Omega B FL 2.2 bena
#21 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2014 - 10:29
X20XEV jest za słaby do Omegi ale prosty w konstrukcji.
V6 to bajka, wspaniały motor i rozumiem Marcella gdy mówi o pasji, frajdzie z jazdy itp. ale w V6 sama wymiana rozrządu jest skomplikowana, nie mówiąc o tym że nie ma gdzie łap wsadzić. Co do LPG to do R4 to właśnie wrzucając STAGa LOVATO czy coś takiego do 2000zł masz problem z głowy. Spalanie 10-12l średnie. Przy V6 nie zejdziesz do 10l w życiu, a instalka conajmniej 3000zł. Benzyniak 2.2 wydaje się mi dobrym wyborem, sam chętnie przyjąłbym taki pod maskę zamiast X20XEV. Do V-ki wszystko droższe, od tłumików począwszy na filtrach skończywszy.
Jasne że mając dużą gotówkę wybrałbym 3.2 V6 z instalacją BRC za 4000zł albo i jeździł na benie Rzeczywistość jednak jest taka że trzeba się zderzyć z możliwościami własnej wypłaty...
Marcell - - znam wielu Niemców, czasem tam bywam, rozmawiam itp...
1. Nie szanują zbytnio Opla, nie wiem czemu... wolą VAG
2. Pojemność 1.8 to dla wielu już "zu viel", nawet diesle wybierają mniejsze.
3. Mają bzika na punkcie spalania i ekologii. Polak pierwsze co zrobi to wycina katalizator, sprzedaje go za 400zł a za 60zł montuje puszkę-zamiennik. Niemiec pójdzie kupić nowy katalizator zeby tylko normy spełniać.
4. Moi znajomi w Niemczech mają wszyscy diesle. Benzyna w ogóle jest fuj. Chyba że 1.4 bo oszczędny...
5. Dla większości LPG to albo wyższa szkoła jazdy albo coś dla biedoków zza Odry, to nie to co Holendrzy, tam LPG to prestiż.
#22 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2014 - 10:45
#23 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2014 - 11:02
Jestem pewny że pisałby umowę między Tobą a Niemcem. Wtedy on jest czysty.
Ty nawet jakbyś później się połapał o przebiegu czy ew. wadach to nie będziesz miał podstaw do żadnych reklamacji.
Taka Oma wysłaby cię po opłatach i gazie ok 10 000PLN. Poszukaj w tej cenie coś na polskich blachach, na pewno znajdziesz.
#24 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2014 - 11:34
#25 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2014 - 15:40
Niestety 2.2 jest za maly do masy tego auta....
#26 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2014 - 21:28
Niestety 2.2 jest za maly do masy tego auta....
Oczywiście jest to twoje zdanie, może komuś innemu wystarczy, wszystko zależy jaki kto tryb jazdy preferuje nie mówię tu żeby od świateł do świateł wciskać do dechy, tylko jeśli ktoś 99% przebiegu robi po mieście to myślę że 2.2 wystarcza (na trasie też sobie radzi ok.)
jeśli ktoś więcej jeździ po trasie i się zastanawia to nie ma nad czym niech bierze V naprawde jadąc pod górę praktycznie tego w ogóle nie czuć i swobodnie można jechać bez większego problemu z prędkością 150-170 i spali mniej (a napewno tyle samo) niż 2.2 przy tej prędkości.
A wracając do tematu to 2.0 DTI jest za słaby do Omy.
W sumie wszystko zależy kto czym wcześniej jeździł.
#27 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2014 - 21:42
w trasie poniżej 9 bez problemuPrzy V6 nie zejdziesz do 10l w życiu
tempomat na 120 i jedziesz, przy butowaniu 150-160 ~12L
w mieście w dużych korkach ~16 benzyny, bez korków ~13-14L
co do miejsca pod maską i wymianie rozrządu to niczym się nie różni od grzebania w r4, po prostu 2 kółka więcej do sprawdzenia
omci bym szukał z polskiego salonu, może byś coś znalazł w D ale dolicz koszty przejazdu i akcyzy + opłaty to się odechciewa dla tak taniego auta
#28 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2014 - 22:08
#29 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2014 - 22:55
#30 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2014 - 23:09
To w automacie szukajJeżdżę w 90% po zakorkowanym mieście
#31 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2014 - 23:17
To w automacie szukaj
No bez przesady automat dla baby
#32 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2014 - 23:21
#33 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2014 - 23:38
Jeździłem też Astrą F 1.7 TDS, Vectrą A 1.8 90HP, 2.0i 115HP, Vectrą B 2.0 DT, 2.0DTI, Kadetem 1.4i, Daewoo Tico (to nie samochód), Seat Alhambra 2.0 diesel 120HP, Skoda Octavia 1,9 TDI 90HP i Omegą 2.0 16V.
Mogę stwierdzić, że z tych wszystkich samochodem można nazwać tylko 2-litrową Vectrę A i oczywiście Omegę. Reszta to bubel. Jedynie Astra jedynka ma duży atut niewiarygodnie taniego utrzymania i jest bardzo praktyczna a zawieszenie w kombi przy kołach jakie założyłem jest suuper, wręcz można ją nazwać małym SUV`em
ah no Seat był spoko ale to nałogowy pijak. Nie na polską kieszeń, chyba że bym wrzucał z dwójki na szóstkę.
Rozważałem jeszcze zakup Audi A6 ale 10-12 tys za 98r to jakieś nieporozumienie. Zafira byłaby ok gdyby nie wyglądała wewnątrz jak auto z początku lat 90-tych i miała lepsze wyposażenie...
#34 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2014 - 23:45
Jeździłem Jettą w automacie. Nie mówię, że źle ale wolę manual. Kwestia gustu.
Szyby też wolisz kręcić korbą,pranie robić ręcznie ?? pojeździj Omą w inwalidzie,a zobaczysz że chodzi dużo lepiej niż inne auta, nawet nowsze.Stoisz przed wyborem, masz okazje naprawdę polecam.
#35 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2014 - 23:48
#36 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2014 - 23:57
No bez przesady automat dla baby
Pchasz się w gips. Kup 3.0 lub 3.2 w automacie to nie wrócisz na manuala
#37 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2014 - 00:01
Dzieci jeszcze nie mam no i sedan. W grę wchodzi tylko kombi.
#38 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2014 - 00:06
omci bym szukał z polskiego salonu, może byś coś znalazł w D ale dolicz koszty przejazdu i akcyzy + opłaty to się odechciewa dla tak taniego auta
Wlasnie te tanie auta opłaca sie sprowadzić bo od droższych same opłaty są dużo większe...
A po niemieckich drogach ma mniej wytrzepane zawieszenie...
#39 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2014 - 00:30
Wlasnie te tanie auta opłaca sie sprowadzić bo od droższych same opłaty są dużo większe...
A po niemieckich drogach ma mniej wytrzepane zawieszenie...
Nie jest tak źle. Auto wyjdzie m/w tyle co w Polsce ale większe prawdopodobieństwo, że nie jest kręcony i kombinowany. Jak już pisałem wcześniej duży przebieg nie jest mi straszny. Ma być tylko prawdziwy. Nie spodziewam się wcale, że dostanę za 1000 euro Omegę z przebiegiem 100tys km i nie zależy mi na tym. Postawiłem sobie taką górną granicę 250-280 tys km.
#40 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2014 - 02:08
I uważam że vałka jest bardzo przystępna w demontazu i naprawie. Sam byłem w szoku jak szybko rozebrałem poł silnika w mojej bo chciałem sprawdzic chłodnice oleju, termostat i kilka innych rzeczy. Naprawde prosta w obsłudze.
Podziwiam ludzi którzy kupują duże auta a tam 1.8 :hihi:masakra i co tu chodzi?
Co do 2.0 16 V to taki typ który nie tylko pali oliwe ale i upuszcza wiec stawiam ze nie 1/1000km a 2l/1000km...