Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Podpora wału - opinia (foto)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
65 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   frodo-pl

frodo-pl
  • 256 postów
  • Dołączył: 23-01-2007
  • Skąd: Luboń

Napisany 03 listopada 2007 - 23:10

Witam wszystkich i proszę o poradę. Czy podpora wału umieszczona na foto jest OK? Wydaje mi się, że ma duży zwis na gumie i jest możliwość podnoszenia wału.
Dodany obrazek Dodany obrazek

#2 OFFLINE   lexim

lexim
  • 88 postów
  • Dołączył: 06-05-2007
  • Skąd: Tychy

Napisany 04 listopada 2007 - 10:20

Witam.
Jeśli bez żadnych problemów możesz poruszać wałem to radze wymienić podporę i łożysko.
Pozdro.

#3 OFFLINE   frodo-pl

frodo-pl
  • 256 postów
  • Dołączył: 23-01-2007
  • Skąd: Luboń

Napisany 04 listopada 2007 - 14:50

Nie jest centrycznie osadzony. Wygląda jakby upadł na dół. Łapiąc za wał mogę podnieść go do góry. Czy kryją się jakieś problemy przy wymianie tej podpory? Potrzebne są jakieś specjalistyczne narzędzia?

#4 OFFLINE   lexim

lexim
  • 88 postów
  • Dołączył: 06-05-2007
  • Skąd: Tychy

Napisany 04 listopada 2007 - 15:06

Nie potrzebujesz żadnych specjalistycznych narzędzi.
Najlepiej wyjąć cały wał, jedynie na co musisz zwrócić uwagę to składanie na wieloklinie.
Zaznacz sobie miejsce składania wału(mazakiem,farbą),by po wymianie podpory i łożyska wał złożyć w ten sam sposób jak przed naprawą.
W innym razie możesz mieć niepotrzebny wydatek związany z wyważaniem wału.

#5 OFFLINE   frodo-pl

frodo-pl
  • 256 postów
  • Dołączył: 23-01-2007
  • Skąd: Luboń

Napisany 04 listopada 2007 - 15:10

O to fajnie będę musiał zabrać się za robotę. Rozumiem, że wał powinien być centrycznie w gumie osadzony a guma w miarę twarda. Na zdjęciu widać blaszkę chyba od wyważenia. Łożysko bez problemu wychodzi z krzyżaka?

#6 OFFLINE   lexim

lexim
  • 88 postów
  • Dołączył: 06-05-2007
  • Skąd: Tychy

Napisany 04 listopada 2007 - 15:22

Tak, blaszka jest od wyważenia,a za podporą jest guma pod którą jest składanie wału na wieloklinie.Najlepiej ściągnąć gumę i zaznaczyć kilki zębów wieloklinu oraz miejsce w którym wchodzą do wału.
Podporę w której jest łożysko musisz zbić delikatnie i zamontować nowe części.
Zwróć uwagę także na kierunek podpory(na nowej do dołu jest strzałka).
Podpora musi być zamontowana w określoną strone.

#7 OFFLINE   frodo-pl

frodo-pl
  • 256 postów
  • Dołączył: 23-01-2007
  • Skąd: Luboń

Napisany 04 listopada 2007 - 15:27

Hmmm na moim wale ten wieloklin chyba nie jest osłonięty gumą.

#8 OFFLINE   lexim

lexim
  • 88 postów
  • Dołączył: 06-05-2007
  • Skąd: Tychy

Napisany 04 listopada 2007 - 15:56

Powinien być osłonięty gumową osłoną.
Zabezpiecza przed dostaniem się brudu.

#9 OFFLINE   frodo-pl

frodo-pl
  • 256 postów
  • Dołączył: 23-01-2007
  • Skąd: Luboń

Napisany 04 listopada 2007 - 20:35

Aj to znaczy, że już ktoś u Helmutów grzebał przy tym. W tygodniu podejżę jeszcze raz na ten wał

#10 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 listopada 2007 - 21:53

Moja podpora wyglada identycznie i jest do wymiany.


 


#11 OFFLINE   frodo-pl

frodo-pl
  • 256 postów
  • Dołączył: 23-01-2007
  • Skąd: Luboń

Napisany 04 listopada 2007 - 21:58

Czyli wymieniam podporę i będę informował czy coś się zmieniło z hałasem powyżej 60 km/h

#12 OFFLINE   frodo-pl

frodo-pl
  • 256 postów
  • Dołączył: 23-01-2007
  • Skąd: Luboń

Napisany 06 listopada 2007 - 21:03

Tak, blaszka jest od wyważenia,a za podporą jest guma pod którą jest składanie wału na wieloklinie.Najlepiej ściągnąć gumę i zaznaczyć kilki zębów wieloklinu oraz miejsce w którym wchodzą do wału.
Podporę w której jest łożysko musisz zbić delikatnie i zamontować nowe części.
Zwróć uwagę także na kierunek podpory(na nowej do dołu jest strzałka).
Podpora musi być zamontowana w określoną strone.


Kurczaczek nigdzie nie widzę strzałki na nowej podporze. Co ona ma na celu ?

#13 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 07 listopada 2007 - 07:54

Kurczaczek nigdzie nie widzę strzałki na nowej podporze.

Nie martw się, nie jesteś sam - ja też nie mam :p (prod. Meyle)

Co ona ma na celu ?

Pewnie wskazuje, w którą stronę trzeba montować podporę.
Ale załóż tak samo, jak jest stara.
Czyli patrząc na fotki - stroną wewnętrzną podpory (tam gdzie jest "koryto" w stronę tyłu.


Powodzenia !


Dołączam kilka plików pdf na temat wymiany:
-Wału
-Podpory
-Łożyska wału http://forum.omegakl...e_walui_170.pdf http://forum.omegakl...nego_wa_158.pdf http://forum.omegakl...ego_wau_165.pdf

#14 OFFLINE   frodo-pl

frodo-pl
  • 256 postów
  • Dołączył: 23-01-2007
  • Skąd: Luboń

Napisany 07 listopada 2007 - 15:31

Dzięki świetna sprawa z tymi instrukcjami

#15 OFFLINE   frodo-pl

frodo-pl
  • 256 postów
  • Dołączył: 23-01-2007
  • Skąd: Luboń

Napisany 27 listopada 2007 - 21:50

Już jestem po wymianie podpory. Strzałka, o której była wcześniej mowa znajduje sie na mocowaniu podpory do podłogi. Widać ja dopiero po odkręceniu całego wału i zabraniu z podporą. Wymiana trwała max 60 min i przebiegła bez problemów. Efekt piorunujący. Mam wrażenie jakby samochód jeździł po maśle. Uwaga na możliwość przestawienia wału na wieloklinie. Nie ma żadnej blokady przed możliwością innego połączenia. Wał na wieloklinie nie rozsuwa się łatwo także nie ma obawy podczas wyciągania go z spod samochodu że sie rozsunie. Trzyma wewnątrz oring.

#16 OFFLINE   McGREGOR

McGREGOR
  • 116 postów
  • Dołączył: 29-12-2006
  • Skąd: SZCZECIN

Napisany 04 kwietnia 2008 - 18:38

mam taką samą sytuację ... jak złapię za wał to mogę go swobodnie bez oporu poruszać góra dół ... i nie jest centrycznie ... raczej jak tu na zdjęciu lekko w dole ...
byłem z tym na warsztacie i powiedzieli że to norma i nie ma sobie co głowy zawracać więc tak sobie śmigam... dodam tylko, że u mnie nic nie chałasuje

#17 OFFLINE   CMX

CMX
  • 38 postów
  • Dołączył: 02-01-2008
  • Skąd: Żołynia
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 28 maja 2008 - 09:40

Uwaga na możliwość przestawienia wału na wieloklinie. Nie ma żadnej blokady przed możliwością innego połączenia. Wał na wieloklinie nie rozsuwa się łatwo także nie ma obawy podczas wyciągania go z spod samochodu że sie rozsunie. Trzyma wewnątrz oring.

Nie wydaje mi się, że nie ma ostatnio przerabiałem wymianę całego wału wraz z podporą (używka) no zrobiłem kilkadziesiąt km i hałas przy 60km/h powrócił.
Na tym wieloklinie są tak jakby dwa inne ząbki różnią się tym, że są cieniutkie po trafieniu w odpowiednie śnieżki wał zasuwa się i zsuwa bez większego oporu i podobno nie ma innej możliwości złożenia go (no chyba, że na chama tak jak moi mechanicy, że starego wału nie da się teraz rozpołowić).
Dzisiaj dostałem zamówioną na allegro podporę wraz z łożyskiem bo tą co kupiłem wraz z wałem to chyba szlag trafił wał na niej wisi i nie jest w pozycji środkowej: (ucieka na lewo)

Dodany obrazek

http://www.allegro.p...?item=357415410
zaraz biorę się za wymianę, nowa podpora jest bardzo sztywna także pewnie będzie ładnie centrować wał i już nie będzie miał takiego luzu jak na starej gdzie można sobie wałem ruszać we wszystkie strony.

#18 OFFLINE   frodo-pl

frodo-pl
  • 256 postów
  • Dołączył: 23-01-2007
  • Skąd: Luboń

Napisany 07 sierpnia 2008 - 21:04

Po wymianie podpory miodzio jeździ się jak po maśle. Nic nie buczy, wibruje itp

#19 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 09 lutego 2009 - 15:28

Zwróć uwagę także na kierunek podpory(na nowej do dołu jest strzałka).
Podpora musi być zamontowana w określoną strone.


Czy rzeczywiście podpora musi być zamontowana w odpowiednią stronę? Dziś byłem u mechaników żeby wymienili podporę i wydaje mi się że założyli odwrotnie. Nie byłem pewien, ale na moje pytanie powiedzieli że nie ma to znaczenia.

Natomiast sama podpora podpory (czyli wspomniana blaszka) ma strzałkę i musi być zamontowana w dobrą stronę, ponieważ inaczej wał nie będzie biegł w linii prostej, ale będzie "złamany" na bok w miejscu podpory. Blaszka nie jest symetryczna.

Na razie po jeździe testowej widzę że jest lepiej, ale bardzo delikatne dudnienie w okolicach 80-85 nadal występuje. Wcześniej było już dość głośne i występowało w okolicach 75-120 (dalej chyba wiatr zagłuszał). Na sam koniec dołączyły się wibracje przy hamowaniu silnikiem. Teraz jest ok, chociaż bardzo niewielkie wibracje przy hamowaniu pozostały.

#20 OFFLINE   cody_12

cody_12
  • 18 postów
  • Dołączył: 04-02-2009

Napisany 13 lutego 2009 - 18:41

czy to dudnienie pojawiało się np. pod górkę ? walczę z tym od roku i po za wydaną kasą nic się nie polepszyło ( wymieniałem podporę , wyważałem wał , wymieniłem wał ,wymieniłem most ) powyżej 70 dudni jak diabli zawsze pod górkę , czasem przy przyśpieszaniu .