Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Mv6 3.0 problem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tomek1700

tomek1700
  • 59 postów
  • Dołączył: 04-01-2013
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 24 stycznia 2014 - 13:28

Nie wiedzialem nawet jak nazwać termat. Opisze wam wszystko najdokładniej jak potrafię.

A więc omega 3.0 v6 z lpg stag 300. Jakieś 3 miesiące temu wymienialem komplet sprzęgła, świece ngk, kable ngk. Regenerowałem również wtryski valteki czerwone. Od tamtego czasu nie bylem na regulacji gazu i gdy wyjmowałem skrzynie i zdejmowałem wydechy chyba uszkodzilem uszczelki od kolektora bo teraz auto między 2,5 a 3 tys obrotów tak sobie rzęźi i słychać że układ może być nieszczelny.

Omega wcześniej (jakieś pol roku temu) nie odcinała mi gazu jak gwałtownie przyciskałem pedał ,teraz niestety tak sie dzieje - gaz jest a gdy auto z pedałem w podłodze przekroczy 4,5 tysiąca obrotów przełącza sie na benzyne (lampka od gazu miga).

Jakieś tydzień temu zaczął zapalać mi się chwilowo check na desce (zapala sie na 10 sek i gaśnie)

Omega potrafi też sobie zgasnąć na wolnych obrotach na gazie gdy obroty gwałtownie spadają (np przegazowanie i zgasł..)

Wcześniej (tj pół roku temu na komputerze wykazało że mam za niskie napięcie przepływomierza czy coś takiego) - faktycznie przepływka jest od omegi 2.5 v6 (jest na niej napisane korektorem czyli byla zmieniana)

Dziś byłem przy mrozie przy samochodzie z nową przepływką od omegi 3,0 v6 - zmieniłem ją oczyściłem styki)

zmiany praktycznie nie ma tak samo odłącza gaz jak wcześniej i check też sie zapalił na chwile. Czyżby coś było z mapą paliwa ?

Liczę na pomoc doświadczonych kolegów z forum bo już sporo się namęczyłem z moją Omą a nadal nie jest tak jak bym chciał.

POMOCY

#2 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2014 - 13:37

po pierwsze to sczytaj błędy, jest jak bez kompa w sprawdzonych poradach

#3 OFFLINE   tomek1700

tomek1700
  • 59 postów
  • Dołączył: 04-01-2013
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 24 stycznia 2014 - 14:19

Byłem te błędy sczytać połączyłem pin 5 i pin 6 agrafką no i wymrygało tak:

31

12

89

74

#4 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2014 - 15:31

Byłem te błędy sczytać połączyłem pin 5 i pin 6 agrafką no i wymrygało tak:

31

12

89

74


74 - Za wysokie napięcie przepływom. powietrza

89 - O2 sensor 2 otwarty obwód - (strona kierowcy)

12 i 31 nie jest błędem

#5 OFFLINE   tomek1700

tomek1700
  • 59 postów
  • Dołączył: 04-01-2013
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 24 stycznia 2014 - 16:27

wcześniej podejrzewałem sondy lambda ale jak by było coś z nimi nie tak to chyba by wykazało coś na kompie nie ?

Ciężko stwierdzić co jest nie tak ?

Z tym przepływomierzem to o co chodzi ? ma za dużo powietrza ?

Może ten nieszczelny wydech ma wpływ na ten check pojawiający się ?

A i jeszcze jedno pytanie : Czy wasze v6 też mają takie niskie obroty z wyłączoną sprężarką klimatyzacji ? Bo moja potrafi zejść poniżej 500 obr/min

#6 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 24 stycznia 2014 - 16:58

V6 powinno chyba miec cos koło 600 a o2 sensor to właśnie sonda co do nieszczelnosci wydechu to jak jest nie szczelny przed sondami to sonda dostaje sygnal o nie spalonym powietrzu w spalinach i podlewa poliwkiem bardziej ale nich jeszcze wypowie sie ktos kto jest bardziej zorientowany w temacie

Wysyłane z mojego HTC Vision za pomocą Tapatalk 2

#7 OFFLINE   tomek1700

tomek1700
  • 59 postów
  • Dołączył: 04-01-2013
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 25 stycznia 2014 - 14:33

Czyli zacząć chyba musze od uszczelek kolektorów oraz uszczelnić cały wydech trzeba będzie.. Zawsze coś wyskoczy do zrobienia w tych naszych omegach ;p

A i jeszcze jedno pytanie ,jak już uszczelnie wydech to błąd sam zniknie czy to się jakoś kasuje ?

#8 OFFLINE   T0m3k

T0m3k
  • 362 postów
  • Dołączył: 16-02-2013
  • Skąd: Masuny
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 25 stycznia 2014 - 20:57

Po ilus poprawnych cyklach pacy blad sie skasuje jak bedzie ok ale nie jestem pewien a skasowac mozna poprzez odlaczenie aku i zostawienie tak auta na jakis czas ale to zalezy od kompa ale chyba w v6 wszystkie tak mialy ewentualnie na kompie mozna skasowac

Wysyłane z mojego HTC Vision za pomocą Tapatalk 2

#9 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 stycznia 2014 - 21:04

jak już uszczelnie wydech to błąd sam zniknie czy to się jakoś kasuje ?

Blad sondy najszybciej to Ci zniknie jak poprawnie wyregulujesz instalacje LPG... A przeplywka pewnie zgon.

#10 OFFLINE   tomek1700

tomek1700
  • 59 postów
  • Dołączył: 04-01-2013
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 27 stycznia 2014 - 14:21

Przeplywka chyba dobra - wymontowana z auta w ktorym dzialala bez zarzutów. Na dniach uszczelnie uklad wydechowy nowymi pierścieniami łączącymi poszczególne sekcje wydechu i masą uszczelniająca na wszelki wypadek przesmaruje. Pozniej na regulacje lpg, mam nadzieje ze bedzie dobrze
;)

A i tak dla przypomnienia średnica ukladu wydechowego w mv6 to 55mm tak ?

#11 OFFLINE   tomek1700

tomek1700
  • 59 postów
  • Dołączył: 04-01-2013
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 02 lutego 2014 - 10:46

Wydech uszczelniony od samych kolektorów - juz teraz jest cicho na maksa. Na benzynie jezdzilem jeden wieczór po zrobieniu auta no i wyglądało na to że wszystko jest ok. Auto sie rozgrzało i żaden błąd check sie nie pojawiał. Wczoraj jechałem po drugie auto do pabianic zatankowałem gaz no i jade. Check sie zapala nadal i gaśnie i tak w kółko. Zadnego wpływu na jazde to nie ma auto pracuje jak należy... O co chodzi ?

Czy ta sonda wpływa na skład mieszanki skoro auto jezdzi jak jezdzilo i pali tyle ile palilo...

#12 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lutego 2014 - 11:06

Czy ta sonda wpływa na skład mieszanki skoro auto jezdzi jak jezdzilo i pali tyle ile palilo


Sondy są oczami komputera benzynowego ecu silnika to one widzą skład mieszanki i wydłużają bądz skracają czas wtrysku , jeżeli jest błąd sondy to mieszanka przestaje być regulowana i silnik jedzie na danych z pamięci ecu czyli dostaje 450mV. Jeżeli występuje to tylko na gazie to jest jego wina.:)

#13 OFFLINE   tomek1700

tomek1700
  • 59 postów
  • Dołączył: 04-01-2013
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 02 lutego 2014 - 11:20

Odłącze akumulator na jeden dzien to sie zresetuje komputer, pozniej odpale ją na benzynie i pojade na regulacje gazu. Ciekawe czy to pomoże.

#14 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lutego 2014 - 13:54

Odłącze akumulator na jeden dzien to sie zresetuje komputer, pozniej odpale ją na benzynie i pojade na regulacje gazu. Ciekawe czy to pomoże.


ale między odpalę, a regulacja LPG to ze 100km trzeba na Pb pojechać:D

#15 OFFLINE   666jack

666jack

    Yamaha FZS 600 FAZER

  • 141 postów
  • Dołączył: 01-10-2011
  • Skąd: Szprotawa

Napisany 02 lutego 2014 - 15:35

ja miałem tak samo, check zapalał się i gasł, powodem był źle zamontowany gaz, po zestrojeniu wszystkiego zniknął problem, dodam tylko, że auta na gazie było dużo słabsze jak na PB

#16 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 lutego 2014 - 22:46

ale między odpalę, a regulacja LPG to ze 100km trzeba na Pb pojechać:D


No właśnie jesteś pewny?
Jak to jest, ile trzeba przejechać i w jakich warunkach, żeby ECU PB miało pełne mapy zebrane?

#17 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lutego 2014 - 22:52

No właśnie jesteś pewny?
Jak to jest, ile trzeba przejechać i w jakich warunkach, żeby ECU PB miało pełne mapy zebrane?


najlepiej w różnych warunkach:)

#18 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lutego 2014 - 23:22

najlepiej w różnych warunkach:)


Myślicie że gazownicy bawią się w ustawianie na drodze ?:hihi:

#19 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 lutego 2014 - 23:53

Myślicie że gazownicy bawią się w ustawianie na drodze ?


Auto kalibracja i 50 zł. :D

#20 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2014 - 00:15

Myślicie że gazownicy bawią się w ustawianie na drodze ?

Ten co mi ustawial, jezdzil po miescie i zbieraliśmy mape. Ale co z tego jak i tak mu nie wyszlo :lol: