Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

3.0 zgasła podczas wyprzedzania ....i nie odpala...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
97 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 grudnia 2013 - 23:28

czy znak na pompie oleju ucieka delikatnie w prawo.....

Jakiej pompie oleju ??
To jest znak na wale korbowym a dokładniej na kółku od wału i powinien on "patrzeć " dokładnie na 6.30 i pokrywać się szczerbiną w porywie pompy oleju
Nie sugeruj się ludźmi co ustawiają rozrząd na jakieś śrubokręty , dostałeś link do spr. porady i tego się trzymaj .

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#82 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 grudnia 2013 - 23:30

Masz racje... ale to niestety nie jest odpowiedz na moje pytanie :)


Znak "wycięcie" na obudowie pompy nie może być pod kątem bo jest tylko wycięciem. Ustawiasz znak na kole zębatym wału korbowego równo w linii z wycięciem na obudowie pompy oleju.

PS. Marek był szybszy.

#83 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 grudnia 2013 - 23:35

i tak złoży po swojemu:p

#84 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 grudnia 2013 - 23:40

ja już przestałem łapać co kolega kombinuje :nie_wiem: chyba my zbyt skomplikowanie tłumaczym albo porada niejasna :F

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#85 OFFLINE   puszka

puszka
  • 86 postów
  • Dołączył: 04-06-2012

Napisany 14 grudnia 2013 - 08:21

Chodziło mi oto ze moja szczerbina jest na godzinie 6:25 a nie 30 i tak własnie ustwaiłem rozrzad i pewnie dlatego auto jest mułowate.... jezeli znak na wale ma byc idealnie o 6:30 to tak dzisiaj ustawie.... :)i zobaczymy co jest grane

#86 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 grudnia 2013 - 12:10

Jak ustawiłeś dolne koło równo z tym znakiem to jest ok. A że jest na 6.25 to może dlatego że silnik jest przechylony.
sprawdź czy wałki rozrządu są idealnie na znakach.

#87 OFFLINE   puszka

puszka
  • 86 postów
  • Dołączył: 04-06-2012

Napisany 14 grudnia 2013 - 13:04

Jak ustawiłeś dolne koło równo z tym znakiem to jest ok. A że jest na 6.25 to może dlatego że silnik jest przechylony.
sprawdź czy wałki rozrządu są idealnie na znakach.


Ze niby jak silnik jest przechylony znak na kole wzglegem szczerbiny na pompie oleju.. ( jak to jest razem)

#88 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2013 - 13:05

Puszka, a nie masz kogoś kto się na tym zna zamiast eksperymentować ??

#89 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 14 grudnia 2013 - 19:06

Puszka, a nie masz kogoś kto się na tym zna zamiast eksperymentować


Twoje czy zero przy tym procesie "prób i błędów" zostanie nie tknięte ;)

#90 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2013 - 19:13

Twoje czy zero przy tym procesie "prób i błędów" zostanie nie tknięte

Ja jak się na czymś nie znam, to się za to nie biorę, choćby nie wiem ile miało kosztować - na koniec i tak jestem zarobiony, bo jak bym tak miał robić to ani kasy, ani samochodu bym nie miał :lol:

#91 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 grudnia 2013 - 19:25

Chodziło mi oto ze moja szczerbina jest na godzinie 6:25 a nie 30 i tak własnie ustwaiłem rozrzad i pewnie dlatego auto jest mułowate.... jezeli znak na wale ma byc idealnie o 6:30 to tak dzisiaj ustawie.... :)i zobaczymy co jest grane


Zrób inaczek. Wykręć świecę na pierwszym cylindrze (masz je opisane na pokrywie zaworowej jak byś nie wiedział który to). Włóż w otwór po świecy długi śrubowkręt lub coś innego długiego i ustaw wał tak aby śrubowkręt był maksymalnie na górze. Sprawdź potem ustawieni wału względem obudowy pompy. Pewniej było by jak byś miał przyrząd zegarowy do ustawienia tłoka w górze, no ale trzeba sobie radzić. Z drugiej strony raczej mało prawdopodobne jest ,że masz znak na obudowie pompy inaczej niż wszyscy.

#92 OFFLINE   puszka

puszka
  • 86 postów
  • Dołączył: 04-06-2012

Napisany 14 grudnia 2013 - 19:57

Ustawiałem na prent włozony w pierwszy cylinder ale.... pomiedzy tym jak jest on w GMP a tym jak zaczyna schodzic na dół jest około jeden zab paska wiec pewnie mam wszystko przestawione o jeden zab .... wiec zawory juz sa zamkniete a tłok jeszcze nie doszedł.....

Pozatym jestem ambitny i wole sam cos zpierniczyć niz dac komus innemy tak własnie sie ucze zeby nikt mi ciemnoty nie wciskał ze do rozrzadu w omedze trzeba wyciagac silnik....

#93 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 14 grudnia 2013 - 20:00

Nikt Ci tutaj takiego kitu nie wciska tylko prosisz o pomoc a i tak po swojemu robisz to po co w ogóle jakiekolwiek pytania zadajesz? Strzeli tłok w zawory, a później powiesz, że to Forum wina bo Ci źle doradzili.

#94 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 grudnia 2013 - 01:58

Jeszcze raz napiszę.
ustaw wał idealnie na pompę. sprawdź wałki, patrząc od przodu.
ustawienie rozrządu w tym V6 to nie jest coś łatwego. Instrukcja z porad ułatwia to bardzo i trzeba się trzymać tego co tam jest napisane.

#95 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 grudnia 2013 - 11:18

Jeżeli zabierasz się za ustawianie rozrządu w V6 to najlepiej kup zestaw blokad z przyrządem do wałków np. jonnesway. Kosztuje mniej niż zestaw rozrządu. Ja do ustawiania rozrządu używam takiego zestawu i zawsze jest idealnie ustawiony.

http://forum.omegakl...=1&d=1387102657

http://forum.omegakl...=1&d=1387102663

#96 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2013 - 11:27

Ten co mnie robi Omegę, to ma takie blokady kolorowe. Chyba takie http://allegro.pl/ze...3715421652.html specjalnie kupił, żeby mnie zrobić rozrząd :tak:

#97 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 grudnia 2013 - 11:55

Ten co mnie robi Omegę, to ma takie blokady kolorowe. Chyba takie http://allegro.pl/ze...3715421652.html specjalnie kupił, żeby mnie zrobić rozrząd :tak:


Tak w tych zestawach jest komplet, czerwona i zielona blokada do wałków, blokada na wał korbowy do pompy wadu, klin do przytrzymania paska zębatego do koła zębatego wału korbowego, oraz przyrząd do ustawienia wałków.

#98 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2013 - 12:07

Tak w tych zestawach jest komplet

Aż się dziwię, że ludzie którzy sami sobie robio rozrządy nie kupio za pare złotych takiego zestawu, tylko kombinujo :hmmm: w większości przypadków Omegi będa na stanie przez wiele lat i takie cuś zawsze będzie jak znalazł :tak:


Koniec OT