedze v6 2.5/3.0 ale widzę że już temat jest dość mocno rozbudowany, natomiast nie znalazłem tutaj rozwiązania, jakie ja zastosowałem -  które opracowałem na podstawie własnego doświadczenia i uważam je za najkorzystniejsze pod każdym względem - dodatkową jego zaletą jest mniej węży pod maską. 

 

Przerobiłem 2 różne podłączenia które nie przynosiły efektu - było dobrze albo latem, albo zimą, ostatecznie u siebie zupełnie przerobiłem zasilanie parownika i nagrzewnicy i jest idealnie, nie cierpi przy tym ani czas rozgrzewania reduktora, ani skuteczność ogrzewania wnetrza auta zimą przy solidnych mrozach (dotyczy przypadku wpięcia parownika w szereg między blok a zawór trójdrożny).

 

Seryjnie w omedze v6 z klimatronikiem i dodatkową pompką obiegu wody znajdującą się pod zbiorniczkiem wyrównawczym układ wygląda następująco:

 

1) Gorąca woda z bloku wchodzi pojedynczym wejściem do zaworu trójdrożnego.

następnie:  

2a) przy ustawieniu LOW wychodzi dolnym wyjściem z zaworu trójdrożnego i wraca na blok

2b) a w przypadku innego ustawienia temperatury niż LOW woda wychodzi górnym przyłączem zaworu trójdrożnego i dalej przechodzi przez dodatkową pompkę obiegu wody (przy niskich obrotach silnika pozwala na uzyskanie gorącego powietrza z nawiewów), dalej z pompki woda trafia do górnego wejścia nagrzewnicy (zasilanie nagrzewnicy)

3. Z nagrzewnicy dolnym przyłączem z powrotem  wraca na blok.

 

(u mnie pompka dodatkowego obiegu pracuje non stop po włączeniu zapłonu)

 

Układ przerobiłem w ten sposób: (PAROWNIK JEST WPIĘTY RÓWNOLEGLE W OBWÓD WRAZ ZE ZMIANĄ MIEJSCA WPIĘCIA DODATKOWEJ POMPKI OBIEGU)

Załączony plik  omega v6 wpiecie parownika.jpg   33,25K   9 pobrań

1) Gorąca woda z bloku silnika w pierwszej kolejności trafia na pompkę.

2) następnie za wyjściem z pompki wstawiłem trójnik 16/16/16 z rozdziałem na zasilanie parownika i wejście do zaworu trójdrożnego,

3) powrót z parownika jest wpięty trójnikiem w wąż między zbiorniczkiem wyrównawczym a aluminiową magistralą - powrót chłodnicy

4) z zaworu trójdrożnego górnym wyjściem woda idzie króciutkim wężem bezpośrednio na zasilanie nagrzewnicy natomiast dolne wyjście z zaworu trójdrożnego łączy się z wężem powrotu na blok silnika, (oczywiście powrót z nagrzewnicy łączy się seryjnym gumowym trójnikiem z wężem powrotu wychodzącym z zaworu trójdrożnego i całość wraca na blok).

 

Źródłem powszechnych problemów z wpięciem parownika w układ chłodzenia w omedze v6 jest właśnie dodatkowa pompka obiegu wody, która wymusza większy przepływ wody w swoim obwodzie. W przypadku, gdy pompka znajduje się tylko w obwodzie nagrzewnicy (seria) - to tym obwodem przepływa dużo większa porcja gorącego czynnika aniżeli przez parownik - który w wyniku tego przy większym obciążeniu szybko traci temperaturę. W moim przypadku przy pedale gazu wciśniętym w podłogę i minusowych temperaturach na zewnątrz parownik potrafił się wychłodzić nawet do 10-15 stopni.

 

W razie pytań służę pomocą i uważam, że powyższe rozwiązanie jest najlepszym rozwiązaniem i zarazem bardzo prostym do wykonania.

 

 

 


Edytowany przez PiotrekGdynia, 24 stycznia 2017 - 21:16.


#17 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2017 - 01:15

ale przecież podpięcie przed zaworem powoduje, że cały płyn przechodzi przez parownik, a instalacja jest dalej oryginalna za parownikiem i parownik nie ma wpływu na resztę instalacji wodnej, tylko nie może być za wysoko przykręcony i musi być dobrze odpowietrzony


Edytowany przez robert514, 09 lutego 2017 - 01:16.