Podpora wału - opinia (foto)
#1 OFFLINE
Napisany 03 listopada 2007 - 23:10
#2 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2007 - 10:20
Jeśli bez żadnych problemów możesz poruszać wałem to radze wymienić podporę i łożysko.
Pozdro.
#3 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2007 - 14:50
#4 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2007 - 15:06
Najlepiej wyjąć cały wał, jedynie na co musisz zwrócić uwagę to składanie na wieloklinie.
Zaznacz sobie miejsce składania wału(mazakiem,farbą),by po wymianie podpory i łożyska wał złożyć w ten sam sposób jak przed naprawą.
W innym razie możesz mieć niepotrzebny wydatek związany z wyważaniem wału.
#5 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2007 - 15:10
#6 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2007 - 15:22
Podporę w której jest łożysko musisz zbić delikatnie i zamontować nowe części.
Zwróć uwagę także na kierunek podpory(na nowej do dołu jest strzałka).
Podpora musi być zamontowana w określoną strone.
#7 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2007 - 15:27
#8 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2007 - 15:56
Zabezpiecza przed dostaniem się brudu.
#9 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2007 - 20:35
#10 OFFLINE
#11 OFFLINE
Napisany 04 listopada 2007 - 21:58
#12 OFFLINE
Napisany 06 listopada 2007 - 21:03
Tak, blaszka jest od wyważenia,a za podporą jest guma pod którą jest składanie wału na wieloklinie.Najlepiej ściągnąć gumę i zaznaczyć kilki zębów wieloklinu oraz miejsce w którym wchodzą do wału.
Podporę w której jest łożysko musisz zbić delikatnie i zamontować nowe części.
Zwróć uwagę także na kierunek podpory(na nowej do dołu jest strzałka).
Podpora musi być zamontowana w określoną strone.
Kurczaczek nigdzie nie widzę strzałki na nowej podporze. Co ona ma na celu ?
#13 OFFLINE
Napisany 07 listopada 2007 - 07:54
Nie martw się, nie jesteś sam - ja też nie mam (prod. Meyle)Kurczaczek nigdzie nie widzę strzałki na nowej podporze.
Pewnie wskazuje, w którą stronę trzeba montować podporę.Co ona ma na celu ?
Ale załóż tak samo, jak jest stara.
Czyli patrząc na fotki - stroną wewnętrzną podpory (tam gdzie jest "koryto" w stronę tyłu.
Powodzenia !
Dołączam kilka plików pdf na temat wymiany:
-Wału
-Podpory
-Łożyska wału http://forum.omegakl...e_walui_170.pdf http://forum.omegakl...nego_wa_158.pdf http://forum.omegakl...ego_wau_165.pdf
#14 OFFLINE
#15 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2007 - 21:50
#16 OFFLINE
Napisany 04 kwietnia 2008 - 18:38
byłem z tym na warsztacie i powiedzieli że to norma i nie ma sobie co głowy zawracać więc tak sobie śmigam... dodam tylko, że u mnie nic nie chałasuje
#17 OFFLINE
Napisany 28 maja 2008 - 09:40
Nie wydaje mi się, że nie ma ostatnio przerabiałem wymianę całego wału wraz z podporą (używka) no zrobiłem kilkadziesiąt km i hałas przy 60km/h powrócił.Uwaga na możliwość przestawienia wału na wieloklinie. Nie ma żadnej blokady przed możliwością innego połączenia. Wał na wieloklinie nie rozsuwa się łatwo także nie ma obawy podczas wyciągania go z spod samochodu że sie rozsunie. Trzyma wewnątrz oring.
Na tym wieloklinie są tak jakby dwa inne ząbki różnią się tym, że są cieniutkie po trafieniu w odpowiednie śnieżki wał zasuwa się i zsuwa bez większego oporu i podobno nie ma innej możliwości złożenia go (no chyba, że na chama tak jak moi mechanicy, że starego wału nie da się teraz rozpołowić).
Dzisiaj dostałem zamówioną na allegro podporę wraz z łożyskiem bo tą co kupiłem wraz z wałem to chyba szlag trafił wał na niej wisi i nie jest w pozycji środkowej: (ucieka na lewo)
http://www.allegro.p...?item=357415410
zaraz biorę się za wymianę, nowa podpora jest bardzo sztywna także pewnie będzie ładnie centrować wał i już nie będzie miał takiego luzu jak na starej gdzie można sobie wałem ruszać we wszystkie strony.
#18 OFFLINE
Napisany 07 sierpnia 2008 - 21:04
#19 OFFLINE
Napisany 09 lutego 2009 - 15:28
Zwróć uwagę także na kierunek podpory(na nowej do dołu jest strzałka).
Podpora musi być zamontowana w określoną strone.
Czy rzeczywiście podpora musi być zamontowana w odpowiednią stronę? Dziś byłem u mechaników żeby wymienili podporę i wydaje mi się że założyli odwrotnie. Nie byłem pewien, ale na moje pytanie powiedzieli że nie ma to znaczenia.
Natomiast sama podpora podpory (czyli wspomniana blaszka) ma strzałkę i musi być zamontowana w dobrą stronę, ponieważ inaczej wał nie będzie biegł w linii prostej, ale będzie "złamany" na bok w miejscu podpory. Blaszka nie jest symetryczna.
Na razie po jeździe testowej widzę że jest lepiej, ale bardzo delikatne dudnienie w okolicach 80-85 nadal występuje. Wcześniej było już dość głośne i występowało w okolicach 75-120 (dalej chyba wiatr zagłuszał). Na sam koniec dołączyły się wibracje przy hamowaniu silnikiem. Teraz jest ok, chociaż bardzo niewielkie wibracje przy hamowaniu pozostały.
#20 OFFLINE
Napisany 13 lutego 2009 - 18:41