Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Podpora wału - opinia (foto)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
65 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 lutego 2009 - 00:33

może przegub elastyczny łączący wał z mostem ma dość

#22 OFFLINE   cody_12

cody_12
  • 18 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 14 lutego 2009 - 16:12

jak to rozpoznać ?( po za wymianą )

#23 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lutego 2009 - 13:55

Podczas ruszania z miejsca jest wyczuwalna minimalna zwłoka w przeniesieniu napędu i czasami też słychać puknięcie.

#24 OFFLINE   cody_12

cody_12
  • 18 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 15 lutego 2009 - 19:14

ale w ASB nie wielka zwłoka to normalne , puknięcia nie ma

#25 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lutego 2009 - 23:17

zblokuj 1 bieg jedz na 3000-4000 obrotow i puszczaj gaz do hamowania silnikiem i dodawaj otwierajac mocno przepustnice..........uslyszysz wszytko co bedzie wybite na wale
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#26 OFFLINE   cody_12

cody_12
  • 18 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 18 lutego 2009 - 13:23

Sprawdziłem ten fik z blokadą na 1 biegu - nic nie stuka nic nie puka .

#27 OFFLINE   KillerTHM

KillerTHM
  • 77 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Nowa Słupia

Napisany 19 lutego 2009 - 16:17

a ja czasami przy ruszaniu czuje "opór" i takie za***iście metalicznie stuknięcie z tyłu samochodu. bardzo często dzieje się tak jak i na wstevznym ruszam.
Czy myślicie, że to łącznik elastyczny wału?

#28 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2009 - 20:34

a ja czasami przy ruszaniu czuje "opór" i takie za***iście metalicznie stuknięcie z tyłu samochodu. bardzo często dzieje się tak jak i na wstevznym ruszam.
Czy myślicie, że to łącznik elastyczny wału?



U mnie słychać coś podobnego. Ale tylko na wstecznym przy wciśnięciu sprzęgła. Ale nie za każdym razem...

#29 OFFLINE   cody_12

cody_12
  • 18 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 19 lutego 2009 - 21:22

zastosujcie się to tej rady - mimo ,ze drastyczna to raczej wyjdzie szydło z worka

zblokuj 1 bieg jedz na 3000-4000 obrotow i puszczaj gaz do hamowania silnikiem i dodawaj otwierajac mocno przepustnice..........uslyszysz wszytko co bedzie wybite na wale



#30 OFFLINE   grzecho

grzecho
  • 73 postów
  • Dołączył: 03-04-2007
  • Skąd: olsztyn

Napisany 27 lutego 2009 - 23:23

witam i ja sie podepne pod temat otóż i mnie już wkurza puknięcie na wale jak wcisne sprzęgło i delikatnie ale to bardzo delikatnie puszczam sprzęgło to nie słychać stuku ale jusz jak chcem bardziej zwawo ruszyc to mam puknięcie chyba na wale i tak jak kolega cody_12 pisze to słychac te takie stukniecie czy to ta podpora czy coś innego???

#31 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 lutego 2009 - 16:48

witam i ja sie podepne pod temat otóż i mnie już wkurza puknięcie na wale jak wcisne sprzęgło i delikatnie ale to bardzo delikatnie puszczam sprzęgło to nie słychać stuku ale jusz jak chcem bardziej zwawo ruszyc to mam puknięcie chyba na wale i tak jak kolega cody_12 pisze to słychac te takie stukniecie czy to ta podpora czy coś innego???


może przegub elastyczny łączący wał z mostem ma dość


jak wyżej

#32 OFFLINE   bestb

bestb
  • 593 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Poznań- Anglia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 maja 2009 - 17:56

nie zakladalem nowego tematu bo tu juz jest temat dot. podpory
wszedlem dzisiaj pod auto i chwycilem za wal w okolicy podpory i moge delikatnie jakies 2-3 mm ruszyc gora dol czy w takim przypadku jest on do wymiany czy olac to?

#33 OFFLINE   cencik

cencik
  • 22 postów
  • Dołączył: 12-05-2009
  • Skąd: kiedys SZCZECIN a teraz WEERT.NL

Napisany 16 maja 2009 - 18:47

pozwole sie podpiac do tematu u mnie to juz porazka odmomentu ruszenia mysle ze to wal tak wyje ze musze zglasniac muzyke, a jak polaze stope plasko do podlogi to cala drzy tak powyzej setki/h ,to jeden problem a drugi to mam wrazenie ze zmiana biegow nastepuje po 5 ,8 sekundach w asb,opisalam na nowym poscie dokladnie moj przypadek

#34 OFFLINE   bestb

bestb
  • 593 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Poznań- Anglia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 maja 2009 - 19:26

musle ze u Ciebie to napewno moze byc podpora jak i lacznik

#35 OFFLINE   cencik

cencik
  • 22 postów
  • Dołączył: 12-05-2009
  • Skąd: kiedys SZCZECIN a teraz WEERT.NL

Napisany 17 maja 2009 - 11:53

ale czy to mozliwe ze asb spuznia sie ze zmiana biegow o 5-8 sekund???????? rok temu takiego problemu niemialem a teraz to musze delikatnie dodawac gazu, co mnie denerwuje na rondzie lub krzyzuwce

#36 OFFLINE   bestb

bestb
  • 593 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Poznań- Anglia
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 maja 2009 - 15:37

mozliwe ze skrzynia pada

#37 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 maja 2009 - 17:40

Dzisiaj ponownie udałem się na najazd i próbowałem wymienić nieszczesną podporę razem z łożyskiem. Nie powiodło się bo nie mogłem rozszczepić wału:mad:.
Wpierw zdemontowałem go całkowicie i próbowałem go jakoś rozpiąć,ale ni cholery.:nie_wiem:
:pad:Prosze oświećcie mnie jak to zrobić.
Proszę by ktoś mi zaznaczył, albo narysował ,co trzeba zrobić by się dostac do łozyska.
Dodany obrazek

Dodany obrazek
Po lewej stronie przy łożysku widać pierścien który z pewnością zdjąć trzeba,ale nic mi to nie da jak nie rozepne wału - chyba że źle kombinuje...

Potem założyłem wał i przykręciłem do mostu. Próbowałem szarpać,jakoś go rozpiąć, bo ponoć powinien sam sie rozszczepić ,ale ni ch...:D

Wkońcu powiedziałem dość i teraz o naukęproszę...

#38 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 maja 2009 - 17:49

Tam na drugiej focie widoczny jest seger, należy go zdjąć, inaczej nic nie zrobisz.

#39 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 maja 2009 - 18:25

Tam na drugiej focie widoczny jest seger, należy go zdjąć, inaczej nic nie zrobisz.


Dodany obrazek
Czyli rozumiem o to chodzi.
Czemu w takim razie wał sie rozpina bez użycia "jakiś spcjalnych" narzędzi??
W końcu nie każdy ma szczypce do pierscieni Segera w scyzoryku...:mad:

#40 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 17 maja 2009 - 19:06

Ten pierscień trzeba zdjac zeby wyjąć łożysko,natomiast wał powinien się rozdzielić bez większych problemów